Azrael v Nero x Cabochon op concours.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Azrael v Nero x Cabochon op concours.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-16 17:14

Zijn er nog mensen die tips hebben voor het schakelen? Ik merk dat ik soms achter de beweging kom als ik blijf lichtrijden, dus neig dan snel naar doorzitten. Echter is mijn zit nog niet zo 100% dat doorzitten wel helemaal vlekkeloos gaat :') Buiten het standaard antwoord :zitles (krijg ik al!) nog tips?

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2



EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Azrael v Nero x Cabochon op concours.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:15

kleiner schakelen. als je bij een grote schakeling achter blijft, maak dan het verschil kleiner

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-16 17:17

EmptyWords schreef:
kleiner schakelen. als je bij een grote schakeling achter blijft, maak dan het verschil kleiner

he elaine :D

ja t duurt soms ff voor dat hij reageert, daarom schakelen we natuurlijk ook veel,
maar dan is het doseren soms wat lastig. Maar ik begrijp wat je bedoelt! Thanks

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


_bokworst

Berichten: 1608
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 17:34

Ik heb niet alle reacties gelezen, sorry als het al genoemd is!

Ik vind het totaal plaatje helemaal niet verkeerd! Zeker voor de B hele nette proeven.
Er is al veel genoemd, maar ik zie ook dattie af en toe wat uitzwaait met de achterhand. Bij de eerste proef e afwenden, en dan b rechterhand zag je dat goed. Probeer hem goed te begrenzen met buitenhand en buitenbeen :)

Trainen en opleiden van jonge (spring)paarden, dat is toch wel echt het mooiste werk wat er is!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-16 17:40

_bokworst schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen, sorry als het al genoemd is!

Ik vind het totaal plaatje helemaal niet verkeerd! Zeker voor de B hele nette proeven.
Er is al veel genoemd, maar ik zie ook dattie af en toe wat uitzwaait met de achterhand. Bij de eerste proef e afwenden, en dan b rechterhand zag je dat goed. Probeer hem goed te begrenzen met buitenhand en buitenbeen :)

Jup, hij gaat een beetje als een schaatser pootje over soms. goed gezien!
Ga ik extra op letten, reactie is nog niet eerder geweest dus sorry is niet nodig :)

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 21:40

leeneliefje schreef:
Zijn er nog mensen die tips hebben voor het schakelen? Ik merk dat ik soms achter de beweging kom als ik blijf lichtrijden, dus neig dan snel naar doorzitten. Echter is mijn zit nog niet zo 100% dat doorzitten wel helemaal vlekkeloos gaat :') Buiten het standaard antwoord :zitles (krijg ik al!) nog tips?


Als je van de arbeidsdraf terugschakelt naar een pasje verzameling, ga je eerst doorzitten, dan pas terugschakelen. Dat klein schakelen zijn maar een paar pasjes in tegenstelling tot bijvoorbeeld een lange zijde wegrijden/middendraf. Verruim je van de arbeidsdraf naar middendraf, dan lekker blijven lichtrijden. Het is ook een kwestie van heel veel oefenen en voelen.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-16 19:32

Hierbij een stukje draf verruimen tijdens de training. Is dit meer wat jullie bedoelen?

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Re: Azrael v Nero x Cabochon op concours.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:42

Leuke combi!
Het enige wat mij opvalt (vooral op dat filmpje die je net had gepost) dat hij zijn hoofd een beetje heen en weer schudt.

I think I try too hard, how I look, what I do, what I'm sayin'

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 19:43

Het ziet er helemaal niet zo verkeerd uit, zeker niet voor de B. Waar je op zou kunnen trainen is echt het lichtrijden. Doordat je nu jezelf uit het zadel drukt met je benen krijg je een onrustige beenligging maar wat nog storender is zijn de onrustige handen. Probeer eens ,wanneer je gewoon zelf aan het rijden bent, om door de beweging van het paard licht te rijden. Krijg je dit goed onder de knie dan merk je ook dat je paard meer zal ontspannen en dat heeft weer tot gevolg dat je veel beter kunt doorzitten. Lees anders het boek, Verlichte Rijkunst van Heather Moffet maar eens, een aanrader.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-16 22:27

bigone schreef:
Het ziet er helemaal niet zo verkeerd uit, zeker niet voor de B. Waar je op zou kunnen trainen is echt het lichtrijden. Doordat je nu jezelf uit het zadel drukt met je benen krijg je een onrustige beenligging maar wat nog storender is zijn de onrustige handen. Probeer eens ,wanneer je gewoon zelf aan het rijden bent, om door de beweging van het paard licht te rijden. Krijg je dit goed onder de knie dan merk je ook dat je paard meer zal ontspannen en dat heeft weer tot gevolg dat je veel beter kunt doorzitten. Lees anders het boek, Verlichte Rijkunst van Heather Moffet maar eens, een aanrader.

Pfff ja inderdaad. Dat is echt iets van de laatste tijd... Echt balen dat ik m in de weg zit daar mee. Zo zonde.

Ik moet echt bewust niet 'hoog' lichtrijden, als ik dat in m'n hoofd blijf zeggen dan lukt t wel. Zou t meer aan m'n bovenbenen liggen of wat anders?

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Azrael v Nero x Cabochon op concours.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:06

Je zoekt, denk ik, teveel steun op je handen met lichtrijden. Je hebt nog niet echt een onafhankelijke zit. Maar in het kader van schakelen: ik zie liever verruimingen en terugrijden niet op de diagonaal. Op de volte om te beginnen. Veel meer terug en veel meer vooruit. Terug in de zin van bijna naar het halthouden toe, de bewegingen moeten veel kleiner worden. En met verruimen maar een paar passen. Vooruit en weer terug, vooruit en weer terug, et cetera. En dat 20 keer achter elkaar.

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-16 11:26

karijn schreef:
Je zoekt, denk ik, teveel steun op je handen met lichtrijden. Je hebt nog niet echt een onafhankelijke zit. Maar in het kader van schakelen: ik zie liever verruimingen en terugrijden niet op de diagonaal. Op de volte om te beginnen. Veel meer terug en veel meer vooruit. Terug in de zin van bijna naar het halthouden toe, de bewegingen moeten veel kleiner worden. En met verruimen maar een paar passen. Vooruit en weer terug, vooruit en weer terug, et cetera. En dat 20 keer achter elkaar.

Ja dit was niet zo zeer om t schakelen maar de draf te verruimen zoals in de proef wordt gevraagd! Schakelen doe ik op de hoefslag of op de volte inderdaad!

Azrael † | v Nero x Cabochon | Z1
Golden Elvis | v Wolkentanz x Wanderbursch II | Z2


karijn

Berichten: 5400
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Azrael v Nero x Cabochon op concours.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:54

Ik mis echt de verruiming in je filmpje, er is eigenlijk geen verschil te zien.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 bezoekers