Steff aan de bak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Steff aan de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-17 20:39

Hier wil ik wat plaatjes laten zien van mijn grote blonde vriend Steff.
Steff is nu 5 jaar en sinds dit jaar zijn we echt meer dressuurmatig bezig.
Vorig jaar hebben we wat meer rond gehobbeld en buitenritjes gemaakt zodat hij wat meer gezien had.
Sinds april hebben we een startkaart en we hebben nu 5 wp.

Afgelopen tijd ben ik veel bezig geweest met mijn zit omdat ik hem makkelijk uit balans haal. Er is veel verbetering maar met name in de galop ga ik de mist in. Daardoor galoppeert hij niet altijd lekker door.
Ik vind Steff het erg netjes doen, hij is heel meewerkend en laat het mij goed merken wanneer ik het goed of fout doe. Een heel goede leermeester ondanks zijn leeftijd.
Ik heb bijna wekelijks les, intensief lessen helpt goed.

Tips mogen natuurlijk maar wees aardig.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

❤Steff❤
Steff: B + 14 ~ L1 + 10 ~ L2 + 11
❤️Madroñero❤️


neraja1
Berichten: 19
Geregistreerd: 03-02-17
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Steff aan de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:36

Wat heb je een mooie houding! Het ziet er erg vriendelijk uit. Ik heb nog 1 kleine tip: Op de laatste foto mag je misschien iets meer naar achteren zitten naar mijn mening.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:35

Je houding ziet er wat naar voren gedoken uit. Recht bovenop je zitbeenknobbels gaan zitten, deze steeds goed onder je houden (m.n. in galop) en jezelf oprichten vanuit je frame; de spieren rond je wervelkolom. Balans boven je voeten houden, alsof je op de grond staat. Je beugels zouden ook wel een gaatje korter mogen, dan is het wat gemakkelijker om je benen recht naar beneden af te laten hangen en je balans te reguleren. Vooral op de tweede galopfoto zie je dat je balans te veel naar voren komt en dat je onderbeen daardoor te ver naar achteren komt. Wat tips hiervoor: je zitbeenknobbels in het diepste punt van het zadel concentreren ('inpluggen'), je onderrug en benen ontspannen, en je voorstellen dat je bij elke galopsprong 'achterover gaat liggen' met je bovenlichaam.
Verder ziet het er netjes en vriendelijk uit, je zit je paard niet in de weg en het paard loopt netjes, zij het nog niet dragend genoeg. In galop valt ie wel erg op de voorhand en dat zal zeker verbeteren als jij je eigen balans in de galop beter kunt reguleren.
Succes, jullie zijn een leuke combi en je bent je bewust van je balansprobleem, en daarmee heb je het begin van de oplossing al in handen.
Laatst bijgewerkt door Askja op 26-06-17 08:51, in het totaal 2 keer bewerkt

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

justmexx

Berichten: 135
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: De Wijk

Re: Steff aan de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:47

Je leunt inderdaad wat naar voren, verder leuk paardje en ziet er netjes uut!

life is better with a friesian


Nanjo
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-06-17

Re: Steff aan de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:13

Ten eerste, wat een leuke Haf! Tips voor je houding zijn hierboven al gegeven, dus ik zal het daarbij laten :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers