Zilveren ster L1

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Brittiexxx
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Voerendaal

Zilveren ster L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-17 11:03

Afgelopen weekend zijn we helemaal vanuit zuid limburg vertrokken naar Haaksbergen om daar de zilveren dter mee te rijden.

Ik zal ons eerst even voorstellen
Elara is een 8 jarige merrie van Wynton. Ze is in maart geblesseerd geraakt, waarschijnlijk omdat we haar ijzers er onder uit hadden gehaald. Na 2/3 maanden er uit te hebben gelegen een bezoekje kliniek en de ijzers er weer onder konden we weer opbouwen.

We waren al een jaar niet meer gestart. En gingen dan ook zonder verwachtingen omdat Elara normaal heeeel veel spanning heeft op wedstrijd. Ze heeft ons echter aangenaam verrast en was suuuuperlief. Dit was voor haar ook de eerste keer dat ze 3 dagen achter elkaar op wedstrijd moest starten. Ze pakte echter de 3e dag nog steeds fijn aan ondanks dat ze toch wel wat moe was.

We hadden dan ook goede resultaten voor ons doen!

171.5 punt en een 11e plek (deze beoordeling viel een bietje uit de toon, maar ook dat kan gebeuren!)
199.5 punt en een 2e prijs!
194 punten en een 8e plek net naast de prijzen.
198.5 punt en een 5e prijs
196 punten en een 6e prijs
206.5 punt en een 3e prijs

Ik was echt tevreden dat we een keer redelijk relaxed rond konden rijden!

Hierbij het filmpje van de laatste proef, de rest van de filmpjes heb ik nog niet gekregen.

P.S. Elara zwiept altijd met haar staart. Ze is helemaal gecontroleerd maar niks gevonden. Echter was ze hengstig en dan is dit altijd een stuk erger!! Dus gelieve geen commentaar hier op.

We hebben nog genoeg verbeterpunten, en we doen ons best om het goed te doen :)

https://youtu.be/hyAOGuZjowY

Elara van t Heerenhof B+27 L1+25 L2+29


scilla123

Berichten: 669
Geregistreerd: 04-04-10

Re: Zilveren ster L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:26

Super netjes gereden zeg!!!
Heel gecontroleerd en beheerst, jammer dat ze ff in galop aansprong . Succes verder, maar dat komt vast goed

Brittiexxx
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Voerendaal

Re: Zilveren ster L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-17 20:46

Dankjewel! Leuk om te horen!
Dat ze in galop sprong was mijn eigen fout, ik had haar nist voorbereid, dus ze wist even niet wat ze moest doen!

Elara van t Heerenhof B+27 L1+25 L2+29

SilverStable

Berichten: 7
Geregistreerd: 27-10-16
Woonplaats: Overijssel

Re: Zilveren ster L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 21:50

Oeh heel netjes gereden! *\o/*

Life is art without an eraser..

Brittiexxx
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Voerendaal

Re: Zilveren ster L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-17 10:15

Dankjewel :)

Elara van t Heerenhof B+27 L1+25 L2+29

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 10:23

Mooi gereden!
Als verbeterpunt zie ik vooral het uitzwaaien van de achterhand in de wendingen. In de slangenvolte gaat het wel goed. In het algemeen lijkt het alsof je paard uit zichzelf flink vooruitgaat en dat jij stuurt en remt maar er niet aan toekomt om de achterhand eronder te rijden.
Paard lijkt idd nog wel gespannen, maar je gaat daar goed mee om. Vooral waar het even misgaat bij de middendraf blijf je heel kalm en die fout heeft geen invloed op het vervolg van je proef.
Veel succes verder!

Brittiexxx
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Voerendaal

Re: Zilveren ster L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-17 10:27

Dankjewel voor de reactie.
Ze was voor ons doen een keer heel ontspannen. Alleen het geheel moet allemaal nog iets soepeler en met meer buiging en lossigheid. Thuis lukt dat steeds beter. Maar op wedstrijd door spanning van beide kanten lukt dat nog niet helemaal. Daardoor houdt ze zich dan wat vast in het lichaam, waardoor ze dus niet genoeg buigt door het lichaam en dus ook uitzwaait.

Elara van t Heerenhof B+27 L1+25 L2+29

DiscoDipp

Berichten: 2854
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Zilveren ster L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:20

Ten eersts, wat zit jij enorm netjes op je paard! Ik vind het een zeer sterke maar vooral gecontroleerde proef. Jammer van het foutje, maar het blijft een paard he! Hier en daar zwaait ze iets uit, en met het wijken zienik iets kanteling in haar hoofd.

Vind dit een mooie proef, een lust om naar kijken! :D

Brittiexxx
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Voerendaal

Re: Zilveren ster L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-17 13:35

Bedankt voor de leuke reactie!
We werken er hard aan om het zo gecontroleerd uit te laten zien. Want soms kan het ze heeel kijkerig zijn. Waardoor we heel vaak te veel spanning hebben. En soms de baan niet eens rond komen...
Foutje was mijn eigen fout, het voelde goed en wilde te veel op dat moment!

Elara van t Heerenhof B+27 L1+25 L2+29

DiscoDipp

Berichten: 2854
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 15:17

Brittiexxx schreef:
Bedankt voor de leuke reactie!
We werken er hard aan om het zo gecontroleerd uit te laten zien. Want soms kan het ze heeel kijkerig zijn. Waardoor we heel vaak te veel spanning hebben. En soms de baan niet eens rond komen...
Foutje was mijn eigen fout, het voelde goed en wilde te veel op dat moment!


Kan gebeuren! Beter een fout goed oplost dan niets geprobeerd zeg ik altijd!

Mag ik trouwens wel even nieuwsschierig zijn en vragen waarom de de hele proef doorzit? Krijg je hier wel eens opmerking over?
Je zit als een huis hoor haha, maar puur omdat ik graag ook doorzit ivm controle maar bang ben dat ik daar commentaar op ga krijgen in het B en L..

Brittiexxx
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Voerendaal

Re: Zilveren ster L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-17 16:01

Ja hoor dat mag! Als ik in de proef doorzit dan krijg ik net wat meer controle gehouden naar mijn idee. En ik heb altijd het idee dat ik dan sneller kan reageren bij spanning/wegspringen.

Vanaf het L1 mag je nu de hele proef doorzitten. In de B mag dat geloof ik dan weer niet.

Elara van t Heerenhof B+27 L1+25 L2+29

DiscoDipp

Berichten: 2854
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Zilveren ster L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 16:06

Dat heb ik dus ook. Naja als er niets over gezegd word dan is dat weer een voordeel!
Zal dat even nakijken, moeten toch weer helemaal in het B beginnen :')

Bedankt!!

Corien_
Berichten: 258
Geregistreerd: 18-10-11

Re: Zilveren ster L1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:35

Nette gecontroleerde proef en vooral netjes hoe je het 'foutje' zo relaxt oplost, waardoor er geen stress bij het paard ontstaat! Ik zou in de draf nog wel aan stillere onderbenen gaan werken, in galop heb je ze netjes maar in de draf bewegen ze nog vrij veel (vooral rondom je enkel). Misschien werkt beugel iets langer? Lekker samen doorgaan zo in ieder geval!


Brittiexxx
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Voerendaal

Re: Zilveren ster L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 11:24

Dankjewel voor je reactie. De fout was ik zelf schuld, dus dan kan ik haar niet de schuld geven :)
Beugels heb ik al een gaatje langer gemaakt ondertussen. En de benen stiller heb je helemaal gelijk in (lange benen zijn leuk, maar ze wiebelen snel :p ) Maar daar moeten we inderdaad aan werken.

We zijn nu weer aan het binnenseizoen begonnen. Dat is een stuk stressvoller voor haar. Maar we blijven oefenen :)

Elara van t Heerenhof B+27 L1+25 L2+29


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers