Dressage pro movement, van achteren naar voren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:18

Hallo allemaal. Super leuk dit topic nu pas geopend! Leuk commentaar en tips worden hier gegeven. Ik heb zelf niet genoeg kennis om tips en commentaar te geven maar ben wel heel benieuwd naar jullie commentaar en tips op mij en mijn merrie.

Even ter info ze is 8 jaar ik heb haar bijna 1 jaar nu ze is mijn eerste paard en we rijden B, hebben nu genoeg punten voor de L1 dus dat gaan we over 2 weken voor het eerst proberen :D

Heb het filmpje van januari erbij gezet voor jullie beeldvorming waar we vandaan komen :D Ben super trots erop, tuurlijk er is echt meer dan genoeg te verbeteren nog! Maar in 4 mnd zijn we al een berg gekomen :D

14 januari : https://youtu.be/IvXMnYUfgyg
6 mei wedstrijd : https://youtu.be/yVwqTCe8UzM
18 mei training tijdens les : https://youtu.be/HeE4GrQz13s

Ben erg benieuwd naar tips en commentaar brand los :D


proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 08:08

Bedankt voor jullie reacties! Als ze duikt is 1e reactie idd hand omhoog terwijl ik weet dat ik eerst been moet geven maar dat bedenk ik me steeds te laat. Soms probeer ik ook idd teveel met mijn hand nog te corrigeren vaak als ze afgeleid is of spanning heeft dan wil ik voorkomen dat ze gaat rennen of bokken. Moet dan juist been en naar voren en spanning negeren maar dat is nog een dingetje :p Ik ben nog steeds het meest blij met de dagen dat er geen wind staat haha dan is het een mak lammetje

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:09

Caritas schreef:
Er hangt geen boogje, helaas geen beeldmateriaal. Tijdens de lessen moet ik altijd met veel druk erop rijden maar wil dat eigenlijk niet want hij loopt dan wel netjes in de houding maar zodra ik een overgang maak (al dan niet progressief), dan komt hij tegen de hand en ik ben bang dat ik 'm stuk maak doordat je het hoofd rijdt ipv het lichaam (als je snapt wat ik bedoel) als je 'm met de hand laat afbuigen ipv dat hij nageeft. (Handen even iets wijder doen of halve ophoudinkjes met buitenteugel en binnenbeen, met wat nodig is op dat moment)


Ik heb dit ook heel erg gehad vorig jaar met mijn paard toen ik nog nooit van Rien had gehoord. Ook met veel druk gereden en zodra ik een overgang of bocht maakt was het een giraf en kon ik niks meer. Ik zou zeggen toch een tijdje proberen aan te houden en niet snel resultaat verwachten. Heeft bij mij wel een week of 5/6 geduurd voordat ze het vertrouwen in de hand begon te krijgen, dat betekent dus dat ik 5/6 weken met een giraf op snelheid standje 10 heb gelopen door de bak. Maar het heeft echt geholpen. Eerst alleen naar voren rijden en met binnenhand naar voren binnen uitnodigen om hals te laten vallen. Toen ze het vertrouwen terug won ben ik pas langzaam begonnen met iets meer teugeldruk (niet terugwerken maar meer soort van licht tegenhouden als ze haar hoofd naar voren deed, toen had ze gelukkig de giraf fase niet meer maar wel dat ze soms nog een beetje omhoog kwam) en meer been bij geven. Vanaf toen pas veel overgangen gaan toevoegen en wijken want dat had allemaal geen zin toen ze alleen als giraf rond liep in een moordend tempo.
Misschien anders eerst een tijd in stap proberen tot die ontspannen is in stap en dan pas draf ?
Is lastig want misschien is jouw paard heel anders dan de mijne hierin maar bij mij heeft het uiteindelijk echt geholpen ook al heb ik wel 10x gedacht in die periode van ik stop ermee want het helpt niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers