Dressage pro movement, van achteren naar voren

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:17

Caritas schreef:
Hoi! Ik probeer ook mee te doen aan de challenge. Als ik rij met wat ik denk dat een contactteugel is, dus met alleen het gewicht van de teugels, zonder iets te vragen/druk uit te oefenen, dan loopt mijn paard met een slingerende hals, z'n rug weggedrukt en kop erop/neus ver voor de loodlijn. Als ik 'm probeer van achter te activeren, dan resulteert dat in een naaimachine draf. Daarbij maait hij meer dan 10 PRE's bij elkaar. Het zit voor geen meter en ik heb het vandaag een goed half uur volgehouden maar in draf krijg ik geen contact met hem.

Wat als je vooral in de bochten en hoeken hem meer "op drijft" met je binnenbeen, maar met je zit lengte houdt in de draf, dus door lang genoeg te staan en te zitten (dit is natuurlijk niet echt lang qua tijdsduur, maar ik weet niet hoe het anders moet typen) en op je zit tempo terug te rijden.

Rien zegt namelijk in een van zijn filmpjes ook dat door correct van achter naar voren te rijden de diagonaal/ takt/ regelmaat nooit verloren gaat. Het "maaien" kan je opvatten als een soort taktfout en dan zou je hem er juist door heen moeten rijden. Maar ik vind het lastig beoordelen vanaf een computerscherm :j

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 09:06

mirjamalvaro schreef:
Ivm het warme weer, ziekenhuisbezoek en een lichaam die het laat afweten is het even stil aan deze kant.

Wat vervelend! Beterschap ? :(:)

Wyb_ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:17

mirjamalvaro schreef:
Meer teugels gaat ze rennen (gisteren nog uitgeprobeerd haha).
Lichtrijden kan ik niet bijbenen met die ponypasjes en breng ik haar denk uit evenwicht want gaat ze ook rennen. :oo Daarom ga ik erg snel doorzitten op deze. :o

Het verlengen is bij deze ook het hele probleem. Zou graag zien dat ze meer lengte in de hals ging pakken. Maar zal het gewoon tijd moeten geven denk.

Ik zou juist wel lichtrijden! Dat is beter dan doorzitten en ja, dat is veel oefenen en zoeken naar een nieuwe balans. Het klopt wel wat je zegt, want als je blijft doorzitten maak je je zwaar en is het lastiger voor de pony om er van tussen te vliegen. Maar als je lichtrijdt is er meer ruimte en kan ze gaan rennen :)* Nu wordt het het kunstje om te kijken of je haar op je zit kan terugrijden door langzamer te lichtrijden en zo het rennerige eruit te rijden. En als je haar op je zit terug kan rijden, kan je vanzelf meer vanuit achter naar voren rijden en dan ruimte geven in de hals waardoor er meer lengte komt in de hals.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie