Voor het eerst een HAW topic met mijn grote vriend.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fionami

Berichten: 344
Geregistreerd: 09-06-14

Voor het eerst een HAW topic met mijn grote vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-17 18:40

Voor het eerst durf ik eens een HAW topic te openen. Niet vanwege mijn grote vriend, hij doet altijd zijn best, maar ik ben zelf lang onzeker geweest.

Een aantal jaar geleden ben ik hard van mijn paard gevallen. Weken kon ik niets. Jaren heb ik pijn aan mijn liezen,heupen,rug en benen gehad. Soms klom ik op mijn paard en 5 minuten later wilde ik er dan af omdat ik teveel pijn had. Ik schaamde mij hoe ik op mijn paard zat en werd steeds onzekerder. Durfde amper te rijden als er andere mensen waren want wat zouden die zeggen of denken.

Vorig jaar ben ik behandeld door een kineseoloog en sindsdien gaat het met mij beter. Veel minder pijn en word steeds minder onzeker. Ik durf weer te rijden.

Mijn geweldige vriend Winzzent heeft heel veel geduld met mij gehad. Hield rekening ermee als ik pijn had. En nu...wil hij samen knallen. Hij heeft bijna een jaar stil gestaan vanwege een peesblessure. Hij had zich verstapt. Langzaam aan beginnen we weer en daar kwam deze fotos uit...

Daar gaan we


Afbeelding


Eerst even rustig instappen


Afbeelding

Drafje..


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar is welkom, maar onderbouw het even, dan kan ik er iets mee.


Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Voor het eerst een HAW topic met mijn grote vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:45

Probeer je handen iets meer voor je te dragen, je houdt ze nu heel dicht bij je lichaam, waardoor je paard minder makkelijk naar beneden kan. Daarnaast lijkt het een beetje naar beneden getrokken zo. En verder je hakken netjes naar beneden houden.

Wel leuke foto's en een leuk paard, vind het beeld verder wel sympathiek

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Voor het eerst een HAW topic met mijn grote vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 18:48

Ziet er netjes uit hoor en top dat je weer durft te rijden!
Overleg eens met je kinesoloog over dat je scheef zit en je linkerheup in knikt en daarom je rechter schouder hoger hebt (simple gezegd je zit scheef, allicht nog gevolg van je val), allicht dat hij je daar ook nog mee kan helpen.

Je ziet het op de 1e foto duidelijk, maar het is ook zichtbaar op de foto's van de zijkant. (ik doe het precies andersom sinds een aanrijding en verrotte nek)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Fionami

Berichten: 344
Geregistreerd: 09-06-14

Re: Voor het eerst een HAW topic met mijn grote vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-17 18:52

Super fijne tips als al. Ik vind het heeeeel moeilijk om mijn hakken uit te drukken. Dat is echt een punt voor mij om aan te werken. De handen ga ik zeker proberen.

Ik ga binnenkort weer op controle bij de kineseoloog. Even een check up. Ik merk inderdaad ook dat ik weer wat schever sta ook. Op de fotos vind ik ook mijn hoofd erg kantelen. Verbetering al want ik was echt een wokkel (scheef en gedraaid) maar we kunnen er altijd aan werken om nog rechter te worden.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Re: Voor het eerst een HAW topic met mijn grote vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 21:03

Ik herken dit beeld, je knikt in met je heup en compenseerd dat met je schouder. Ik heb de tip gekregen om mijn schouder voor mijn gevoel heel overdreven naar achteren te doen en proberen het gewicht echt op 2 beugels gelijk te houden. Je paardje ziet er heel vriendelijk uit, wat bijzonder dat hij je zo goed aanvoelt.

Vervelend dat je dit allemaal hebt meegemaakt!! En super dat je er weer op zit, ga zo door

Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Re: Voor het eerst een HAW topic met mijn grote vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 07:33

Ik heb eerlijk gezegd geen tips, maar ik vind het al heel knap dat je paard niet in een typische Friezen houding loopt, hij loopt lekker ontspannen. Bij de tips voor jou ga ik mee met de andere reacties.

Duhelo

Berichten: 28465
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Voor het eerst een HAW topic met mijn grote vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 07:47

Hakken uitdrukken is net al achterhaald. Het idee is dat de houding op je paard een houding in e evenwicht moet zijn. Stel dat ze je paard vanonder je uit trekken en je landt in exact dezelfde houding op de grond, moet je gewoon netjes kunnen blijven staan zonder om te vallen. Met je hakken uitgedrukt kan je dat niet.
daarnaast zet je door je hakken uit te drukken spanning op je kuit en been, en dat moet je ook niet willen. Dus been gewoon laten.afhangen en je voet horizontaal houden.

Fionami

Berichten: 344
Geregistreerd: 09-06-14

Re: Voor het eerst een HAW topic met mijn grote vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-17 17:43

Bedankt voor de fijne reacties! Dat afhangen moet ik wel meer doen. Volgens mij sta ik teveel met mijn tenen in de beugels. Dus dat ik op mijn tenen ga staan. Maaaarrrr paardrijden blijft oefenen en leren, dus dit is ook zo'n punt.

Sjofel

Berichten: 306
Geregistreerd: 15-10-16

Re: Voor het eerst een HAW topic met mijn grote vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 21:31

Knap paard!En bijzonder verhaal dat je paard zo aan jou denkt. Ik zou zeggen lekker samen gaan knallen!

Gin_93
Berichten: 112
Geregistreerd: 25-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:38

Af en toe zonder beugels rijden kan ook helpen zodat je je hakken beter uit kan drukken. Wat ook helpt is staan in t zadel (verlichte zit).

Verder netjes!!!

Fionami

Berichten: 344
Geregistreerd: 09-06-14

Re: Voor het eerst een HAW topic met mijn grote vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-17 06:46

Heel erg bedankt. Dat is ook een goede tip. Goed voor de balans ook.

pientjuhlove

Berichten: 83
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Dronten

Re: Voor het eerst een HAW topic met mijn grote vriend.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 20:47

Mooi paard! Hij heeft mooie lengte in zijn hals. Ik heb ook eens op een verhaal van bit gelezen dat je met voet op de rand van trap gaat staan en dan je hak naar beneden duwen zo rek je ook die spieren op. Wat mij zelf ook helpt is niet te denken aan hakken naar beneden te drukken maar je tenen iets omhoog te doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers