Naar wedstrijden toe trainen zefyra II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Naar wedstrijden toe trainen zefyra II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:45

Ik denk dat er vooral een hoop werk in jouzelf zit. Zo te zien ben je erg lang en zit bij jou de lengte voornamelijk in je bovenlichaam. Je hebt een fijne en rustige beenligging. (ik ben ook lang, maar heb het bovenlichaam van een kabouter haha)

Aangezien je je paard in bruikleen hebt, vraag ik me af... heb je de mogelijkheid om een ander zadel te gebruiken? Eventueel aan te schaffen? Dit zadel maakt het jou namelijk niet veel makkelijker...

Verder zou ik kijken of je een keer een paar clinics of lessen kan volgen bij iemand die heel veel weet van houding en zit, bij voorkeur ook iets van fysiotherapie geeft. Zodat je wat comfortabeler kan omgaan met je lengte, dit gaat je rijden echt enorm verbeteren!!!



Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:51

little_birdy schreef:
Dankjewel janine !!
Hier kan ik wat mee,


Ik ben 1,86 daarom lijkt zaf bij mij ook een stuk kleiner dan bij dat andere meisje :o

Er zat een ander zadel bij een 17” wintec dressuurzadel maar daar kon ik echt helemaal niet inzitten haha.

Dit is mijn eigen zadel heb ik gekocht en eerlijk gezegd meteen mee gaan rijden ondat hij wel *oke* lag niet zo handig dus.

Wat ik me ook bedenkt is dat de beugels die er nu aanzitten van die scheve blokken erin hebben ik zal eens rechte erin doen dat zit ook al een stuk beter denk ik.

Zadel kan ik zo weer verkopen straks als dat nodig is indd koop ik een andere die wel bij ons beide past.

Die clinics zijn zeker mogelijk , heb je een aanrader ?


Een 17" zadel zullen jij en ik met onze lengte sowieso nooit in kunnen zitten ;)
Rechte/platte blokken zullen vast ook wel wat schelen, je zult je benen iets beter kwijt kunnen. Maar ik denk dat het niet voldoende scheelt.

Qua clinics heb ik zo geen tips, maar ik zou kijken naar iemand die zelf echt iets kan met het menselijk lichaam (fysio oid), zodat ze ook weet wat door jouw lengte je problemen kunnen zijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers