Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smeetjoew

Berichten: 10662
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:31

Stoer hoor!! Knap gereden!! 8-) 8-) 8-) En leuk weergegeven in deze vorm!

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:37

Mooie proef!

Wat mij opviel: hartstikke leuk om ook het losrijden te laten zien.
In een paar wendingen naar links ging jij naar buiten. ("Alsof hij jou even niet wil dragen met linksachter." - Of misschien zit het voor jou makkelijker?)
Bij het halthouden zag ik je je paard een soort van optillen.
...en bij de uitgestrekte gangen liep hij achter de loodlijn.

De basisdingen dus, waar we allemaal mee aan de slag zijn!
En dat zie je dan terug in dingen als net niet perfecte wissels.

Veel plezier samen!


("En gosh, vroegah waren de proeven in het frans. Wanneer wordt het "Price of St. George, Intermediate, etc...?")

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 12:21

Rindin schreef:
Wow, 22 en dan nog even je debuut maken in de inters. Stoer!

Ik vraag me bij het zien van de filmpjes 2 dingen af: zit jij wel lekker? Ik vind je enorm beweeglijk in je benen.
En ten tweede: weet je zeker dat je zadel goed ligt? Zo voor het oog lijkt hij zo'n beetje op de schoft te liggen. Daarbij schuift je dekje naar achter...


Vraag 1: Nee, haha niet echt. Buiten dat hij heel erg hoog opgooid span ik mijn liezen waardoor ik nog minder kan opvangen mijn met buik/bekken.

Vraag 2: Het zadel is drie maanden geleden nagekeken en lag toen goed. Maar aangezien hij nog ontzettend bijkomt en dit dekje (wel alleen deze, maar toch) inderdaad schuift durf ik het niet met zekerheid te zeggen. Ik zal binnenkort de zadelmaker weer langs laten komen.
Wel is de schoft voldoende vrij. Hier zijn we heel scherp op ivm zijn bizar hoge en smalle schoft.


Dank jullie wel.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:32

Wat gaaf dat je dit met je 22 jarige paard bereikt hebt. Op naar nog meer gave momenten met je paard :D

En als tip wil ik je meegeven dat ik vind dat je vriendelijk rijdt :) blijf dat vooral doen dan komen de puntjes op de i vanzelf

0000
Berichten: 5475
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:33

Kel2004 schreef:
Super fijn beeld, mooi constant. Er zitten idd wat hakkeltjes in hier en daar, maar de verbinding is heel mooi open, dat siert jullie!

Idd wilde ik exact hetzelfde commentaar geven als 0000, in je appuyement naar links draai je je linker schouder naar voren ipv je rechterschouder mee naar voren. Ik doe precies hetzelfde, naar links ben ik motorisch gestoord :') rechts kan ik het nl wel (en gelukkig alleen maar in m'n appuyement, niet in de SB of travers)
Super moeilijk af te leren wel, daardoor kan ik ook minder goed m'n binnenbeen er aan houden en is de lengtebuiging naar links altijd minder dan naar rechts.

Leuk om die oude foto's te zien.

Succes verder


Wil hier toch nog even op reageren. Weet je zeker dat je zelf niet vast zit in je lijf? Ik zat ook altijd makkelijker mee naar de ene kant. Tot op een gegeven moment de schouderbinnenwaarts links niet meer lukte, mijn instructrice zegt 'draai je rechterschouder eens meer naar voren' en ik zo'n pijnscheut in m'n rug kreeg dat ik er bijna langs lag. Toen eerst maar een rondje fysio gedaan voor mezelf en zowaar, grootste deel van het probleem was daarmee al opgelost. Uiteraard ben je daarmee niet meteen recht maar het scheelt wel enorm. Wij ruiters zijn nogal geneigd iets beter voor onze paarden te zorgen dan voor onszelf :')

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 12:36

0000 schreef:
Kel2004 schreef:
Super fijn beeld, mooi constant. Er zitten idd wat hakkeltjes in hier en daar, maar de verbinding is heel mooi open, dat siert jullie!

Idd wilde ik exact hetzelfde commentaar geven als 0000, in je appuyement naar links draai je je linker schouder naar voren ipv je rechterschouder mee naar voren. Ik doe precies hetzelfde, naar links ben ik motorisch gestoord :') rechts kan ik het nl wel (en gelukkig alleen maar in m'n appuyement, niet in de SB of travers)
Super moeilijk af te leren wel, daardoor kan ik ook minder goed m'n binnenbeen er aan houden en is de lengtebuiging naar links altijd minder dan naar rechts.

Leuk om die oude foto's te zien.

Succes verder


Wil hier toch nog even op reageren. Weet je zeker dat je zelf niet vast zit in je lijf? Ik zat ook altijd makkelijker mee naar de ene kant. Tot op een gegeven moment de schouderbinnenwaarts links niet meer lukte, mijn instructrice zegt 'draai je rechterschouder eens meer naar voren' en ik zo'n pijnscheut in m'n rug kreeg dat ik er bijna langs lag. Toen eerst maar een rondje fysio gedaan voor mezelf en zowaar, grootste deel van het probleem was daarmee al opgelost. Uiteraard ben je daarmee niet meteen recht maar het scheelt wel enorm. Wij ruiters zijn nogal geneigd iets beter voor onze paarden te zorgen dan voor onszelf :')


Ik heb toevallige vorige week op de flexchair gezeten. Toen werkte ik wel dat ik met mijn heupen naar links echt veel beter kon draaien dan naar rechts. Maar ik ervaar totaal geen pijn.
Ik denk dat het goed is om bewust meer in te draaien en mijn liezen dan te laten ontspannen. Dat zou voor mijn gehele houding beter zijn!
Maar zo zeggen is makkelijker dan doen haha.

Estherr__1

Berichten: 1046
Geregistreerd: 03-12-12
Woonplaats: Klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:42

Ziet er fijn uit en erg knap met deze leeftijd!
Vind de rustige staart van het paard ook fijn om te zien.

Verder heb ik niet veel tips en viel mij de pirouette op dat hij daar indd nog wat kracht en gedragenheid mist en daardoor wat snel door springt.

Kel2004

Berichten: 1424
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Almere, of all places...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:09

0000 schreef:
Kel2004 schreef:
Super fijn beeld, mooi constant. Er zitten idd wat hakkeltjes in hier en daar, maar de verbinding is heel mooi open, dat siert jullie!

Idd wilde ik exact hetzelfde commentaar geven als 0000, in je appuyement naar links draai je je linker schouder naar voren ipv je rechterschouder mee naar voren. Ik doe precies hetzelfde, naar links ben ik motorisch gestoord :') rechts kan ik het nl wel (en gelukkig alleen maar in m'n appuyement, niet in de SB of travers)
Super moeilijk af te leren wel, daardoor kan ik ook minder goed m'n binnenbeen er aan houden en is de lengtebuiging naar links altijd minder dan naar rechts.

Leuk om die oude foto's te zien.

Succes verder


Wil hier toch nog even op reageren. Weet je zeker dat je zelf niet vast zit in je lijf? Ik zat ook altijd makkelijker mee naar de ene kant. Tot op een gegeven moment de schouderbinnenwaarts links niet meer lukte, mijn instructrice zegt 'draai je rechterschouder eens meer naar voren' en ik zo'n pijnscheut in m'n rug kreeg dat ik er bijna langs lag. Toen eerst maar een rondje fysio gedaan voor mezelf en zowaar, grootste deel van het probleem was daarmee al opgelost. Uiteraard ben je daarmee niet meteen recht maar het scheelt wel enorm. Wij ruiters zijn nogal geneigd iets beter voor onze paarden te zorgen dan voor onszelf :')


Zou best wel eens kunnen, dat ik minder 'soepel' ben die kant op. Ik heb een hele goede fysio die ook manueel therapeut is die mij ondersteunt, maar verder helemaal geen kennis heeft van de paardensport. Dus misschien is het eens wijs om een fysio/manueel therapeut op te zoeken die wel affiniteit heeft met de paardensport.

Maar als mijn instuctrice me erop wijst kan ik wel juist indraaien, maar dan lijkt het wel net op bovenlichaam en onderlichaam niet meer bij elkaar horen. Als ik niet meedraai kan ik met linkerbeen drijven en als ik wel meedraai kan ik niet meer drijven. Dus ik ben er eigenlijk gewoon vanuit gegaan dat ik mezelf dt ooit verkeerd heb aangeleerd :=

Sorry Theeglas, dat wij dit bespreken in jouw topic.

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 13:55

Haha, geen probleem!

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:50

ziet er super uit Yvonne :D

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 23:40

Dank je Kaylee!

karijn

Berichten: 5405
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:00

Je paard ziet er niet uit als eentje van 22. Wat een fijn dier!
Bulck zei het ook, iets meer achterop in de galop. Hier mag hij wat meer bij elkaar blijven, dan kan je de bewegingen wat gecontroleerder houden en zullen de wissels en appuyementen ook wat vloeiender worden.

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 18:01

Dank je wel voor je feedback Karijn!

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:28

Jou losrijden _/-\o_ wat onwijs leuk om te zien !

Tanya1994

Berichten: 1
Geregistreerd: 26-01-17
Woonplaats: Tiel

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:39

Ben het eens met de anderen die hier gereageerd hebben, heel mooi ontspannen beeld! Hij ziet er ook heel goed uit voor zijn leeftijd!

Enige wat mij opviel (aangezien ik ook niet op dat niveau rij) was dat je benen wat onrustig waren, maar met je verklaring snap ik dat wel :)

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:56

1 woord: RESPECT!!! _/-\o_

feoramore
Berichten: 70
Geregistreerd: 13-02-11

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:12

supper gaaf dat je dit wil delen
mooi gereden gaaf ook dat je stukje van het losrijden plaatst

JustmeVal
Berichten: 8
Geregistreerd: 07-02-17

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 13:43

Wauw, wat een mooie complete vlog! Wat leuk om te zien hoe je de onderdelen en de voorbereiding zo goed uitlegt! Ik vind het superknap dat je paard het nog zo goed doet en dat het echt totaal niet te zien is dat het hier om een ouder paard gaat. Merk je dat wel eens aan hem thuis? En hoeveel train je met hem?
Ik vind dat je een voorbeeld bent voor veel ruiters, je rijdt heel vriendelijk, paard heeft er plezier in en jullie zijn een leuke combinatie om te zien!

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 15:04

JustmeVal schreef:
Wauw, wat een mooie complete vlog! Wat leuk om te zien hoe je de onderdelen en de voorbereiding zo goed uitlegt! Ik vind het superknap dat je paard het nog zo goed doet en dat het echt totaal niet te zien is dat het hier om een ouder paard gaat. Merk je dat wel eens aan hem thuis? En hoeveel train je met hem?
Ik vind dat je een voorbeeld bent voor veel ruiters, je rijdt heel vriendelijk, paard heeft er plezier in en jullie zijn een leuke combinatie om te zien!


Dank je wel voor je leuke reactie!

Thuis merk ik weinig van zijn leeftijd. Hij speelt nog steeds de hele dag met zijn 3-jarige maatje in de paddock, is ook wel eens te fris met rijden en rent ook nog rond in de weide.
Maar met rijden en zijn voeding houd ik er zeker wel rekening mee dat hij op leeftijd is. Zo krijgt hij naast zijn hooi en krachtvoer iedere avond seniores met gelatinaat. Hierop blijft hij soepel en mooi vol.
Alwin wordt 5 dagen in de week gereden/gelongeerd. Dat zijn meestal 3 dagen gewoon lekker lang en laag losrijden, even oppakken, wat schakelingen. En twee dagen oefeningen rijden. Dan ben ik echt aan het verzamelen, de wissels en pirouettes oefenen, zijgangen, enzovoort. Waar ik rekening mee houd is dat ik hem voldoende tijd geef om los te stappen en weer uit te stappen, dat ik hem niet in volle rengalop laat rennen en niet hoog met hem spring. Dit allemaal voor het behoud van zijn benen, want hij heeft gezien zijn leeftijd vast en zeker wat atrose.
Verder gewoon lekker paard houden en zorgen dat hij fris in zijn hoofd is. Dus na een zware training ook lekker even door de bak gallopperen of lekker naar het bos.

JustmeVal
Berichten: 8
Geregistreerd: 07-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:04

Theeglas schreef:
JustmeVal schreef:
Wauw, wat een mooie complete vlog! Wat leuk om te zien hoe je de onderdelen en de voorbereiding zo goed uitlegt! Ik vind het superknap dat je paard het nog zo goed doet en dat het echt totaal niet te zien is dat het hier om een ouder paard gaat. Merk je dat wel eens aan hem thuis? En hoeveel train je met hem?
Ik vind dat je een voorbeeld bent voor veel ruiters, je rijdt heel vriendelijk, paard heeft er plezier in en jullie zijn een leuke combinatie om te zien!


Dank je wel voor je leuke reactie!

Thuis merk ik weinig van zijn leeftijd. Hij speelt nog steeds de hele dag met zijn 3-jarige maatje in de paddock, is ook wel eens te fris met rijden en rent ook nog rond in de weide.
Maar met rijden en zijn voeding houd ik er zeker wel rekening mee dat hij op leeftijd is. Zo krijgt hij naast zijn hooi en krachtvoer iedere avond seniores met gelatinaat. Hierop blijft hij soepel en mooi vol.
Alwin wordt 5 dagen in de week gereden/gelongeerd. Dat zijn meestal 3 dagen gewoon lekker lang en laag losrijden, even oppakken, wat schakelingen. En twee dagen oefeningen rijden. Dan ben ik echt aan het verzamelen, de wissels en pirouettes oefenen, zijgangen, enzovoort. Waar ik rekening mee houd is dat ik hem voldoende tijd geef om los te stappen en weer uit te stappen, dat ik hem niet in volle rengalop laat rennen en niet hoog met hem spring. Dit allemaal voor het behoud van zijn benen, want hij heeft gezien zijn leeftijd vast en zeker wat atrose.
Verder gewoon lekker paard houden en zorgen dat hij fris in zijn hoofd is. Dus na een zware training ook lekker even door de bak gallopperen of lekker naar het bos.



Zoals het hoort! Wat een mazzel heeft jouw paard zeg dat hij bij jou terecht is gekomen haha!

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:07

Wat een moppie Theeglas, ziet er fijn uit.
Ik hoop dat mijn pony net zo fijn en soepel oud mag worden als Alwin.
Glucosamine is raar spul hé?
Mijn pony is 17, en af en toe zag ik iets dat ik dacht: neuzel ik nou, of zit daar stijfheid? Afijn, niemand zag wat. :')
Toch proef op de som genomen en glucosamine gaan geven, en binnen een paar weken kon ik hem spontaan de oprichting in trainen!
Ik denk niet dat hij echt artrose heeft, maar het doet hem duidelijk qua soepelheid in zijn lijf goed.
Van al erg fijn lopen, naar de wauw factor zo los en soepel. :wow:
Gisteren komt er een stalgenoot naar me toe: wat ziet hij er goed uit, en wat een hals zit erop zeg! Net *naam paard*!
Dat beest loopt zz licht, mooi complimentje denk ik zo. :)

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Re: Het Inter 1 debuut van Alwin (22jr) en mij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-17 00:02

Klopt. Ik gaf het omdat het me goed leek. Nu merk ik zeker verschil als hij het wel of niet krijgt :-)

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 01:38

Heerlijk om naar te kijken. Ontspanning en rust, dat zie je niet vaak meer.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 02:07

Super prestatie!!

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 02:38

Aan tips ga ik me ook niet wagen maar gefeliciteerd met jullie debuut! Je mag wel trots zijn op je paard en op jezelf, ik vind jullie een fijn team om naar te kijken en hij ziet er ook nog zo goed uit voor zijn leeftijd. Nog veel succes en plezier samen!