parelli, roberts, heimpfling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SantaCruz
Berichten: 952
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: omgeving Utrecht

parelli, roberts, heimpfling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 19:05

Ik zie door de bomen het bos niet meer met deze methodes. Ik ben toe aan een nieuwe werkwijze en wil wat nieuws hierin ontdekken. Wie kan hierin adviseren en weet bij wie ik zou kunnen beginnen?

SantaCruz
Berichten: 952
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 10:22

Niemand???

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:41

Koop het boekje 'het paard als partner, 6 visies op NH' en daarin staan diverse werkwijzen beschreven, lees van alle goeroes eens een boek, bekijk video's op Youtube en dan kom je al een heel eind om te bepalen wat je wilt.
De een zweert bij Parelli, de ander bij Roberts, die weer bij Hempling, kijk rond in dit topic en je leest ook al heel veel meningen.
Je moet kiezen waar je je zelf het prettigst bij voelt, dat kunnen wij niet voor je doen.
Ik heb bovenstaande ook allemaal gedaan en heb het meeste met Parelli en Clinton Anderson.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:15

Sluit me aan bij bovenstaande, met een toevoeging: als je eerst een aantal methodes uit wilt proberen om te kijken wat bij je past, ben je veel tijd kwijt en als je boeken wilt aanschaffen ook veel geld kwijt. Sommige dingen staan voor het oog haaks op elkaar, en sommige NH goeroe's beginnen op een dermate hoog niveau dat niet iedereen ze volgen kan.

Ik zou - om een in Europa uitgebreid vertegenwoordigd systeem te noemen - voor Parelli gaan. Hij begeleid je stap voor stap, begint duidelijk, je kunt hulp krijgen en er heel ver in komen.

Zelf volg ik meer Clinton Anderson. Maar daar is in Europa helaas nog niet zoveel hulp voor, behalve in filmpjes op DVD en Youtube.

*Edit: de vraag is al eens eerder langsgekomen, zal wat links opsnorren

[NH] welke methode voor mij en mijn paard, iemand tips??

[NH] Verschillende NH methoden, wat goed en wat minder goed?

[NH] wat zijn de verschillen in NH?

SantaCruz
Berichten: 952
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 09:40

Bedankt voor de reacties. Ik heb andere bokt dingen hierover gelezen. Ik heb me ook wel wat verdiept in de verschillende methodes, zie mijn topic vraag. Als je het exact wilt weten en exact wilt uitzoeken moet je inderdaad al die boeken e.d. kopen. Dat kost aardig wat en het kan zijn dat ik aan het einde ervan denk.."dat is nog niet wat ik zoek". Vind ik lastig.

Maar misschien dat ik een beter beeld krijg als ik bij iemand zou kunnen kijken die verschillende methoden hanteert. Dat ik kan meekijken. In de regio Zuid Holland - Utrecht - Brabant.

Iemand tips of moet ik dan een nieuwe topic openen? :D

Altobelli

Berichten: 258
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:10

je hoeft je toch niet vast te houden aan één methode?
ik zou zeggen combineer wat je goed vind aan de methodes met elkaar en zorg dat je jezelf er goed bij voelt.

SantaCruz
Berichten: 952
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 10:23

Dan zou ik liever een dag meelopen met mensen die de verschillende methodes onder de knie hebben. Kost mij aanzienlijk minder tijd en leer ik zo nog wat leuke mensen kennen.

Wie zou mij hiermee verder kunnen helpen?

ChefsSpecial

Berichten: 2681
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 10:31

Altobelli schreef:
je hoeft je toch niet vast te houden aan één methode?
ik zou zeggen combineer wat je goed vind aan de methodes met elkaar en zorg dat je jezelf er goed bij voelt.


Ben ik het helemaal mee eens.
Ik vind wel dat veel mensen vast houden aan de bepaalde methode van 1 persoon. Op zich niet erg, maar anderen zijn in hun ogen ineens niet goed genoeg....

Kennisje van mij zweert bij Parelli. Ik pak van alles wat en gebruik die dingen in totaliteit, wat voor mij en mijn poown goed werkt. Nou, ze zat mij echt op mijn nek. Dat kan niet en dan werkt het niet en je MOET bij één methode blijven....
Beetje apart....

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: parelli, roberts, heimpfling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:14

niks moet..... Parelli zegt zelf ook dat er geen regels zijn en dat je moet kijken hoe je paard reageert. Je kennisje heeft het duidelijk niet begrepen!

ChefsSpecial

Berichten: 2681
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: parelli, roberts, heimpfling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 13:32

Helemaal met je eens Cissy, ik vind het ook klinkklare onzin.... Ik heb zelf minder met Parelli maar heb zeker bepaalde dingen die ik goed vind werken. Zo kan ik toch van iedereen was meenemen?

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:01

SantaCruz schreef:
Ik zie door de bomen het bos niet meer met deze methodes. Ik ben toe aan een nieuwe werkwijze en wil wat nieuws hierin ontdekken. Wie kan hierin adviseren en weet bij wie ik zou kunnen beginnen?

Een nieuwe werkwijze... wat is je 'oude' werkwijze en wat mis je daarin precies?

Om nieuwe methoden te ontdekken kun je naar demonstraties/shows gaan. Het werkt altijd motiverend om te zien wat je ermee kunt bereiken. Daarna kun je uitvogelen wat de weg 'ernaar toe' is door trainingen bij te wonen van diverse trainingsmethodes en te kijken wat 'haalbaar' is. Het is namelijk wel zo praktisch als er een instructeur/trainer/trsainingspartner in de buurt is waar je veel van kunt opsteken. Dat maakt de weg een stuk gemakkelijker.

laura1986

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-11-06

Re: parelli, roberts, heimpfling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:12

Morgen is toch ook de NH dag? Dat is in Arnhem, je kunt daar gratis naar verschillende demo´s gaan kijken.

SantaCruz
Berichten: 952
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 13:11

Laura, bedankt voor je bericht. Ik was net te laat en zal het niet redden daar naar toe te gaan.

Hippologic: ja ik zit zelf in de buurt van Gorinchem. Ik zou niet weten waar ik zou moeten zoeken om naar demostratieavonden/dagen toe te kunnen. Iemand een idee?

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: parelli, roberts, heimpfling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:51

Jij zit dus vlak bij mij in de buurt, wij gaan binnenkort op stal een NH workshop organiseren, misschien leuk om te komen kijken/meedoen?

GreenRider

Berichten: 1239
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Frankrijk

Re: parelli, roberts, heimpfling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:59

Jammer dat Hempfling nog steeds als een methode gezien word, terwijl hij je juist opweg probeert te helpen je 'eigen' ding er van te maken. Hij helpt je ge woon het paard te begrijpen.

Ik zou ook, ALS je perse een methode wilt volgen, meerdere combineren :)