Mijn knappe zwartje!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Mijn knappe zwartje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 11:26

Afbeelding
Mijn knappe zwarte penny pony! Deze mooie man is een 11 jarige ruin van D-Day. Pas met 6 zadelmak gemaakt en heeft nooit erg hard hoeven werken. We zijn vorig jaar een keer m2 gestart en gaan hopelijk deze winter het starten weer wat oppakken.
Het is een erg fijn paard en het meeste gaat hem makkelijk af. Daar zit meteen ons probleem. Wanneer hij iets lastig vindt steekt hij zijn mening niet onder stoelen of banken en gaat ie in de staak. Over het algemeen goed op te lossen maar soms voelt hij daardoor erg spannend. Een halfjaar geleden heeft hij het stijgeren ontdekt en geperfectioneerd. Gelukkig is dat er nu weer zo goed als uit maar soms vindt hij dat het beste antwoord op mijn vraag. Mijn houding is niet zo netjes. Het gevolg van veel zadelmak maken. Ik doe mijn best maar als ik dan echt ga rijden schiet dat er een beetje bij in. Nou ja, hier een paar plaatjes van mijn les van vorige week.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: Mijn knappe zwartje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:35

Wat een ontzettend aansprekend dier. Volgens mij rijd je hem ook heel vriendelijk. Het ziet er in elk geval erg fijn uit.
Het is natuur HAW, dus ik moest even zoeken naar een puntje haha. Maar op foto 4 lijk je je benen iets naar voren af te steken.
(Maar eigenlijk is dat gewoon mierenne*ken :') )

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 11:36

Inney schreef:
Wat een ontzettend aansprekend dier. Volgens mij rijd je hem ook heel vriendelijk. Het ziet er in elk geval erg fijn uit.
Het is natuur HAW, dus ik moest even zoeken naar een puntje haha. Maar op foto 4 lijk je je benen iets naar voren af te steken.
(Maar eigenlijk is dat gewoon mierenne*ken :') )


Thnx! En je hebt helemaal gelijk. Dat ik wat ik doe! Zijn we mee aan het werk.

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Re: Mijn knappe zwartje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 11:19

Enkel omdat het HAW is, probeer voor je te kijken.

Ik kan het namelijk niet laten te reageren ! :) Je rijd zo ontzettend vriendelijk! En wat een mooi paard. Wilde even zeggen dat jullie een super combinatie zijn! Veel geluk samen.

Persevero

Berichten: 2349
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Mijn knappe zwartje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:23

altijd mooi zo'n zwarte met niks geen wit :D
Gaat mooi, kleine tip. Iets meer voor je rijden, out of de comfort zeg maar. Op sommige foto's zie je heel mooi dat ze je mee wil nemen maar eigenlijk net-niet weg komt. Af en toe het gas knopje indrukken :D

KittyDylan

Berichten: 8884
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Mijn knappe zwartje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:27

Op foto 4 lijkt het alsof je je benen wegsteekt, maar ik kan het zeker niet beter hoor :D
WAT een gave knol heb je onder je kont zeg! Hij loopt ook ontzettend gaaf.

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Re: Mijn knappe zwartje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 22:21

Wauw wat een leuke reacties! Bedankt! KittyDylan, klopt helemaal! Moet mijn bovenbenen losser laten en onderbeen meer laten afhangen.
Perservo bedankt voor je tip! Ga ik mee aan de gang.
Papilio: Bedankt! Ga ik ook op letten!

nps
Berichten: 1983
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:04

Ohh ik hoe wel van zwartjes. Ziet er super uit, leuke combi (en mooie peesjes!) sorry, sit is haw, maar heb eigenlijk niet echt op ofmnaanmerkingern, sorry!

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:20

Mooi paard! Vooral die mooie vacht!

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Mijn knappe zwartje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 11:37

Zo te zien en te lezen ben je op de goede weg , :) mooi paard

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Re: Mijn knappe zwartje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 22:26

Leuke reacties! Bedankt

Marilou_22
Berichten: 8
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:17

Wat een mooi paard!

Zeker niet verkeerd, maar je zou hem iets meer ruimte mogen geven. Hij loopt met zijn hoofd achter de loodlijn, waardoor hij in de problemen kan komen met de rest van zijn lijf.

Ik kan het natuurlijk niet van foto's zien, maar uit ervaring weet ik dat het mogelijk is om een vicieuze cirkel te creëren:
Je zegt het gevolg van zadelmak maken is dat je houding niet zo goed is. Daarbij zijn veel dingen nieuw voor het paard en bv. met dit paard die steigerde, kun je in je lichaam iets te terughoudend zijn. Daarop reageert het paard, soms weer met steigeren, waardoor jij misschien nog terughoudender wordt.

Nogmaals, ik kan het niet van foto's zien. Maar ik heb het zelf ook gehad, vandaar dat ik het zeg.

Groetjes Marilou

Alicia2u

Berichten: 3418
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Zundert

Re: Mijn knappe zwartje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:14

Wat een mooi paard en wat ziet het er allemaal vriendelijk uit. Heerlijk om naar te kijken!

Wat betreft je houding heb ik nog wel een tipje. Je zit nu echt in de survivalmodus: onderbenen wat naar voren, schouders rond en bovenlijf wat naar voren. Op die manier zit je stabiel en veilig, maar je kunt niet helemaal lekker met je paard mee. Verzamelen wordt zo moeilijker.
Probeer wat meer gewicht in je knieën te leggen en deze ook iets meer te buigen. Je bovenbeen mag vanuit je heup wat meer naar beneden wijzen met iets meer spanning in je bilspieren. Daarbij mag je bekken wat naar achteren gekanteld worden, zodat het meer richting middenstand komt. Je buikspieren onderin moet je daarvoor aanspreken, alsof je je broek dichtritst. Zo krijgt je paard wat meer ruimte in de schoft om omhoog te komen en dit zal helpen om de neus voor de loodlijn te krijgen. Daardoor komt z'n front er nog mooier uit.
Hopelijk kun je hier wat mee.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Re: Mijn knappe zwartje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 21:17

Ik heb ook zo'n mooie zwarte afstammeling van d-day. Heeft het steigeren ook goed onder de knie.

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 10:03

Alicia2u schreef:
Wat een mooi paard en wat ziet het er allemaal vriendelijk uit. Heerlijk om naar te kijken!

Wat betreft je houding heb ik nog wel een tipje. Je zit nu echt in de survivalmodus: onderbenen wat naar voren, schouders rond en bovenlijf wat naar voren. Op die manier zit je stabiel en veilig, maar je kunt niet helemaal lekker met je paard mee. Verzamelen wordt zo moeilijker.
Probeer wat meer gewicht in je knieën te leggen en deze ook iets meer te buigen. Je bovenbeen mag vanuit je heup wat meer naar beneden wijzen met iets meer spanning in je bilspieren. Daarbij mag je bekken wat naar achteren gekanteld worden, zodat het meer richting middenstand komt. Je buikspieren onderin moet je daarvoor aanspreken, alsof je je broek dichtritst. Zo krijgt je paard wat meer ruimte in de schoft om omhoog te komen en dit zal helpen om de neus voor de loodlijn te krijgen. Daardoor komt z'n front er nog mooier uit.
Hopelijk kun je hier wat mee.

Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie! Ga ik proberen toe te passen! Je beschrijft precies wat ik doe, nu ik nog proberen te doen wat jij beschrijft!

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 10:05

Marilou_22 schreef:
Wat een mooi paard!

Zeker niet verkeerd, maar je zou hem iets meer ruimte mogen geven. Hij loopt met zijn hoofd achter de loodlijn, waardoor hij in de problemen kan komen met de rest van zijn lijf.

Ik kan het natuurlijk niet van foto's zien, maar uit ervaring weet ik dat het mogelijk is om een vicieuze cirkel te creëren:
Je zegt het gevolg van zadelmak maken is dat je houding niet zo goed is. Daarbij zijn veel dingen nieuw voor het paard en bv. met dit paard die steigerde, kun je in je lichaam iets te terughoudend zijn. Daarop reageert het paard, soms weer met steigeren, waardoor jij misschien nog terughoudender wordt.

Nogmaals, ik kan het niet van foto's zien. Maar ik heb het zelf ook gehad, vandaar dat ik het zeg.

Groetjes Marilou

Bedankt! Ben er al mee aan de gang gegaan maar ik blijf inderdaad af en toe achter de beweging waardoor ik wat rem. Gelukkig mag je elke dag weer oefenen!

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 10:07

Homiafortuna schreef:
Ik heb ook zo'n mooie zwarte afstammeling van d-day. Heeft het steigeren ook goed onder de knie.

Haha ojee. Oeps! Hij werd bij mij per keer knapper tijdens het stijgeren. Had zelfs tijd om met zijn voorbeen te slaan. En ik maar bidden :(:)

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Mijn knappe zwartje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:04

Ik vind je vriendelijk rijden! :) Gaaf beest zeg, en mooi achterbeengebruik! Dat gaat vast wel goed komen.

En volgens mij zijn de belangrijkste puntjes al gezegd oa. dat je je benen wat afsteekt en dat je wat meer voor je mag kijken.

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:39

Wat een knap dier en je weet dit zo te zien zelf ook. :D

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 12:11

Prosecco schreef:
Wat een knap dier en je weet dit zo te zien zelf ook. :D

Hahahaha. Oeps is het zo duidelijk :Y) ben inderdaad nog steeds elke dag weer verliefd op hem!