Nieuw verzorgpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Nieuw verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 19:54

De eerste foto waar jij zegt dat ie een fijn beeld geeft ( de 3e foto van boven is dat ) ben ik echt niet met je eens. Hij loopt hier vals ingeknikt, en ook achter de kaak zit een fikse knik, dat is niet zoals het hoort. Dat is dus geen nageeflijkheid. Ook mag je zadel een stuk verder naar achteren, als het been naar voren gaat gaat het schouderblad naar achter en hoort dan vrij te liggen, dat is hier niet.
En waarom heb je 3!! dekjes onder je zadel? Wat zegt je instructrice hiervan?


Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Nieuw verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:20

Ehmz, waarom mogen er geen haren in je dekje komen?
Had je lesgeefster niet gezien dat je zadel niet op de juiste plaats ligt? Dat zijn toch wel erg belangrijke dingen ;)

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Nieuw verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:38

Alleen als de rug van je paard kapot is, die kan je niet vervangen...en het is ook nog eens een paard van een ander....

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:41

als je zoveel onder een passend zadel legt en het zadel dan dus niet meer passend is....en het niet op de juiste plaats ligt, maakt de rug wel degelijk kapot. Ik zou zeggen probeer het eens met een schoen, pak een goed passende schoen, trek 3 paar sokken aan ..hoe voelt dit? en dan zit de schoen nog op de juiste plaats ook...

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 17:21

Hanssen schreef:
MirandaFuego schreef:
Voor de haren in de wasmachine is een makkelijke oplossing, gewoon een kussensloop erom en dan met een haarelastiek dichtbinden.
Maar als je een dun doekje eronder hebt kan dat heus wel, half Nederland heeft zo'n dikke anky eronder en daar hoor je nooit iemand over.


Bedankt voor de tip van de kussensloop. Nee precies.. daar klaagt dan niemand over. Ik weet heus wel wat wel en niet goed is voor mijn paard. Als dit niet goed was of het zadel zou er slecht door gaan liggen dan had ik het er lang onder uit gehaald. Toevallig heeft de eigenaresse dat als tip gekregen van een goede dressuurruiter.



Als iemand een goede dressuur ruiter is, weet diegene ook gelijk alles over zadels en de ligging er van? 8-)


Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:14

Hanssen schreef:
Als iemand een goede dressuur ruiter is, weet diegene ook gelijk alles over zadels en de ligging er van? 8-)



Citaat:
Als het een ruiter is op hoog niveau is wel ja.



Waarom denk je dat? Rijden is iets heel anders dan zadels aanpassen. Een goede zadelmaker heeft een opleiding gevolgd van ongeveer 3 jaar. Een zadel kan op het oog goed liggen, maar totaal verkeerd liggen. alleen een zadelmaker met opleiding kan je dit vertellen. Een zadel kan op het ook ook niet goed liggen, dan weet je zeker dat het niet goed ligt en behoort er een zadelmaker te komen voor je verder rijdt.
Ookal rijdt iemand grand prix, dat betekent niet dat ie gelijk de kennis van een 3 jarige opleiding zadelmaker bezit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 88 bezoekers