haffie hengstenfoto's van de keuring.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cloudy

Berichten: 25
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 15:39

het blijven aparte paarden Haha!

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 16:28

Woestein schreef:
Mooie foto's!!
Wallenstein had van die staartjes zodat zijn manen na het wassen gewoon weer 2 kanten op vallen...
De meneer die bij Wallenstein stond vertelde dat..eveneens hoe je zulke mooie witte lange zachte geweldige enz. enz. manen krijg...

Jaja weer wat geleerd die dag!!!



O dan ben ik toch benieuwd, mag ik ook weten hoe je die krijgt? Haha!

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 18:23

Leuke foto's! Jammer dat sommige zo donder zijn, maar dat krijg je al gauw in zo'n hal Scheve mond

De laatste 2 foto's zijn ook wel erg interesant Clown

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:08

andor"]
[quote="Woestein schreef:
Mooie foto's!!
Wallenstein had van die staartjes zodat zijn manen na het wassen gewoon weer 2 kanten op vallen...
De meneer die bij Wallenstein stond vertelde dat..eveneens hoe je zulke mooie witte lange zachte geweldige enz. enz. manen krijg...

Jaja weer wat geleerd die dag!!!



O dan ben ik toch benieuwd, mag ik ook weten hoe je die krijgt? Haha!
[/quote]
*grijnz* Wil je het echt weten? Die hengsten worden minstens 1 keer per week gewassen met warm water, speciale shampoo voor het lijf en dan nog andere (glans)shampoo voor de manen. Daarna wordt 'n halve liter equistar over de manen en staart gesprayed (niet over het lijf, dan gaat je zadel glijden Tong uitsteken ). En daarna (nu komt het leuke gedeelte Knipoog ) mag je de manen en staart haartje/plukje voor plukje met je vingers uit elkaar halen. Als je geoefend bent, ben je in 1 kwartier tijd klaar met de manen en staart van Wallenstein. Ik deed er wat langer over, zo'n half uur denk ik Schijnheilig .
En als er dan 5 van die hengsten staan om te doen, nadat je 17 stallen hebt staan uitmesten... En dat allemaal op 'n dag van 10 tot 5, dan ben je best dood.

Er worden trouwens geen vlechten in die manen gemaakt, dat wordt er makkelijker afgeschuurd/gebeten.


Heb 1 jaar daar op stal geholpen/gewerkt, was keileuk om te doen Haha!

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-04 10:21

Poe hee dat is nog een hele klus. Maar als je haf wat minder lange manen en staart heeft dan denk ik dat je wel wat eerder klaar bent. Maar bedankt voor je reactie. Ik denk alleen niet dat ik hem dan helemaal ga wassen en wassen met warm water gaat ook niet lukken. Maar ik ga het andere zeker nog een keer proberen.

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 23:36

assie"]
[quote="andor"][quote="Woestein schreef:
Mooie foto's!!
Wallenstein had van die staartjes zodat zijn manen na het wassen gewoon weer 2 kanten op vallen...
De meneer die bij Wallenstein stond vertelde dat..eveneens hoe je zulke mooie witte lange zachte geweldige enz. enz. manen krijg...

Jaja weer wat geleerd die dag!!!



O dan ben ik toch benieuwd, mag ik ook weten hoe je die krijgt? Haha!
[/quote]
*grijnz* Wil je het echt weten? Die hengsten worden minstens 1 keer per week gewassen met warm water, speciale shampoo voor het lijf en dan nog andere (glans)shampoo voor de manen. Daarna wordt 'n halve liter equistar over de manen en staart gesprayed (niet over het lijf, dan gaat je zadel glijden Tong uitsteken ). En daarna (nu komt het leuke gedeelte Knipoog ) mag je de manen en staart haartje/plukje voor plukje met je vingers uit elkaar halen. Als je geoefend bent, ben je in 1 kwartier tijd klaar met de manen en staart van Wallenstein. Ik deed er wat langer over, zo'n half uur denk ik Schijnheilig .
En als er dan 5 van die hengsten staan om te doen, nadat je 17 stallen hebt staan uitmesten... En dat allemaal op 'n dag van 10 tot 5, dan ben je best dood.

Er worden trouwens geen vlechten in die manen gemaakt, dat wordt er makkelijker afgeschuurd/gebeten.


Heb 1 jaar daar op stal geholpen/gewerkt, was keileuk om te doen Haha!
[/quote]

Gelukkig hoef ik geen stallen uit te mesten en heb maar 1 monster met zulke dikke manen en staart om te doen... Haha!
Dus dat moet wel lukken...
Moet wel zeggen dat mijn hart bijna stil stond toen ik ze met een ijzeren kam door de staart zag gaan..begreep gelijk waarom de staarten niet zo heel erg dik waren...Verdrietig
Maar Wallenstein heeft mijn hartje wel gestolen Lovers wat een lekker stuk is dat zeg..
Ok Woestein blijf altijd mijn nummer 1 maar het kan geen kwaad om een hele goed nummer 2 in je hart te hebben... Schijnheilig

Groetjes Angenita

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 01:34

Stallone, op zijn afstamming viel ik al en was dus op voorhand al geinteresseerd. hij wordt, als we gaan fokken, ws de man voor onze merrie. werd ie nog reserve kampioen ook!!

overigens, ik heb 1 haf met manen van een meter!!! onderhoud valt mee hoor, in het land doe ik er een losse dikke vlecht in( paar plukje los voor het vliegenweren), op stal los en 1x per dag equishine erin, doorborstelen met zachte borstel. klaar! en ze zijn erg dik en wit!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:57

Die stalen kam is idd wel even schrikken als je dat voor de eerste keer ziet, maar over het algemeen werkt het wel snel en trek je er minder haren mee los dan met 'n 'gewone' paardenborstel.

Die ontzettend dikke volle bos met haar vind ik zelf ook niet zo mooi als staart, dus naar mijn mening worden ze er niet lelijker op Knipoog

andor

Berichten: 873
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 19:01

stokpeerd schreef:
Stallone, op zijn afstamming viel ik al en was dus op voorhand al geinteresseerd. hij wordt, als we gaan fokken, ws de man voor onze merrie. werd ie nog reserve kampioen ook!!

overigens, ik heb 1 haf met manen van een meter!!! onderhoud valt mee hoor, in het land doe ik er een losse dikke vlecht in( paar plukje los voor het vliegenweren), op stal los en 1x per dag equishine erin, doorborstelen met zachte borstel. klaar! en ze zijn erg dik en wit!


Die haf met die manen van 1 meter dat is zeker niet het halfbroertje/ zusje van Andor?

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 22:38

zijn stamboeknaam is Alwin v.d Peeze (roepnaam Merlin)
vader is Aktief moeder is Wilbri Stagnetus