Lynn weer eens @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:01

Nou, zonder zadel is aan mij niet besteed, die schoft is nogal vrij hard, en merrie vindt het ook niet grappig als ik met m'n zitbeenknobbels in haar rug zit te prikken, dus laat ik dat niet doen :)

Gewoon lekker relaxen doen we wel idd :)


evita13

Berichten: 1159
Geregistreerd: 26-04-10
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:05

heei,

miss als je op een paard zit dat je je bekken (heupen) naar voren doet zo komt je rug reht er denk eraan om techt te zitten , je paard krijgt ook last van zijn rug als je ver naar voren zit omdat het zadel anders gaat lichen ( mijn ervaring )
het lijkt erop alsof je heel gespannen bent in je lijf
ontspan je schouders en ga wat recht opzitten wand ik kan aan je zien dat je het spannend vind,

succes !

sinds 28-9-20 eigenaar van julius

Evita 16-03-1997 29-6-20 r,i,p **** Flower 23-04-2018 ~04-01-19*r.i.p

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:13

Dank je wel! :)

Gerritt

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:13

Ik zat te kijken.... ligt je zadel nu zo voorover of loopt het paard nu zo onderzettend alsof hij van een helling loopt. Omdat je al zei dat je zadel goed ligt, loopt je paard dus mega voorover met als gevolg dat hij jou op je doos drukt. In dat geval kun jij er weinig aan doen behalve het voorover lopen oplossen.

Klinkt cliché maar ik denk dat je het voorhand probleem ook goed met longeren kunt oplossen. Lekker longeren, veel over de rug veel overgangen maken. Een goede combinatie met voer maakt het dat ze binnen een aantal maanden een stuk beter lopen en eruit zien. Met rijden lekker actief zijn, ontspannen en paard lekker aan het werk zetten veel overgangen, wendingen, schakelen etc.

Wat andere mensen ook al zeggen, je oogt gespannen. Relax lekker... Lekker met een lach op je gezicht, rug recht tieten vooruit en lekker rijden. ]

Het gaat er niet om hoe goed je in iets bent, als je maar iets doet wat je leuk vind!

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:53

@ Gerritt: dank :) longeren vinden we ook fijn, merk dat Lynn het ook prettig vindt. Zullen we idd wat gerichter gaan oppakken, fijne tip, dank je.

@ iedereen: Mijn dank is groot!
Uitrijdeken was een supertip, afgelopen dinsdagavond terug les gehad, en ze was zo fijn, zoveel meer ontspannen (je kon het gewoon op haar gezichtje terugzien, ze is nu zó leesbaar voor mij) en we zijn zelfs aan wat meer toegekomen, voltes openen en sluiten, buitenstelling, wat wijken, en een pasje achteruit...... ben heel blij! we hebben ook erg gewerkt aan meer rechtop zitten, instructeur had een fijne tip, als ik voelde dat ik voorover kwam, onderbenen wat naar voren duwen, en dan zat ik ineens weer goed, icm met de tip van Lente oer de teugels werkte dat heel fijn.

Over een maand zal ik ineens weer wat foto's plaatsen, ik verwacht geen acute, grote veranderingen, maar we doen ons best.

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:45

Wat fijn dat je wat aan de tips had!!!

Goed blijven oefenen dus! +:)+

Kamy

Berichten: 1428
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:32

Ik ben (hoop langzamer hand "was" :o :D O) ook zo'n notoire voorover zittende ruiter. En wat bij mij helpt is denken dat je een berg oprijdt. Als je dat in het echt zou doen (en dan niet rijtechnisch correct, want dan zou je juist mee voorover moeten gaan zitten om het paard te helpen), zou je ook "achterover" komen te zitten. Voor je gevoel dan, werkelijk kom je gewoon recht zitten. En als je een berg oprijdt, moet je zorgen dat je snelheid en kracht hebt, dus zorgen dat de achterkant lekker actief blijft. En dan als laatste, moet je zorgen dat de voorkant "open" is want als je daar dicht houdt kom je de berg ook niet op.
Mijn pupje moest ook veel actiever, en ik moest meer op mijn grote K gaan zitten ipv op de kleine K. En telkens als ik aan bovenstaande denk, gaat het al beter. Pupje wordt meer voorwaarts en laat lekker los en ik kom meer op de juiste K te zitten :D

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:35

:D :D :D

Big smile op mijn gezicht na het lezen van je post. Die van de kleine K en.de grote K is er echt één om te onthouden :D

Kamy

Berichten: 1428
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 01:12

Thanks, die is van een vriendin van mij hahahaha. :+
En dan zegt ze er ook nog altijd bij: En je bent nog wel gezegend met een echte "grote K", ga der dan ook op zitten daar is ie voor! :D

Ik las ook post over bv je heup zus doen, je bekken zo enz. Maar weet je, als het niet in je natuur zit om een rechte houding aan te nemen dan heb je op het moment dat je rijdt geen tijd om even "rustig te denken: Heup zus, bekken zo". Meestal helpt het dan sneller als je iets visualiseert. Bv denken aan die berg op rijden, of aan je K's denken ;)

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 01:29

Ik vind het een fijn ontspannen, maar veel te afwachtend beeld geven. Je geeft inderdaad zelf al aan dat je door het voorover hangen je paard op de voorhand gooit. Houdingsproblemen zijn heel hardnekkig om af te leren, maar ik zou hier wel extra op letten want op de foto's in je vorige HAW topic zit je juist erg netjes rechtop. Nu hang je opeens voorover, wellicht om jezelf lichter te maken en het over de rug gaan te bevorderen? Zou ik persoonlijk niet doen.

Foto 8, je paard loopt netjes, en zal nog steeds netjes lopen als je gewoon rechtop zou zitten. Overigens vind ik je 'handhaving' wel verbeterd, het ziet er zachter uit, dus houden zo. Nu met deze ruimte van voren een beetje meer activeren van achteren, dan komt ze vanzelf meer op de achterhand en zal ze ook meer over de rug gaan lopen. Nu lijkt dat laatste nog te ontbreken, ze loopt van voren netjes maar op veel foto's nog 'in tweeën', ondanks een actieve achterhand. Probeer de ruimte van voren te behouden, maar toch meer activiteit te vragen van achter om deze vervolgens op te vangen.

Overigens vind ik het een fijn beeld geven voor een 'zadelmak' paard. Veel, veel prettiger dan sommigen die je hier op bokt voorbij ziet komen met hun 3 jarige puppy waarmee ze nog net geen L starten. Houd dit vast, dan komen die spieren er vanzelf en dan kan ze straks lekker knallen in alle ontspanning!

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 08:28

Dankjewel Lara, wat een superfijn commentaar, kanik heel, heel veel mee. Heel erg fijn!

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 12:10

Graag gedaan. :)

drenterxx
Berichten: 1393
Geregistreerd: 20-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:33

Iets wat naar achteren zitten, je leunt een beetje voorover ;)

Mooi bewegend paardje! :D

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:17

Dank je wel! :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers