Nu maar eens op een leuke manier in de schijnwerper op bokt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
newton

Berichten: 809
Geregistreerd: 05-12-05

Nu maar eens op een leuke manier in de schijnwerper op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 22:21

Omdat ik heel trots ben op Vulano en zijn oude baasje Lamar vind ik dat Vulano nu ook wel eens met zijn goede kanten op Bokt te zien mag zijn!

Helaas bestaan er nog een heleboel mensen die paarden op een niet zo'n eerlijke manier verkopen waardoor er een heleboel paarden en mensen teleur gesteld worden. Vulano was zo;n paard die uiteindelijk heel erg veel geluk heeft gehad dat hij bij Lamar terecht kwam.
Vlaan heeft achteraf gezien in het verleden veel nare dingen meegemaakt waarvan we geen van allen vrolijk worden als paardenliefhebbers zijnde. Gelukkig heeft hij zo;n baasje als Lamar getroffen die er alles maar dan ook echt alles voor over heeft gehad om zijn problemen op te lossen, helaas was dat na veel geprobeerd te hebben niet gelukt.
Vulano is bij mij terecht gekomen omdat ik gereageerd had op haar topic [EA-GZ] Gezocht: Hulp bij probleempaard (vriezenveen).
Na kennis gemaakt te hebben en onderling wat afspraken is Vulano bij mij gekomen.
Heb hem een week of wat de tijd gegeven om te wennen aan mij, zijn nieuwe vriendjes en zijn nieuwe plek. Daarna rustig met hem aan het werk gegaan en van de zomer lekker ruim 2 maanden vakantie gegeven zodat hij tijd had om bij te komen en alles te verwerken.
Een tijdje geleden hem weer rustig opgepakt en steeds meer met hem gaan doen wat eigenlijk zo goed ging dat we toch wel eens wat nieuws wilde proberen.
Dus opgegeven voor dag van het paard Buurse omdat we daar met de tuigers toch heen moesten.
Dressuurproefje gereden in de stromende regen en ondanks het feit dat er dressuurmatig nog een heleboel verbeterd moet worden waren we super tevreden. Vlaan vond het leuk en gedroeg zich super.
Springen was megaeng al die felle kleuren en rare dingen waren toch wel spannend maar desondanks zijn we halverwege het parcour gekomen. Wel opnieuw geprobeerd aan te rijden maar ook snel weer opgegeven gezien zijn achtergrond.
Van de week Lamar en dochter opgestookt om in Haarle mee te doen met de cross, dus dat was vandaag onze volgende uitdaging. Vlaan was erg braaf sprong zo goed als alles op de waterbak na die was te eng en de meeste hebben we de hoge hindernissen genomen. Degene die we gemist hadden kwam door slappe lach enzo. Kortom gewoon weer super gedaan van Vlaan en wij allemaal dik tevreden.

Vond daarom ook dat Vulano maar ook Lamar een dikke pluim verdienen en wel eens op een leuke positieve manier op Bokt mochten.
Lamar namens Vulano bedankt voor al je geduld en doorzettingsvermogen om een oplossing te vinden. Vele van ons hadden hem misschien al lang als rotbok te boek gezet maar diep respect voor je dat je zo met je paarden omgaat en niet gelijk bij de pakken neer gaat zitten als het even tegenzit. Vele van ons hadden hem allang als rotbok en onhandelbaar afgeschreven maar jij zag ook zijn goede lieve kant tussen al zijn vreemde gedrag door.
Lamar bedankt! Hoop dat Vulano net zo blij met mij is als dat ik met hem ben!!!
dag van het paard buurse met dank aan horsefotografie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
oefencross haarle met dank aan Sjanie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vlaan met zijn nieuwe en oude baasjes en vriendjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:45

|( +:)+
Ik vind het echt geweldig hoe je hem zo hebt weten te veranderen!
Toen ik op zoek was naar hulp wist ik eigenlijk al snel dat Vulano bij mij niet op de juiste plek was. Bij jou is hij dat wel. Het was toch doodzonde geweest als hij via een handelaar uiteindelijk bij de slacht was beland. Jij gelooft in Vulano en hebt je vertrouwen op hem over weten te brengen, en kijk eens wat je er in zo'n korte tijd allemaal uit weet te halen!
Hij is van een angstig paniekpaard, een ongecontroleerd projectiel naar een rustig betrouwbaar fijn rijpaard omgetoverd.
Hij is thuis in zijn kudde bij jou, dat zagen we gisteren wel toen hij zijn oude vriendje, de fjord Kevin, helemaal niet meer zag staan.
Ik ben blij dat ik hem aan jou heb gegeven en ik hoop dat je nog heel lang een goede vriend aan hem zal hebben :+:

Zoals ik hem vandaag tijdens de cross zag.... daar word ik helemaal gelukkig van *\o/*

Kijk hem eens springen, met de oortjes naar voren!!

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Nu maar eens op een leuke manier in de schijnwerper op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:36

Wauw, geweldig filmpje. En Lamar, wat heb jij een geduld zeg! Toppie! Vulano is een erg mooi paard. En Newton, ik heb ook respect voor jou!

newton

Berichten: 809
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Nu maar eens op een leuke manier in de schijnwerper op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 13:06

Dank je vind het een erg leuk paard om mee te werken en we komen gewoon elke keer weer een stapje dichter bij elkaar.
En heb er ook nog een leuke vriendschap aan overgehouden met Lamar, zo kunnen we allebeide genieten van Vulano's vooruitgangen.

Jacky91
Berichten: 689
Geregistreerd: 16-01-07
Woonplaats: Halsteren

Re: Nu maar eens op een leuke manier in de schijnwerper op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:16

lekker hoor om zo met zijn allen te kunnen rijden
maar voelde je je niet erg klein met je fjord, naast de shire(oid)
wel een heel leuk zicht zo
en je kunt zien dat jullie heerlijk genoten
fijn dat ze zo goed luisteren

JustPaddOow
Berichten: 12
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Nieuwland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:18

Mooi verhaal en respect dat je zoveel geduld met hem hebt !!

paleoceen

Berichten: 502
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Nu maar eens op een leuke manier in de schijnwerper op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:18

Lamar en Newton zijn allebei toppers!!!!!!!
Enne ...het filmpje heb ik dus al gevonden. Ga hem direct bekijken.

Garnaal
Berichten: 53
Geregistreerd: 27-09-10

Re: Nu maar eens op een leuke manier in de schijnwerper op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:05

Wauw. Respect!

Wat zonde dat zon mooi paard zon slecht verleden heeft. Gelukkig heeft hij een mooie toekomst in het verschiet!

Hoe groot is hij eigenlijk precies? Hij toont echt huge :D

horselover7
Berichten: 208
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:39

ik heb je wel gezien in buurse :D
Respect!
de cross ziet er ook erg goed en gezellig uit :+
enne..? die shire met nummer 83 is wel heeeul groot ofniet? :o <3

newton

Berichten: 809
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Nu maar eens op een leuke manier in de schijnwerper op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 19:20

Haha ja die Shire is gewoon enorm, heb er zaterdag even mee mogen rijden maar jee wat een ervaren, en zo enorm als hij eruit ziet, zo rijd hij niet. Hij heeft ontzettend fijne gangen, heb gestapt en gedraafd met hem (was voor de galop een beetje bang, dacht dat mijn bak dan uit zijn voegen zou barsten).Nee zonder gekheid het is echt een fijn paard.

Vulano is ruim 1.70, heb hem voor een week of wat terug opgemeten, ben zelf niet bepaald groot dus hij zou vast wel groter ogen met mij erop.

@horselover7, waar wij nu wel heel nieuwschierig naar zijn, verschild je mening toen je mij zag zonder zijn verhaal vergeleken met nu je zijn verhaal wel kent. Heb namelijk ook reacties gehad ( van de tuigpaardenmensen dan) dat paard nog niet klaar was voor concour en er nog veel meer getraind moet worden op de rijtechnische kant van het verhaal.
Als je dan verteld wat hij meegemaakt heeft dan snappen ze niet wat je met zo;n bok moet, haha van je collegatuigrijders moet je het hebben.

mimeslosydy
Berichten: 2600
Geregistreerd: 18-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:48

wat knap dat jullie dit bereikt hebben!
maar waarom springt de shire niet?? :D

liekepieke

Berichten: 2
Geregistreerd: 17-01-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Nu maar eens op een leuke manier in de schijnwerper op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:44

Wat een fantastish filmpje! Echt leuk dat jullie die rit gefilmd hebben. Die zandkuil ziet er heerlijk uit, denk dat ik dat binnenkort ook maar eens moet gaan proberen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:19

RT-HAW => RIJ-ITP

newton

Berichten: 809
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Nu maar eens op een leuke manier in de schijnwerper op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 21:38

Dank je wel voor alle leuke reacties, we gaan zeker door met Vlaan en hopen dat we nog veel leuke dingen samen kunnen gaan doen!

@mimeslosydy
De shire heeft wel een paar lage sprongen gedaan, maar het is niet zo goed voor zijn botten en pezengestel om veel te springen, 't is wel dikke 1100 kilo wat weer op aarde land.

TolineS
Berichten: 1430
Geregistreerd: 26-04-09
Woonplaats: Enschede

Re: Nu maar eens op een leuke manier in de schijnwerper op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 21:56

mijn tolientje komt van een welbekende tuigpaardfokker en heeft ook een niet te best verleden. Wordt ook vaak door anderen als rotbok beschreven ,aar is gewoon erg erg bang... Ook wij zijn nu op de goede weg, wie weet komen we elkaar weer eens tegen newton.. Leuk paard heb je!!!

newton

Berichten: 809
Geregistreerd: 05-12-05

Re: Nu maar eens op een leuke manier in de schijnwerper op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 22:06

@TolineS
Ja paardje is super, wat fijn dat je weer op de goede weg bent zie je nog zo gaan daar op concour tussen ons tuigpaardracers haha!

TolineS
Berichten: 1430
Geregistreerd: 26-04-09
Woonplaats: Enschede

Re: Nu maar eens op een leuke manier in de schijnwerper op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:09

haha ja dat was echt een grensverleggend dagke toen!! Haha van heeeel had ging tolientje zo hoppa stil om vervolgens weer heeel hard te gaan!!

sofie189

Berichten: 898
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:09

Waar kun je de foto's zien van de cross in haarle?
Echt respect voor het filmpje :o

Cadence
Berichten: 31
Geregistreerd: 09-02-10

Re: Nu maar eens op een leuke manier in de schijnwerper op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:40

Respect voor jou, fijn om zo'n dier een goed thuis te kunnen geven :)

mimeslosydy
Berichten: 2600
Geregistreerd: 18-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:39

newton schreef:
Dank je wel voor alle leuke reacties, we gaan zeker door met Vlaan en hopen dat we nog veel leuke dingen samen kunnen gaan doen!

@mimeslosydy
De shire heeft wel een paar lage sprongen gedaan, maar het is niet zo goed voor zijn botten en pezengestel om veel te springen, 't is wel dikke 1100 kilo wat weer op aarde land.


ah ja zo, dan snap ik het zeker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 23:45

@ jacky91, mijn dochter rijdt de fjord. Ze heeft de shire 1 x gereden en vond het maar niks (gelukkig). De fjord vind zichzelf echter groter dan de shire dus dat compenseert mooi! Mijn dochter is ook maar wat blij dat ze niet steeds zo'n klim moet maken om erop te komen.

@horselover7, de shire heeft schofthoogte 1.90m, ze zouden ze standaard met een touwladder moeten leveren :+

@mimeslosydy, precies wat Newton al zei... hij is te zwaar om te springen. Hij zou wel over de hindernissen heen kunnen komen maar dan zou hij, als ik dat regelmatig zou doen, niet oud worden. Ik zou zijn knieën kapot springen.
Wel heeft hij een paar strobalen gesprongen en wat kleine boomstammetjes en ook de zanderige opgang met de hindernis er bovenaan, die hindernis zag ik te laat 8-)
Hij vind springen niet echt leuk, de dag ervoor liep hij in de bak van Newton de hindernissen omver, hij zag er het nut niet van in want wat in de weg staat daar ga je volgens hem omheen, haha.
Ook moesten we tijdens de cross regelmatig even een stukje stappen omdat hij oververhit raakt als hij zoveel moet galopperen.
Hij is niet het meest ideale crosspaard maar hij vond het geweldig om mee te rennen :)
We zullen nog wel vaker op deze manier aan crosswedstrijden mee gaan doen.

Vulano echter kon er geen genoeg van krijgen!!
Ik heb hem helemaal niet zien schrikken of nerveus zien worden. Hij sprong de hindernissen alsof het niks was. En een vette rengalop zonder dat hij aan de kletter ging.
De fokker van Vulano heeft het filmpje ook gezien en ze zijn ook erg trots op Newton en Vulano. Ze zijn blij dat hij zo goed terecht is gekomen want hij is toch wel ruim 5 jaar lang een beetje hun "kind" geweest. Ze hebben de moeder van Vulano ook nog steeds.

Vlaan bleef ook zo netjes in de trailer staan!! Ik weet nog toen mijn vriend en ik hem weer ophaalden uit zeeland hij de achterklep bijna van de trailer beukte. Ik reed achter de trailer om de boel in de gaten te houden en het eerste half uur zag ik hoe de klep flink mishandeld werd, maar hij moest mee terug dus tja...
Nu staat hij geduldig in de trailer te wachten, geen fratsen :Y)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Nu maar eens op een leuke manier in de schijnwerper op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 02:16

Ik heb je topic destijds gevolgd!

Die shire is nieuw toch? Ik denk dat dat, net als de fjord, een paard is dat je veel beter past. Iedereen in jullie groepje ziet er erg vrolijk uit en het past ook mooi!

Jotjahh

Berichten: 52
Geregistreerd: 29-11-09
Woonplaats: Veenendaal

Re: Nu maar eens op een leuke manier in de schijnwerper op bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:04

Ziet er gezellig uit hoor!

newton

Berichten: 809
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 22:19

Het was ook een gezellig :9k theekransje!