Daroma (v. Wonderboy)@ 4-daagse wedstrijd (M1/M2)

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, Apple, Pistasche, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

z3rTjuhH

Daroma (v. Wonderboy)@ 4-daagse wedstrijd (M1/M2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-16 13:33

Daar ben ik weer!

Vorige week (20 t/m 24 juni) Wedstrijd gehad met Daroma in het M1, in totaal hebben we 4 dagen gestart en 1 dag der tussen een rustdag gehad.

We gingen de 4-daagse in met als mentaliteit dat we zonder spanning en teveel druk de proeven zouden gaan rijden, maar nooit verwacht dat ik met deze punten thuis zou komen!

Dag 1: 180 & 189
Dag 2: 203 & 200
Dag 3: 164 (zat een hele enge duif in de bosjes :+ ) & 189

Ik begon de wedstrijd week met M1 + 3 en haalde na 3 dagen al mijn punten om naar het M2 te kunnen. Thuis al wat dingen geoefend, dus ik dacht waarom niet gewoon proberen? 1 bonk spanning op dag 4 hahaha.

Dag 4: 191,5 & 187,5

Wat was ik trots! ondanks de zenuwen, waardoor ik 1x fout reed en wat spanning van het paard. Toch dik winst gereden!

Genoeg gepraat hierbij wat foto's van mijn proef in het M1. Foto's staan niet op volgorde dus weet niet meer welke van proef 1 of 2 is.

1. Middendraf
Afbeelding

2. Middendraf
Afbeelding

3. Begin van het halsstrekken
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Middengalop denk ik
Afbeelding

8. Nog een stukje galop
Afbeelding

9.
Afbeelding

Als laatste mijn filmpje van dag 2 met de scoren van 203.

Der valt zeker nog heel veel te verbeteren vooral in mijn houding. Hier zijn wij mee bezig om dit te verbeteren.

Tips zijn altijd welkom, maar wees een beetje lief voor ons :o
Laatst bijgewerkt door z3rTjuhH op 27-07-16 13:54, in het totaal 4 keer bewerkt

[RT-HAW] Daroma (v. Wonderboy)@ 4-daagse wedstrijd (M1/M2)
Daroma (Wonderboy x keur v. Jetset-D x Dublin): M2 +2
Lavita (v. Fair Play) R.I.P

lucifertje

Re: Daroma @ 4-daagse wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:44

Het ziet er al erg goed uit. Je kan zelf nog veel verbeteren in je eigen houding. Ik kan je ten zeerste aanraden om eens een flexchair training te volgen. Dit heb ik ook gedaan en heeft mijn ogen geopend. Ook zou ik nog net even wat meer impuls willen zien en activiteit maar over het geheel erg netjes. Ga zo door!

[o] :¨·.·¨:
`·.Lucifer B+9 Eindstand
Vegas L1+2 Eindstand, 24 mei 2013...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:45

Ziet er weer goed uit Zerien! Ze mag nog even wat meer actiever van achter, dan zie je dat ze van voor ook een mooiere aanleuning krijgt en een betere rug verbinding.
Je mag ook wel wat meer lachen hoor, op elke foto kijk je zo serieus :+ .

Verder heb ik echt genoten van jullie, komende tijd lekker doorstarten in het M2. Maar niet te hard gaan hoor, want anders haal je mij nog in straks haha.

Vind het overigens wel jammer dat er, naast de reactie van Lucifertje, verder geen reacties komen. Valt mij de laatste tijd wel meer op. Veel views (zowel in het topic als op youtube), maar geen reacties.
Komt het door de vakantieperiode of gaat het gewoon zo goed dat niemand meer reageert? }:)

Daroma, Roma (Wonderboy x Jetset-D) Z1+11 Van afgeschreven naar revalidatie
Novella è Bella, Nova (Total US x Wonderboy) Alweer 6 maanden oud!
Kyara, stoere Welsh-b pony (v. onbekend)

Lavita, Vita (v. Fair Play) Z1+12; 9 juli 1993 - † 30 september 2016 Just for now my friend... We say goodbye...

_helga_

Re: Daroma (v. Wonderboy)@ 4-daagse wedstrijd (M1/M2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:55

Ziet er heel leuk uit! Jullie zijn wel lekker snel gegaan haha.
Je middendraf mag wel iets gewaagder van mij je rijd nu een beetje op safe lijkt wel.
En iets actiever van achteren.
Maar nette punten gereden!! +:)+

Buick B+11 L1+12 L2+17 M1 startgericht
[RT-HAW] clinic bij Jill Huijbregts

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:01

Wat een geslaagde 4 daagse! Ziet er goed uit hoor! Prachtig paard :j
Mooie combinatie, ga zo door!

11-01-2016 Dus ik hou je gevangen in zeeën van tijd, waar seconden een leven lang duren.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:05

Gefeliciteerd met je punten! Knap gedaan!

Als ze wat actiever wordt kan je ook makkelijker zitten, dan neemt ze je vanzelf wat meer mee.
Maar met z'n beweging is t ook wel heel lastig om stil te zitten.
Probeer wat meer te ontspannen in je schouders.

Succes en op naar t z!

Leroy
Dandy R.I.P Lieverd

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:06

Cardy schreef:
Ziet er weer goed uit Zerien! Ze mag nog even wat meer actiever van achter, dan zie je dat ze van voor ook een mooiere aanleuning krijgt en een betere rug verbinding.

Verder heb ik echt genoten van jullie, komende tijd lekker doorstarten in het M2. Maar niet te hard gaan hoor, want anders haal je mij nog in straks haha.

Vind het overigens wel jammer dat er, naast de reactie van Lucifertje, verder geen reacties komen. Valt mij de laatste tijd wel meer op. Veel views (zowel in het topic als op youtube), maar geen reacties.
Komt het door de vakantieperiode of gaat het gewoon zo goed dat niemand meer reageert? }:)

Of mensen kijken gewoon naar de mooie foto's :)

Leroy
Dandy R.I.P Lieverd

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:06

Ziet er al netjes uit, wel heb ik het idee dat je af en toe een beetje mee lift i.p.v. dat je er aan rijdt.

Op het oog denk ik ook dat je zadel wat aan de kleine kant voor jou is, lijkt je op sommige momenten een beetje voorover te duwen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:15

smurvaas schreef:
Cardy schreef:

Of mensen kijken gewoon naar de mooie foto's :)

Dat kan natuurlijk ook }>

Lavita, Vita (v. Fair Play) Z1+12; 9 juli 1993 - † 30 september 2016 Just for now my friend... We say goodbye...

stitchlover

Nieuw bericht Geplaatst: 28-07-16 11:33

Ziet er ontspannen uit en inderdaad wat je zelf aangeeft kan je nog wat aan je houding sleutelen, probeer meer 'in je paard' te zitten in plaats van erop en op sommige momenten je bekken iets meer te kantelen, alhoewel dit laatste vooral opvalt als je voor jou moeilijker uit te zitten oefeningen rijdt :j

Verder loopt je paard heel ontspannen en ziet het geheel er ongedwongen uit. Soms sluipen er wat taktfoutjes in (zoals bij de eerste middendraf en de tweede schouderbinnenwaarts) dit is waarschijnlijk vooral veel oefenen en het paard met gelijk gewicht tussen twee teugels en benen blijven houden. Houdt over het algemeen de lengtebuiging in de gaten, dit gaat in de hogere klassen namelijk extra zwaar wegen, vooral in scherpe wendingen en de schouderbinnenwaarts valt dit op en gaat het paard over 4 sporen in plaats van 3. Blijf er in ieder geval zo fijn en eerlijk aan rijden en probeer door middel van schakelen en losgelatenheid steeds meer te verzamelen en het gewicht naar de achterhand te verplaatsen ;)

Succes en gefeliciteerd met je punten *D

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3

z3rTjuhH

Nieuw bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-16 12:25

Iedereen bedankt voor de reacties! zal proberen op iedereen te reageren.

@ Lucifertje: Flexchair heb ik inderdaad ook van gehoord. Ik wil zelf gaan kijken voor een training op zo een mechanisch paard, volgens mij was dat bij ruiterbalans dat je die training kon volgen. Inderdaad actiever mag nog, dit vind ik zelf nog lastig te voelen. Word nog aan gewerkt haha.

@ Cardy: Paardrijden is ook een serieuze zaak :+

@ _Helga_: Inderdaad het ging in ene erg hard hahaha. Klopt met de actievieteit, dit vind ik nog lastig waardoor me middendraf ook voorzichtiger word omdat ik niet wil dat ze helemaal uit elkaar valt.

@ x_Irisje_x: Dankjewel voor het compliment!!

@ Smurvaas: Klopt dat heb ik ook gehoord, alleen is het me nog niet helemaal gelukt hahaha. Maar als je nagaat dat ik 4 weken geleden niet normaal kon doorzitten, lees stuiteren op de rug. Ben ik zeker blij met het beeld, nu gaan we dus verder de activiteit oppakken en dat ik dat dus beter voel :o . Dankjewel voor je compliment!

@ Snuupke: Kan je daar voor mij een voorbeeld van geven? Ik was kapot dat ik klaar was met de proef, dus doe wel iets hahaha. Maar kan natuurlijk zijn dat je iets ziet hoor! Zadel had ik ook al het idee, heb een beetje dikke billen :o . Der worden al grapjes gemaakt dat ik dan maar de kaasschaaf moet pakken om erin te passen hahaha.

@ Stitchlover: Klopt inderdaad, zodra ik het lastig vind span ik me bovenbenen teveel aan waardoor ik er meer op zit. Dit was voorheen altijd het geval en nu dus als ik het lastig vind. De taktfoutjes komen denk ik ook doordat ik zelf moeite heb iom de actief te houden en op het achterbeen te houden. Schouderbinnenwaarts is mijn schuld :+ , ik ben dan net iets te veel bezig met mijn buitenhand en te weinig binnenbeen. Dus je hebt helemaal gelijk! ook over de lengtebuiging, daar heb ik nu ook wat last van met me travers. Blijf het lastig vinden om en met me handen en met me benen (soms dus beide benen) wat te moeten doen. We gaan gewoon heel veel oefenen! Bedankt voor je complimenten! We hebben hard geoefend om zo te kunnen rijden.

Tomorrow

Nieuw bericht Geplaatst: 28-07-16 12:46

Ik vind het altijd zo jammer dat jullie de topic's open op HAW :))
Je hebt echt een leuk paard en vind jullie een leuke combinatie!

In jou zit is nog veel winst te behalen zoals eerder gezegd. Je ziet met doorzitten dat je er moeite mee hebt en probeert je paard niet in de weg te zitten.
Flexchair is denk ik effectiever dan Otto (dat mechanische paard haha).
Want verder zit je wel netjes recht, mooie en stille beenhouding.

Heel veel meer heb ik niet als tips of kritiek, tuurlijk kan er nog veel verbeterd.
Maar ben vooral jarloers op jullie als combinatie, vriendelijk, ongedwongen, gewoon een fijn plaatje om naar te kijken :D

Boston-R (v. Verdi) - Z1+0

sannedeedee1

Nieuw bericht Geplaatst: 28-07-16 13:08

Je hebt een fijn paard met 3 goede basis gangen. :)

Ik zou hem alleen wel graag met meer impuls zien willen lopen, ook in je proef kan je er aan blijven rijden. Je mag best een keer met been komen als ie traag of lui wordt.
Ik denk dat omdat hij niet genoeg vanuit achter loopt rommelig in de aanleuning word, en dus af en toe wat strak in zijn hals word en taktfouten of zelfs onregelmatig (eerste middendraf) gaat lopen.

Verder denk ik dat je aan je rompstabiliteit moet gaan werken om nog onafhankelijker te kunnen gaan zitten (denk aan zit lessen, en flexchair trainingen) want ik denk zodra jij makkelijker kunt gaan zitten je paard nog beter kan gaan bewegen en nog makkelijker voorwaarts kan.

Verder ziet het er ongedwongen en vriendelijk uit, succes!

Eline91

Nieuw bericht Geplaatst: 30-07-16 09:09

Mooi paard, leuk :)

Ik vind hem ook wat strak in de hals, en ik zou hem iets actiever en wat meer met het neusje eruit willen zien. Je zit zelf wel netjes, maar let erop dat je je handen ook mooi stil (en rechtop) houdt. Vooral in de draf zijn je handen niet altijd stil.

De taktfoutjes zijn al genoemd zie ik, dat kan je volgens mij oplossen door meer ontspanning in die rug en hals te krijgen zodat de impuls vanuit de achterhand makkelijker doorgegeven wordt naar voren.

Je halsstrekken is wel heel netjes!

Succes verder in het M2, dat komt vast helemaal goed!

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

blondies

Nieuw bericht Geplaatst: 30-07-16 09:29

Oh wat een leuk paard en wat een monster scores meteen! Gefeliciteerd! Ik denk ook dat je zadel te klein is (no offense, mijn billen zijn waarschijnlijk nog voller hihi). Je zit nu achter tegen de lepel met een gedwongen kanteling in je bekken. Denk als je meer in het zadel kunt zakken je ook beter ontspannen kunt zitten en dit op veel vlakken beter uitkomt!
Succes, jullie zijn erg leuk samen!

Babootje

Nieuw bericht Geplaatst: 30-07-16 09:39

Alle goede raad is al gegeven zie ik. Mooie punten. Gefeliciteerd hoor!
Persoonlijk vond ik de foto's niet zo "vriendelijk" ogen. Het bit komt een stuk de mond uit.
Dan maar het filmpje bekeken en daar ziet het er gelukkig een stuk vriendelijker uit.
Maar is er een speciale reden dat je niet met een sperriem rijdt? Dat zorgt er toch voor dat het bit beter op zijn plek blijft.

Zoals gezegd: achterbeen moet vlugger en je paard moet (zeker in het M) meer gaan dragen. Ik vind hem nu nog iets teveel op de voorhand. Leuk paard: daar kun je een stuk verder mee komen.
Wat je zadel betreft: ik denk dat je met een gaatje langer en je bovenbenen ontspannen een stuk beter in het zadel komt te zitten. Ik zie voorin het zadel nog genoeg ruimte. Je zit gewoon op de verkeerde plek.

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!
VERMIST!! KLIK HIER VOOR FOTO

Dimple

Nieuw bericht Geplaatst: 31-07-16 11:42

Hier moet ik toch serieus commentaar geven? Dat ga ik echt niet doen hoor!

Beste stuurlui staan aan wal over het algemeen, maar daar doe ik niet aan mee. Vindt het super knap wat jullie beide doen met deze mooie merrie.

Dus.......ga zo door! Beetje gas geven dan kan je Cardy inhalen }>

Op zoek naar de zon!!!

Special_Da

Nieuw bericht Geplaatst: 01-08-16 09:36

stitchlover schreef:
Ziet er ontspannen uit en inderdaad wat je zelf aangeeft kan je nog wat aan je houding sleutelen, probeer meer 'in je paard' te zitten in plaats van erop en op sommige momenten je bekken iets meer te kantelen, alhoewel dit laatste vooral opvalt als je voor jou moeilijker uit te zitten oefeningen rijdt :j

Verder loopt je paard heel ontspannen en ziet het geheel er ongedwongen uit. Soms sluipen er wat taktfoutjes in (zoals bij de eerste middendraf en de tweede schouderbinnenwaarts) dit is waarschijnlijk vooral veel oefenen en het paard met gelijk gewicht tussen twee teugels en benen blijven houden. Houdt over het algemeen de lengtebuiging in de gaten, dit gaat in de hogere klassen namelijk extra zwaar wegen, vooral in scherpe wendingen en de schouderbinnenwaarts valt dit op en gaat het paard over 4 sporen in plaats van 3. Blijf er in ieder geval zo fijn en eerlijk aan rijden en probeer door middel van schakelen en losgelatenheid steeds meer te verzamelen en het gewicht naar de achterhand te verplaatsen ;)

Succes en gefeliciteerd met je punten *D

Wel dit viel me ook direct op meer in je zadel zitten, niet omdat ik er zoveel van ken maar omdat ik namelijk hetzelfde probleem heb en het is me pas opgevallen door bokt. Maar nu vraag ik me af hoe los je dit dan op? Door je hielen naar omlaag te drukken of ga je dan juist nog meer op je zadel gaan zitten?

Verder TS ziet het er prima uit! Juist je houding kan inderdaad nog aan gewerkt worden. Let ook op kleine puntjes zoals je hoek uitrijden als je van een diagonaal komt of bij de middendraf niet blijven drijven maar je paard leren reageren om zo weinig mogelijk hulpen. Oogt altijd mooier! Maar voor de rest prima gereden!

stitchlover

Nieuw bericht Geplaatst: 01-08-16 10:31

Special_Da schreef:
Wel dit viel me ook direct op meer in je zadel zitten, niet omdat ik er zoveel van ken maar omdat ik namelijk hetzelfde probleem heb en het is me pas opgevallen door bokt. Maar nu vraag ik me af hoe los je dit dan op? Door je hielen naar omlaag te drukken of ga je dan juist nog meer op je zadel gaan zitten?

Verder TS ziet het er prima uit! Juist je houding kan inderdaad nog aan gewerkt worden. Let ook op kleine puntjes zoals je hoek uitrijden als je van een diagonaal komt of bij de middendraf niet blijven drijven maar je paard leren reageren om zo weinig mogelijk hulpen. Oogt altijd mooier! Maar voor de rest prima gereden!

Wat bij mij goed helpt is het lang maken van je been en er op letten dat je de spieren aan de binnenkant van je bovenbeen ontspant maar wel aangesloten houdt in plaats van aanspannen en dat je je schouders laag en ontspannen houdt. Hakken extra uitdrukken heeft niet veel zin, maar als je ze van nature optrekt helpt het wel om dit in je achterhoofd te houden zodat je ze als het ware daarom juist naar de 'normale houding' brengt. Als je meer in je zadel wil zitten met doorzitten is het juist de kunst om minder druk op de beugel te zetten (zodat je niet in de verleiding komt in de beugels te gaan staan en beenspieren aan te spannen) je moet juist op je kont gaan zitten en jezelf voorstellen dat er een touwtje aan je cap zit waaraan je opgetrokken wordt (zodat je rechtop zit en je rug niet bolt) hierdoor kom je met de zitbeenknobbels dieper in het zadel. Daarnaast je ervan bewust zijn dat je de bewegingen van het paard met je bekken opvangt door mee te bewegen en zo het paard te volgen (net zoals het meezitten in stap of galop). Tot slot kijken waar je heen gaat en niet naar de hals of het hoofd van je paard, klinkt stom maar op deze manier is het enerzijds makkelijker om de beweging te volgen door het voelen in plaats van zien en anderzijds kijk je niet naar beneden waardoor je minder de neiging hebt om jezelf op te drukken en je rug te bollen :j

Ushi Rust zacht 01-12-2011
Stitch Professioneel grasmaaier
Busted B+13 / L1+14/ L2+12/ M1+20/ M2+10/ Z1+18/ Z2+15/ ZZ-L+13/ ZZ-Z+11/ PSG+5/ InterI+3

Special_Da

Nieuw bericht Geplaatst: 01-08-16 10:48

stitchlover schreef:
Special_Da schreef:

Wat bij mij goed helpt is het lang maken van je been en er op letten dat je de spieren aan de binnenkant van je bovenbeen ontspant maar wel aangesloten houdt in plaats van aanspannen en dat je je schouders laag en ontspannen houdt. Hakken extra uitdrukken heeft niet veel zin, maar als je ze van nature optrekt helpt het wel om dit in je achterhoofd te houden zodat je ze als het ware daarom juist naar de 'normale houding' brengt. Als je meer in je zadel wil zitten met doorzitten is het juist de kunst om minder druk op de beugel te zetten (zodat je niet in de verleiding komt in de beugels te gaan staan en beenspieren aan te spannen) je moet juist op je kont gaan zitten en jezelf voorstellen dat er een touwtje aan je cap zit waaraan je opgetrokken wordt (zodat je rechtop zit en je rug niet bolt) hierdoor kom je met de zitbeenknobbels dieper in het zadel. Daarnaast je ervan bewust zijn dat je de bewegingen van het paard met je bekken opvangt door mee te bewegen en zo het paard te volgen (net zoals het meezitten in stap of galop). Tot slot kijken waar je heen gaat en niet naar de hals of het hoofd van je paard, klinkt stom maar op deze manier is het enerzijds makkelijker om de beweging te volgen door het voelen in plaats van zien en anderzijds kijk je niet naar beneden waardoor je minder de neiging hebt om jezelf op te drukken en je rug te bollen :j

Nou bedankt voor de duidelijke uitleg! Ik ga er straks mee aan de slag! *\o/*

Cardy

Nieuw bericht Geplaatst: 01-08-16 11:01

Dimple schreef:
Hier moet ik toch serieus commentaar geven? Dat ga ik echt niet doen hoor!

Beste stuurlui staan aan wal over het algemeen, maar daar doe ik niet aan mee. Vindt het super knap wat jullie beide doen met deze mooie merrie.

Dus.......ga zo door! Beetje gas geven dan kan je Cardy inhalen }>

Ik voel de hete adem al in mijn nek hoor haha, daarom gauw maar voor meerdere wedstrijden ingeschreven deze maand. Kan ik gauw naar het Z2 en weer wat rustiger ademen.
Grapje hoor, ben zo trots! <3

@ sannedeedee1: Aan haar rompstabiliteit werken is een goed plan! Is ze wel al mee bezig gelukkig. Volgens de osteopaat zijn haar buik- en rugspieren het minst ontwikkeld, dus ze gaat al fanatiek naar de sportschool.
@ blondies: Wij hebben ook al zitten kijken naar het zadel. Het is een 18 inch zadel welke de ruiter ook wel meer naar achteren plaatst. Ik pas er bijvoorbeeld makkelijk in, maar zit ook meer achterin het zadel:
Afbeelding
Mijn zusje heeft wel dikkere billen, dat is een vaststaand feit :Y) .
@ stitchlover: Bedankt voor de tips! Afgelopen maanden hebben we veel gewerkt aan haar houding, was echt wel even een pittig klusje (incl. soms wat frustraties naar elkaar toe :7 ). Ze spande voorheen nog meer de binnenkant van haar bovenbenen waardoor ze zich eigenlijk boven het zadel drukte.

z3rTjuhH

Nieuw bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-16 13:53

Babootje schreef:
Alle goede raad is al gegeven zie ik. Mooie punten. Gefeliciteerd hoor!
Persoonlijk vond ik de foto's niet zo "vriendelijk" ogen. Het bit komt een stuk de mond uit.
Dan maar het filmpje bekeken en daar ziet het er gelukkig een stuk vriendelijker uit.
Maar is er een speciale reden dat je niet met een sperriem rijdt? Dat zorgt er toch voor dat het bit beter op zijn plek blijft.

Zoals gezegd: achterbeen moet vlugger en je paard moet (zeker in het M) meer gaan dragen. Ik vind hem nu nog iets teveel op de voorhand. Leuk paard: daar kun je een stuk verder mee komen.
Wat je zadel betreft: ik denk dat je met een gaatje langer en je bovenbenen ontspannen een stuk beter in het zadel komt te zitten. Ik zie voorin het zadel nog genoeg ruimte. Je zit gewoon op de verkeerde plek.

De reden dat we zonder sperriem rijden is omdat het paard het fijner vind. Ze heeft de neiging om alles wat naast de mond hangt of der omheen te pakken, in elk geval te proberen. Dus met sperriem doet ze heel snel der mond open en is ze heel erg aan het rommelen (denk aan likken en dat soort dingen), zonder doet ze det niet/minder.

Achterbeen is inderdaad al gezegd, hier gaan we ook zeker aan werken. Beugels een gaatje langer is denk ik voor mij niet mogelijk meer, ben al een gaatje langer gegaan en kan dan echt niet meer me voeten in de beugels houden hahaha :+.

@ Tomorrow, Ik heb zelf het idee dat op eens stoel zitten minder effectief is dan op otto (hahaha thanks voor de naam) aangezien die ook kan draven enzo, maar misschien denk ik te kort door de bocht hoor! Bedankt! Ben echt wel blij dat het er inderdaad zo vriendelijk en ongedwongen eruit ziet, zo voelt het soms niet qua het ongedwongen haha.

@ Sannedeedee1, Ze moet actiever en hier gaan we ook zeker aan werken. Lui is ze gelukkig niet haha! Ook me zit gaan we zeker verbeteren maar ben zeker blij met dit beeld, bedankt voor je tips!

@Eline91, Ze moet actiever en hier gaan we ook zeker aan werken. Houding is zeker nog een puntje maar dat gaat zeker goed komen. Thanks voor de complimenten en de tip! Hals strekken moet nog meer, kreeg best een laag cijfer der voor in me proeven :') . Doordat ik der van te voren niet snel genoeg in een rustig tempo krijg, ga ik soms in middendraf de diagonaal over haha, maar we zijn daar ook druk op aan het oefenen.

@ Blondies, Klopt hij is misschien iets aan de krappe kant, maar komt inderdaad ook door me zit! Bedankt voor het compliment!

@ Dimple, Ik moest zo hard lachen hierom! Thanks voor je leuke commentaar! hihi ja joh nog even en dan haal ik Cardy gewoon in }> :+ . Moet helaas het stokje nu even overgeven aan Cardy :') .

@ Special_Da, Thanks voor tips en de complimenten!

A Cardy, Thanks voor het uitleggen van bepaalde dingen! Soms wel makkelijk dat je zo mee leest :D .

MarjanB

Nieuw bericht Geplaatst: 01-08-16 14:02

Goed man :D! Doen denk ik niet veel mensen je na even zo in een weekendje zo de punten bij elkaar rijden.

Ik moet zeggen dat ik je in het lichtrijden onrustiger vind ogen dan in het doorzitten, het viel me vooral op, op de eerste lange zijde. Weet niet of je nu alles door mag zitten en of je dat ook uit kan zitten bij het verruimen? En misschien toch eens fysio? Ik had er 1 die had een flexchair staan en reed zelf paard en die heeft me echt los gekregen in mn onderrug/bekken en merkte daarin enorm veel verschil.

Ziet er in elk geval super fijn en relaxt uit! En blijf het gaaf vinden dat jullie zo goed kunnen samenwerken als zussen :D En t blijft een heerlijk paard om naar te kijken en ze is enorm verbeterd in de laatste tijd :D

Evi_V

Nieuw bericht Geplaatst: 07-08-16 08:46

Knap paard! Ziet er goed uit, maar persoonlijk vind ik dat haar achterhand nog meer mag onderkomen. Zeker in dat soort proeven. Alles wordt voor jou dan ook makkelijker, omdat de rug dan meer ontspannen is. Jij gaat makkelijker kunnen zitten, en je gaat meer kunnen vragen aan je paard en minder weerstand krijgen op alle vlakken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie