Nieuw paardje aan het werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:17

s_stroobant schreef:
Wat raad je dan precies aan? Mijn lesgeefster zegt wel dat het beter gaat. :/


vind hem de eerste fotos persoonlijk ook beter lopen dat de laatste. maar ik moet zeggen dat ik het nog wel mee vind vallen hoor, jullie worden vast een leuke combi.

kwa tips:

misschien zoeken voor een klassieker geschoolde instructeur? misschien is je lesgeefster niet zo'n goede combi met jou en je paardje, of ziet ze bepaalde dingetjes niet, kan natuurlijk, Ik ben ook wel eens een gewisseld kwa instructrice omdat ik niet het gevoel had dat de lesgeefter mij kon bieden wat ik nodig had.

laat de pessoa ook nog maar even weg, daarmee zet je hem teveel in een houding waar hij nog niet aan toe is, diertje is immers pas 3 en moet eerst balans leren te vinden voor de houding een ding wordt. veel longeren is wel goed, maar laat hem zn houding nog maar een beetje zelf uitzoeken. (ik ben er iniedergeval niet zo'n fan van bij jonge paarden)

en het zadel idd misschien laten controleren, dat kan misschien al een heel stuk helpen kwa ontspanning.


on the positive note
erg leuk paardje, wilt zo te zien ook zn best voor je doen. met wat training worden jullie een leuke combi. Dat hij nu nog wat schaal is in de bovenlijn is voor een jonkie niet meer dan normaal

veel plezier met je schoonheid
Laatst bijgewerkt door DarkCupid op 07-11-17 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

~Riding is the best solution to any problem~


DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:30

Dees schreef:
Oneens. Dat is helemaal niet zo normaal.

De schraalheid in combinatie met de waterige kleur bij dit paard is imo reden om te onderzoeken of er geen sprake is van een tekort in de voeding.


ik ken genoeg jonkies die eerder nog niet zo mooi in de bovenlijn zitten, maar met training beter werden..

kwa kleur/vacht betreft, dat kan idd wat wijzen op tekorten, daar ben ik het mee eens


vind het filmpje overigens ook wel meevallen idd. nogmaals leuk dier!

~Riding is the best solution to any problem~

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:02

Ben het eens met dat je er niet zomaar krachtvoer in moet stoppen en dat een foto niet altijd het juiste beeld geeft van of een paard wel of niet gezond is

Maar laten we overigens ontopic blijven, denk niet dat dit leuke/nodige reacties zijn voor de TS

Die wilt alleen dr leuke paardje laten zien

~Riding is the best solution to any problem~

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:30

s_stroobant schreef:
Dees schreef:
CharmingS, ik zie een paard waar eigenlijk helemaal geen glans op zit. Ook paarden met wintervacht horen glans te tonen. Als jij dat niet ziet, denk ik dat TS zich ook niet al te veel van je voedingstips hoeft aan te trekken.

Met hooi vul je de onderlijn, met biks (ed) vul je de bovenlijn. Het is zo simpel.
Luzerne voeren kan de verhouding calsium/fosfor totaal verstoren, dus hoezo is dat eenzijdige voer "veel beter" dan allround biks?
Ik heb overigens geen zin in een uitgebreide Bokt-discussie over de plussen en minnen van brok dus hou er hier verder wel over op. Ik weet na al die jaren van paarden houden echt wel hoe je een paard een beetje knap kunt voeren. Het bewijs daarvan is de zien op de foto's in mijn profiel en bij mij op stal (voor wie durft, hahaha).

Ik wens TS veel plezier met haar jonge paard, hoop voor haar en dat paard dat ze hem iets meer plezier kan laten beleven in het werk en mocht TS twijfelen over het voer, laat TS er dan aub iemand met verstand van zaken in real life naar laten kijken.


Is hij zo glansloos dan? Foto van deze middag.
[ [url=m/JjTBAT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vind de vacht er prima uitzien op de foto! Idd was schale bovenlijn maar met wat meer eiwitten en vooral tijd, komt dat echt wel goed

~Riding is the best solution to any problem~


DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:20

s_stroobant schreef:
Weidebloem schreef:
Nee ik ook niet *D . Glimt mooi! Hooguit schrale bovenlijn. Daar mogen nog wel wat rugspieren bij gekweekt worden.


Maar wat bedoelen jullie met schraal? Snap dat woord niet. :P En dat zal wel nog komen denk ik, hij is immers nog maar 2 maanden zadelmak en ik geef hem heeeel veel rust. :)



Met schrale bovenlijn bedoelen we dat de rugspieren nog onderontwikkeld zijn


Maar met tijd komt dat waarschijnlijk wel goed! Gewoon lekker bezig zijn met m

~Riding is the best solution to any problem~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers