Privé-les op Freija

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Privé-les op Freija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 16:10

Sinds kort (op de foto's voor de 3e x) heb ik naast m'n "gewone" les bij de manege ook nog 1x per week privé-les. Bij een stal, ze hebben daar 2 lespaarden, Freija en Moza. Freija is superbraaf, Moza heel moeilijk, ik rijd dus ook op Freija Haha! .

Afbeelding
Ik kreeg les terwijl m'n instructrice ook zelf reed, had ik nog nooit eerder gehad, maar was wel leuk Lachen (voorste paard is Moza met m'n instructrice erop, paard dat je bijna niet kan zien is Freija met mij erop).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Les ging nogal slecht, Freija was wel heel braaf en ze galoppeert supermakkelijk aan (ook een paar keer terwijl het niet de bedoeling was Tong uitsteken omdat ik m'n been perongelijk naar achter had denk ik Scheve mond ), maar valt er even makkelijk weer uit Tong uitsteken . Is vooral heel leuk als je het benauwd hebt Haha! (3 volte's galopperen lukte niet Bloos! ).

M'n houding is echt vreselijk Scheve mond ; opgetrokken hakken, ik kijk naar beneden, pianohandjes, zit tever naar voren, m'n benen te ver naar achter... Clown

Commentaar is altijd welkom Lachen .


treffer
Berichten: 371
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:18

Leuke foto´s! Zo te lezen weet je wel wat je fouten zijn, dan kan je daar volgende keer beter op letten. Van foto´s leer je wel veel denk ik.
Maar zit die thiedemann bij freija nogal strak of lijkt dat maar zo?

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:22

Heey !

leuke foto's

nouja je ziet zelf al wat je fout doet en neemt lessen, dus je doet er tenminste iets aan!
Zonde dat je je armen strekt, ziet er verder nl. wel goed uit hoor!
Het ziet er misschien ook wat beter uit als je je schouders wat verder naar achteren doet, ziet er meteen wat netter uit.

Leuk paardje trouwens!

Doei en eh .. tot zondag Knipoog

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:30

Lijkt me eerder een vaste martingaal dan een thiedemann.
Leuk dat je prive les kan volgen.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 16:31

Het is een thiedemann..

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:52

treffer schreef:
Maar zit die thiedemann bij freija nogal strak of lijkt dat maar zo?


Ja dacht ik eerlijk gezegd ook en ligt ook een beetje vaag op haar hals of ligt dat nou aan mij??
Maar goed ik ben hier niet om je af te kraken ofzo..Haha!
Leuke foto's!! *LOL*

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 16:56

ja hij ligt idd niet helemaal lekker op de hals volgens mij!
Maar ik vind t leuke foto's hoor!!

-

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:09

Dit is dus een voorbeeld van hoe slecht een theideman kan zijn. Ik hoor hier op bokt wel eens dat een thiedeman super vriendelijk is en geen kwaad kan, maar op deze foto's zie je toch duidelijk een paard dat ertegenin loopt. Onderhals kweken, noemen we dat

Bij je instructrice trouwens hetzelfde geval. Dat noemt zich dan 'instructrice'...

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:20

ik snap niet het verschil tussen een theideman en een vaste martingaal.... hij zit wel strak, maar hoe bedoel je een onderhals kweken, laura??

je zegt zelf dat je houdingniet geweldig is, let op die punten !!!!

Like a shooting star

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:24

Bekijk de foto maar eens waar hij met zijn staart zwiept. En de andere waarbij hij tegen de hals is. Welke spier staat daar gespannen? Juist, de onderhals. Omdat hij tegen de Thiedeman in verzet komt.

Een vaste martingaal, bedoel je daarmee een dichte vork of eentje die aan de neusriem vastgaat? Een martingaal werkt onafhankelijk in van de teugels en alleen wanneer het paard te hoog loopt met het hoofd (indien juist afgesteld)

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-03 17:44

Dus ik kan eigenlijk maar beter stoppen met die lessen en weer alleen op de manege gaan rijden? (waar veel paarden ook met thiedemann lopen Scheve mond )

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:49

Leuk paard hoor !En ach ik vind de enige commentaar die ik kan zeggen is van je hielen en je armen niet zo strekken voor de rest vind ik dat het er allemaal heel goed uitziet.Hoe heb je die stek daar gevonden Lachen ? Lachen ?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 17:50

Ik snap het idee van je instructrice wel; zij wil het paard met een hukpteugel naar beneden brengen zodat jij beter kan zitten. Op zich is dat niet verkeerd, maar gebruik dan een teugel waarmee het paard ook daadwerkelijk lekker door de hals komt en iet zoiets wat alleen tegenwerkt. En het feit dat ze zelf met een thiedeman rijdt die ook zo verkeerd inwerkt spreekt niet voor d'r. Bovendien, een instructrice die zelf rijdt terwijl ze lesgeeft heeft bij mij niet veel aanzien...
Maargoed, ik zou gewoon lekker blijven rijden, maar zonder theideman, en verwacht van die les niet teveel (ik weet niet of je er uberhaupt voor betaalt?)

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Kyno

Berichten: 10417
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:19

Cool man! Leuk dat je privéles krijgt Lachen

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:22

Heeee, vest van de h&m?, heb ik ook!
Maar het ziet er netjes uit hoor!

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:30

dd niet te veel van de les verwachten, da paard spant hem alleen op tegen die thiedeman i.p.v te onstpannen, kan je er niet over praten met je lesgeefster voor andere manieren te vinden? want zo kweek je een heuse onderhals. Verder vind ik je houding niet zo slecht, werken aan die puntjes die je zei! Lachen

Mijn maantje, mijn sterretje...
Just remember in the winter far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun’s love, in the spring becomes the rose

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:05

Ik vind het wel raar dat je instructrice zelf ook rijdt, en dan nog met een strakke thiedeman en een "moeilijk" paard. Dat lijkt me dan niet dat ze jouw veel aandacht kan geven...

Voor je houding zou ik vooral werken aan je hielen, en je schouders meer "openen". Je zit vrij ver naar voren.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:17

Ik heb dezelfde fleecetrui Haha! Idd Hennes *LOL*
Er staat een foto van in mijn profiel.

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 18:48

zozo, PL'en bij een ander manege ,overloper Boos! !!!
Bloos maakt niet ui hoor tis een beetje duur hiero

maaruh wat bertreft die thiedeman, hij loopt niet al te ontspannen nee, sleept ook met z'n achterhand(zie foto 5 vooral). maar ze heeft haar bouw niet echt meezitten.voor zover ik jouw kan helpen: als ik jouw was zou ik haar zonder thiedeman eens flink naar voren rijden, kijken of er dan wat vooruitgang komt. maar je houding is helemaal niet zo erg hoor !!!

KazimirOrryS

Berichten: 1056
Geregistreerd: 15-09-03
Woonplaats: Niftrik, bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:50

renza schreef:
Dus ik kan eigenlijk maar beter stoppen met die lessen en weer alleen op de manege gaan rijden? (waar veel paarden ook met thiedemann lopen Scheve mond )


Dan kun je veel beter een andere en goede manege zoeken er zijn er genoeg hoor!!

lies

Berichten: 9613
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 21:27

Ben het helemaal met Laura eens. Ik vind een thiedemann echt 10 keer niks. Dan zie ik nog liever een slof. Hier valt alleen maar tegenin te werken. Wat ik zie is een paard met een strakke rug, die enorm zit te hangen op die thiedemann. Zitten op een wiebelende plank is best moeilijk, dus hier word jij niet beter van en het paard al helemaal niet.

Kijk eens naar zijn rug, hals en kaak op deze foto; Afbeelding

Jij kan er niets aan doen, maar ik zou de volgende keer vragen of die thiedemann eraf mag. Als dat dier ook zonder thiedemann moeilijk te rijden is, kan je misschien beter om een ander paard vragen.
En imo geeft iemand les vanaf de grond en niet vanaf een ander paard Verward

זכור

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 12:05

Ik ga denk ik eerst vragen waarom de thiedemann erom zit, en daarna of hij misschien losser / af mag.. (heb straks weer les, zal wel weer foto's maken)
Een ander paard vragen gaat niet. Ze heeft 2 lespaarden, Freija en Moza. Freija rijd ik dus op, Moza is moeilijker dus daar mag ik nog niet op (en behalve dat loopt Moza ook met thiedemann).

En KazimirOrryS; andere manege zoeken doe ik denk ik niet, manege waar ik nu rijd is imo de beste hier in de buurt.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 19:46

probeer voor de rest vooral goed je schouders naar achteren te drukken en je borstkas naar voren, als je je dit een beetje aanleert is je houding stukken beter en voel je zelf ook dat je veel lekkerder zit.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-03 10:48

Ik heb gister weer les gehad, eerst met thiedemann. Iets over de helft van les vroeg ik waarom Freija eigenlijk een thiedemann omhad, Astrid zei dat dat zo was omdat ze anders haar hoofd heel hoog hield en dan ik het ook wel zonder mocht proberen. Dus dat heb ik toen gedaan. Ze liep idd met haar hoofd erg hoog, uiteindelijk ging het wel iets beter (eerst even lange teugel, daarna teugels op maat gemaakt, gestapt, gedraafd en gegaloppeerd, vooral in galop veel voltes gereden met stelling om haar hoofd wat naar beneden te krijgen).

Met thiedemann:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zonder thiedemann:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Donderdag heb ik weer les, kan ik dan beter met of zonder thiedemann rijden? (of wel met thiedemann maar dan wat losser oid?)

treffer
Berichten: 371
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-03 11:41

Ik zou zeker zonder thiedemann rijden, ik vind helemaal niet dat ze haar hoofd hoog houd. Zonder thiedemann loopt ze ook veel meer ontspannen.
Ik vind ook dat ze erg veel met haar staart zwiept, uit protest..? of waren er gewoon vliegen? Maar heb jij dan geen verschil gemerkt toen je vrijdag reed?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers