Solero, mijn kanjer doet zijn best

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SoleroLove

Berichten: 507
Geregistreerd: 19-05-13

Solero, mijn kanjer doet zijn best

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:55

Hier mijn eerste HAW topic :)
Dit is mijn topper Solero (Saporos ox X Simone), een 8 jarige NRPS ruin.
Afbeelding

Ik rij hem nu een jaar en sinds augustus dit jaar mag ik hem de mijne noemen. We zijn samen vanaf de basis begonnen en trainen nu vooral dressuurmatig. Vorige week heb ik een les rechtrichten gevolgd bij balans en paard, zodat hij zijn gewicht beter kan gaan verdelen, soepeler wordt en meer van achter naar voren gaat lopen. Als oefening voor het rijden heb ik meegekregen om hem lang en laag te rijden, en hem de vooral die ruimte te bieden. Vooral in de galop is hij nog erg onstabiel, daarom moet ik verlicht zitten om de rug minder te belasten. Ik vind dat hij het al super oppakt en begint zich al lekker te ontspannen. Wat ik nog wel lastig vind is het verbinding houden als ik hem de ruimte geef om naar beneden te zakken.

De foto´s zijn niet van hele goede kwaliteit, want het weer was niet bepaald lekker.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Eigen verbeterpunten:
- Rechtop zitten
- handen op gelijke hoogte naast elkaar houden
- benen niet naar achteren afsteken ( nu ik die foto´s terug kijk mogen mijn beugels ook wel een gaatje langer)
- en niet omlaag kijken, hoewel ik het op de foto´s nog mee vind vallen

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, houd het netjes ;)

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:02

Je rijdt heel vriendelijk zo te zien. :)
Je paard loopt wel op de voorhand, beetje op de kop zeg maar.
Hij duikt bijna met z'n hoofd in de grond.