Zielige fotos van Meike :(

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:13

Dat ziet er erg uit! Je ziet echt overduidelijk daat ze hoefbevangen is
Sterkte ermee!

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:19

agussie!!
mijn naamgenootje is heel erg ziek!
wens er veel sterkte en veel sucses met het overhalen van de eigenaar. anders moet je zelf maar de DA erbij halen!!

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:20

wat ziet dat er erg uit
ik heb nog nooit zulke lange hoeven gezien
geef meike maar een knuffel
veel sterkte ermee he

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:27

dit vind ik zo zielig,dat beessie is duidelijk hoefbevangen Stoom uit je oren
annuh geef meike een lekkere knuffel en ik hoop dat het goed met r komt!

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 21:53

Awh, wat zielig. En, wat moet er nu gebeuren?

Sterkte

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:25

echt .....ik hoop dat het allemaal nog goed komt !
Super veel sterkte ermee !

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:36

ohh wat erg.ik zag gelijk al dat het foute boel was.ik hoop dat het nog goed komt. Huilen Ach gut Verdrietig

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:18

Ik hoop dat je NU wel een dierenarts erbij hebt gezien, wat een eigenaar zeg, Boos! Ik denk dat ik gewoon zelf een DA zou hebben gebeld, dan maar ruzie...Maar het is echt heel erg zielig zo, dat besstje staat gewoon te creperen.
Sterkte hoor.

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 10:29

beste Annuh kun je niet proberen Meike van hem te kopen en dan ergens anders neer zetten , zodat die lieverd van die eigenaar is verlost? Heerhugowaart is wat ver voor mij ,anders mocht zij direkt bij mij in de wei en de nodige verzorging krijgen, e, verwennerij sterkte Marij

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 14:02

bedankt allemaal!! ik zou dr natuurlijk onwijs graag willen kopen maar heb daar echt geen geld voor en het zou noit van me ouders mogen, ook al vertel ik ze hoe ze er nu bijstaat... ze worden al kwaad als ik weereens voer ofzo voor ze heb gekocht.... Scheve mond

anders had ik het echt allang gedaan!! ze verdient dit echt niet, geen enkel paard verdient dit! Boos!

ik ga zo weer heen..... hopen dat het nog een beetje gaat.... ik zal in ieder geval met die eigenaar overleggen of ik dr mag afspuiten.... als ik dat ook weer een ramp want is als de dood voor water Scheve mond

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 14:51

bij een hoefbevangen paard gaat het toch bloeden van binnen? want je ziet wel door de hoeven heen rood.... alleen op de fotos niet goed te zien

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 19:53

vandaag heeft ze alleen maar gelegen, heb fotos gemaakt, schrik niet tis echt super zielig.. ik heb het er met Barbara over gehad en heb besloten morgen de dierenarts zelf te bellen, ik heb totaal geen geld ervoor maar misschien kan de dierenarts op de eigenaar in spreken zodat hij het zelf betaald! anders heb ik grote problemen met mijn ouders maar liever dat dan Meike verliezen..!!!!!

Afbeelding

Zo lagen ze toen ik aankwam zo schattig!!
Afbeelding

Even gapen...
Afbeelding

Afbeelding

Bento drinken bij meike... tis niet haar veulen maar zij heft dr veulen verloren dus heb nog melk..
Afbeelding

zo dit was het even k vond het echt niet leuk om ze te maken.. meestal maak je leuke fotos maar nu.... Scheve mond

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:07

op die 1e foto lijkt het net of ze dood is!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 20:08

dat is ze niet en dat gaat ze ook niet! Huilen

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:10

Ik vind dit aardig op dierenmishandeling gaan lijken!

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:10

geef haar asjeblieft zo weinig mogelijk eten!

+ wat info over lamenitis

Laminitis/hoefbevangenheid

Hoefbevangenheid of Laminitis is een aandoening van de hoeven, die meestal het gevolg is van een probleem elders in het lichaam.
Het is een zeer pijnlijke aandoening. Wanneer de aandoening zeer ernstig is of niet op tijd of niet op de juiste wijze wordt behandeld, kan hoefbevangenheid de paarden en pony’s voor de rest van hun leven onbruikbaar maken voor de sport. Soms is de hoefbevangenheid zo ernstig dat men de dieren moet laten inslapen.

Er zijn twee soorten laminitis:
acute - waarbij een plotselinge pijn en kreupelheid optreedt.
chronische - waarbij op den duur de zool omlaag komt, omdat het voetbeen kantelt.
Achtenveertig uur na het ontstaan spreekt men al van chronische hoefbevangenheid en bestaat het gevaar van kantelen van het hoefbeen!

Bij hoefbevangenheid is er sprake van een verstoring in de bloedsomloop in de hoef. Die veranderingen in de bloedsomloop vinden plaats in het weefsel dat de hoefwand, die uit hoorn bestaat, verbindt met het daaronder gelegen deel. Onder normale omstandigheden vormen de lamellen van deze slijmlaag en kienilaag een zeer stevige verbinding met de hoornige lamellen aan de binnenkant van de hoef. De lamellen van beide delen grijpen in elkaar.
De verstoring van de bloedsomloop van de kiemlaag resulteert in een samentrekken van bloedvaatjes en bet optreden van bloedstolsels in de vaatjes. Daardoor ontstaat rond de vaatjes ophoping van vocht. De cellen van de kiemlaag die de verbinding tussen hoef en kiemlaag in stand houden, krijgen een tekort aan zuurstof en voedingsstoffen en verliezen hn functie. De hechte verbinding met de hoefwand wordt daardoor voor een deel verbroken. Aan de achterkant van bet hoefbeen zit de diepe buigpees. Deze trekt aan bet hoefbeen en houdt de hoef op zijn plaats. Als de verbinding tussen hoefwand en de lamellen van de kiemlaag minder stevig wordt, bestaat de kans dat door de trekkracht van de buigpees bet hoefbeen omslaat en kantelt. De punt van bet hoefbeen wijst dan naar beneden.
Soms is de hoefbevangenheid zo ernstig dat het gehele hoefbeen los komt te zitten en dan zakt het paard als bet ware in zijn hoeven. Omdat bet lichaamsgewicht op het hoefbeen blijft rusten wordt er voortdurend druk uitgeoefend op een ernstig ontstoken gebied en dat is erg pijnlijk.

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:10

nouw maar hopen dat ze weer beter word als de dierenarts komt!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 20:11

ja ik heb ook al heel veel over hoefbevangenheid opgezocht... en weet ook heel goed dat het helemaal mis kan gaan.... maar goed hopelijk kan de dierenarts morgen wat doen!!!!

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:11

Echt heel zielig.
Hoefbevangen betekent gigantisch veel pijn en dat heeft ze duidelijk.
Wat iemand daarnet zei over rijden met een pony die al 8 jaar hoefbevangen is: echt heel erg slecht, je doet je pony er heel veel pijn mee.
Ik vind het rot om te zeggen, maar ik denk dat de dierenarts (als die komt) zal besluiten haar in te laten slapen. Met een echt gekanteld hoefbeen valt namelijk niet te leven.
Wat jij over een bloeding zei klopt op zich ook wel , het is volgens mij een verschijnsel van hoefbevangenheid, want mijn pony had het ook. Volgens mij is dit op zich niet schadelijk.
Heel veel sterkte en probeer die vent over te halen er wat aan te doen.

madiekjuh

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:12

ANNE sterkte!!! Boos! Huilen Huilen Huilen Huilen Maike Gaat het Redden hoor!! Cker met jouw als 'baas' Ze is vast en cker blij met jouw Lachen Zeg maar als je iets nodig hebt!!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:13

Jezus, bel alsjeblieft snel de dierenarts... goeie info, irish_Lady. Dit beestje is een overduidelijk geval van veeeeeeeeel te lang gewacht!!!

sterkte ermee...

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:15

Het spijt me dat ik het zeg, maar dit is dus gewoon dierenmishandeling!!!!!! Ik zeg niet dat jij er iets aan kunt doen, want deze pony is niet van jou. Maar ik zou als de sodemieter de veearts bellen!!! Het geld voor de rekening verhaal je maar op de eigenaar, desnoods via de dierenbescherming of god weet wie!

Als deze pony hoefbevangen is, en daar lijkt het verdomd veel op, dan is het van LEVENSBELANG dat daar zsm een veearts bij komt.
Je zegt dat haar hoeven al rood zijn??? Dan lijkt het erop dat het hoefbeen aan het kantelen is. Zijn haar hoeven ook warm??? Boos! Boos! Boos! Tjongejonge wat kan ik me hier boos om maken zeg!

Je moet nu DIRECT de veearts bellen, zeker niet tot morgen wachten. Ik hoop dat het niet te laat is.

Wat een waardeloze stinkeigenaar zeg, ben in staat om zelf de DB te bellen! Stoom uit je oren
Laatst bijgewerkt door ellenlouise op 07-09-03 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:16

POLITIE!!!!DIERENMISHANDELING!!!!!Gewoon bellen.Dierenmishandeling is strafbaar en een dier laten lijden is dierenmishandeling!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-03 20:16

ik wil wel duidelijk zijn dat ik echt alles doe wat ik kan, van mijn ouders mag ik helemaal niks doen!! dus ga wel al morgen de dierenarts bellen als ze erachter komen heb ik eeuwig een probleem maar meer kan ik niet doen....

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:18

annuh schreef:
ik wil wel duidelijk zijn dat ik echt alles doe wat ik kan, van mijn ouders mag ik helemaal niks doen!! dus ga wel al morgen de dierenarts bellen als ze erachter komen heb ik eeuwig een probleem maar meer kan ik niet doen....


Hallo, wees eens rebels... je kunt ook gewoon anoniem de politie bellen hoor.
DOE iets voor dat beestje. Dit kan echt niet. Ik luisterde vroeger ook nooit naar mijn ouders, en ik kan nog steeds goed met ze overweg.

Lap de regels maar aan je laars, en anders mogen je ouders mij wel even bellen. Dan leg ik het uit.