Vosmerrie Aranca weer aan het werk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marjo

Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Vosmerrie Aranca weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-17 21:49

Hallo Bokkers!

Vorige week donderdag is Lauke langsgekomen om foto's te maken van Aranca en mij. Die moeten natuurlijk gedeeld worden!

Aranca en ik zijn nu bijna een jaar een combinatie. Ik rijd haar 3 dagen in de week bij (ze is dus niet van mij). Aranca is een San Remo * Elegant merrie die 11 jaar op het land heeft gestaan en daar 2 jaar terug vanaf geplukt is en ingereden is. In haar lijf dus helemaal klaar, in haar koppie nog heel erg groen. Dit uit zich vooral in balans en gooien met haar hoofd als ze iets moeilijk vind. Ze groeit elke week nog, en die ontwikkeling is heel gaaf om te zien :D

Afbeelding

We rijden momenteel op B niveau. Hoewel ik het leuk zou vinden om eens onderling te gaan starten, heb ik geen wedstrijdambities met haar. Ik wil gewoon lekker rijden, af en toe eens springen en buitenrijden. We varieren dus erg veel!

Het rijden gaat met ups en downs. Soms gaat het goed, andere keren wat minder. Daar is het een merrie voor, en daar ben ik een vrouw voor :+ . Laatste tijd gelukkig weer meer ups dan downs. Wat vooral lastig is bij zowel Aranca als bij mij, is het loslaten en dan met name links loslaten. Zij vind het al moeilijk om die kant los te laten en ik heb de neiging om die kant ook vast te gaan zetten. Erg onhandig.
Ook overgangen terug vind ze lastig. Dit uit zich in het lang maken en tegen de hand komen. Hier oefen ik heel veel op. Overgangen vooruit gaan al een stuk beter, hierin had ze enorm de neiging om haar hoofd omhoog te gooien maar dit is nagenoeg verdwenen.

Toen de foto's gemaakt werden had ze er nét wat meer doorheen gemogen. Ze loopt eigenlijk net wat te hoog terwijl ze wat ronder mag worden in haar hals. Ik heb expres een paar mindere foto's er tussen gezet, dus ik hoop op eerlijk commentaar waar ik iets mee kan. Ik probeer veel tempo wisselingen en wendingen mee te pakken, zeker in het losrijden. Ik reed met dressuurteugels dus het was iets lastiger om mijn teugels op maat te houden, normaal gesproken rijd ik namelijk met springteugels.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
^ Typische foto van wat er gebeurd als ik een overgang terug rijd, of in dit geval ga halthouden. Ze maakt zich lang (wat hier opsich nog meevalt) en ze drukt zich er van voren uit. Ik probeer mijn hand te laten staan en vraag haar weer rond, waarna ik gelijk wegstap als ze nageeft.

Afbeelding

Afbeelding
^ Hier probeer ik haar meer door de linkerkant te vragen, wat erg goed lukt. Wel zie je dat ik dus mijn hand wat te veel vast zet en meer opzij zou moeten zetten ipv omhoog.

Afbeelding
^Stukje galop. Dit is nog heel moeilijk voor haar omdat ze de neiging heeft om heel lang te worden. Ik ben dus al best blij met dit beeld al zou ze er nog een tikje meer doorheen mogen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
^ Dit vind ik een fijner beeld. Hoewel ze wat op de voorhand valt, laat ze hier de linkerkant enigszins los.

Afbeelding

Afbeelding
^Dit beeld vind ik súper fijn. Favoriete foto van de serie! Nu alleen mijn handhouding nog fiksen

Afbeelding
^ Op het einde nog een pasje verruimen. Doordat ze er niet helemaal goed doorheen is, verliest ze hier takt helaas. Merrie is over het algemeen heel fijn tegen je hand aan te rijden, hier werd ze net wat te sterk. Ook een puntje waar we aan moeten werken.

Afbeelding
^ Ugh, handhouding. Verder vind ik haar in haar lijf wel heel fijn lopen zo!

Al met al ben ik zeker niet ontevreden. Ik merk dat ik heel erg om mijn handhouding moet denken, dit is een valkuil. Aranca is een fijn paard om te rijden, hoewel ze veel dingen nog moeilijk vind en ook zeker veel vragen beantwoord met "Nee" werkt ze ontzettend hard voor je en doet ze echt haar best.

Groetjes!
Marjolijn

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads


TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:59

Ziet er goed uit Marjo! Je ziet de vooruitgang vergeleken de voorgaande beelden. Goed bezig! Ze gaat steeds fijner door haar lijfje.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Vosmerrie Aranca weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 09:51

Leuk paard! :)

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

Nevaya

Berichten: 360
Geregistreerd: 08-08-08

Re: Vosmerrie Aranca weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:00

Ziet er fijn uit! Wat mij opvalt is dat wanneer je haar naar links wilt buigen, dat je rechterhand ook terug werkt. Op de meeste foto's is je rechterhand verder terug dan je linkerhand is. Op de foto waar ze wel wat meer los laat, is je rechterhand meer mee. Probeer je handen gelijk te houden en als je haar wilt inbuigen naar links, je rechterhand mee te geven. In het begin heel overdreven mee geven om jezelf weer aan te leren dat je ruimte geeft.
Met halthouden zou ik als ze nageeft niet meteen weg stappen maar juist even wachten zodat ze die spieren wat kan trainen en rekken. 3 seconden is lang genoeg, dan leert ze dat ze ook kan stilstaan met haar hoofd ontspannen.

Verder vind ik dat je haar netjes rijd en wat is het ook een leuk paard! Geniet ervan :D

Nevaya Z1+1
Rolex L2+0
Shalvaya

Supervixen

Berichten: 12716
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Vosmerrie Aranca weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 05:38

Ik heb het idee dat je wat teveel gefoccused bent op de voorkant. Ik zie je ook veel naar haar hoofd kijken. Kijk iets meer vooruit dan zit je net wat rechter.
Je beenhouding vind ik heel netjes!

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Jante
Berichten: 159
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Vosmerrie Aranca weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 06:44

Fijne merrie met een rustige mond en oren op jou gericht, fijn dat je haar rustig rijdt.
Ziet er voor het verhaal wat je geeft gewoon goed uit ( je instructeur geeft je verder de tips wel *D )

opruiming kast - in mijn profiel veel te koop-

oji

Berichten: 4199
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 06:59

Ik heb in eerdere topics wel gezien waar je vandaan komt en het gaat er steeds beter uitzien!
Op dit moment valt denk ik de meeste winst te behalen door heel hard aan je eigen zit te gaan werken. Je zit in stoelzit, met je bovenlichaam iets naar voren, je kont te ver naar achteren in het zadel en bijna onvermijdelijk daardoor je handen op je handen te dicht op je bovenbenen. Als je meer ontspanning in de bovenlijn van je paard wilt krijgen, zal jij eerst anders moeten gaan zitten, want dit wekt spanning op.
Beugels langer, zoek het midden van het zadel op en boobs naar voren. Schakelen vanuit de heupen, veren in je enkels, dus die zo los mogelijk houden en handen voor je uit. Is heel lastig om dat consequent te blijven doen, in het begin zal je het gevoel hebben dat je paard minder goed gaat lopen (die denkt ook hey wat gek) en zal jij in je eigen houding willen kruipen om je paard "te fixen". Maar je zal zien als je echt je houding consequent verbetert, je losser in je eigen lijf wordt en rechter op je paard zit, dat je paard als bijna vanzelf ook losser gaat worden. Tis heel lastig, maar hier valt veel te winnen....Succes ermee!

lies_sparkle

Berichten: 6110
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Vosmerrie Aranca weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 07:21

Ik ben wel benieuwd in hoeverre je haar buikspieren traint. Het lijkt wel alsof die te zwak zijn waardoor ze de bovenlijn niet los laat en een beetje een holle rug houdt, helemaal met de overgangen. Ik denk dat ze die power mist want ik geloof dat het met wat meer buikspieren voor haar allemaal veel makkelijker wordt.

Marjo

Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Vosmerrie Aranca weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-17 09:19

Bedankt voor de tips! Houding ga ik zeker eens aan werken. Misschien maar een zitles inplannen.
Beugels had ik expres nog korter gemaakt omdat ik mijn balans kwijt raakte. Merrie gooit in de draf best hoog op en ik merk dat ik de neiging heb om dan extreem ver mijn zadel uit te komen bij het lichtrijden. Met beugels korter en meer balans had ik dat voor mijn gevoel minder:)

Liespower94: wat voor oefeningen zou je aanraden?

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads

nessinator
Berichten: 1782
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 09:22

Ik heb je vorige topics niet gezien, maar wat mij opvalt is dat het paard nergens echt voorwaarts is. Je hebt het zelf ook opgemerkt bij 1 foto, maar ik zie meerdere draffoto's met taktfouten: achterbeen nog niet van de grond af terwijl bijbehorend diagonaal voorbeen al wel weg is.
Verder sluit ik me aan bij wat hierboven gezegd is: het algehele plaatje ziet er heel fijn uit, vriendelijk en ontspannen. Probeer wel aan je eigen houding te werken: niet voorover vallen, handen hoger en meer bij elkaar.

Marjo

Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-17 09:26

nessinator schreef:
Ik heb je vorige topics niet gezien, maar wat mij opvalt is dat het paard nergens echt voorwaarts is. Je hebt het zelf ook opgemerkt bij 1 foto, maar ik zie meerdere draffoto's met taktfouten: achterbeen nog niet van de grond af terwijl bijbehorend diagonaal voorbeen al wel weg is.
Verder sluit ik me aan bij wat hierboven gezegd is: het algehele plaatje ziet er heel fijn uit, vriendelijk en ontspannen. Probeer wel aan je eigen houding te werken: niet voorover vallen, handen hoger en meer bij elkaar.


Klopt hoor maar de taktfouten hebben eigenlijk niets met het tempo te maken maar puur met het feit dat ze er gewoon niet helemaal doorheen was. Eigenaresse is verder met rijden en bij haar zie je dat gewoon bijna niet.
Tempo was namelijk wel goed voor mijn gevoel :) . Ik heb redelijk op safe gereden voor de foto's namelijk en zonder goed tempo voorwaarts kun je haar niet netjes rond rijden :) .

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Vosmerrie Aranca weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 11:17

Tips kan ik helaas niet geven maar vind het er heel vriendelijk uit zien!

Jespri

Berichten: 9627
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:26

Leuke foto's Marjolijn! :) Jullie gaan goed vooruit, probeer zelf goed achterover te blijven zitten.
Ik heb het idee dat je vooral je schouders soms erg vast zet, probeer lekker ontspannen en los te blijven.

Alles wat je aandacht geeft groeit - Aristoteles

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Vosmerrie Aranca weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 14:30

Even nieuwsgierig: Wat bedoel jij met 'er doorheen' zijn/rijden? Term die ik nog niet ben tegen gekomen :+ Bedoel je dat ze niet door haar lijf heen loopt? Of?

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 17:27


Marjo

Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-17 18:22

Nirvana_ schreef:
Even nieuwsgierig: Wat bedoel jij met 'er doorheen' zijn/rijden? Term die ik nog niet ben tegen gekomen :+ Bedoel je dat ze niet door haar lijf heen loopt? Of?

Daarmee bedoel ik vooral dat ze van voren eigenlijk nog te veel tegen de hand komt en dus niet optimaal ontspant. Je merkt bij haar heel erg het verschil van "net er tegenaan" en er echt doorheen zijn, ze is dan uiteindelijk makkelijker te schakelen in hoofd/hals houding en de overgangen zijn dan een stuk soepeler :)


Ketaki schreef:
is het deze merrie ts

https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/694158

heeft ze ook al eens veulens gehad? :)

heerlijk dier om te zien hoor :j :j :j :j


Als het goed is, is het die merrie ja! Geloof niet dat ze ooit veulens heeft gehad. Tot haar 10e is ze ook niet ingereden, eigenlijk niets mee gedaan :)

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:31

liespower94 schreef:
Ik ben wel benieuwd in hoeverre je haar buikspieren traint. Het lijkt wel alsof die te zwak zijn waardoor ze de bovenlijn niet los laat en een beetje een holle rug houdt, helemaal met de overgangen. Ik denk dat ze die power mist want ik geloof dat het met wat meer buikspieren voor haar allemaal veel makkelijker wordt.

Dat denk ik ook. Aan de bespiering van de hals is te zien dat ze niet zakt vanuit de schoft. Ook dit weer als gevolg van onvoldoende bovenlijngebruik.

De buikspieren kun je trainen met bij voorbeeld grondbalkjes of met korte (paar passen) stukjes galop. Niet wachten tot ze uit elkaar valt, maar aanspringen en meteen weer terugnemen. En dat uitbouwen.

Veel plezier :) Leuk dat je zo'n leerzaam project hebt. Het lijkt me een lief dier wat goed haar best doet.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Marjo

Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-17 18:34

Koper schreef:
liespower94 schreef:
Ik ben wel benieuwd in hoeverre je haar buikspieren traint. Het lijkt wel alsof die te zwak zijn waardoor ze de bovenlijn niet los laat en een beetje een holle rug houdt, helemaal met de overgangen. Ik denk dat ze die power mist want ik geloof dat het met wat meer buikspieren voor haar allemaal veel makkelijker wordt.

Dat denk ik ook. Aan de bespiering van de hals is te zien dat ze niet zakt vanuit de schoft. Ook dit weer als gevolg van onvoldoende bovenlijngebruik.

De buikspieren kun je trainen met bij voorbeeld grondbalkjes of met korte (paar passen) stukjes galop. Niet wachten tot ze uit elkaar valt, maar aanspringen en meteen weer terugnemen. En dat uitbouwen.

Veel plezier :) Leuk dat je zo'n leerzaam project hebt. Het lijkt me een lief dier wat goed haar best doet.


Ze doet onwijs goed haar best! Ze werkt heel hard voor je :D . Na het rijden is ze ook nog eens heel lief hihi.

Balken training willen we meer gaan oppakken inderdaad. Springen doen we ook veel en doet ze ook goed. Balken zijn soms nogal een uitdaging omdat ze daar ook nog wel eens overheen springt :')

Heb je misschien tips voor het aanspringen? Meestal valt ze tijdens het aanspringen al wat uit elkaar omdat ze dat nog moeilijk vind.

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:37

Dan zou ik eerst aan meer balans werken in stap en draf. Ze heeft een groot lijf wat ze nu ineens op een heel andere manier (want met een ruiter op haar rug) moet gebruiken. Het is helemaal niet erg als galopperen nog niet lukt. Maar als het aanspringen al niet lukt zonder uit balans te raken zou ik de galop voorlopig even laten zitten.

Hoe is ze in galop aan de longe?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Marjo

Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-17 18:39

Koper schreef:
Dan zou ik eerst aan meer balans werken in stap en draf. Ze heeft een groot lijf wat ze nu ineens op een heel andere manier (want met een ruiter op haar rug) moet gebruiken. Het is helemaal niet erg als galopperen nog niet lukt. Maar als het aanspringen al niet lukt zonder uit balans te raken zou ik de galop voorlopig even laten zitten.

Hoe is ze in galop aan de longe?


Galop gaat al wel veel beter hoor, vooral aan het begin is het lastiger natuurlijk. Gisteren hebben we wat sprongetjes gedaan en achtjes gedraait waar ze heel netjes terug te rijden was. Alleen met aanspringen is het dan vaak een grote sprong waarna je haar terug zet in tempo en dan gaat het beter.

Aan de longe zie ik niet heel veel verschil dan onder het zadel, daar wilt ze vaak juist nog langer worden.

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads

Koper

Berichten: 30076
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:50

Dan weet ik het ook niet. Vind het ook erg lastig om er iets over te zeggen als ik het niet gezien heb.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Re: Vosmerrie Aranca weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 21:51

wat een leuke vos je rijdt haar netjes maar volgens mij kun je beter iets meer voor je kijken dan ga je zelf rechter op zitten paard loopt wel onder jou zonder dat je elke keer kijkt

Gillmore (Sorento / Graham) paard van mij dochter Anouk (M2)en nu Z1 startrechtig
Cantodea (Calvino Z) sinds 13 mei mama van Nielson (van Dallas VDL)en nu drachtig van Nia domo"s Bolero
Na jaren weer wedstrijden rijden weer B+10 en ja hoor L startrechtig
Kayliegh onze nieuwe ster (Ampere/Sorento)
Lilly onze eigenwijze shetlander 100% van Anouk!
Zorba, Yfke, Gio uit het oog maar niet uit het hart <3
Figo en Cain vriendjes samen in de hemel rip

Tamar1999
Berichten: 110
Geregistreerd: 08-08-17

Re: Vosmerrie Aranca weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:56

Buikspieren kun je trainer door met je vingers op de plek van de singels tussen de voorbeen druk te geven. Dit elke dag een paar seconden doen. Met rijden Maar dit moet je kunnen en misschien moet je daar je instructrice voor vragen. Zou je een klein spoortje met een stomp wieltje kunnen pakken. Door deze lichtjes te laten rollen kun je haar haar buikspieren makkelijker aan laten spannen.

Allerbeste vriendinnetje valentijn
IJslandsavontuur Stjeky
Quarter Horse Faith

De enige die jou beslissingen kan nemen.. Ben jijzelf

Troopers
Berichten: 77
Geregistreerd: 28-05-15

Re: Vosmerrie Aranca weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:44

ik reed een poos op een paard die het galoperen moeilijk vond, en toen gaf mijn instructrice aan dat ik op een volte moest aan galoperen, aantal passen laten galoperen en dan terug nemen naar draf, aantal passen laten draven en dan weer over naar galop en dat herhalen, dat voor een paar lessen en het hielp echt, misschien ook een goede training voor jullie?

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Vosmerrie Aranca weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:13

Ik heb al een paar topics van jullie gezien en ik vind het zó leuk om jullie vooruitgang te zien boeken! Qua bouw lijkt het me geen makkelijk paard, waardoor al in meer topics in mijn ogen onterecht is opgemerkt dat je te veel aan de voorkant bezig bent. Je werkt juist mooi vanuit de natuurlijke houding van het paard naar een meer gewaardeerde dressuurhouding.
Je daagt haar ook elke keer uit om een stukje verder te gaan in verschillende opzichten. Je wilt een losser paard, met andere woorden: Je rijdt met een doel! Dat zie je niet meer bij iedereen op Bokt (of niet iedereen beschrijft het zo mooi als jij).

Nog even een paar tips waar je misschien wat aan hebt.
Met betrekking tot het lang worden in het halthouden, gok ik dat ze dat ook doet in andere overgangen terug. Die van mij loopt Z1 en doet het ook :+ Dus schaam je niet. Het gaat echter om wat wij doen. Wees consequent en vraag om korter durende overgangen. Je zult zien dat het lang worden beter wordt en de overgangen ook beter worden. Geef haar daarbij wel de nodige ruimte. Dus niet remmen op de hand waardoor het achterbeen niet naar voren weggezet kan worden.

Galop niet uit de weg gaan, maar galoppeer korte stukjes en verbind die naarmate ze sterker wordt. Liever drie of vier goede passen, dan daarna nog 2 rondjes van het achterbeen af, lang en niet over de rug.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 43 bezoekers