paddocksparadise, paarden weten de weg niet....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
safari
Berichten: 54
Geregistreerd: 30-05-04

paddocksparadise, paarden weten de weg niet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 22:13

Lange tijd hadden wij 2 grote paden om de wei. De ene keer de ene open, de andere keer de andere. Dat was dan even wennen waar ze moesten afslaan maar meestal hadden ze het door.
Nu hebben we om onze bak een doodlopend pad gemaakt eindigend in een paddockje.
Als ik ze 's avonds naar stal wil roepen (ja ze staan 's avonds in een open stal met paddock) weten ze de weg niet terug vanuit het paddockje. Ze staan dan heel zenuwachtig snugger bij de hoek die het dichtst bij de stal is. Vertikken en of bedenken niet om om de bak heen te lopen (dezelfde weg als ze er gekomen zijn)
Ik moet ze dus dan telkens de weg gaan wijzen, opdrijven voordat ik ga voeren............
Herkennen jullie dit of zijn mijn paarden minder intelligent?


Joey

Berichten: 2594
Geregistreerd: 19-01-10
Woonplaats: Amsterdam

Re: paddocksparadise, paarden weten de weg niet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:27

Gewoon laten staan, ze komen er zelf wel achter :j Hoelang is de situatie nu zo?

When life gives you a hundred reasons to cry,
You gotta keep smiling,

show life that you have a thousand reasons to smile. :)
you gotta keep trying.

5 februari 2015 ~ Imagine Dragons / 18 december 2015 ~ Ronnie Flex + Lil Kleine / 1 maart 2016 ~ Years & Years / 10 maart 2016 ~ Rudimental *\o/*

safari
Berichten: 54
Geregistreerd: 30-05-04

Re: paddocksparadise, paarden weten de weg niet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 22:31

done that.....
gevolg: kapot schriklint en paard in de boomgaard :D
Omdat er teveel gras staat op het nieuwe stuk mogen ze er elke dag een tijdje in. In die week dat we dat doen hebben ze de ontdekking nog niet gedaan :P

Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: paddocksparadise, paarden weten de weg niet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 01:12

Is het pad niet zo te maken dat het wel rond loopt?

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

PLK
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: aan de rand van het dorp

Re: paddocksparadise, paarden weten de weg niet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 02:04

Ja herkenbaar! Wij kregen er n oude slimme shet bij die ze nu de weg wijst. Nu gaat t goed. Die andere twee zijn echt dom dus. Dus of n slimmerd erbij of toch n smal paadje naar stal..

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 03:19

Het verschilt heel erg per paard. Mijn huidige paard is er heel handig in en ziet het gelijk als hij om moet lopen om ergens te komen. Mijn vorige paard had dat niet. Die stond dan te gillen dat de kortste route versperd was.

Maar ook al ontbreekt het inzicht, het is altijd te leren. Ik zou ze niet opdrijven, maar gewoon voorop gaan lopen. Desnoods eentje aan de hand meenemen. Je hebt kans dat je ze in het begin één voor één moet gaan halen, maar dan leren ze het wel.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: paddocksparadise, paarden weten de weg niet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 07:42

Sommigen paarden zijn gewoon niet slim wat dat betreft! Bij ons mogen de paarden in de zomer op het land, ze kunnen daar komen door vanuit de paddock de opening naar de wei in te gaan. De opening zit altijd op dezelfde plek en nog zijn er paarden die helemaal uit hun plaat gaan omdat de rest op de wei staat en ze zelf al 3x langs de opening zijn gerend waar ze al jaren doorheen moeten. Andere paarden staan de hele dag bij de dichte opening te wachten tot hij open gaat en zijn dus wel slim. Grappig dat dat per paard wisselt.
Misschien kun je een week lang ze aan de hand binnen halen, zodat ze doorhebben dat ze die kant op moeten?

DexterM
Berichten: 140
Geregistreerd: 01-03-13

Re: paddocksparadise, paarden weten de weg niet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 07:48

Tom tom?

Rianne01
Berichten: 62
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: paddocksparadise, paarden weten de weg niet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 07:54

DexterM
Haha, zie je het al voor je _O-

Herinneringen die je later wilt moet je nu maken

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 07:56

LindyH schreef:
Maar ook al ontbreekt bet inzicht, het is altijd te leren. Ik zou ze niet opdrijven, maar gewoon voorop gaan lopen. Desnoods eentje aan de hand meenemen. Je hebt kans dat je ze in het begin één voor één moet gaan halen, maar dan leren ze het wel.

Dit is precies zoals ik het mijn paarden geleerd heb.
De Benjamin van het stal had het daarna meteen door, dus inmiddels haalt hij mijn andere paard op als die weer even de weg kwijt is :D

rust zacht lief zusje van me, 2011


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 40 bezoekers