Diamond 3maanden ohz!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmekuh

Diamond 3maanden ohz!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 20:32

Diamond is een 3jarige merrie van ValeronxRiant en nu een kleine 3maanden onder het zadel. Momenteel zijn we vooral bezig met de balans want we willen nog wel is het hek in duiken en de aanleuning. Madam heeft nogal de neiging om zich eruit te drukken/te schudden als het 'hete' er nog niet af is dit is ook de reden waarom het elastiek er nog aanzit. We hadden een week niet gereden maar des ondanks ze erg druk was zaten er wel lekkere stukken tussen.
Commentaar zou ik erg fijn vinden maar hou het opbouwend!
Drafje lang laag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Aanspringen gaat nog wat onstuimig en ik zit weer is te ver naar voren.
Afbeelding

Stap, erger me eigen soms rot aan me piano handjes
Afbeelding

Bedankt voor het kijken!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kimmekuh op 12-03-12 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:34

wat een leuk paard zeg !!!
probeer zelf ook rustig te blijven en rechtop te zitten,
dn zijn die jonge beesten ook vaak wat minder heet,
en weg met dat stiek en neem les les les,
een stiek bij zo'n jong paard doet meer kwaad dan goed ;)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:40

Moderatoropmerking:
Enkele reacties die niet voldoen aan de regels van HAW verwijderd.

freeride

Re: Diamond 3maanden ohz!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:29

aaargh, wat een leuk paard, maar wat een vreselijk elastieken ding!!!
Doe dat er gewoon af en ga lekker rijden, geniet van je puppypaard en maak plezier samen.
Tis een jonkie met mooie gangen, dus hou zelf je handen mooi rechtop en een beetje naar voren, neus er lekker uit en niet panieken als ze wat harder gaat, dat is uit onbalans, laat maar lopen, geef haar zelfvertrouwen en trots en tijd om sterker te worden, niet aan die voorkant prutsen, lekker op die soepele achterhand concentreren en verder niks, have fun!!!

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:45

mooi paardje heb je zeg!
ziet er netjes uit zoals al eerder gezegt recht op zitten! maar dat elastiek is idd nog niet echt nodig bij zo`n jong paard. want het kan dan ook nooit goed leren je hand zelf op te zoeken omdat het al in een houding gezet is. aan de andere kant als je het paard maar zelf nagefelijk rijdt en niet tegen het stiek aan laat lopen zodat het elastiek goed los is loop ze wel weer op jouw hand! maar je instructie kan je daar vast bij helpen! veel plezier met je paard!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:47

Heel mooi paardje :D En de elastiek zou er inderdaad wel afmogen... maar ik veronderstel dat je les neemt, en dus wel weet waar je mee bezig bent, net als je instructeur hopelijk :D

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:10

Knappe Diamond! Ziet er al goed uit voor 3 maanden ohz hoor! En idd zoals de rest al zegt lekker die stiek eraf en gewoon lekker naar voren rijden, de rest komt vanzelf ;)

Veel plezier en succes met je knappe paardje!

kimmekuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 19:28

Bedankt voor de leuke reacties! Rechtop zitten is inderdaad een issue ben me ervan bewust en zal er zeker aan werken. Stiek zit op z'n langst en rij dr puur op mijn hand, stiek zorgt er de eerste 10min alleen voor dat ik niet het zadel uitgetrokken word zodat madam het op een rennen kan zetten (daarna gaat hij er meestal af). Stiek zal er binnekort helemaal afgaan, kan het steeds beter oplossen. We hebben 2x per week les en stiek was op aanraden van mijn intructrice zal volgende keer ook foto's zonder stiek plaatsen :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:16

oke dat is fijn om te horen ja !!
komt wel goed met jullie dan he\

lovehannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:32

Ik zou zo snel mogelijk die elastiek eraf gooien. Maar dat is vanuit mijn ervaring, heb er alleen maar verergering van probleem mee gezien als gevolg. Verder ziet 't er wel netjes uit, maar mijn advies is, laat dat paard maar wat meer zelf lopen. Hij hoeft nog niet in de krul, naar beneden etc, dat komt vanzelf!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:45

indd goed zo!
mooi dat je zelf merkt dat je te ver naar voren zit
hij mag iets minder diep lopen daardoor heb je straks kans
dat het paard zo blijft lopen!
verder ga zo door leuk beest heb je

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:03

vind het er goed uitzien hoor ! en vind de stiek absoluut niet storend hij hangt zelfs los ! :D
erg leuk paard heb je zeg , leuke combi vind ik

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:19

Knappe diamond! Vind haar nog steeds echt heel leuk! Ze is wel braaf hea ofniet?

Omdat het haw is, probeer bij de aansprong naar galop hem echt onder je door te laten springen vanuit achter en niet mee naar voren te duiken. :)

kimmekuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 10:23

Ja ze is heel braaf! had niemand verwacht hier op stal.
en tnx voor de tip ik ga er meer opletten!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:17

Ben bang dat je heel veel commentaar over het elastiek krijgt, ook van mij.
Ik vind dat je haar lekker op eigen benen moet laten gaan leren lopen, weg met het elastiek. Longeer haar dan eerst even voordat je erop gaat zodat ze haar energie eruit kan gooien, ook veel fijner voor haar zelf ;) Begin eerst rustig met de basis! Ik vind niet dat je de energie moet gaan tegenhouden met een elastiek, klinkt bot maar dan moet je er niet op gaan zitten, een 3 jarige kan niet meteen netjes en rustig lopen, daar zit nou eenmaal af en toe een bokje bij..
Doordat het elastiek eraan zit heeft ze in de galop ook geen ruimte om aan te springen, probeer in de galop ook wat in de verlichte zit te zitten zodat je wat met haar mee gaat.

Verder vind ik het een knap beestje en wens ik je veel succes verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:59

Ik ben eigenlijk heel benieuwd waarom het stiek erom zit?

kimmekuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 17:41

In het begin wilt ze dr koppie de lucht nog wel is in gooien en het op een gassen te zetten. Stiof schudt ze in het begin nog wat, dit brengt mij in onbalans waardoor ik het niet snel genoeg op kan lossen. Heb daarom met mijn instructrice besloten stiek om te doen en dan zo lang dat de stiek enkelt inwerkt als dime echt met dr hoofd schudt om mij een handje te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:59

Oke, ik snap het. Ze wordt dus niet in een houding gedwongen, enkel begrensd als ze echt haar hoofd in de lucht gooit? Dan vind ik dat een vriendelijke oplossing :j

uverla05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:23

wat grappig mijn paard heet ook diamond maar dan nog westpoint er achter