Stapje voor stapje....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Stapje voor stapje....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-17 18:02

Hallo alle bokkers :D

Het is alweer best een tijdje geleden dat ik een HAW topic heb gemaakt met mijn verzorghaflinger, maar vandaag heeft mijn vriendin tijdens het rijden weer eens een paar foto's geschoten.... En dan is het altijd raar/confronterend om jezelf terug te zien op de foto's!!! Op dit moment zijn we hard bezig om te werken aan de ontspanning en het gelijk reageren op mijn hulpen! Dit gaat met ups en downs maar we komen er vast wel!!! Ik probeer een beetje te variëren in de hoofd-hals houding en hem lekker actief voorwaarts te laten lopen :o :o
Ik heb genoeg dingen waar ik nog hard aan wil gaan werken als ik deze foto's zo bekijk, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie ervan vinden :j _/-\o_

Het zijn niet de mooiste foto's qua kwaliteit, maar volgens mij geven ze toch een aardig beeld!! :)
Ennee.... Willen jullie een beetje lief blijven :o :o We hebben ongeveer 1 keer in de maand privéles :j

lekker instappen
Afbeelding

beetje meer verbinding
Afbeelding

knappe pony <3
Afbeelding

drafje...
Afbeelding

lang en laag.
Afbeelding

galop
Afbeelding

:o
Afbeelding

Vooral de galop vinden we allebei nog erg lastig, ik moet hierbij opletten dat ik niet te streng word in mn handen :o Ennnn ik moet naar voren kijken in plaats van naar beneden, maar dat is zooo lastig met zo'n knapperd daar beneden :D :o

Wat zijn jullie tips?? Wat kan ik nog verbeteren en wat gaat er goed??? ben benieuwd :j _/-\o_

liefs ons!! /3 :D

Kerstmuts ;)


Phoeboe

Berichten: 390
Geregistreerd: 04-07-16
Woonplaats: Zeeland

Re: Stapje voor stapje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:10

Leuke combinatie samen! Ziet er al goed uit hoor. Probeer alleen je teugels ietsjes korter te nemen en je handen wat meer voor je te houden. En wat je zelf al zegt naar voren blijven kijken maar dat is ook lastig hoor. Als je zelf naar voren kijkt ga je vaak al wat rechter zitten :j

Instagram: demigisolf

Cinnepin

Berichten: 8880
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:12

Wat een knappe haf!
Mag ik vragen waarvoor je de sporen gebruikt? Die heb je op dit niveau helemaal niet nodig. Tevens heb je vaak je voeten naar buiten gedraaid waardoor je hem onnodig in zijn buik prikt.
Ben je erg met zijn hoofd bezig door middel van kneepjes? Je hebt handen namelijk net mooi los maar draait ze helemaal naar je toe waardoor het lijkt dat je dus kneepjes geeft en lijkt ze erg vast te zetten. Nageeflijkheid komt niet vanuit de houding van zijn hoofd.
Komt je zadel aan de achterkant omhoog in draf?

Special_Da
Berichten: 150
Geregistreerd: 14-01-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:15

Ik vind dat je met een deftige houding rijdt. Er is natuurlijk wel nog wat werk aan zoals niet voorover vallen, hielen niet te ver in de stijgbeugels, maar het ziet er wel al vrij deftig uit. Bij jouw hafje is inderdaad nog wat spanning te zien, probeer hem van in begin echt voorwaarts neerwaarts te rijden, probeer hem echt met zijn hoofd laag te rijden net zolang de ontspanning erin komt en dan kan je hem gaan opnemen. Het lijkt nu of hij heel erg in je handen hangt. Probeer hem daardoor ook goed voorwaarts te rijden en werk niet teveel op je teugels, maar wel op je zit dat jij hem eigenlijk niet ondersteunt zodat hij op zijn eigen benen leert lopen. Nu zie ik dat jij hem heel erg moet ondersteunen en daar moet je vanaf want dat is niet erg fijn rijden. Mits oefening komt dit zeker goed hoor. Heel veel succes gewenst!

SannaFotos

Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-17
Woonplaats: ede/bennekom

Re: Stapje voor stapje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:35

mooie combinatie samen! zo te zien hebben jullie veel plezier samen en dat is goed :) ga zo door alleen 1 tipje je hakken naar buiten draaien zodat je je knappe pony niet te veel prikt. maar jullie komen er vast wel

SannaFotografie
it's not the camera that makes the picture it's the photographer
wil jij ook een mooie en betaalbare fotoshoot/videoshoot van een fotografe met een oog voor detail stuur dan een PB en wie weet heb ik je binnenkort voor mijn camera

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-17 18:43

Phoeboe schreef:
Leuke combinatie samen! Ziet er al goed uit hoor. Probeer alleen je teugels ietsjes korter te nemen en je handen wat meer voor je te houden. En wat je zelf al zegt naar voren blijven kijken maar dat is ook lastig hoor. Als je zelf naar voren kijkt ga je vaak al wat rechter zitten :j


Dankjewel :o :o Ga het proberen!!!

Kerstmuts ;)

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-17 18:47

Cinnepin schreef:
Wat een knappe haf!
Mag ik vragen waarvoor je de sporen gebruikt? Die heb je op dit niveau helemaal niet nodig. Tevens heb je vaak je voeten naar buiten gedraaid waardoor je hem onnodig in zijn buik prikt.
Ben je erg met zijn hoofd bezig door middel van kneepjes? Je hebt handen namelijk net mooi los maar draait ze helemaal naar je toe waardoor het lijkt dat je dus kneepjes geeft en lijkt ze erg vast te zetten. Nageeflijkheid komt niet vanuit de houding van zijn hoofd.
Komt je zadel aan de achterkant omhoog in draf?


Dankjewel :D <3 Hij is ook zo'n knapperd en doet altijd super zn best dus ben ontzettend blij met m!!
Ik gebruik mijn sporen nog maar heel even, heb een hele tijd zonder gereden, maar moest ontzettend veel drijven, waardoor hij op een gegeven moment mijn been bijna niet meer "voelde" leek het af en toe wel! En daarom ben ik nu overgestapt op sporen, zodat het gelijk duidelijk is en dat hij ook weet dat 1 keer aansporen ook reactie is en niet 4 keer aansporen en een tik met de zweep en dan pas reactie :o Hopelijk kunnen de sporen over een tijdje er weer af als hij weer lekker goed aan mn been is, want ik rijd ook veel liever zonder eigenlijk :o :o
Ik weet dat ik mijn handen soms erg vast zet doordat ik me te veel focus op het hoofd en het mooi lopen :o Ik probeer het niet te veel te doen maar ongemerkt gebeurt het toch steeds weer :') Ga er proberen aan te werken!!!
En als het goed is komt mn zadel niet omhoog!! Zadelmaker is ongeveer 5 weken geleden nog geweest en toen lag het zadel helemaal goed volgens hem!! :D

Kerstmuts ;)

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-17 18:49

Special_Da schreef:
Ik vind dat je met een deftige houding rijdt. Er is natuurlijk wel nog wat werk aan zoals niet voorover vallen, hielen niet te ver in de stijgbeugels, maar het ziet er wel al vrij deftig uit. Bij jouw hafje is inderdaad nog wat spanning te zien, probeer hem van in begin echt voorwaarts neerwaarts te rijden, probeer hem echt met zijn hoofd laag te rijden net zolang de ontspanning erin komt en dan kan je hem gaan opnemen. Het lijkt nu of hij heel erg in je handen hangt. Probeer hem daardoor ook goed voorwaarts te rijden en werk niet teveel op je teugels, maar wel op je zit dat jij hem eigenlijk niet ondersteunt zodat hij op zijn eigen benen leert lopen. Nu zie ik dat jij hem heel erg moet ondersteunen en daar moet je vanaf want dat is niet erg fijn rijden. Mits oefening komt dit zeker goed hoor. Heel veel succes gewenst!


Dankjewel voor je tips!! :D Wat bedoel je met voorover vallen en hielen te ver in de stijgbeugels als ik mag vragen?? :o Hij is inderdaad soms wat hangerig in mn handen waardoor ik het gevoel heb dat ik veel moet trekken in zn mond!! Mn instructeur zegt dan ook idd dat ik moet proberen hem goed voorwaarts te houden, dus we zijn er aan het werken!!! :j

Kerstmuts ;)

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-17 18:50

SannaFotos schreef:
mooie combinatie samen! zo te zien hebben jullie veel plezier samen en dat is goed :) ga zo door alleen 1 tipje je hakken naar buiten draaien zodat je je knappe pony niet te veel prikt. maar jullie komen er vast wel


Dankjewel :D <3 We hebben samen superveel plezier!!! :D Genieten elke dag weer van elkaar! :j /3 Dankjewel voor je tip, ga eraan proberen te werken! :o

Kerstmuts ;)

Special_Da
Berichten: 150
Geregistreerd: 14-01-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:28

winnielove schreef:
Special_Da schreef:
Ik vind dat je met een deftige houding rijdt. Er is natuurlijk wel nog wat werk aan zoals niet voorover vallen, hielen niet te ver in de stijgbeugels, maar het ziet er wel al vrij deftig uit. Bij jouw hafje is inderdaad nog wat spanning te zien, probeer hem van in begin echt voorwaarts neerwaarts te rijden, probeer hem echt met zijn hoofd laag te rijden net zolang de ontspanning erin komt en dan kan je hem gaan opnemen. Het lijkt nu of hij heel erg in je handen hangt. Probeer hem daardoor ook goed voorwaarts te rijden en werk niet teveel op je teugels, maar wel op je zit dat jij hem eigenlijk niet ondersteunt zodat hij op zijn eigen benen leert lopen. Nu zie ik dat jij hem heel erg moet ondersteunen en daar moet je vanaf want dat is niet erg fijn rijden. Mits oefening komt dit zeker goed hoor. Heel veel succes gewenst!


Dankjewel voor je tips!! :D Wat bedoel je met voorover vallen en hielen te ver in de stijgbeugels als ik mag vragen?? :o Hij is inderdaad soms wat hangerig in mn handen waardoor ik het gevoel heb dat ik veel moet trekken in zn mond!! Mn instructeur zegt dan ook idd dat ik moet proberen hem goed voorwaarts te houden, dus we zijn er aan het werken!!! :j


Op foto 4 val je bijvoorbeeld met je bovenlichaam naar voor en op foto 5 en 6 zie je dat je voeten naar buiten zijn gedraaid en dat je te ver in je stijgbeugels zit.

Questquedit

Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:14

winnielove schreef:
Cinnepin schreef:
Wat een knappe haf!
Mag ik vragen waarvoor je de sporen gebruikt? Die heb je op dit niveau helemaal niet nodig. Tevens heb je vaak je voeten naar buiten gedraaid waardoor je hem onnodig in zijn buik prikt.
Ben je erg met zijn hoofd bezig door middel van kneepjes? Je hebt handen namelijk net mooi los maar draait ze helemaal naar je toe waardoor het lijkt dat je dus kneepjes geeft en lijkt ze erg vast te zetten. Nageeflijkheid komt niet vanuit de houding van zijn hoofd.
Komt je zadel aan de achterkant omhoog in draf?


Dankjewel :D <3 Hij is ook zo'n knapperd en doet altijd super zn best dus ben ontzettend blij met m!!
Ik gebruik mijn sporen nog maar heel even, heb een hele tijd zonder gereden, maar moest ontzettend veel drijven, waardoor hij op een gegeven moment mijn been bijna niet meer "voelde" leek het af en toe wel! En daarom ben ik nu overgestapt op sporen, zodat het gelijk duidelijk is en dat hij ook weet dat 1 keer aansporen ook reactie is en niet 4 keer aansporen en een tik met de zweep en dan pas reactie :o Hopelijk kunnen de sporen over een tijdje er weer af als hij weer lekker goed aan mn been is, want ik rijd ook veel liever zonder eigenlijk :o :o
Ik weet dat ik mijn handen soms erg vast zet doordat ik me te veel focus op het hoofd en het mooi lopen :o Ik probeer het niet te veel te doen maar ongemerkt gebeurt het toch steeds weer :') Ga er proberen aan te werken!!!
En als het goed is komt mn zadel niet omhoog!! Zadelmaker is ongeveer 5 weken geleden nog geweest en toen lag het zadel helemaal goed volgens hem!! :D


Sporen gebruik je als verfijning in de hulpen, niet omdat hij niet reageert op de normale hulpen. Mijn tip is dan ook om de sporen er af te halen en te gaan proberen om hem meer aan je been te krijgen. Oefeningen hiervoor zijn bijvoorbeeld het rijden van tempowisselingen, overgangen en schijnovergangen. Wees hierin ook consequent, jij geeft een hulp (been geven) en je verwacht hierop ook reactie. Geen reactie, dan gebruik je de zweep.

:D

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stapje voor stapje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:32

Leuke combi zijn julle! Vind dat je pony erg op de voorhand valt, maar zoals je zelf al noemt zijn jullie bezig met tempo maken. Voor de rest eens met bovengenoemde.

Desiree_2001

Berichten: 454
Geregistreerd: 20-01-12
Woonplaats: Voorne-Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:33

Leuke combinatie zijn jullie samen!

Zoals eerder ook al gezegd werd zou ik de sporen voor nu nog even weglaten. Deze zijn niet bedoeld om je paard voorwaartser te krijgen, maar zijn bedoeld als een verfijning van de hulpen. Ik zou je nu vooral focussen op het verbeteren van de reactie op het been, door middel van veel schijovergangen. Wanneer je de sporen blijft gebruiken zal ze juist dood worden aan het been. zo zal je steeds zwaardere hulpen moeten geven, voordat je de gewenste reactie krijgt.
Wanneer ze beter aan het been staat, komt dat vooruit rijden ook vanzelf goed.

Let op dat je niet te ver voorover gaat zitten en dat je je tenen goed naar binnen houdt, zeker in combinatie met de sporen is dit erg belangrijk, want zo ervaart je paard het alsof je hem iedere pas aanspoort en ook dat is niet goed voor zijn reactie op jouw been.

Je teugels zou ik een stukje korter nemen en ik zou je handen wat verder naar voren plaatsen, zodat je handen je niet in de weg gaan zitten.

Niet teveel focussen op dat "mooie lopen" hoor, als jullie de ontspanning samen goed gevonden hebben komt dat vanzelf goed. Je kan de voorkant beter met rust laten, nageeflijkheid komt tenslotte van achter en gaat een stuk verder dan alleen de houding van hoofd en nek.

Veel plezier nog samen!

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 16:02

Toothless schreef:
Leuke combi zijn julle! Vind dat je pony erg op de voorhand valt, maar zoals je zelf al noemt zijn jullie bezig met tempo maken. Voor de rest eens met bovengenoemde.


dankjewel :o :o Zijn we idd druk mee bezig!!!

Kerstmuts ;)

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 16:05

Desiree_2001 schreef:
Leuke combinatie zijn jullie samen!

Zoals eerder ook al gezegd werd zou ik de sporen voor nu nog even weglaten. Deze zijn niet bedoeld om je paard voorwaartser te krijgen, maar zijn bedoeld als een verfijning van de hulpen. Ik zou je nu vooral focussen op het verbeteren van de reactie op het been, door middel van veel schijovergangen. Wanneer je de sporen blijft gebruiken zal ze juist dood worden aan het been. zo zal je steeds zwaardere hulpen moeten geven, voordat je de gewenste reactie krijgt.
Wanneer ze beter aan het been staat, komt dat vooruit rijden ook vanzelf goed.

Let op dat je niet te ver voorover gaat zitten en dat je je tenen goed naar binnen houdt, zeker in combinatie met de sporen is dit erg belangrijk, want zo ervaart je paard het alsof je hem iedere pas aanspoort en ook dat is niet goed voor zijn reactie op jouw been.

Je teugels zou ik een stukje korter nemen en ik zou je handen wat verder naar voren plaatsen, zodat je handen je niet in de weg gaan zitten.

Niet teveel focussen op dat "mooie lopen" hoor, als jullie de ontspanning samen goed gevonden hebben komt dat vanzelf goed. Je kan de voorkant beter met rust laten, nageeflijkheid komt tenslotte van achter en gaat een stuk verder dan alleen de houding van hoofd en nek.

Veel plezier nog samen!


Dankjewel voor je reactie :D Ga nog even met mijn instructeur overleggen of ik de sporen nou wel of niet houd... Na al jullie reacties begin ik toch weer een beetje te twijfelen :o :o Voor de rest ga ik eraan proberen te werken!!! en dat ontspanning van de achterkant weet ik :o Maar vind het soms moeilijk om die actieve achterhand voor elkaar te krijgen waardoor de ontspanning vaak bij mij vooraan komt :o

Kerstmuts ;)

Hen001
Berichten: 61
Geregistreerd: 22-02-14

Re: Stapje voor stapje....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:15

Ziet er al goed uit! Let op dat je je gewicht mooi in het midden houdt en niet voorover gaat zitten of achterover gaat hangen

winnielove

Berichten: 386
Geregistreerd: 01-07-16
Woonplaats: ergens in Nederland :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-17 16:04

Hen001 schreef:
Ziet er al goed uit! Let op dat je je gewicht mooi in het midden houdt en niet voorover gaat zitten of achterover gaat hangen


dankjewel!!! :o

Kerstmuts ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers