[RT-HAW] daar gaan we, voor het eerst op Bokt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

[RT-HAW] daar gaan we, voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 17:24

Dag lieve allemaal,

Daar gaan we, voor het eerst met mijn nieuwe paard op bokt! Ik heb haar morgen een jaar en ik vond dat we nu zo goed op weg zijn dat het wel mag.


Daar waar we met proefrijden na 30 min lekker konden rijden ging het thuis wat minder. Eerste maanden was het vooral tempo controle en voor de rest was alles prima, daarna kwamen de streken.

En Fin, na hard werken, bloed zweet en tranen zijn we nu alleen nog maar bergopwaarts aan het gaan en wil ik binnenkort toch eindelijk die eerste wedstrijd inplannen!


paspoortje
Naam: Elma
Sportnaam: Esperanza
Patijn x dukaat
Nét 8 jaar <3


Foto’s hebben geen volgorde, uit de training geplukt. Kritiek en tips welkom mits onderbouwd, anders kan ik er niks mee!
Zonder cap is eigen keuze! Op ander terrein en met les altijd wel op ;)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier wil ik naartoe, ontspannen, gedragen <3

Afbeelding

note to zelf:
-linkerhand hoger houden
-meer zitten, met name in galop (wen maar aan dat bergopwaartse :’) )
-bekken meer kantelen
-tenen naar binnen
-verder heb ik om de week privé les :)
-Rechtopzitten!
-nog meer rijden

Paard:
-ontspanning is key, dan komt alles goed bij haar.
Meer gedragenheidd, over de rug, meer op de achterhand ect ect.

Even in een vogelvlucht, moet nog veel gebeuren maar zitten in de goede richting... blijven natuurlijk altijd momentopnames die foto’s.

Wees lief voor ons, komen van heel ver (lees, door hekken heen gegaan :’)

Oké iets langer dan ik had gehoopt maargoed, best spannend zo een eerste topic!

Liefs Famke // LadyKim

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?


Troopers
Berichten: 77
Geregistreerd: 28-05-15

Re: [RT-HAW] daar gaan we, voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:27

oh wauw wat een mooie gangen! wat zijn jullie een leuk team zeg

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 18:10

Troopers schreef:
oh wauw wat een mooie gangen! wat zijn jullie een leuk team zeg


Dankjewel! Wat lief <3 is echt een powerlady Haha
Is en gaat niet zonder slag of stoot maar we gaan nu de goede kant op (elke dag leren we en gaat het weer beter)

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Janine001

Berichten: 4214
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Friesland

Re: [RT-HAW] daar gaan we, voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:38

Allereerst wat een leuk paard!!
Zelf mag je er nog wel iets rechter op gaan zitten, nu zit je nog een fractie teveel voorover. Maar volgens mij heb je je doel al helemaal juist voor ogen, want die foto waarbij je zegt dat dat je daar naar toe wilt. Wat een heerlijk beeld geeft dat! Ga zo door +:)+

Vribaldi (Gribaldi x Jetset D) - B+15 | Easy Way (Le Roi x Titan Way xx) - L1 + 3 | Joey (Hemingway x Ad van 't Vlier) - L2 + 4

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [RT-HAW] daar gaan we, voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:43

Ziet er super fijn uit! Klinkt ook alsof je zelf wel goed weet wat je moet verbeteren! Je mag af en toe iets rechterop zitten en je binnenhand lijkt soms wat sterk. Maar voor de rest heb ik er niet heel veel op aan te merken! Keep up the good work! :D

Shenna van de Smid (Onne 376 stb sport x Beart 411 stb sport preferent) Instagram: @friesianshenna
FAMKE ELVIRA 01-07-2001 ~ 19-07-2017

Victory-Boy

Berichten: 2416
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:49

Ik ga mee met mijn voorganger.
En wat een leuk koppie heeft je paardje. <3 Helemaal mijn type ook qua kleur en uitstraling. <3

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

Anomien

Berichten: 7266
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: [RT-HAW] daar gaan we, voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:51

Ik vind het een leuk team. Paardje is ook een happy athlete .. oogt het tenminste

Verbeterpuntjes houd je toch.. daar ga ik nu even niet in mee.

Mama van mijn lieve meisjes

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Re: [RT-HAW] daar gaan we, voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-17 06:42

Bedankt voor jullie reacties!
Jullie bevestigen eigenlijk al wat ik zelf zei.,, maar komt helemaal goed.

Binnenhand is niet zo zeer sterk maar die hangt op een of andere manier een heel stuk lager.
En dat rechtop zitten klopt! Dit is het enige paard waarbij ik dat niet meteen zit, waarschijnlijk omdat ik haar dan onbewust wat wil inhouden waardoor ik met mijn houding ga compenseren. Daarom moet ik nog even meer gaan rijden, en meer zitten(galop is echt alle zeilen bijzetten om uit te zitten Haha) maar komt goed!


Ze is zeker een happy athlete <3 als ze dat niet is dan zorgt ze er wel voor Haha

Genoeg lol hebben we ook! Ondanks dat sommigen ons voor gek verklaren is ze heel eerlijk... want hoe heet ze ook kan zijn, dit kan ze ook: Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [RT-HAW] daar gaan we, voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:00

Leuk dier zeg!!

Rijden ziet er erg fijn uit! Je zit er mooi op, paard oogt lekker ontspannen en lijkt erg fijn van achter naar voor over de rug te lopen!

Wat de galop betreft, ik kan het natuurlijk niet optimaal zien op de foto's. Maar ik denk dat er meer actie in je paard zit, dan dat deze ook echt bergop wordt vertaald. Paard wordt daarin nog iets strak in de rug en bovenlijn. Maar gezien de afkomst (tuiger) vind ik dat op dit moment totaal niet storend en als ik kijk naar hoe je haar verder rijdt, ga ik er vanuit dat dit 100% goed komt. Je zou (als het je paard niet te veel van de wijs brengt) natuurlijk cavaletti's kunnen gebruiken, zelf heb ik hier behoorlijk goede ervaringen mee qua galop.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: [RT-HAW] daar gaan we, voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:54

Wat een leukerd!
Wat mij opvalt is dat je beugels erg lang zijn, het lijkt bijna of je zonder rijdt. Je benen hangen maar wat te hangen zeg maar.
Verder ziet het er erg ontspannen uit allemaal.

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-17 09:00

Janine1990 schreef:
Leuk dier zeg!!

Rijden ziet er erg fijn uit! Je zit er mooi op, paard oogt lekker ontspannen en lijkt erg fijn van achter naar voor over de rug te lopen!

Wat de galop betreft, ik kan het natuurlijk niet optimaal zien op de foto's. Maar ik denk dat er meer actie in je paard zit, dan dat deze ook echt bergop wordt vertaald. Paard wordt daarin nog iets strak in de rug en bovenlijn. Maar gezien de afkomst (tuiger) vind ik dat op dit moment totaal niet storend en als ik kijk naar hoe je haar verder rijdt, ga ik er vanuit dat dit 100% goed komt. Je zou (als het je paard niet te veel van de wijs brengt) natuurlijk cavaletti's kunnen gebruiken, zelf heb ik hier behoorlijk goede ervaringen mee qua galop.


Hier heb ik wat aan! Wordt inderdaad aan gewerkt.
Sommige stukken maakt ze al echt veel sprong en komt ze mooi over haar rug en heeft ze de rust. Andere momenten denkt ze alleen maar aan de snelheid.

Toch komt ze wel onwijs omhoog op sommige momenten ipv voorruit, spelenderwijs met veel overgangen hebben we er af en toe al hele fijne stukken tussen zitten.

Cavallettis ben ik wel benieuwd naar, hoe heb jij dit aangepakt?

Wijsje schreef:
Wat een leukerd!
Wat mij opvalt is dat je beugels erg lang zijn, het lijkt bijna of je zonder rijdt. Je benen hangen maar wat te hangen zeg maar.
Verder ziet het er erg ontspannen uit allemaal.


Dankjewel! Klopt, ik zie het nu ook! Stalgenootje heeft er op gereden, die zit net 1 gaatje langer. Voor het mooie moeten ze weer 1 gaatje korter.
Moet Mn beenhulpen nog wel wat doseren bij haar...

Ze heeft voordat ze bij mij kwam nooit echt geleerd wat been was. Gelukkig kan ik haar nu hulpen geven.

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-17 09:02

safina schreef:
Wat een leuk paard en wat een heerlijk koppie zit erop!

Dankjewel! Ook een van de redenen dat ik voor haar gevallen ben <3

Ik zal volgende week weer even een rij update plaatsen, dan ga ik aan de slag met de hier genoemde dingen :)

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [RT-HAW] daar gaan we, voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:28

Ik vermoed dat ze op de tuigermanier omhoog komt dan, alsnog iets vasthoudend in het lichaam. Je zou een uitzondering zijn als je dat nu al er uit hebt, op kleine stukken na natuurlijk. Andere vergelijking, ik reed ooit een jonge fries die dat ook heel erg deed. Aan de kant zei men: "Jeetje, wat loopt die mooi verzameld." Terwijl het paard gewoon onvoldoende door het lichaam kwam en binnen de beperking omhoog sprong, maar niet de combinatie omhoog en vooruit kon maken. Snap je wat ik bedoel? Dat is gewoon een stukje kracht wat dan nog mist.

Nu rij ik een compleet andere Fries die beide niet echt goed kan/kon, maar in de verzameling ook onwijs veel moeite had om te verzamelen en daarbij in de juiste takt te blijven. Daarom ben ik met cavaletti's gaan werken en dat heeft zoveel effect! Ik heb het idee dat ze vooral een trucje leren om hun lichaam op de juiste manier te gebruiken.

Ik gebruik ze in alle gangen hoor. Maar net waar ik zin in heb. Ik leg ze ook zo neer dat ik er in andere oefeningen geen last van heb. Soms een dagje lekker rond en laag rijden, dat valt niet mee in draf over cavaletti's. Dat is ook een goede oefening voor jouw paard.
Galop leg ik ze soms op 3,5 meter, soms op 5 meter. Ik zou beginnen met royaal groot uitleggen zodat er sowieso een galoppas (of misschien wel twee, dan meer dan 5 meter) tussen kunnen. Wel zo dat het uitkomt natuurlijk. Maar dat is even aftasten, in het begin wel handig om er iemand bij te hebben.
Zelf probeer ik het steeds verder uit te bouwen. Dan een kortere afstand, dan weer een grotere afstand, dan de balkjes iets van de grond. Ik hoop op den duur natuurlijk het kruisje omhoog te kunnen zetten, maar dat kost best veel tijd en ik train niet altijd met cavaletti's.

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-17 15:25

Janine1990 schreef:
Ik vermoed dat ze op de tuigermanier omhoog komt dan, alsnog iets vasthoudend in het lichaam. Je zou een uitzondering zijn als je dat nu al er uit hebt, op kleine stukken na natuurlijk. Andere vergelijking, ik reed ooit een jonge fries die dat ook heel erg deed. Aan de kant zei men: "Jeetje, wat loopt die mooi verzameld." Terwijl het paard gewoon onvoldoende door het lichaam kwam en binnen de beperking omhoog sprong, maar niet de combinatie omhoog en vooruit kon maken. Snap je wat ik bedoel? Dat is gewoon een stukje kracht wat dan nog mist.

Nu rij ik een compleet andere Fries die beide niet echt goed kan/kon, maar in de verzameling ook onwijs veel moeite had om te verzamelen en daarbij in de juiste takt te blijven. Daarom ben ik met cavaletti's gaan werken en dat heeft zoveel effect! Ik heb het idee dat ze vooral een trucje leren om hun lichaam op de juiste manier te gebruiken.

Ik gebruik ze in alle gangen hoor. Maar net waar ik zin in heb. Ik leg ze ook zo neer dat ik er in andere oefeningen geen last van heb. Soms een dagje lekker rond en laag rijden, dat valt niet mee in draf over cavaletti's. Dat is ook een goede oefening voor jouw paard.
Galop leg ik ze soms op 3,5 meter, soms op 5 meter. Ik zou beginnen met royaal groot uitleggen zodat er sowieso een galoppas (of misschien wel twee, dan meer dan 5 meter) tussen kunnen. Wel zo dat het uitkomt natuurlijk. Maar dat is even aftasten, in het begin wel handig om er iemand bij te hebben.
Zelf probeer ik het steeds verder uit te bouwen. Dan een kortere afstand, dan weer een grotere afstand, dan de balkjes iets van de grond. Ik hoop op den duur natuurlijk het kruisje omhoog te kunnen zetten, maar dat kost best veel tijd en ik train niet altijd met cavaletti's.



Bedankt voor je uitleg! Ze heeft dat inderdaad, op sommige stukjes na (waar ik al heel blij mee ben).

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [RT-HAW] daar gaan we, voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:00

Dat is toch super! Dan weet je in ieder geval dat het er in zit! *\o/*
Succes, ik hoop dat we jullie vaker zien!

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-17 13:18

Ihashe schreef:
Wat een leuk paard!

Thanks! <3


Zoals beloofd even een updatje...
ging iets minder als de vorige keer maar toch zaten er weer fijne stukjes tussen. Helaas aardig wat spoken in de bak en had ze peper als lunch gegeten.

Ben aan de slag gegaan met jullie tips! Echter zoek ik nog cavalletti s voor een leuk prijsje.
Heb inmiddels mijn beugels ook een gaatje korter (weet zo snel niet of dat ook op deze foto’s was, dacht van wel).

Verder heb ik nog steeds momenten dat ik haar tempo wil compenseren met Mn houding GRRRRR! Snap het ook niet omdat ik het bij andere paarden die ik train of rij nooit heb.

Anyways, we werken er aan maar nog steeds opzoek naar die gouden tip... (doen doen doen...)

Rechtsom liep ze wat dieper, wel ontspannen. Was me hier bewust van en na het filmpje opgepakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nog ter illustratie mijn trainingspaardje Max.
Ik zit hier al veel rechter op (mag nog meer hoor!! En Mn schouders naar achter.... maar Hey, het is training :p )

Afbeelding

Afbeelding

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Deroda
Berichten: 34
Geregistreerd: 18-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:22

Wat een leuk paard!

Hoe lang/ groot zijn jullie? Ik vind haar vrij klein ogen. Wel een mooie krachtpatser hoor!

Wat ik je als tip wil meegeven: handen iets meer rechtop met je duim als hoogste punt. Je hebt nu pianohandjes en dat is zonde van het mooie plaatje.

Succes!

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-17 08:02

Deroda schreef:
Wat een leuk paard!

Hoe lang/ groot zijn jullie? Ik vind haar vrij klein ogen. Wel een mooie krachtpatser hoor!

Wat ik je als tip wil meegeven: handen iets meer rechtop met je duim als hoogste punt. Je hebt nu pianohandjes en dat is zonde van het mooie plaatje.

Succes!



Grappig, eerste die het zegt.
Zij is 162
En ik ben 173

Klopt mrs pianohands..... Thanks voor de tip! :)

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: [RT-HAW] daar gaan we, voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:45

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: [RT-HAW] daar gaan we, voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:16

Het lijkt of je je knie en bovenbeen niet lekker kwijt kunt in het zadel.

Maar wat een dier zeg!
Als je die beweging straks met meer power kunt combineren, wauw!

'Als het regent in mei, is april voorbij'

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-17 07:36

LBLGypsyCobs schreef:
Het lijkt of je je knie en bovenbeen niet lekker kwijt kunt in het zadel.

Maar wat een dier zeg!
Als je die beweging straks met meer power kunt combineren, wauw!


Dan vertekend het beeld een beetje denk ik... kan alles prima kwijt in dst zadel :)

Beugels gaatje korter gedaan op het advies afgaand hier.

Ja! Kan niet wachten tot ik daar wat mee kan gaan spelen <3

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [RT-HAW] daar gaan we, voor het eerst op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 07:42

Je hebt haar lekker aan het lopen, je zou inderdaad meer rechtop mogen zitten maar dat komt wel.
Maar eerlijk gezegd vind ik je een beetje te lang voor haar. Te zwaar zeker niet, maar op een of andere manier vind ik het beeld niet mooi. Jullie zullen vast een erg goede combinatie zijn. Maar voor het oog vind ik het wat minder. Maar zolang jullie lol hebben en lekker kunnen werken is het goed.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 09:01

Lau schreef:
Je hebt haar lekker aan het lopen, je zou inderdaad meer rechtop mogen zitten maar dat komt wel.
Maar eerlijk gezegd vind ik je een beetje te lang voor haar. Te zwaar zeker niet, maar op een of andere manier vind ik het beeld niet mooi. Jullie zullen vast een erg goede combinatie zijn. Maar voor het oog vind ik het wat minder. Maar zolang jullie lol hebben en lekker kunnen werken is het goed.


Sorry, maar dit vind ik altijd zulke nare comments he... Misschien trek ik het me wel aan omdat ik zelf behoorlijk lang ben. Maar ik steek, in tegenstelling tot TS, dan ook nog eens een stuk met mijn benen onder het paard uit. De commentaren van de jury zijn echter regelmatig 'leuke' of 'sympathieke' combinatie.

TS lijkt misschien wat onvast in het zadel te zitten waardoor het beeld een beetje anders aan doet. Dit heeft enkel en alleen te maken met de sensibiliteit van het paard. Daarbij is het een tuiger, zeer fijntjes gebouwd in het begin van de opleiding. Dat is gewoon nog niet bepaald een buffel. Dit is een combinatie die van ver komt en die ook nog een aardige weg te gaan heeft en daarin alleen maar kan groeien.

En dan ook... TS is een van de weinigen die tegenwoordig een RIJ-ITP topic durft te plaatsen. Heel erg dapper gezien de meeste comments, die ook vaak in deze strekking zijn. Zó jammer, en dan vraagt men zich af waarom er nog maar zo weinig RIJ-ITP/HAW topics zijn.

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-17 09:20

Janine1990 schreef:
Lau schreef:
Je hebt haar lekker aan het lopen, je zou inderdaad meer rechtop mogen zitten maar dat komt wel.
Maar eerlijk gezegd vind ik je een beetje te lang voor haar. Te zwaar zeker niet, maar op een of andere manier vind ik het beeld niet mooi. Jullie zullen vast een erg goede combinatie zijn. Maar voor het oog vind ik het wat minder. Maar zolang jullie lol hebben en lekker kunnen werken is het goed.


Sorry, maar dit vind ik altijd zulke nare comments he... Misschien trek ik het me wel aan omdat ik zelf behoorlijk lang ben. Maar ik steek, in tegenstelling tot TS, dan ook nog eens een stuk met mijn benen onder het paard uit. De commentaren van de jury zijn echter regelmatig 'leuke' of 'sympathieke' combinatie.

TS lijkt misschien wat onvast in het zadel te zitten waardoor het beeld een beetje anders aan doet. Dit heeft enkel en alleen te maken met de sensibiliteit van het paard. Daarbij is het een tuiger, zeer fijntjes gebouwd in het begin van de opleiding. Dat is gewoon nog niet bepaald een buffel. Dit is een combinatie die van ver komt en die ook nog een aardige weg te gaan heeft en daarin alleen maar kan groeien.

En dan ook... TS is een van de weinigen die tegenwoordig een RIJ-ITP topic durft te plaatsen. Heel erg dapper gezien de meeste comments, die ook vaak in deze strekking zijn. Zó jammer, en dan vraagt men zich af waarom er nog maar zo weinig RIJ-ITP/HAW topics zijn.


Dankjewel :+:

Precies dat bovenstaande stukje ook, echt zo als het is. Ik bewonder je inzicht! Bedankt voor je reactie.

Mede dankzij jou zal ik ook zeker blijven plaatsen.

Dankjewel <3


Edit: laatste jury commentaar was dat we een leuke spontane combinatie waren met potentie! Mochten wat meer rijden (maar Hey, leuk commentaar ondanks dat je HC start :) )

En het beeld vertekend zeker, is van de bakrand én een ander paard genomen... dus zou wat zijn als ik met mijn 1.73 en 73 kg niet meer op mijn paard pas van 162
(die inderdaad net in opleiding is, hiervoor alleen voor de kar gestaan en nogal een behoorlijke tante is).
Heb inmiddels ook mijn beugels gaatje korter.

Helaas geen rij foto’s deze week, paard heeft even vrij gehad/ rustig aan gedaan.

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 10:36

Ze is 8, maar toont nog erg puppy.

Ze is zeker niet klein, maar mist nog wat body.

Ik denk dat dat echt gaat komen als ze haar rug fijn gaat gebruiken, je meer kunt gaan sluiten en ze dan meer bespiering gaat krijgen.
Als die rug losser wordt, kan TS fijner zitten en als het paard meer bespiering en body krijgt, weet je straks niet wat je ziet!
Wel updates blijven posten hoor!

In deze houding verzameling gaan vragen geeft geen spieropbouw maar spanningsopbouw.

Volgens mij is het een paard wat van voor makkelijk opkrult, in de rug beetje plank blijft.
Alle lof voor de TS dat je op bijna elke foto ziet dat ze haar hand naar voren houdt en haar paard steeds uitnodigt deze op te zoeken.

Merk je nu bij de oefeningen over de balken dat ze meer naar je hand komt?
Omdat de balken een iets grotere beweging vragen, is het voor m'n gevoel logisch dat ze dan eerder steun zal vragen?

Edit: lees net dat je nog op zoek bent naar cavaletti's, tijdelijk iets met losse balken en bakstenen oid geen optie?

'Als het regent in mei, is april voorbij'


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers