Les met mijn grote vriend, Jester

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Special_Da
Berichten: 150
Geregistreerd: 14-01-16
Woonplaats: België

Les met mijn grote vriend, Jester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 22:28

Hallo iedereen!

Hier ben ik weer! Ik heb even getwijfeld of ik de foto's bij HAW of bij ITP zou plaatsen maar het is dus HAW geworden omdat ik toch altijd van de tips hou die jullie geven! Ik rijd nu ongeveer 3 maanden met Jester. Voor degene die Jester niet kennen, Jester is een prachtige grote vos van 1m70 en 6 jaar jong. Hij heeft een dominant karakter maar kan ook wel heel erg lief zijn. Na een lange zoektocht hebben we een super goeie lesgeefster gevonden! We gaan echt elke training zoveel vooruit en telkens leer ik heel erg veel bij! Mijn houding is al een klein beetje verbeterd maar kan nog véél beter! Vooral mijn voeten, mijn schouders en mijn armen. En oh ja we bouwen samen ook soms wel nog wat spanning op, dat kan je ook wel zien op de foto's. Nou genoeg gepraat! Hier zijn de foto's. Graag opbouwende kritiek!


Eerst lekker inrijden en soepel maken
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lekker uitstappen, beiden héél erg moe
Afbeelding
Daaaag!

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Les met mijn grote vriend, Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 22:51

Jullie zijn een leuke combi.
Let wel op je hand. Die zet je erg vast. Mag veel meer naar voren en recht op. Dat je meer van je af gaat rijden i.p.v. naar je toe.

Special_Da
Berichten: 150
Geregistreerd: 14-01-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 23:04

AnnemiekvM schreef:
Jullie zijn een leuke combi.
Let wel op je hand. Die zet je erg vast. Mag veel meer naar voren en recht op. Dat je meer van je af gaat rijden i.p.v. naar je toe.



Inderdaad! Heb je helemaal gelijk in. Ik moet me er vaak zelf aan herinneren om te lossen. Maar als hij los en ontspannen is ben ik ook wel los als beloning

amiraanouk
Berichten: 304
Geregistreerd: 22-03-16

Re: Les met mijn grote vriend, Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 23:07

Ziet er goed uit, maar let wel op je handen. Hou je armen bijna 90 graden en handen rechtop, dan is het makkelijker om te ontspannen voor je paard.

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: Les met mijn grote vriend, Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:53

Aller eerst, wat heb je een onwijs leuk paard onder je billen!

Let op dat je je hand niet vast zet op je bovenbeen, ook mag je meer in een knikje hebben bij je ellebogen. Ook mag je wat trotser gaan zitten, je hangt iets met je schouders naar voren. Wees trots wat voor leuk paardje je onder je kont hebt!

xchey
Berichten: 217
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Les met mijn grote vriend, Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:11

Knap paard hoor!
Ik zou in elk geval proberen je handen rechtop, dichter bij elkaar en wat hoger te houden, en ook de teugels wat korter zodat je je handen mooi voor het zadel kunt houden. Ze zitten nu erg vast op je bovenbenen. Ik kan me niet voorstellen dat je zo een fijne hand inwerking hebt :P En jezelf mooi lang maken, dan wordt het ook makkelijker om je handen meer te dragen!
Verder vind ik het er leuk uitzien, ben benieuwd hoe het over een tijdje gaat :)

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:30

Wat een lekker beest en mooie combi zijn jullie! +:)+
Maar inderdaad is er nog genoeg om lekker aan te sleutelen :)

Op een aantal foto's lijkt het erop dat het zadel toch echt wel een maatje te klein voor je is, dat je erg op de lepel komt te zitten en dat zou een prima verklaring zijn voor wat problemen met je houding en spanning enzo :j

Heb je zelf niet het idee dat je meer op een zadel dan "in je paard" zit...?

Misschien iets om eens kritisch naar te kijken? Zo'n rondlopend zitkuipje is zó vaak funest voor de houding van de ruiter....met alle gevolgen van dien :)

Special_Da
Berichten: 150
Geregistreerd: 14-01-16
Woonplaats: België

Re: Les met mijn grote vriend, Jester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 22:11

Bedankt voor de leuke tips! Mijn handen en mijn houding is echt iets waar ik nog moet aan werken maar als je het vergelijkt met mijn andere foto's zijn we al veel verbeterd

@Pmarena: ik denk niet dat het zadel te klein is maar dat ik eerder wat te ver in mijn zadel naat achter zit.

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 00:41

Mooie vos heb je hoor! <3
Ik vind je houding echt niet super 'slecht', er mag nog wat aan verbeterd worden zoals mooi recht en rechtop zitten, en je handen.. :o

Wat mij wel meer 'irriteerd' aan de fotos dan jou houding is dat paardlief heel erg op de voorhand loopt.. Probeer eens een aantal overgangen en tempowisselingen! Zul je zien dat het vast snel beter is! :j

Ik vind jullie een mooie combi, lekker doorgaan zo! :D

tessaDWL
Berichten: 22
Geregistreerd: 09-05-16

Re: Les met mijn grote vriend, Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 11:54

Leuk paard, let inderdaad op je handen. Ook mij valt het op dat je paard erg op de voorhand loopt, rij veel overgangen en wissel in tempo. Mocht je paard het lastig vinden dan helpt balkjes draven om het paard sterker te maken

_Nikyta

Berichten: 19
Geregistreerd: 27-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:42

Wat zijn jullie samen al ontzettend veranderd zeg! En wat heeft hij een mooie bergopwaartse galop. Probeer je armen te ontspannen en jezelf lang te maken met je hakken naar beneden (desnoods je beugels een gaatje korter) en je schouders goed naar achteren. Verder super mooi! :)

A_Einstein4
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Les met mijn grote vriend, Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:43

Wat een fijn beeld, dat was het eerste waar ik aan dacht. Inderdaad, je zet je hand wat vast en aan je houding kan wat gesleuteld worden, maar het ziet er vriendelijk uit en dat is heel prettig om te zien!
Leuke combinatie!!

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Les met mijn grote vriend, Jester

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 09:28

De instructrice moet echt even een paar lessen flink hameren op je houding
Vooral je armen en handen houden het paard erg tegen op de weg naar ontspanning
Ellebogen met een bochtje en je handen recht op en niet plat.
Je rijd paard en speelt geen piano. Je hebt wel een super leuk paard!

Elizah_16

Berichten: 50
Geregistreerd: 12-05-16
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:11

Ziet er goed uit hoor, leuk paardje ook! Probeer wel op de armen en benen te letten maar dat is al vaker genoemd :)