Aranca (San Remo) aan het dressuurwerk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marjo

Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Aranca (San Remo) aan het dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-17 22:19

Hallo allemaal!

Een maand geleden heeft Esmee (Nevaya @Bokt) foto's gemaakt van mij en mijn verzorgpaard Aranca. Eindelijk de tijd gehad om de foto's af te werken. Aranca is een 13 jarige merrie van San Remo * Elegant. Vooral haar opa zie je goed terug in haar :P . Een echte vosmerrie, eentje die goed weet wat ze wel en niet wilt, maar ook eentje die voor je door het vuur gaat.
Ze is niet van mij, maar ik rijd haar zo'n 3 dagen per week.

Een echt doel heb ik niet, we rijden gewoon voor de lol. Af en toe een onderling wedstrijdje zit nog wel in de planning. Op het moment sleutelen we vooral nog aan de basis. Aranca is pas nog door de fysio helemaal nagekeken (dit was na deze foto's) en daar bleken aardig wat problemen te zijn, met name in haar schouder.
Wat ik vooral doe is loswerken, stelling en buiging meepakken en veel achtjes rijden met veel overgangen. Is soms nogal een uitdaging omdat we een pokémonnest aan de achterkant van de bak hebben die volgens Aranca heel erg eng zijn...

Ik heb laatst een lesje gereden van Xx_Irisje, dit wil ik ook vaker gaan oppakken met Aranca. Uit die les is gebleken dat Aranca nogal graag doorbuffelt op mijn handen, dus dat is ook iets waar ik echt voor moet waken.

Tips en commentaren zijn áltijd welkom (anders zou ik de foto's niet plaatsen), echter heb ik er het meest aan als je ze onderbouwt :) .

Ohja. En is het dekje niet onwijs gaaf <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ohja, en een zitles ga ik zeker binnenkort plannen. Ik merk dat ik nog heel erg zoekende ben naar mijn balans met haar :)
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 20-06-17 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: OP in overleg aangevuld.

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads


zonnebloem18

Berichten: 24811
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Aranca (San Remo) aan het dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:25


♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Aranca (San Remo) aan het dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:41

Je rijdt vriendelijk :j
Probeer er op te letten dat je niet voorover valt. Je kijkt naar je knappe merrie, maar probeer toch netjes voor je te kijken. Op sommige foto's je handen meer insluiten, maar kan een momentopname zijn uiteraard.

Siep B+10 L1+11 L2+13 M1+12 M2+0 dressuur <3

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Re: Aranca (San Remo) aan het dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 16:23

Ziet er heel fijn en vriendelijk uit! Let wel op je handen: geen piano spelen :) En je hakken mooi blijven uitdrukken.

Marjo

Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-17 16:55

HiFive5 schreef:
Je rijdt vriendelijk :j
Probeer er op te letten dat je niet voorover valt. Je kijkt naar je knappe merrie, maar probeer toch netjes voor je te kijken. Op sommige foto's je handen meer insluiten, maar kan een momentopname zijn uiteraard.

Klopt, is echt een dingetje. Ik heb soms heel erg moeite om mijn balans te vinden op haar :)

Bedankt :D

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 17:16

Wat meer rechtop zitten met je hoofd omhoog, alsof je over je omgeving uit wilt kijken. Bovenlichaam loodrecht uitlijnen boven je bekken. Je schouders en armen losjes houden, want daar zit af en toe wat spanning.
Wat kan helpen is om regelmatig even om je heen te kijken en je schouders telkens als ze 'vastlopen', even te bewegen/los te draaien. Heel bewust de teugelverbinding in je hand/vingers voelen kan ook helpen. Als je niet naar je handen lijkt, gaat dat overigens makkelijker, want dan rijd je automatisch meer op je gevoel.
Verder netjes, paard loopt ook fijn.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Marjo

Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-17 10:57

Askja schreef:
Wat meer rechtop zitten met je hoofd omhoog, alsof je over je omgeving uit wilt kijken. Bovenlichaam loodrecht uitlijnen boven je bekken. Je schouders en armen losjes houden, want daar zit af en toe wat spanning.
Wat kan helpen is om regelmatig even om je heen te kijken en je schouders telkens als ze 'vastlopen', even te bewegen/los te draaien. Heel bewust de teugelverbinding in je hand/vingers voelen kan ook helpen. Als je niet naar je handen lijkt, gaat dat overigens makkelijker, want dan rijd je automatisch meer op je gevoel.
Verder netjes, paard loopt ook fijn.


Bedankt!

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads

justmexx

Berichten: 135
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: De Wijk

Re: Aranca (San Remo) aan het dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:49

Zoals al gemeld let er op dat je niet te ver naar voren gaat zitten, en je zou je handen iets meer mogen dragen :D

life is better with a friesian

plp
Berichten: 324
Geregistreerd: 13-02-17
Woonplaats: Maarssen

Re: Aranca (San Remo) aan het dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 07:21

Mooie foto's trouwens

Nanjo
Berichten: 3
Geregistreerd: 28-06-17

Re: Aranca (San Remo) aan het dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:01

Ziet er netjes uit! Inderdaad al zoals gezegd hierboven de handen en proberen rechtop te blijven zetten, maar dat zijn eigenlijk alleen de puntjes op de i :)


Utixo

Berichten: 6544
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:32

Ziet er heel vriendelijk uit, maar ik blijf maar naar de keelriem kijken. Die zou ik zelf graag een paar gaten losser zien.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers