M1 proef oefenen, wat is jullie mening?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

M1 proef oefenen, wat is jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 18:57

Hoihoi allemaal!
Nog nooit heb ik hier een topic geopend, het is toch wel een beetje spannend. :9
Maar toch lijkt het mij wel fijn het eens te horen, wat jullie er van vinden.
Ik heb mij voor komende zondag voor het eerst ingeschreven in het M1. Aangezien ik de laatste tijd weinig les heb gehad (omdat mijn instructrice ziek geweest is en een nieuwe baan heeft waardoor de planning verschoven moest worden) vind ik het wel fijn een paar verbeterpunten te horen. Ohja, een puntenschatting is misschien ook wel leuk. :+

Punten die ik zelf al door heb :+ :
- Stoelzit van mij
- Achterwaarts wat echt niet goed is, hier ga ik morgen een uurtje aan besteden en dan is het waarschijnlijk weer goed. (al ben ik wel heeeel blij dat het vierkant staan steeds frequenter gaat!)
- Schouderbinnenwaarts is niet voor een 7, omdat ik het pas sinds een week of 2/3 echt in de training heb op gepakt, net als de contra.

Enfin, brand los!


Eigenwijs is ook wijs.


Sizzle

Berichten: 35577
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Beoordeling proef oefenen M1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:05

Netjes. De contra is nog niet mooi doorgesprongen en na de galop wordt je paard wat krabbelig maar over het algemeen is het mooi constant.

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Re: M1 proef oefenen, wat is jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 19:07

Bedankt Sizzle! Wat bedoel je met krabbelig? En wat kan ik er het beste aan doen? :)

Eigenwijs is ook wijs.

Sizzle

Berichten: 35577
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: M1 proef oefenen, wat is jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:11

Dan maakt ze kortere haastige passen en komt je diagonaal niet zo mooi uit de verf.
Ik denk dat het een kracht probleem is dat je paard gewoon na de galop weer even zijn gewicht over 4 benen moet zien te verdelen. Gewoon kwestie van tijd.

Love_Rosie

Berichten: 1475
Geregistreerd: 01-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:13

Ziet er netjes uit hoor, gaat vast goed komen. Conta vind ie idd nog lastig maar dat komt wel. Het is nog maar een klein stukje :)

mellamoshan

Berichten: 4255
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:14

Vind het er heel netjes en stabiel uitzien. Paar kleine dingen, zoals laatste middengalop iets langer doorrijden, wel netjes gemarkeerd. Van contra naar draf naar galop, iets meer drafpassen. Tweede schouderbinnenwaards komt paard van de hoefslag met rechtstellen. Zoals boven ook staat, contra meer sprong en ritme had gemogen.
Dit waren even de kleine dingen die me opvielen.
Maar algehele beeld moet je zeker je punten kunnen rijden. :)
Succes!!

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Es_ther

Berichten: 18689
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:19

Leuk paard!
Kan aan t filmpje liggen, maar het lijkt of je midden galop vooral sneller is ipv meer sprong.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 19:20

Dankjewel voor de tips! Fijn dat de contra blijkbaar met de tijd gaat komen, ik was al bang dat ik er niet genoeg aan reed, maar als ik dat doe wordt madame een beetje krengig. (merrie zeg maar :+ )

Mellamoshan, weet jij heel toevallig wanneer ik dan naar draf moet? In de proef moet ik bij A door middel van 4/6 passen draf weer in galop aanspringen. Moet ik dan voor de A in draf en na de A weer in galop, of op de A in draf en daarna in galop, of voor de A in draf en op de A in galop. Snap je nog wat ik bedoel? :9

Eigenwijs is ook wijs.

mellamoshan

Berichten: 4255
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: M1 proef oefenen, wat is jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:22

Haha ja, ik heb dezelfde vraag toen aan mijn instructie gesteld want ik vond het ook anders heel rommelig worden als het precies allemaal bij a moest.
Die gaf aan, als je uit de hoek komt ongeveer, al in draf. Anders kom je niet lekker uit me je volgende oefening. :p

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 19:25

Es_ther schreef:
Leuk paard!
Kan aan t filmpje liggen, maar het lijkt of je midden galop vooral sneller is ipv meer sprong.


Dit wil ik graag even uitleggen, al houd ik er nooit zo van iemand tegen te spreken (soort van :+ )
Mijn paard springt normaal eigenlijk heel mooi omhoog en naar voren, maar laat vooral in terug komen te weinig verschil zien en ik heb het gevoel dat ze niet sterk genoeg is om het een lange lijn op een nette manier vol te houden. Daarom kies ik er op het moment voor om haar wat weg te laten rennen, zeg maar. Zodat ze begrijpt dat het echt een lange lijn moet zijn en niet een halve en ik daarna ook zonder dat ze tegen mijn hand komt terug kan schakelen naar de arbeidsgalop en verder kan rijden. Tegen de tijd dat ik een uitgestrekte galop moet rijden hoop ik dat meer sprong + het omhoog rijden voor elkaar te hebben. :)

Evengoed goed geobserveerd! :j


mellamoshan schreef:
Haha ja, ik heb dezelfde vraag toen aan mijn instructie gesteld want ik vond het ook anders heel rommelig worden als het precies allemaal bij a moest.
Die gaf aan, als je uit de hoek komt ongeveer, al in draf. Anders kom je niet lekker uit me je volgende oefening. :p


Helemaal top! Doen we dat morgen. +:)+

Eigenwijs is ook wijs.

Es_ther

Berichten: 18689
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:20

Ah oké! Dat verklaart haha!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Hebbesje

Berichten: 1702
Geregistreerd: 01-03-08
Woonplaats: Helmond

Re: M1 proef oefenen, wat is jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:46

Wat ik altijd probeer is je 'middelste' drafpas bij A te hebben. Dus iets voor a in draf en iets na a weer in galop.

Wat me wel nog opviel is dat je in de door een S van hand veranderen erg lang op de A-C lijn blijft. Draaien, rechtmaken en weer draaien. Niet te lang recht uit.

De rest is al benoemd maar het algemeen beeld is fijn om naar te kijken :)

Niets is onmogelijk voor hen die écht willen.
LUKA(v. Lurioso Gold):PSG
FANTASTIC-STRONA(v. Cassini Boy Jr):Z2

ANDORRA MH(v. Sir Donnerhal):ZZ-Z
CARINA(v. Dutch Dormello):Z2

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 20:48

Hebbesje schreef:
Wat ik altijd probeer is je 'middelste' drafpas bij A te hebben. Dus iets voor a in draf en iets na a weer in galop.

Wat me wel nog opviel is dat je in de door een S van hand veranderen erg lang op de A-C lijn blijft. Draaien, rechtmaken en weer draaien. Niet te lang recht uit.

De rest is al benoemd maar het algemeen beeld is fijn om naar te kijken :)


Bedankt! Ik heb altijd gedacht dat je plus minus 3 seconden op de middenlijn moest draven en daar heb ik altijd wel nette punten voor gekregen. Eens kijken of het op jouw manier een 8 wordt zondag :P

Eigenwijs is ook wijs.

Sizzle

Berichten: 35577
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: M1 proef oefenen, wat is jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:50

Ik vond die oefening juist enorm netjes gereden. Keurig recht gesteld , mooi gelijk verdeeld en goed bij de letter uitgekomen.

Hebbesje

Berichten: 1702
Geregistreerd: 01-03-08
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:57

borstnoot schreef:
Hebbesje schreef:
Wat ik altijd probeer is je 'middelste' drafpas bij A te hebben. Dus iets voor a in draf en iets na a weer in galop.

Wat me wel nog opviel is dat je in de door een S van hand veranderen erg lang op de A-C lijn blijft. Draaien, rechtmaken en weer draaien. Niet te lang recht uit.

De rest is al benoemd maar het algemeen beeld is fijn om naar te kijken :)


Bedankt! Ik heb altijd gedacht dat je plus minus 3 seconden op de middenlijn moest draven en daar heb ik altijd wel nette punten voor gekregen. Eens kijken of het op jouw manier een 8 wordt zondag :P

Het is verder ook erg netjes maar dat is nog een klein dingetje.
Die tip heb ik vaak van verschillende juryleden mee gekregen en daarna inderdaad vaak 7,5en of 8en gehad.
Dus wel recht maken, omstellen en daarna ook weer meteen door.

Veel succes!

Niets is onmogelijk voor hen die écht willen.
LUKA(v. Lurioso Gold):PSG
FANTASTIC-STRONA(v. Cassini Boy Jr):Z2

ANDORRA MH(v. Sir Donnerhal):ZZ-Z
CARINA(v. Dutch Dormello):Z2

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-17 14:10

Sizzle schreef:
Ik vond die oefening juist enorm netjes gereden. Keurig recht gesteld , mooi gelijk verdeeld en goed bij de letter uitgekomen.


Ahh dat is lief! Ik ga gewoon een keer de manier van Hebbesje proberen en dan kijken hoe dat gaat! :)

Eigenwijs is ook wijs.

frensje
Berichten: 719
Geregistreerd: 12-11-10
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:57

Keurig gereden hoor. Alles netjes gemarkeerd. Zo ga je wel punten rijden.
Tips die ik kan geven:
Galop is wat krabbelig. Met wat meer sprong ga je deze onderdelen nog beter scoren. En bij de sbw paard niet van de hoefslag laten komen. Achterwaarts had je zelf al genoemd.
Succes!

Hard work pays off

DiscoDipp

Berichten: 2854
Geregistreerd: 29-09-14

Re: M1 proef oefenen, wat is jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 13:14

Vind her echt wel netjes!
Mer het achterwaarts zou ik iets minder lang wachten.

Klinken wij platpraaters echt zo als we nederands praten? :')

senna21

Berichten: 11713
Geregistreerd: 17-03-09

Re: M1 proef oefenen, wat is jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 14:04

En, hoe is het gegaan?

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-17 14:26

DiscoDipp schreef:
Vind her echt wel netjes!
Mer het achterwaarts zou ik iets minder lang wachten.

Klinken wij platpraaters echt zo als we nederands praten? :')



Blijkbaar wel :’)


senna21 schreef:
En, hoe is het gegaan?


Niet zo goed. Evy had wat spanning, en ik heb het er niet goed uit gekregen met losrijden. Duss in de proef een paar kleine fouten gemaakt, maar dat maakt niet eens zoveel uit. Het is vooral dat ik er niet aan kon rijden omdat Evy er echt te heftig op reageerde. Het was overleven, laat ik het zo stellen :’) . Toch nog 181 en 192 kunnen rijden, maar het is evengoed jammer omdat we veel beter kunnen.
Enfin, m’n instructrice gaat de volgende keer mee om mij en daardoor Evy even te resetten. :)
Lief dat je het vraagt! :*
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 24-09-17 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Eigenwijs is ook wijs.

senna21

Berichten: 11713
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:28

Jammer. Maar meestal gaan ze thuis beter dan op de wedstrijd. (Wedstrijd)-spanning doet gekke dingen met ruiter en paard.
Hoe bereid je jezelf voor? Is evengoed belangrijk.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: M1 proef oefenen, wat is jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:38

Jaaa die tweede proef is duidelijker veel beter als het eerste filmpje wat je gepost had. Echt netjes gereden hoor, werkpuntjes geef je zelf al aan.
Jammer van je wedstrijd, maar de kop is er nu in ieder geval af, het komt vast helemaal goed met jullie in de M1 :j

Why change the past, when you can own this day?

karijn

Berichten: 5387
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: M1 proef oefenen, wat is jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 15:56

Je hebt een heel aansprekend paard. Het gereden ziet er netjes uit.
Ze is voorwaarts maar misschien net iets te. Dat kan verklaren waarom overgangen terug vanuit de verruiming wat minder zijn. Het achterwaarts is ook te gehaast en niet diagonaal. Achterwaarts is dan het lastigst om voor je volgende wedstrijd op te lossen dus laat die even voor wat het is. Probeer wat rust in de gangen te krijgen zonder impulsverlies uiteraard. Succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pikeur en 16 bezoekers