[HAW] Rosie de toverbal weer aan het werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

[HAW] Rosie de toverbal weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-17 14:28

:wave:

Er zijn van die dagen dat je eigenlijk het huishouden moet doen -O-
Vandaag is zo een dag, maar "nu even niet ja!"

Niets beters dan een nieuw topic openen in de hoop iets te leren.

Dit is het vorige topic:
Rosie naar trainingsdagen bij Noor Tanger

Rosie is niet mijn eigen paard/pony. Sinds eind vorig jaar ben ik trotse verzorgen van haar. Bij het vorige topic was ik pas net begonnen met het rijden van Rosie, inmiddels zijn we verder. En heb ik ook weer een aantal lessen kunnen volgen. Nu weer volgens programma bij Patrick Molenaar ipv Noor Tanger. Ontzettend geslaagd! Pony gaat steeds fijner lopen, pakt dingen zowel bij mij als eigenaresse echt heel snel op.

Afbeelding

Om haar even voor te stellen:
Rosie zal ongeveer 16 jaar zijn inmiddels, in het paspoort staat Connemara.
Rosie is een paard met een groot lang en pittig verleden, maar veel belangrijker met een gouden hart, een wereldpony. Ze is bijzonder duidelijk en eerlijk, dit maakt haar heel fijn om mee te werken *\o/* Zij geeft bijzonder duidelijk aan wat ze wel of niet vind, voor ons enkel leerzaam!

Ikzelf rijdt al jaren, maar wel al jaren op manege. Ik mag niet klagen, ze geven echt prima les! Maar dit is toch anders :D Een niveau durf ik er dus nog niet aan te geven, we werken aan haar en mij met het doel dat het zo goed mogelijk gaat voor haar lichaam. De rest komt wel of niet.

De volgende foto's zijn gemaakt tijdens 2 lessen. De eerste les was het lekker warm en heb ik dus alleen een t shirt aan, de 2e les een "trui".

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft vrij korte beentjes voor haar lange lichaam. Er wordt dan ook voornamelijk gewerkt aan die achterbenen dragend krijgen, de bovenlijn lang en de buikspieren eraan. Verder is de galop een dingetje, de eerste paar keer pure paniek. Volle paniek rennen en niet kunnen/durven stoppen. Inmiddels kunnen we ongeveer een volte in galop, kan ze zelfs iets zakken. Maar we zijn er nog niet. Gelukkig hebben we les!

In de les werken we veel dus aan haar achterbenen, gelukkig heeft Patrick daar leuke oefeningen voor met pylonen. Bijzonder effectief! bij iedere geen pylon die omgaat kost het mij een tompouce -O- Volgende keer dus naar de bakker. Vandaar dat we dus veel wijken, schouderbuiten/binnen etc. We rijden maar verdacht weinig helemaal rechtuit :7 Op stal merken we inmiddels dat ze steeds minder dat ze met holle rug staat! Buikspieren gaat ze steeds meer van nature aanspannen. Het is erg fijn om te zien dat ze dingen ook buiten training oppakt :o

Niet alleen aan Rosie wordt gewerkt. Ik kom er ook helemaal niet mee weg. Ik zit al jaren heerlijk als een stoel in het zadel. Ik ben nu net begonnen weer goed te zitten. Man wat valt dat tegen. :') Heel mijn balans kwijt, handen zit ik te rommelen. Eigenlijk rammelt alles.... En heel eerlijk, het is ook te zien aan de foto's. Iedere foto zit ik anders.. Jeetje wat een werk. Verder ben ik vanuit de manege niet gewend op deze methode te rijden. Dus ik moet soms best even schakelen, en heel eerlijk sommige dingen verdienen nog veel werk omdat het gewoon nieuw is. Andere dingen moet ik juist weer afleren. Hoop te leren :D Gelukkig heb ik jullie nog voor extra feedback!


lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: [HAW] Rosie de toverbal weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:58

Wat een leuk paardje!! Ziet er netjes en vriendelijk uit :)

K heb Dyslexie sorry

[O]

LauraO

Berichten: 311
Geregistreerd: 24-10-15

Re: [HAW] Rosie de toverbal weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:12

Het ziet er al heel netjes uit!

Probeer te letten op je hoofd/kijkrichting : op de foto waar je instructeur naast je staat kijk je mooi vooruit, probeer dit ook tijdens het rijden te doen. Als jij meer in evenwicht blijft, heeft het paard niet een ruiter op zich die wat naar de voorhand valt.
Voor de achterhand zou je ook met balken kunnen werken. Vooral in de draf (hoeft niet eens onder het zadel te zijn, kan bijvoorbeeld ook tijdens het longeren).

Les causes ne sont que des conséquences d'autres causes

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: [HAW] Rosie de toverbal weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-17 19:54

Dankjulliewel!

Ja dat vooruit kijken hoor ik niet voor het eerst ben ik bang :o Lekker mee de bodem in kijken. Het was zelfs nog erger. Wordt aan gewerkt! De balken die aan de zijkant staan durf ik niet te pakken, die vallen uit elkaar als ik ernaar kijk. Maar aan de dubbele longe (enkel doen we eigenlijk niet) moet ze ook aan het werk. En ze gaat super snel vooruit, 3 maanden terug was buikspieren af en toe aanspannen een doel *D

Saaams

Berichten: 13232
Geregistreerd: 20-01-10

Re: [HAW] Rosie de toverbal weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:18

Wat ziet dat er goed uit! Jullie gaan echt enorm vooruit. Wat voor oefeningen doe je met de pionen en om haar achterwerk te stimuleren? :D ik hoop binnenkort weet naar Noor en Patrick te kunnen.

Laerkens Beauty

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-17 20:25

we hebben nu 4 pylonen (morgen komt de rest). Tot dusver hebben ze in de vorm van een ruit gestaan om er dan zo krap mogelijk omheen te rijden. maar je rijdt een hoek ipv een bocht. Om dat te halen moet achter bij zetten.

slalom wijken. wijken voor rechts en dan weer links en weer rechts

of gewoon naar een bepaald punt wijken.

linette had er 4 staan op 5m. van de bakrand en 10 meter uit elkaar van elkaar. daar voltes 10meter omheen rijden, via schoudrrbinnen daarna naar de volgende pylon, dan weer om die volte 10m en weer schoudrrbinnen naar de volgende :j

we moesten er iets van 16 aanschaffen want dan had hij wel meer leuke oefeningen. je bent in ieder geval gerichter aan het werk & iets om aan vast te houden!

jij gaat trouwens ook erg fijn op het moment!

Saaams

Berichten: 13232
Geregistreerd: 20-01-10

Re: [HAW] Rosie de toverbal weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:31

Dat klinkt nog best ingewikkeld :+ vergt nogal wat stuurkunsten en dan ook pony nog fixen. Maar wel interessant! Zal vd week is wat neerzetten. Pony gaat met pieken en dalen.. maar alles met hindernissen gaat top :=

Benieuwd naar je volgende les, of je vooruitgang merkt en naar Linette haar bb debuut. Ga jij ook starten?

Laerkens Beauty

Star123456
Berichten: 31
Geregistreerd: 27-06-14

Re: [HAW] Rosie de toverbal weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:26

Ziet er vriendelijk en leuk uit brobeer wel op je hoofd houding te letten en teentjes naar binnen en je handen rechtop meer kan ik even niet verzinnen want verder ziet het er vriendelijk en goed uit jullie komen er wel saampjes

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: [HAW] Rosie de toverbal weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-17 12:03

Saaams starten staat (nog) niet op het programma, maar als ze zo lekker blijft lopen, waarom ook niet!
Ik moet Patrick binnenkort weer eens appen voor een les :j Leuke is dat juist door te richten op/rond pylon je paard vanzelf fijner gaat lopen. Die dingen niet omgooien is wel een dingetje haha..

Mijn zit wordt hard aan gewerkt! Als we stil staan lukt het me nog wel, maar dat dynamische wanneer we bewegen is nog echt heel moeilijk. 10 jaar oude gewoontes afleren, komt wel! & Dankjewel!

Hen001
Berichten: 61
Geregistreerd: 22-02-14

Re: [HAW] Rosie de toverbal weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 20:37

Leuk paardje! Probeer haar goed op lengte te houden, ze heeft de neiging zich wat op te kroppen. Maar zie op andere foto's een heel goed beeld dat inderdaad aangeeft dat jullie hiermee bezig zijn!

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: [HAW] Rosie de toverbal weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-17 08:59

Wordt inderdaad aan gewerkt, zolang ze haar rug/buik maar goed gebruikt vind ik het ietsie minder erg. Maar liever zien we haar iets op lengte met het neusje er mooi uit. Alleen als het te moeilijk wordt valt ze even terug en duwt ze haar rug ook weer even weg..

goodlifexx
Berichten: 21
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HAW] Rosie de toverbal weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:59

Het ziet er heel fijn en vriendelijk uit en wooowwwwww wat een gave kleur

Carnivoria

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: [HAW] Rosie de toverbal weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 18:09

Ziet er fijn uit hoor! En inderdaad een héle gave pony. :)

In vergelijking met het vorige topic loopt ze al een stuk losser.

Ga zo door, zou ik zeggen. :D

Josefien

Gwenvd

Berichten: 1717
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: [HAW] Rosie de toverbal weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 14:00

je bent een vriendelijke ruiter en het ziet er echt al heel leuk uit! Je stoelzit is inderdaad wel een dingetje. Je zwaartepunt zit verkeerd. Probeer eens als oefening te draven en dan in plaats van staan zit staan zit, staan staan zit, staan staan zit te doen, je zult merken dat dit erg lastig is maar blijven proberen, concentreren op je steunpunten in je voeten en knieen en het zal je echt helpen.

succes!

Strooigoed

Amy02

Berichten: 35
Geregistreerd: 07-02-14

Re: [HAW] Rosie de toverbal weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 22:42

Wat een leuk beestje!

horseriding

SannaFotos

Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-17
Woonplaats: ede/bennekom

Re: [HAW] Rosie de toverbal weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:04

ga zo door ziet er goed uit! oh en een leuk paard :)

SannaFotografie
it's not the camera that makes the picture it's the photographer
wil jij ook een mooie en betaalbare fotoshoot/videoshoot van een fotografe met een oog voor detail stuur dan een PB en wie weet heb ik je binnenkort voor mijn camera

Maflinger_S
Berichten: 12131
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [HAW] Rosie de toverbal weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:12

Wat een leuk paard! En jullie zijn ook een leuke combinatie.

Ik heb vorig jaar een les dubbele longe met mijn haflinger bij Patrick gedaan. Was ook een toples.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

_Yasmine_

Berichten: 4582
Geregistreerd: 12-03-08
Woonplaats: Bij een kapotte Hefbrug

Re: [HAW] Rosie de toverbal weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-17 06:39

Ik was even op vakantie, excuus voor de late reactie :o

Maar dankjulliewel!

Maflinger_S, ja die lessen heb ik ook wel een aantal keer gehad! Net zo pittig als in het zadel :oo


Maflinger_S
Berichten: 12131
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [HAW] Rosie de toverbal weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 10:55

Het mooie aan die les van Patrick was dat mijn paard op dat moment - volgens mij dan toch - nog aan het revalideren was van een pittige blessure, en Patrick constateerde dat daar niets van te zien was. Kortom, het was buffelen voor mafje en mij.

Veel plezier nog met je lessen met dat leuke paard.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 18 bezoekers