Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 22:56

Hoi Bokkers,

het werd maar weer eens tijd om mijn Kane ITP te zetten :).
Even een kleine intro vooraf :
Ongeveer 2 jaar geleden zijn wij begonnen met dressuur rijden en dit ook in wedstrijdverband. We hebben altijd recreatief gereden en daarna western . Ook hier in wedstrijden gereden en dat ging ook heel goed. Maar merkte dat Kane het iets minder vond allemaal. Hij liep zijn rondje in de pleasure , horsemanship vond hij dan wel leuk en trail ook. Maar de trail vond ik niets haha .
Dus dressuur.
Ik dacht naja ik probeer het wel , misschien vinden we het niets misschien vinden we het leuk.
En we vinden het leuk !! Kane begon als een malle , liep geweldig en haalde iedere wedstrijd wel 2 winstpunten.
De B vlogen we door , maar na 10 punten toch besloten om nog even te blijven hangen in de B om het wijken er goed in te krijgen.
En toen werd hij ziek. Heel ziek. Viel af woog op een gegeven moment een krappe 500 kilo , liep afwisselend rad , niet zuiver, stokkreupel. DA wist zich geen raad , klinieken konden niet meer vinden dan een oplosbaar rugprobleem en wat spierproblemen .
En zo hebben we gekwakkeld een jaar lang. Advies van de DA's was om op zijn goeie ( lees niet kreupele ) dagen vooral te blijven rijden en bewegen. Dus dat maar gedaan en tussentijds maar blijven starten en rijden. Want leuk vond hij het zeker. Had hem eerst stilgezet want op een slecht paard rij ik niet is mijn standpunt. Maar Kane werd daar heel ongelukkig van, klierig , gemeen , agressief en was toen Kane niet meer. Dus ja ik ben met een slecht paard aan het werk gegaan. Na bijna een jaar was ik het zat, er moest toch iets aan de hand zijn met mijn lieverd en ben op de alternatieve wijze gaan zoeken . Zo kwam ik uit bij iemand die behandelt op basis van bioresonantie en meteen na 1 onderzoek was duidelijk: Ziekte van Lyme was de boosdoener. De behandeling gestart en Kane knapte zienderogen op. Ongelofelijk hoe goed Kane vooruit ging . We zijn nu een half jaar verder , de lyme is uit zijn lijf en Kane is als herboren ! We zijn 2 maanden geleden meteen in het L1 gestart en hebben daar inmiddels 2 wedstrijden in gereden. Met als resultaat 4 winstpunten . We're Back !
Al hebben we nog heel veel puntjes op de i te zetten.


Wachten tot we mogen beginnen
Afbeelding


Inzetten middendraf
Afbeelding

naar halsstrekken toe werken in de volte
Afbeelding

Galopje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wijken vinden we moeilijk , daar werken we hard aan. Toch 2 keer een 6 gescoord op zijn goede kant :) Andere kant op daar hebben we het nog niet over haha.
Afbeelding

Kane groet altijd mee als we afgroeten. Waarom geen idee , daarna kijkt hij heel geintresseerd naar het het jury hokje/auto of waar ze dan ook in zitten. Alsof hij er dan pas erg in heeft dat dat daar staat
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben trots op mijn paard , we gaan er weer voor ! We hebben overal weer plezier in en genieten weer met volle teugen

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 10:44

Stoer dier!

Hij mag nog wat horizontaler gereden worden. Hij loopt nu nog wat op de voorhand, wat ook wel een beetje ras specifiek is.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Re: Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 12:20

Peelie , klopt dat hij nog op wat op de voorhand valt, erg moeilijk omdat er helemaal uit te rijden, daar werken we hard aan .
Laatst bijgewerkt door Coby op 06-10-13 09:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op inmiddels verwijderde berichten verwijderd.

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:24

Veel schakelen en loslaten aan de voorkant zodat hij echt op eigen benen kan gaan lopen. Hij ziet er uit alsof de activiteit soms nog wat ontbreekt. Hij wacht te veel zegmaar.

Hij mag 'heter' worden en dat hij dan weer op jou moet wachten, maar daarvoor moet hij wel eerst voorwaarts. dan zal hij al een stuk horizontaler gaan lopen.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Re: Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 21:59

Peelie, wat je zegt herken ik ons wel in . Schakelen thuis gaat goed , wordt hij inderdaad heter van en lekker actief en alert. Maar zodra ik op wedstrijd terrein kom stop ik voor een deel met rijden ofzo , het komt er nooit meer zo uit als dat het thuis gaat.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 09:18

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Zwaantje_

Berichten: 1181
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:44

leuk je om hier te zien mijke!!! Knape man! jullie zijn goed op weg! ziet er goed uit! wij doen het gewoon even met onze koud bloedjes :D

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:55

wauw, wat een beauty! jullie zijn een leuk stel samen :) ik zou er wel op letten dat je recht blijft zitten :) soms zit je een beetje scheef. succes samen!!! :D

iris271
Berichten: 43
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Coevorden, Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:24

Ziet er super mooi uit.
Alleen opletten dat je recht op blijft zitten en dat je je tenen naar binnen draait. Voor de rest ziet het er super uit. :)

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 11:26

super stoere tinker, let wel op dat je recht op blijft zitten, handen mooi van je af zet ( ik vind dat je nu met je handen te dicht bij je lichaam rijdt waardoor als je wat meer een ophouding moet maken oid je je handen niet kwijt kan) . en idd mag hij wat meer op z'n achterbenen komen. Dus zoals peelie al zegt meer op eigen benen laten lopen!

Heel veel succes samen!

Django_Mette

Berichten: 1370
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:26

Heel mooi verhaal, dat je zo door het vuur gaat voor je vriendje. Ik vind hem ook ontzettend gaaf om te zien. Valt inderdaad wat op de voorhand, maarja...dat zijn Tinks. Wel ontzettend leuk dat hij meegroet haha _O- Wijken komt vanzelf, oefening baart kunst. Ik hoop nog veel meer van deze mooie jongen te zien!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 11:27

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:29

Leuke combinatie zijn jullie met zeker een speciaal verhaal. Het valt me op zodra je in de vlottere gangen zit (middendraf, galop) dat je je tenen nog meer afsteekt. Nu mag je er in stap al een beetje aan werken, maar probeer in ieder geval in de middendraf en galop het onder de knie te krijgen dat je ze niet nog meer gaat afsteken :) .

Als ik een gokje moet doen, doe je dat om hem actief te houden en reactie eruit te krijgen. Mocht dat zo zijn, probeer dat dan eens op een andere manier op te lossen.

Veel plezier samen :D .

Surprise_
Berichten: 385
Geregistreerd: 31-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:39

Mensen onderschatten vaak dat het met een tinker toch moeilijker is om een bepaald niveau te halen dan met een 'gewoon' rijpaard. Heb dit ook ondervonden bij m'n verzorgpaard. Ook zij vond het wijken heel moeilijk en bij haar hielp een klein spoortje toch al heel erg om haar net iets gevoeliger te maken, deze werd ook praktisch alleen gebruikt bij het wijken en was later bijna niet meer nodig. :)

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Re: Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 21:02

@Stephanie, die voeten , ja dat is echt een probleem en hoe meer ik er op let hoe erger het wordt. Om hem actief te houden is het niet , gewoon een gewenning lekker de tenen afsteken en lekker zitten die er moeilijk uit te halen is. Maar er wordt inderdaad flink aan gewerkt al werpt het nog niet zijn vruchten af , zeker niet op wedstrijd.

En mijn zit, ook daar werk ik hard aan. Ik zit snel scheef , mede doordat het moeilijk is om Kane recht te houden en hij mij dan ook scheef zet , zeg maar. Soms ben ik gewoon te laat met corrigeren en dan is het leed al geschied dan zit ik al 1 of 2 rondes scheef. En zelf ben ik ook zo scheef als ik weet niet wat. Allemaal puntjes wat het natuurlijk niet goed praat en waar ik zeker mee aan de slag ben maar heeft zoals ik merk aardig wat tijd en rijuurtjes nodig om het plaatje helemaal kloppend te krijgen.
Maar er komt verbetering in :)

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:07

probeer je voeten iets meer naar binnen te draaien (hakken meer uitdrukken gaat het vaak al vanzelf) mag ik vragen hoeveel punten je hebt gehaald?

verder vind ik het er wel goed uitzien, paard lijkt er ook plezier in te hebben.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Re: Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 08:28

Strasshorse , natuurlijk mag je dat vragen , ik had deze wedstrijd van deze foto's 196 en 191 punten gereden.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Re: Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 08:59

Dank je breakingDawn

@ Suprise , ik rij niet met sporen omdat ik dus mijn hakken zo naar binnen druk. Ik heb het tijdens het rijden niet eens door maar op de foto's is het overduidelijk, Moet er niet aan denken dat er dan ook nog continu een spoortje in zijn zij prikt. Al zou een spoortje ons bij het wijken ontzettend goed helpen, ik wil het nog niet , eerst beter met de beenligging worden en dan eens kijken of een spoortje ons inderdaad gaat helpen voor het wijken. Al zou ik het ook machtig vinden om alles zonder spoortje te kunnen :) Als er dan meer tijd en geduld in gaat zitten , dat heb ik er wel voor over

paardjes131
Berichten: 63
Geregistreerd: 25-08-13

Re: Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:57

Je zit soms wat scheef maar verder netjes ga zo door !

KIKICOCO
Berichten: 23
Geregistreerd: 10-11-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:31

Ziet er netjes uit! Misschien kan je de volgende keer je tenen wat meer naar binnen te draaien :j

CarlitaR

Berichten: 102
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 20:43

Gave tinker, ziet er netjes uit. Zoals al gezegd is, let op je voeten en je zit. Ook ben ik het eens met het commentaar dat je je handen iets meer voor je mag houden.

XBeumke

Berichten: 24
Geregistreerd: 12-11-13
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:58

ziet er super uit. Idd aan je voeten denken en zorgen dat je je ellebogen niet naar buiten draait maar naast je lichaam houd

Kaula

Berichten: 2491
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Aan het einde van de wereld

Re: Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 21:53

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Henriette_s

Berichten: 2
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Veenendaal

Re: Tinker @ work , dressuur wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:01

Wat een ontzettend lekker beest!!
Cute dat hij meegroet. Je houding is al genoeg over gezegd denk ik dus ik ben benieuwd waar je mee aan de slag gaat:-)

ulyse
Berichten: 563
Geregistreerd: 15-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:05

Heb je het wijken wel eens geoefend door eerst een schouderbuitenwaarts in te zetten?