Whisper aan het werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bogangel15
Berichten: 9
Geregistreerd: 26-09-15

Whisper aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 17:23

:wave: bokkers,

Ik wil jullie even voorstellen aan me lieve verzorgpaard Whiss... Whisper is een 15 jarige ruin, het een kruising tussen een tuiger en kwpn en word voornamelijk dressuur matig gereden door de eigenaar.

Afbeelding

Ik mag whiss nu sinds 4 maanden verzorgen, en ben nu sinds 1,5 maand echt met hem aan de gang. We hebben wat pech gehad toen we samen starten, aangezien ik na 2 weken verzorgen met de voet in gips zat ( niet van een val van het paard maar van de trap 8)7 ) en Whiss daarna moest wachten op een behandeling van de tandarts.

Nu zijn we ongeveer 1,5 maand verder en vind ik het toch wel belangrijk om samen met whiss les te gaan nemen en wou eens kijken wat er zoal verbetert moet worden. Ik vind het welzijn van het paard namelijk heel belangrijk, en wil hem zo weinig mogelijk in de weg zitten of of dingen verkeerd aan pakken. Daarom wou ik al wat punten weten waar ik op moet letten zodat die ik alvast kan meenemen in de lessen.

Mijn zwakke punten zijn
- soms wat te ver na voren zitten
- vingers meer sluiten
- teugels vaak te lang

Whiss zijn zwakke punten
- moeite hebben met in de galop aanspringen ( is inmiddels wel al stuk beter )
- in galop hoeken willen vermijden


Ook ziet whiss wel een spoken waardoor hij ineens omdraaid of even opzij springt, nu moet ik wel zeggen dat dit ook al een heel stuk verbetert is, maar zo nu en dan zijn er toch echt wel kaboutertjes in de manege :') Ik hoor graag jullie reacties, Ik hoop alleen wel dat jullie niet te zeer op me gewicht gaan fitten!. Ik ben zeker zwaar overgewichtig.. maar whiss een grote gespierde sterke kerel, en heeft er absoluut geen last van anders zou ik er ook absoluut NIET opstappen,

Ik heb hier een filmpje met helaas alleen korte stukjes! Maar zo krijgen jullie wel een beeld van Whiss en mij zegt vaak meer als foto`s


Youri123Jarig
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: Whisper aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 21:10

Wouw echt een mooi paard!

bogangel15
Berichten: 9
Geregistreerd: 26-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 21:43

Youri123 schreef:
Wouw echt een mooi paard!


Thnx Youri :D

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Whisper aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:24

Aller eerst lief dat je hem zo beloond.
Je teugels vind ik eigenlijk niet echt te lang.
Wel zie ik iemand die een probleem heeft met haar balans. Ik wil absoluut niet gemeen doen en bedoel dit niet kwetsend, maar ik denk wel dat jouw gewicht jezelf en het paard in de weg zit.
Rij je met laarzen ? Ik zie het namelijk niet zo goed. Als het normale schoenen zijn, dan kunnen laarzen ook al iets meer steun bieden.

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Whisper aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:29

Ik vind dat je heel vriendelijk rijdt en goed over zijn welzijn nadenkt :)
Toch ga ik ook wel mee met Laura, je balans zou wel verbeterd kunnen worden. Hierbij kan je gewicht in de weg zitten, maar ik zou ook zitlessen willen aanraden.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:35

Wat een leuk paard :) er mag wat meer pit in! Niet te netjes willen doen. Ik zou wat meer de achterhand activeren. Nu loopt hij eigenlijk onvoldoende door zijn lijf. Eerst voorwaarts, dan pas denken aan waar zijn hoofd zit :) ik vind jullie wel leuk samen.

amiraanouk
Berichten: 304
Geregistreerd: 22-03-16

Re: Whisper aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:39

Jammer, ik kan het filmpje niet zien.

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:43

Wat een heerlijk smoeltje heeft Whisper, en jullie zijn een leuke combinatie. Lief hoe je hem beloont :)
Qua gewicht/postuur, ik ben ook ongeveer zo, met ook korte beentjes, voor mij is mijn gewicht een reden om niet te rijden, waarmee ik niet zeg dat jij niet lekker moet rijden.
Wat me in de eerste 4 minuten van het filmpje opvalt is dat Whisper bijna steeds zijn staart iets naar rechts draagt, wat kan betekenen dat er toch in de rug iets niet helemaal goed zit. Een osteopaat kan hier meer mee.
Veel plezier samen!

horzel
Berichten: 160
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:50

Ten eerste, erg leuk en braaf paard zeg!
Maar toch denk ik dat je paard nu niet heel veel beter kan. Ik heb altijd geleerd dat je net zoveel van jezelf moet vragen als van je paard vraagt. Je wilt hem leren zijn lijf beter te gebruiken. Je paard is zo best mooi in sportconditie en moet dit kunnen, maar bij jou ligt daar denk ik nog wel wat verbetering. Ik denk niet dat je hem mishandelt omdat je er op zit, maar ik denk wel dat je je eigen vooruitgang in de weg staat als je blijft rijden met dit gewicht.
Evt zou je wat sporten ernaast kunnen doen? Ik doe zelf ook bijvoorbeeld krachttraining naast het rijden en ik merk daardoor erg veel verbetering in mijn houding omdat ik veel sterker wordt. Dat maakt het ook heel leuk, je gaat echt beter rijden.
Veel succes in ieder geval en hoop dat je eruit komt.

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Re: Whisper aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 01:56

Ik heb ook gereageerd op je galopwissel topic :)

Aller eerst super leuk paard jullie lijken wel een super leuk team samen.

Zie dat de galop nog een aandachts-puntje is, maar voor de rest ziet het er leuk uit :j
de punten wat je van jezelf zegt vind ik echt wel meevallen hoor, alleen de vingers sluiten zie ik dan niet zo vanuit jou filmpje hihi
Zou de galopwissel nog even achterwegen laten, werk eerst aan de basis galop dan ben je al een heel eind :D

Hij lijkt wel erg groot :=
en verder moet jij je niet zo druk maken om je gewicht gewoon lekker plezier hebben :D , tuigers zijn daarin sterk genoeg.
Ben zelf ook stevig en heb een paard nog nooit de rug kapot gereden, terwijl daarin een vriendin wat bij mij heeft gereden met haar 50 kilo een paard zijn rug heeft gekneusd met de verkeerde bewegingen rijden. :D

Ik wens je nog jaren veel rijplezier!!

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:11

poes schreef:
Wat een leuk paard :) er mag wat meer pit in! Niet te netjes willen doen. Ik zou wat meer de achterhand activeren. Nu loopt hij eigenlijk onvoldoende door zijn lijf. Eerst voorwaarts, dan pas denken aan waar zijn hoofd zit :) ik vind jullie wel leuk samen.

:j Dit viel mij ook op. Hij lijkt erg traag en niet erg actief, dus ik zou de voorkant ook even lekker met rust laten. Eerst de achterhand en rug er meer bij, eventueel lang-laag/voorwaarts neerwaarts, en daarna pas wat meer vragen. Dan zal hij beter lopen en kun jij waarschijnlijk ook lekkerder zitten (hoewel ik je zit nu niet heel storend vind).

Papilio

Berichten: 605
Geregistreerd: 11-03-15

Re: Whisper aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 12:14

Ik ben het eens met wat veel hier boven zeggen. Hij zou wat actiever mogen, dan kan jij ook makkelijker mee komen met zijn beweging. Je zit in draf vaak achter de beweging. Zelf zou ik veel overgangen rijden om hem actiever te krijgen en voorwaarts te laten denken.

Verder erg leuk paard.

x__danii

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 22:01

Wat een leuk paard, super dat je met hem wilt gaan lessen! Ik zie hem graag wat actiever en constanter. Nu loopt hij het ene moment redelijk actief en dan zakt hij wat terug. Ik denk dat dit jouw balans niet ten goede komt. Als het tempo juist en constant is, zit je een stuk makkelijker en kan je beter aan de nageeflijkheid werken, waardoor je nog lekkerder kan gaan zitten.

Heel veel succes en vooral plezier :j!

iw2015

Berichten: 40
Geregistreerd: 16-08-16
Woonplaats: 51.55.4.29.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:42

eagelke16 schreef:
:wave: bokkers,

Ik wil jullie even voorstellen aan me lieve verzorgpaard Whiss... Whisper is een 15 jarige ruin, het een kruising tussen een tuiger en kwpn en word voornamelijk dressuur matig gereden door de eigenaar.

Ik mag whiss nu sinds 4 maanden verzorgen, en ben nu sinds 1,5 maand echt met hem aan de gang. [knip]
[ Video ]


Allereerst leuk en bedankt voor de geschoten foto en ten tweede succes met de verzorging.
Laatst bijgewerkt door iw2015 op 16-08-16 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:49

iw2015 schreef:
Allereerst leuk en bedankt voor de geschoten foto en ten tweede succes met de verzorging.

Deze snap ik niet..

Ts ik denk idd ook dat je gewicht je wellicht in de weg kan zitten. Ik denk ook dat zit lessen je kunnen helpen. Verder zou ik lekker door blijven gaan want plezier is ook belangrijk!

Succes!