Wintercompetitie met Honey Pie! (tips?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
NoaHD

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Wintercompetitie met Honey Pie! (tips?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-16 22:51

Hoi bokkers!

Afbeelding

naam: Kantje's Cartie (Honey
wedstrijdnaam: Honey Pie
leeftijd: 5 jaar
wedstrijdervaring: nu 4 wedstrijden

Alweer twee weken geleden heb ik meegedaan aan dag 2 van de wintercompetitie bij ons op de ponyclub. Zowel ik en Honey hebben genoten! Het was leuk om weer eens een wedstrijd te rijden. (We rijden niet vaak wedstrijden, omdat ze nog erg jong is en ik liever eerst nog wat meer wil trainen :) ) Het parcour stond niet zo hoog en er waren maar 9 sprongen, maar wel mooi om te oefenen!

Bij het eerste parcour (klassiek) hadden we helaas bij sprong 2 een balkje en voor de rest een paar afstandfoutjes van mij. Hier werk ik nog heel hard aan, en met de training gaat dat ook steeds beter.



Tijdens het tweede parcour (jachtparcour, gaat dus op tijd) ging het heel goed, totdat ik bij de een na laatste sprong het parcour vergeten was! Wat resulteerde in een langere tijd. (excuses voor het wat crossen aan het eind, maar de sprong was helemaal aan de andere kant van de bak :o )



We zijn natuurlijk ook veel aan het trainen (lees: ik spring alleen met de les! We trainen dan vooral op techniek, absoluut niet op hoogte. Tijdens deze training heb ik 1x een binnendoor parcour gesprongen, voor de rest meer op techniek en afstanden)



Ik heb graag tips, maar hou het netjes. Ik rij zelf nog maar net wedstrijden en Honey heeft al helemaal geen ervaring!


robbie88

Berichten: 2085
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Wintercompetitie met Honey Pie! (tips?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:45

Ik vind het er heel netjes uitzien hoor, je hoeft jezelf niet zo te verdedigen.. ( jammer dat bokt zo geworden is).. Je zit je pony niet in de weg, en lijkt goed te weten waar je mee bezig bent, heb genoten van het eerste rondje. Lekker blijven lessen dan groei je vanzelf samen verder..

Cranio sacraal therapeut
Tante rikie : dressur L1 springen 130+2 cross L +3
Siem : L1+1 indy : M1 +7
Vinted kast : https://www.vinted.nl/member/37950822-marjon1982518

NoaHD

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-16 21:08

robbie88 schreef:
Ik vind het er heel netjes uitzien hoor, je hoeft jezelf niet zo te verdedigen.. ( jammer dat bokt zo geworden is).. Je zit je pony niet in de weg, en lijkt goed te weten waar je mee bezig bent, heb genoten van het eerste rondje. Lekker blijven lessen dan groei je vanzelf samen verder..


dankjewel voor je reactie! We blijven zeker lessen en groeien :)

_Charlot
Berichten: 1265
Geregistreerd: 19-09-13

Re: Wintercompetitie met Honey Pie! (tips?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:13

Je rijdt lekker ontspannen je rondje zonder trekken etc..
Lekker zo doorgaan.

Pony zou nog wat nageeflijker/ronder mogen misschien.

Maarnzoals je al noemt, jullie zijn lekker aan het trainen.

Bewust zijn van wat je doet en waarom je iets doet is belangrijk in je training.

Succes!
Leuke pony

NoaHD

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-16 21:32

_lotteeee schreef:
Je rijdt lekker ontspannen je rondje zonder trekken etc..
Lekker zo doorgaan.

Pony zou nog wat nageeflijker/ronder mogen misschien.

Maarnzoals je al noemt, jullie zijn lekker aan het trainen.

Bewust zijn van wat je doet en waarom je iets doet is belangrijk in je training.

Succes!
Leuke pony


dankjewel! Nageeflijk in het parcour vinden we nogal moeilijk, Honey vindt namelijk de sprongen soms nog erg interessant :+

Bedankt voor de tips :) We gaan ermee aan het werk

Enjoyce94

Berichten: 35
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Oisterwijk

Re: Wintercompetitie met Honey Pie! (tips?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:28

Leuke pony! Ik sluit me aan bij de twee bovenstaande reacties. Het ziet er goed uit, je zit je pony niet in de weg en wat ik vooral op vindt vallen is dat je absoluut niet aan hem trekt of er aan gaat hangen als hij misschien net even wat te hard gaat.

Dat binnendoor parcours ziet er overigens ook goed uit! (ook dat moet geoefend worden, toch? :) )

Blijf lekker trainen en zolang je weet waarom je iets doet en er plezier in hebt dan kom je volgens mij een heel eind!

Succes

"Forget regret, or life is yours to miss"

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Wintercompetitie met Honey Pie! (tips?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 23:35

Ik vind het er ook leuk en erg vriendelijk uitzien :j

In de training zou ik me een beetje focussen op tempo controle (dan is het ook makkelijker om je pony te helpen goed uit te komen voor de sprong), maar wel zonder die vriendelijkheid te verliezen.

Oy with the poodles, already


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers