Ons wedstrijd debuut!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maudfaldo
Berichten: 42
Geregistreerd: 28-04-17

Ons wedstrijd debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-17 08:45

Halloo,
Ik heb sinds 3 weken mijn eigen pony: fally. Daarvoor hadden we ook al eigenpaarden aan huis staan, dus dit is niet mijn eerste wedstrijd :z
Ik heb vorig weekend 50cm gesprongen en was daarbij 2x foutloos. (Hij had 2 jaar lang niet gesprongen)
En met dressuur had ik een f9 proef gestart en had daarbij 221 punten.
En ik zou graag wat tips willen *\o/*
Wat is van mezelf weet:
1: handen iets meer toegeven
2: soms te ver naar voren met bovenlichaam
3: zit op een foto een beetje naar rechts


Afbeelding
Foto van de draf, dit was de 1e x rijden


Afbeelding
Pasje verzamelen, bij mij thuis


Afbeelding

Afbeelding

Mijn houding in een Springzadel


Afbeelding

Afbeelding

Houding met springen


Alvast bedankt,

Faldo b+7 b+1


Snoetje2001
Berichten: 85
Geregistreerd: 06-09-14

Re: Ons wedstrijd debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 16:30

Hey, wat een leuke en mooie pony!

Wat er wel te verbeteren valt zeg je zelf ook al wel, je mag je handen inderdaad meer toegeven en af en toe wat verder naar achter zitten.
Dat je zelf weet wat er aan je houding te verbeteren valt is erg goed! Ik zou zorgen dat je jezelf gewoon aan gaat leren dat je je houding aanpast. Wat voor mij helpt is om een paar keer gewoon een uur alleen maar met mijn houding bezig te zijn, nageeflijkheid of netheid van figuren etc. besteed ik dan geen aandacht aan. Veel dingen gaan automatisch, dus als je een keertje je puur focust op houding en dat telkens aanpassen als het mis gaat zal het uiteindelijk heel erg verbeteren.

Veel plezier nog met je paard!

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 09:01

Leuk paardje, ik heb zelf niet zoveel verstand van springen, maar op de foto's waar je zegt te verzamelen vind ik eigenlijk dat je pas net contact hebt met de mond, waar hij zo te zien tegenin gaat. Ik zou hem lekker van achteren naar voren blijven rijden met de zit en laat hem maar in je hand vallen van voren, help hem met zachte hand/ ophoudingen. overgangen oefenen, voltes, tempowisselingen. Succes ermee!!

Maudfaldo
Berichten: 42
Geregistreerd: 28-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-17 14:19

Zuchini schreef:
Leuk paardje, ik heb zelf niet zoveel verstand van springen, maar op de foto's waar je zegt te verzamelen vind ik eigenlijk dat je pas net contact hebt met de mond, waar hij zo te zien tegenin gaat. Ik zou hem lekker van achteren naar voren blijven rijden met de zit en laat hem maar in je hand vallen van voren, help hem met zachte hand/ ophoudingen. overgangen oefenen, voltes, tempowisselingen. Succes ermee!!


Dankje! Ik ben inmiddels bezig met oprichten en actiever van achter, gaat al een stuk beter!

Faldo b+7 b+1

Sjofel

Berichten: 306
Geregistreerd: 15-10-16

Re: Ons wedstrijd debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 23:01

Leuke pony! Probeer zelf te ontspannen (met name je handen) en blijf lekker oefenen, overgangen maken, stelling, voltes. Jullie zijn echt een leuke combi!

Secrets
Berichten: 34
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Ons wedstrijd debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 22:42

Wat een schatje van een pony heb jij! Misschien moet je proberen boven de sprong je teugels iets meer mee te geven? Maar ik vind het er al super netjes uit zien!


pientjuhlove

Berichten: 83
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Dronten

Re: Ons wedstrijd debuut!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:16

Ziet er op zich goed uit. Het is belangrijk om je schouders boven het heupen te plaatsen, probeer vooral veel te werken aan ontspanning maar dit zal ook moeten groeien als jullie meer een combinatie worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 13 bezoekers