Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
manubres schreef:Ik heb een 16 jarige merrie, die vorig jaar een veulen heeft gehad. Door haar drachtigheid en na de bevalling heeft ze een hele tijd stil gestaan. Toen ik weer met haar begon bleek ze achter niet regelmatig meer (waarschijnlijk door de bevalling). Na 5 behandelingen is ze nu achter weer goed, maar nog steeds wat stram en stijf. Ze is van wedstrijdpaard ineens een heel oud paard geworden. Nu wil ik haar weer langzaam gaan trainen, maar hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Heb zelf gemerkt dat ze in het begin liever galoppeert dan draaft. Moet ik haar veel longeren of juist rijden? Als ik longeer moet ik haar dan alle vrijheid geven of bijgezet? Het duurt vrij lang voordat ze los is, moet ik als ze los is juist een tijd nog doorgaan of dan stoppen? Zelf vraag ik me af of het nog wel goed gaat komen, dus zijn er mensen die eenzelfde ervaring hebben gehad hoor ik het graag; de positieve maar ook negatieve verhalen, dan kan ik mijn verwachtingen bijstellen.
manubres schreef:Misschien mensen nog tips voor goede supplementen?
Fwest23 schreef:manubres schreef:Ik heb een 16 jarige merrie, die vorig jaar een veulen heeft gehad. Door haar drachtigheid en na de bevalling heeft ze een hele tijd stil gestaan. Toen ik weer met haar begon bleek ze achter niet regelmatig meer (waarschijnlijk door de bevalling). Na 5 behandelingen is ze nu achter weer goed, maar nog steeds wat stram en stijf. Ze is van wedstrijdpaard ineens een heel oud paard geworden. Nu wil ik haar weer langzaam gaan trainen, maar hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken? Heb zelf gemerkt dat ze in het begin liever galoppeert dan draaft. Moet ik haar veel longeren of juist rijden? Als ik longeer moet ik haar dan alle vrijheid geven of bijgezet? Het duurt vrij lang voordat ze los is, moet ik als ze los is juist een tijd nog doorgaan of dan stoppen? Zelf vraag ik me af of het nog wel goed gaat komen, dus zijn er mensen die eenzelfde ervaring hebben gehad hoor ik het graag; de positieve maar ook negatieve verhalen, dan kan ik mijn verwachtingen bijstellen.
Voor je gaat werken zou ik eerst een veearts laten kijken naar je merrie. Paarden lopen niet zonder reden stram en stijf.