Draverpower aan het dressuren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 16:34

Inney schreef:
Er is al heel veel genoemd dus dat laat ik lekker voor wat het is haha. Ik vind jullie een leuke combi en zeker op de goede weg.
Wat mij alleen erg opvalt is dat ik hem nergens echt mooi zie inbuigen door zijn hele lichaam. Dat kan komen door het gehaaste, maar lijkt me zeker iets om naar te kijken.
Werk hem lekker aan alle kanten los door zijn hele lichaam, vraag soms even net die extra stelling etc.


Inbuigen vind hij sowieso lastig, thuis gaat dit goed, maar met spanning erbij zie je dat hij dit weer veel minder goed meepakt. Maar voor ons een blijvend puntje van aandacht om aan te werken inderdaad. Ik vind het soms best lastig om het voor elkaar te krijgen wanneer hij spanning opbouwt trouwens. Gister in dezelfde bak gereden als in het filmpje en door de wind en spelende paarden binnen had hij zoveel spanning. Lastig om hem dan goed en los voor elkaar te hebben en te laten inbuigen.


yfkelover schreef:
mischien een idee om hem iets losser te laten aan de voorkant en meer voorwaarst en neerwaarst te rijden en dan langzaam oppakken
Leuk paard trouwens en zie de draver er niet echt in en je rijd super vriendelijk +:)+


Zou ik met name in het losrijden meer mee kunnen nemen. Nevele heeft alleen soms het gemak om dan te veel op de voorhand te blijven. Gemak dient de Nevele zal ik maar zeggen. En daarin kan hij best volhardend zijn. Om hem weer "uit" die spanning te halen is lastig.

Voor positiviteit.


Avalanche

Berichten: 15759
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Draverpower aan het dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 05:54

Leuk paard, en vriendelijk gereden. Ik word er wel al gestrest van als ik naar jullie kijk. Probeer hem zo te rijden, dat hij veel meer de passen gaat afmaken. Korte snelle pasjes kan hij heel goed, maar wat ik graag zie zijn lange passen.
Aan het been, zelf laten lopen, zodat hij op eigen benen gaat lopen, lucht aan de voorkant, hij komt het zelf wel opzoeken. Dan kun je hem van achter uit veel meer over de rug laten lopen. En zelf loslaten in je lijf, zitten, benen los en lang, bovenbenen los, billen ontspannen, buikspieren aan, rug ontspannen, schouders laten vallen. Dan krijg je al veel meer rust in je rijden, en kan je paard beter gaan lopen.

Klinkt als een berg kritiek misschien, zo is het niet bedoeld.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Avalon_

Berichten: 1242
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 08:34

Avalanche81 schreef:
Leuk paard, en vriendelijk gereden. Ik word er wel al gestrest van als ik naar jullie kijk. Probeer hem zo te rijden, dat hij veel meer de passen gaat afmaken. Korte snelle pasjes kan hij heel goed, maar wat ik graag zie zijn lange passen.
Aan het been, zelf laten lopen, zodat hij op eigen benen gaat lopen, lucht aan de voorkant, hij komt het zelf wel opzoeken. Dan kun je hem van achter uit veel meer over de rug laten lopen. En zelf loslaten in je lijf, zitten, benen los en lang, bovenbenen los, billen ontspannen, buikspieren aan, rug ontspannen, schouders laten vallen. Dan krijg je al veel meer rust in je rijden, en kan je paard beter gaan lopen.

Klinkt als een berg kritiek misschien, zo is het niet bedoeld.


Bedankt voor je reactie. Inmiddels heb ik de afgelopen maand hard geoefend op het stukje ontspanning. Dit gaat beter. De spanning die hij heeft, zie je in mij terug en vise versa. We kunnen elkaar hierin lekker dwars zitten.
Komende woensdag les op een nieuwe locatie, mooi moment waarbij ik deze spanning weer ga tegenkomen en beter ga leren reguleren. Work in progress zal ik maar zeggen.

Ik neem je tips mee. Over een aantal weken een update-filmpje. Ben benieuwd of ons harde werk daarin is terug te zien.

Voor positiviteit.


Avalanche

Berichten: 15759
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Draverpower aan het dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 21:28

Graag gedaan. En goed van je, ja, paard en mens kunnen elkaar daarin aardig dwars zitten, omdat je elkaar ook spiegelt, daar wordt het niet makkelijker van.

Je werk zal wss wel te zien zijn hoor :) je rijdt vriendelijk, en dat vnd ik een enorme plus!

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 21 bezoekers