Dressage pro movement, van achteren naar voren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 13:29

Wat ontzettend stoer dat je dit topic hebt geopend!

Ik zal proberen mijn mening te geven, doe er vooral niks mee als je het er niet mee eens bent ;).
Mij viel ook op dat Zorro een korte pas lijkt te maken achter. In de filmpjes die je later plaatste ben je hier al veel meer mee bezig, top. Ik zou hier ook zo mee bezig blijven. Probeer maar middendraf te denken maar zodra hij wil versnellen in tempo moet jouw zit aangeven dat hij onder je moet blijven. Z'n passen moeten groter, niet sneller.

Verder vind ik je nog wat laks rijden. Je draaft aan, paard spant met de 2e drafpas de rug aan en drukt zich er iets uit, jij doet niks en rijdt verder. Ik was direct naar stap gegaan en opnieuw aangedraafd. Zelfde met schouderbinnenwaarts, jij wil je paard weer recht maken en hij rent bijna onder je vandaan en je corrigeert hem niet. Ik denk dat je winst kan behalen door hier veel scherper in te zijn. Wat me verder nog opviel is dat je (vooral in het eerste filmpje), constant Zorro's hoofd naar binnen vraagt. Als je dit doet om de hals te laten vallen zou ik dit persoonlijk afwisselen met buitenstelling en ik zou het op de binnenhoefslag doen. Zo kan je veel beter controleren of je paard recht gaat en niet stiekem een schouder er uit gooit.

Ik hoop dat je hier iets mee kan, vind jullie in ieder geval een leuk stel samen.

Met Sterre zou ik me vooral richten op lossigheid vanuit een horizontale halshouding. Dat zakken van voor is ze nog helemaal niet sterk genoeg voor achter. Dan creƫer je een paard dat voor de grond in loopt en uit angst om op de snufferd te gaan maar heel hard gaat rennen. VWNW is echt een gevorderde oefening voor paarden die al mooi in balans komen. Volgens mij was er ook een clinic filmpje van Rien met een jong paard welke ze juist niet te laag reden om deze reden.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]



Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:59

In mijn ogen heb je een juiste aanleiding als het voelt alsof je paard heel (heel) licht aan je hand trekt. Je teugels zijn dan net stokjes. Zodra jij je hand naar voren doet volgt je paard je hand direct met zijn mond zonder dat tussendoor het contact wordt verbroken en de teugel in een boogje komt. Als je je hand terug brengt volgt het paard ook weer zonder dat de druk veranderd. Je voelt dan echt de energie van achter naar voren door je paard stromen en alles voelt zacht en elastisch en vooral heel makkelijk. Alle hulpen komen zonder enige ruis door.

Maar dit lukt natuurlijk alleen als je paard ook echt sterk genoeg is om al veel gewicht op achter te nemen.

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers