L2 concours

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

L2 concours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-17 21:08

Hoi,

Ik ben gisteren weer met mijn paard op concours geweest, waarvan bewijsmateriaal aanwezig :Y)

Ik ben benieuwd welke tips jullie voor me hebben. Het is altijd confronterend jezelf terug te zien op camera en er waren dan ook een aantal dingen die erg opvielen.

- Het ziet er minder actief uit dan het voelde
- Achterwaarts gaat niet diagonaal (tips?)
- Middengangen komen niet uit de verf
- In middengalop werk ik erg terug

Verder zie ik wat geks aan het 'gewone' rijden op de rechterhand, maar ik kan niet helemaal zien wat het is. Het lijkt alsof ik verkeerd draai in m'n bovenlichaam of m'n armen anders houdt dan linksom? Iemand?

Verder vind ik het wel leuk als jullie een schatting van de punten proberen te maken op basis van de filmpjes.


1e proef



2e proef


Van de winter vond ik haar wat pittiger lopen, 's zomers heeft ze wat meer moeite met haar gezondheid. Zie filmpje hieronder ter vergelijking, was rond maart.


Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)


Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: L2 concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:23

Wat mij gelijk opviel was dat ik je houding een beetje onrustig vind. Moet je bij de L2 al de hele proeven doorzitten? Ik heb namelijk het idee dat je hier nog net niet helemaal je balans in hebt (snap ik, op een fries) en daarom ook je benen wat onrustig zijn.
Ik vind wel dat je hem van voren heel erg vriendelijk rijdt :) Compliment!

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

mala26

Berichten: 4971
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:34

Oke wat ik zie : Je geeft elke pas been/spoor. heb je het gevoel dat je hem overeind moet houden met je benen? Dat ie stopt met lopen? Vind hem ook op de voorhand lopen (waar meteen je probleem vandaan komt met je tempowisselingen)
Verder zit jij onrustig, ook alsof je hem elke pas naar voren wilt duwen met je zit, en je hand die alle kanten op gaat, en dan je benen erbij geeft ook een zeer onrustig beeld.
In je achterwaarts kantelt hij niet in het bekken en zakt niet.
In het wijken vind ik hem bijna tegen het onregelmatige aan.

Persoonlijk zou ik bij deze heel erg aan werken om hem goed voor je been te krijgen. Als hij scherper aan je hulp staat kan jij automatisch stiller zitten en je been stiller houden, wat al een veel stabieler beeld geeft. Schakelen veel veel schakelen,en dan geen lange zijdes maar 3/4 passen en weer terug 3/4 passen arbeidstempo en weer weg, dat je op een lange zijde 3 a 4 schakelingen rijd. ( in deze fase zou het mij een worst wezen waar hij is met zijn hoofd, gewoon contact teugel, grote kans op moment dat die motor aangaat hij ook meer naar je hand toe gaat komen) Eigenlijk wil je het gevoel gaan krijgen of je een cruise control hebt.
Op moment dat je dit hebt (kan even duren, is niet in 1 x gefikst) dan zou ik bezig gaan met stelling/buiging dat hij makkelijker door het lijf heen gaat lopen (je kan wel aan de hand al bezig gaan met stelling/buiging of dubbele longe) Veel voltes/8en/slangenvoltes. En vierkante voltes en 6hoeken om hem sneller te leren wenden.
Ik zou je paard ook een keer na laten kijken door een osteo, omdat ik hem dus niet helemaal regelmatige vind in je wijken en omdat ie niet kantelt in je achterwaarts.
Hopelijk kan je hier wat mee!

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:42

Ik vind het er niet helemaal lekker uit zien eigenlijk TS. Geen onregelmatigheid, maar erg vlak ofzo? Gewoon niet aan het been durf ik het niet te noemen in ieder geval. En toen las ik je tekst over het verschil met de winter en daar loopt ie een stuk beter inderdaad! Wat zijn haar problemen zomers? Kunnen die er misschien mee te maken hebben? Vind het er ook vriendelijk uit zien overigens!

Amado7

Berichten: 10719
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:46

Opzich vind ik je pony nog niet eens zo gek onder je lopen! Leuke pony trouwens!

Wat ik wel zie is dat je met oversteken in je middendraf je benen naar achter steekt als ik het goed heb. Wat doe je daar precies?

Verder ga ik mee met het bovenstaande. Met het doorzitten lijk je je pony tegen te zitten, met lichtrijden ziet het beeld er ook gelijk stukken beter uit vind ik. Ook lijkt het inderdaad alsof je elke pas aanspoort. Dus verder dezelfde tips als hierboven.

Succes verder! Wat waren je punten?

Je laatste filmpje is overigens niet zichtbaar bij mij.

Niet perfect is ook goed

Sarahvdijk04
Berichten: 1
Geregistreerd: 17-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:00

Het lijkt alsof het paard niet aan het been is ik heb hier ook last van gehad wat bij mij erg hielp was wel overgangen rijden nu ik hem beter aan het been heb is het totaal beeld veel rustiger en prettiger om naar te kijken
Succes

FamkeKolinde
Berichten: 145
Geregistreerd: 13-06-06

Re: L2 concours

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:33

Het lijkt erop dat je paardje rechtsom minder fijn loopt (lijkt af en toe onregelmatig) hierdoor ga je zelf meer "werken" en geeft dit ook een onrustiger beeld. Ik vind haar persoonlijk iets te lang. Ze zou meer bij elkaar gereden mogen worden en nageeflijker.
Tips die hier boven gegeven worden omtrent overgangen rijden is zeker handig om je paard beter aan het been te krijgen. Dat komt ook de aanleuning en nageelijkheid ten goede.
Je vraagt tips voor de middengangen. Probeer niet helemaal je paard los te gooien aan de voorkant. Het extra wat ze dan geven loopt als het ware de grond in. Niet alleen bij de draf maar ook de galop. Ze komt niet echt weg. Als je meer je teugels erbij houd heeft ze meer steun om weg te kunnen komen.

Vind het wel een leuk paardje om te zien en je zit verder prima. Op wat schoonheidsfoutjes na ;) zoals je benen heel erg naar achteren plaatsen bij de middendraf. Maar ik denk zeker dat als ze beter aan het been is het beeld ook heel anders is en vooral rustiger.
Ben wel benieuwd naar je punten.

Famke (Teunis 332 x Piter 312) M1+3, Met vervroegd pensioen Renske (Fetse 349 x Olof 315) M1+3 Lara en Renske L2+9
Ysbrand vd Brugemannen (Hessel 480 x Fetse 349)Yrene van de Heemstede (Hessel 480 x Ulke 338)

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:54

mala26 schreef:
Oke wat ik zie : Je geeft elke pas been/spoor. heb je het gevoel dat je hem overeind moet houden met je benen? Dat ie stopt met lopen? Vind hem ook op de voorhand lopen (waar meteen je probleem vandaan komt met je tempowisselingen)
Verder zit jij onrustig, ook alsof je hem elke pas naar voren wilt duwen met je zit, en je hand die alle kanten op gaat, en dan je benen erbij geeft ook een zeer onrustig beeld.
In je achterwaarts kantelt hij niet in het bekken en zakt niet.
In het wijken vind ik hem bijna tegen het onregelmatige aan.

Persoonlijk zou ik bij deze heel erg aan werken om hem goed voor je been te krijgen. Als hij scherper aan je hulp staat kan jij automatisch stiller zitten en je been stiller houden, wat al een veel stabieler beeld geeft. Schakelen veel veel schakelen,en dan geen lange zijdes maar 3/4 passen en weer terug 3/4 passen arbeidstempo en weer weg, dat je op een lange zijde 3 a 4 schakelingen rijd. ( in deze fase zou het mij een worst wezen waar hij is met zijn hoofd, gewoon contact teugel, grote kans op moment dat die motor aangaat hij ook meer naar je hand toe gaat komen) Eigenlijk wil je het gevoel gaan krijgen of je een cruise control hebt.
Op moment dat je dit hebt (kan even duren, is niet in 1 x gefikst) dan zou ik bezig gaan met stelling/buiging dat hij makkelijker door het lijf heen gaat lopen (je kan wel aan de hand al bezig gaan met stelling/buiging of dubbele longe) Veel voltes/8en/slangenvoltes. En vierkante voltes en 6hoeken om hem sneller te leren wenden.
Ik zou je paard ook een keer na laten kijken door een osteo, omdat ik hem dus niet helemaal regelmatige vind in je wijken en omdat ie niet kantelt in je achterwaarts.
Hopelijk kan je hier wat mee!


_/-\o_ scheelt een hoop typen :D
zou ook regelmatig halve ophoudingen meepakken.
Halthouden was niet goed dus wordt achterwaarts sowieso niet wat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 23 bezoekers