Welke hengst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-01 22:37

Hoi,

Ik mag volgend jaar onze merrie laten dekken. Maar ik weet nog niet welke. Welke van de volgende hengsten vinden jullie. Eerst hier iets over de merrie.

De merrie:
Ze is 9 jaar en Donkerbruin. Ze is 1.63 mtr. Het is een Concorde X Mariner X garant X imago. Het is een heet typetje.

Ze staat rechtse op de foto.

[img]../upload/1152/kyrina_en_monty.jpg[/img]

Hengsten:

* Cento.13 jaar. Capitol I X Caletto II. Schimmel. 1.71 mtr. Holsteiner. Internationale springer onder Otto Becker. Heeft de grote prijs van Aken gewonnen en was 4de op de OS in Sydney. ook was hij 10de op het EK.

Foto's:
Ereronde na de overwinning van De grote Prijs Van Aken 2000.
Afbeelding

Cento's hoofd.
Afbeelding

Cento tijdens de OS in Sydney.
Afbeelding

Enkele veulens van Cento:

Cento X Zeus.
Afbeelding

Cento X Cosinus.
Afbeelding

Cento X Silvio I.
Afbeelding

* Grandilot.9 jaar. Grandeur X Pilot. Bruin. 1.70 mtr. hannoveraan. Verschillende goede klasseringen tijdens de springwedstrijd voor hengsten onder Otto becker.

Grandilot z'n hoofd.
Afbeelding

Grandilot tijdens CSI Valkenswaard 2001.
Afbeelding

* Sandro Hit. 8 jr. Sandro Song X Ramino. 1.72 mtr. Zwart. Wereldkampioen zesjarigen in Arnhem 1999 onder Ulf Moller.

Enkele foto's:

Sandro Hit tijdens het WK onder Ulf Moller.
Afbeelding

Afbeelding

*Montecristo. 7 jr. El Corona X Clavecimbel. Bruin. 1.70 mtr. KWPN. Winnaar pavo Cup en andere goede prestaties.

Tijdens het NK Dressuur.
Afbeelding

Afbeelding

* Norway. 5-jr. Jazz X Ulft. Vos. 1.66 mtr. KWPN. pavo Cup winnaar. Deelnemer WK.

Tijdens de Ereronde van de pavo cup.
Afbeelding

Norway.
Afbeelding

Tijdens het WK.
Afbeelding

Dus geef jullie mening eens!!

groetjes
denise

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pleasure op 2001-09-01 09:09 ]</font>


Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:42

norway!!ik zou geen seconden twijfelen als ik hier uit zou moeten kiezen....maar ik weet nie hoe het met karakter enzo zit...maar als hij een goed karakter doorfokt enzo zou ik hem nemen!

Ange
Berichten: 73
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:46

Ik zou voor Sandro Hit gaan, hij heeft een super karkater heb hem 1 keer gezien bji van Uytert in Heerewaarden, staat daar ook ter dekking geloof ik!!! Die man zei dat hij een super karakter heeft, dus dat geloof ik maar! ik weet het dusn iet zeker!

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-01 22:46

Ja norway! Die is echt om te Kwijl Kwijl Kwijl

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 00:55

Sandro Hit! Dat vind ik echt een superhengst... Kwijl

Galactica Wadim X Gemini

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 01:05

hum..het staat nu 2-2 tussen norway verses(??)sandor hit...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 02:16

tja, heb verder dus absoluut geen verstand van bloedlijnen enzo, maar als ik naar het plaatje kijk, die sandor hit ofzo.

Trouwens, ik neem aan dat je het rechtse paard bedoelt op de foto?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 04:28

Norway prachtig paard ik ken hem verder niet van karakter of iets dus of ie bij je merrie past??
je moet eigenlijk kijken naar wat de hengst zou kunnen aanvullen aan je merrie waardoor je zo dichtmogelijk in de buurt zou kunnen komen van het veulen wat ideaal zou moeten zijn in jouw ogen Lachen
Ik heb zelf een lichte voorkeur voor dressuurhengsten moet ik eerlijk zeggen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 08:30

Wauw Norway Kwijl Maar idd ik weet niks over het karakter van allebei de paarden. Maar ik weet wel dat Norway om te kwijlen is!! Kwijl

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 08:32

Sandro Hit, ondanks dat ik helemaal weg ben van het Clavecimbel bloed Kwijl en Montecristo heb ik een hele leuke jaargang hengsten in Ermelo van gezien....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 09:03

norway!! geen twijfel aaan, jeetje wat een mooi beestje zeg en anders zou ik cento pakken.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 09:59

Ik zou zeker weten voor Norway gaan!!! (als het om uiterlijk gaat want zijn karakter ken ik natuurlijk niet)

Kwijl Kwijl Kwijl

Grandilot is ook wel gaaf. Maar wat wil je met het veulen gaan doen? Want er zitten hengsten bij die aanleg hebben voor springen en er zitten hengsten bij die aanleg hebben voor dressuur.

Als je het liefste gaat springen kun je misschien beter Grandilot of die schimmel nemen. of zie ik dat verkeerd???

_________________
Kanjer is een kanjer!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: *Roos* op 2001-09-01 10:02 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 10:26

zomaar ff vragen, norway heeft ee flinke voorsprong, wat is er nou zo mooi aan dat paard?
Ik vind hem echt een afschuwelijk hoofd hebben....

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 10:30

Ik vind vossen gewoon mooi en toen ik de tweede foto van hem zag was ik Lovers Lovers Lovers Ik vind idd zijn hoofdje wel iets minder

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 11:07

Norway!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 11:51

Waarvoor bel je het KWPN niet voor advies?
Af en toe hebben ze best goede tips!

Ik durf hier mijn mening niet over te geven, ik vind karakter heel belangrijk en kan het exterieur van jouw merrie niet beoordelen.
Een vriend van mij heeft 2 concorde's (super springen, beide) en die van hem zijn vrij groot en langgelijnd dan zou ik voor een wat compacter beestje gaan met wat meer bloed...

Norway zou ik persoonlijk nooit kiezen!!!
Norway is JazzxUlftxAmor, moeilijker bloed is er bijna niet te vinden! Concorde bloed is ook niet het makkelijkste...

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 11:55

ik zou sandro doen
is ene ei mooi beest! Party!!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 11:56

moet je niet eerst voor je zelf zeggen of je een dressuur/springhengst wil dat maakt het al veel makkelijker,als ik moet kiezen dan sandro hit.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 11:58

Qua exterieur vind ik Norway erg mooi, alleen jammer dat hij vos is. Anders zou ik zeggen Sandro Hit, maar het karakter weet ik niet en dat lijkt me toch niet echt onbelangrijk!
En, zoals Roos al zei, het zijn sommige dressuurpaarden en sommige springpaarden, nou kan je natuurlijk een veelzijdig veulen willen, maar dan kan je beter een hengst van iets 'lager' niveau uitzoeken! Voor een te merrie zou ik trouwens een niet al te hete hengst nemen!

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 11:58

als ik je aan mag raden zou ik op je nervieuse merrie Montecristo zetten.

Een vriendin van mij heeft zelf een hele nerveuse merrie en die heeft nu 2x een veulen van montecristo gehad, 1e was een merrieveulen die nu 1 jaar is en echt een schat van een beest, dit jaar heeft ze een hengstje van Montecristo gehad die sprekend op ze vader lijkt.

dus om een rustig veulen te krijgen zou ik Montecristo er op zetten.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 12:00

Wat wil jij fokken? wil jij een dressuur paard fokken of een springpaard?
Persoonlijk ben ik helemaal weg van Montecristo en Norway maar ze hebben alle2 niet het makkelijkste karakter.
Wij kennen jouw merrie niet en weten haar zwakke punten niet dus ik zal ook advies aan je hengstenhouder vragen.

Edit: dank je sjuimpje voor het wijzen op die hele domme fout van me.. *LOL* *LOL*

_________________
<i> Steef ga eens iets anders doen, TV kijken ofzo IPV de KPN te sponsoren </i>

<b> quote Death_Squad op ICQ </b>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Steef op 2001-09-01 12:06 ]</font>

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 12:05

ik zie nu de bloedlijn van je merrie en dat is Concorde (niet makkelijk) x Marinier (oei)

Denk je wel om het karakter zodat je niet een of andere superknol krijgt maar waar je zelf nix mee kan?

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-01 13:44

Hoi,

Het maakt niet uit of een ik een spring-of dressuurhengst neem. Bijv. Lucky Times is een goodtimes, dat is springen, maar wat doet hij, hij loopt hoog dressuur. Dan Maroon, dat is Contango, dus dressuur en die loopt weer hoog springen. Ik breng mijn jonge paarden eerst in de Pavo Cup uit.
Daarna gaan ze of dressuren, springen of Eventing. Of alle drie.

Ik ga zowieso eerst alle hengsten bekijken. Ik had nog wat andere hengsten op het oog, maar dit zijn de hoofdopties.

groetjes
Denise

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-01 16:02

ik snap wat je bedoelt maar cocktail is bv ook springen gefokt en die geeft echt verschrikkelijke springmanieren door heb ik wel eens gehoord.

Je moet kijken of de hengst er aanleg voor heeft.
Contango is een all-rounder. Het ene jaar won hij de hengstencompetitie springen en het volgende jaar de dressuur. Hij geeft ook spring en dressuurpaarden. Veel dr. paarden zijn springengefokt maar dat betekend niet dat het springwonders zijn. Paarden worden meestal gebruikt voor waar ze het meeste aanleg voor hebben en als het een zogenaamde dr. hengst is heeft hij meer aanleg voor dressuur dan voor springen. Dit zegt neit dat hij niet kan springen maar zijn dressuur aanleg is gewoon groter. Elk paard kan springen. Maar de een heeft er meer talent voor als de andere.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 60 bezoekers