Dressage pro movement, van achteren naar voren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 14:57

Pfff als ik wat wazig reageer. Ben moe en lijf werkt niet mee. :o

Dee-es: eigenlijk zijn dat ook precies mijn pijnpunten. Word al snel te laks. Instructeur laatste keer ook; consequent zijn! Geduld, geduld!
Aarghhhh lol.
Dat hals naar binnen doe ik veel te snel overdreven. Meestal denk ik dan wel, eughhhh doe ff weer recht of vraag naar buiten. Ben mij er gelukkig wel bewust van, dat is alweer iets. :')
Sterre heb ik laatste training inderdaad minder laag maar in fijner tempo gereden. Pakte goed uit.

Pipodipo: dat is net zoiets van dat een rennerig paard niet perse aan het been hoeft te zijn. :j Sterre was in het begin bijvoorbeeld heeeel voorwaarts, maar tegelijk niet aan het been. Ben toen gewoon been aan gaan leggen. Nu accepteert ze been en reageert ook positief op de beenhulpen.

Dat laat ik het even de "verkeerde los" noemen doet Zorro ook wel eens. Die laat dan alles los, maar ontwijkt dan enkel het bit. Niets goeds aan dus. Dus herken helaas waar jullie het over hebben. :')

Rena: wel fijne instructie dan. :)
Ik probeer even te bedenken wat ik doe na het opstappen. Volgens mij gewoon teugels op maat, lekker doorstappen en kijken of ze vanzelf erin willen zakken. Maar misschien doe ik het onbewust wel anders. }:0

Die opwaartse ophouding gebruik ik ook voor Sterre. :j


Zo hehe ben weer bij geloof ik. :')

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.


mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 08:44

manubres schreef:
Op het laatste filmpje van je ZZ-paard vraag ik me ook wel af of er wel eens een osteopaat bij het paard komt? Het paard lijkt op het filmpje in het middenstuk geblokkeerd. Het beweegt de benen zonder het lichaam te gebruiken. Het middenstuk lijkt niet mee te doen. Dan lukt het je nooit om een paard van achter naar voren te rijden, omdat er geen verbinding is tussen achter en voor....

Ja osteo, Fysio, tandarts, hoefsmid alles komt hier langs. Fysio was laatste keer ook erg tevreden over spierspanning van de paarden. Maar niet het paard is het probleem, de ruiter is het probleem. Ikke dus. :P

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 10:49

Zal vanmiddag/vanavond filmpje Sterre van vandaag opzetten. Moet even knippen in het filmpje. Is nu ruim 3minuten. Beetje te lang denk ik. :P

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 13:30

Lanoca, klopt hand naar voren dan hoort paard ook hoofdje naar voren mee te nemen. :)

Joolien. Mee eens hoor. Je moet wel los durven laten. Maak ik mij ook wel eens schuldig aan en moet ik mij zelf even streng toespreken dat ik wel los moet laten.

Helaas telefoon propvol dus kan filmpjes niet wijzigen en zonder geluid zetten. Dus waarschuwing: geluid uit doen. :=

Sterre. Nou ja eigenlijk spreekt beeld voor zich. Nu werken aan die neus eruit. Maar dat ging op het laatst ook super goed. Dus tevreden.
https://youtu.be/eCa3CmgzRHY

Hier 3 jarige. Voor het eerst los.
https://youtu.be/_vOAL45ul-E

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 13:45

Hmm 3 jarige wil ik juist niet meer verbinding. Eerst maar op eigen benen in balans komen. 4e keer erop en 1e keer los. Spannend zat voor der.

Sterre eerste stuk zat ik inderdaad even waar mijn hand het het beste te houden en hoe strak teugels. Dus eerste stuk inderdaad te veel erachter. Word daarna wel beter.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 13:55

Daar ben ik echt nog niet mee bezig met de 3 jarige. :=
Eerst nog dat been naar voren is en remmen remmen is. :o
Maar dat zal dan verschil in aanpak zijn.

Ynskek: vond het even lastig hoeveel ik nu mee moest geven. Op het eind (staat niet op film btw) had ik de juiste lengte te pakken en de juiste hoeveelheid van meegeven. Blijft nog even aftasten voorlopig denk ik. :j

Bij beide paarden ook viltje eronder. Bij Sterre zelfs dubbel en zat zoveel fijner en in balans. :=

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 14:23

Thanks.
Dat naar voren kijken. Euhhh tja euhhh je zegt het al zelf...zulke knappe paarden onder mijn kont... nee pfffff probeer het af te leren maar dat lukt maar niet. _-:(

Mijn armhouding vind ik nog erg lastig waar het het beste is. Bij Zorro de neiging te hoog te gaan, bij deze weer td breed. En tis niet eens dat ik zo met dat hoofd bezig ben. _-:(

Been eraan als gewoon been of als drijven? Drijven zal onbewust zijn maar gewoon been eraan houden is bewust.

Ik begin wel met lichtrijden bij haar. Maar met die kleine snelle ponypasjes is doorzitten makkelijker. :') Met lichtrijden is zij soms zelfs snellee dan ik en zit ik weer op verkeerde been. Schijnen volwassenen op pony's wel vaker last van te hebben. :=

Mwahhh kan gewoon niet rijden. >;)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 15:47

XChanekx nou zo voelt het wel af en toe hoor. Dat ik er niets van bak. :')

Ik heb niet het idee dat ik ergens span. Maar dat is het leuke, dat je dat toch ergens onbewust kunt doen. Ben wel benieuwd als zadels aangepast zijn of ik dan anders zit.
Lastige vind ik ook daarin dat ik door ziekte heel snel last van rug en spieren heb. :=

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 17:08

Bij Sterre teugels nog meer in verbinding leid alleen maar dst ze nog korter en opgekruld gaat lopen. Ik moet mijn hand goed voorwaarts houden zodat ze de hals gaat uitlengen.
Onstabiele aanleuning vind ik bij haar ook niet heel erg. Ze is daar (en ik ook) nog zoekende in. Kun je niet verwachten dat ze gelijk keurig in een houding lopen en blijven. :)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 20:46

Vandaag de recuptex light deken binnengekregen. Na veel positieve ervaringen toch maar eentje gekocht. Ben er zelf vrij sceptisch over. :=
Maar als het de paarden kan helpen dan doet bankrekening ff ernstig krimpen.
Afbeelding

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 10:45

Vraagje. Hoe vaak willen jullie filmpjes? Heb nu weer stukje van Zorro. Maar snap wel als jullie het ff zat zijn. :+

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 12:42

Ok duidelijk :')

Niet te streng zijn. Was bloedheet, aan hef einde. Moest op alles letten; tempo, handen lager, niet drijven, ohh ja voltes, euhh tempo terug, niet te ruim naar voren. Pfffg nog meer. Helluppiee ik ontplof. :')
Maar of het er nou beter op word?? Zucht.
https://youtu.be/bw9FJTQKd8s

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 19:19

Geryon,heb er wel een handje van om het te makkelijk te maken ja. :o :')
Filmpje trens heb ik wel maar is 7 maanden oud. Ben terug gegaan naar S&T omdat mijn spieren snel verzuren en het daarmee beter ging. (Armen verzuren al van het alleen handen dragen/ voor mij houden) Zorro is ook rustiger in de mond. Misschien niet helemaal juiste reden maar werkt wel beter voor ons. :o
Dat los laten vsn voren vond ik vandaag al stukken beter gaan. Hij stoof er niet meer vandoor als ik toestond.
Maar hij vind het wel retemoeilijk en moet hier duidelijk sterker in worden.

Leuk Datbeniknou

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 08:30

Dank weer allemaal. Nooit verwacht zoveel volgers en dat het zo zou blijven lopen. :=

Ga inderdaad zo maar eena verder. Maar wel heel goed in de gaten houden dat hij niet in de stress schiet. Dat is nogal een dingetje van hem. :=

Wou volgende keer eens kijken of ik teugels wat korter kan pakken en dan hand meer naaf voren.
Linkerbeen heb ik al tijdje last van. Weet nou niet of hij daar zoo slecht naar reageert if dat mijn been zwakker is dan rechts door ziekte. Aan andere kant moeten ze gewoon luisteren. ~~}>

Ook zit ik te twijfelen over het zadel bij Zorro. Nog verder ophogen aan de achterkant? Nog steeds het idee niet in het diepste punt te zitten. :wow:

Filmpje zien de beelden er interessant uit, vast ook fijne tekstven uitleg. Lig nu nog zonder CI in bed, dus ben nog ff doof. Gok ook in het buitenlands?


Trouwens gisteren GP gekeken. En voor mijn gevoel weinig voorbeelden gezien van hoe het dan zou moeten? Weggedruktte ruggen, achteroverhangende ruiters vol aan de teugels. Uitgestrekte gangen vol de grond in en toch bleven de punten komen. Daar raak je wel wat verward van. :o :=

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 09:00

Ik moet ook steeds filmer lief aankijken en die vind sommige dingen onzin om te filmen. Maar zal eens kijken hoe ver ik kom. :')

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 09:06

:o? Tis toch aktijd schuld ruiter :P

Engels versta ik trouwens niet. Maar beelden zeggen ook een hoop. :j

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 11:20

Quir ben er stil van. Dank je. :o
Xchanelx dacht al zoiets. En dat juiste is inderdaad zo verdomde moeilijk. :))

Vandaag geen filmpjes. :Y)
Eliana is weer ff meer op omgevibg aan het koekeloeren dan op mij te letten. Dus er vandaag even wat strenger bijgepakt. :o Tussendoor natuurlijk hand goed ontspannen naar voren. Gelukkig ging ze toen weer opletten en zakte ze weer perfect met het uitrijden. Bij haar is het extra moeilijk om die gulden middenweg te vinden. :=

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-18 18:13

Misschien ook even duidelijk maken dat ik elk paard eens in de 3 dagen train. Schema ziet er als volgt uit.
Dag 1: Zorro
Dag 2: Eliana
Dsg 3: Sterre en Kyara
Filmpjes van Zorro zijn dus echt opeenvolgende trainingen. :Y)

Edit: les ongeveer 1x per maand met of Zorro of Eliana. :)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 12:25

Dank Rena. Altijd goed om foto's en filmpjes eens terug te kijken!

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 16:28

Bbp geen verstand van.

Joolien jij hebt dus ook los-vast verbinding zie ik. Wel leukom meer voorbeelden te zien nu.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 18:01

Proven jullie zijn echt goed vooruit gegaan! Inderdaad duikt hij wel eens, maar rustig met been oplossen en dan krijg je dat ook wel goed!

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-18 17:21

Lastig Caritas. Je moet niet meer been geven dan je van voren op kan vangen. Klinkt nu of het paard het nog niet kan verwerken. Het kan ook een tijdje duren voor het paard genoeg vertrouwen in de hand krijgt dat hij vanzelf gaat zakken.
Het belangrijkste hierin is denk ik dat je je hand niet laat terug werken. Je mag best eens met je hand opzij én naar voren kijken of hij durft te zakken.
Dat maaien en weggedrukte rug klinkt voor mij toch alsof hij veel te veel spanning opbouwd. Misschien heeft dit paard minder been nodig zodat hij de energie niet opkropt.
Maar zonder beeld is het nogal lastig. :)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-18 18:28

Ivm het warme weer, ziekenhuisbezoek en een lichaam die het laat afweten is het even stil aan deze kant.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Dressage pro movement, van achteren naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-18 12:18

Dank je. Vandaag met Zorro getraind, ben wat filmpjes aan het uploaden.
Wel even stapje terug gedaan. Merkte dat we het beide niet konden verwerken al die aanpassingen. Dus even weer wat rustiger aan. Zondag wedstrijd, eigenlijj hopen op laatste 2 puntjes maar ben er bang voor. :Y)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

mirjamalvaro

Berichten: 14610
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-18 15:54

Nou vandaag dus.

Beetje lang, maar geen zin om te knippen. :+ En ja gelpad vloog ertussen uit, volgende keer dus toch maar viltje.
https://youtu.be/pg8mHtTF6tk

En doorzitten, helaas dus zonder gelpad.
https://youtu.be/y9-JwEx3Q3I


Edit: van de week geprobeerd teugels korter en hand meer naar voren houden. Echter ging hij toen met mond open lopen. Dus laat dat nog even zitten tot we hierin meer bevestigd zijn.
En maandag komt de zadelmaker.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers