Nieuw paardje aan het werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Nieuw paardje aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 18:31

Voorwaarts voorwaarts voorwaarts TS! Zeker bij een jong paard, is dat waar je mee begint. Hoe minder voorwaarts, hoe meer ze achter de teugel kruipen. Kan je hem op elk moment met maar een klein beetje been metéén flink naar voren rijden?

Ik vind het er echt niet verkeerd uit zien hoor. Gewoon work in progress :)

Wat krijgt dit paard nu aan ruwvoer en krachtvoer? Ik vind het eruit zien alsof ie niet genoeg binnen krijgt (van de juiste voedingsstoffen). Ik denk dat meer of betere eiwitten zijn lijf al goed zouden doen!



Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Nieuw paardje aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:17

Wat voor mengeling krijgt ie TS en hoeveel? Vacht ziet er goed uit maar hij ziet er wel uit alsof ie beter gevoerd kan worden. Schrale bovenlijn = meer eiwit nodig.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:11

khirshanta schreef:
De meesten lijken te reageren alsof het paard al langer onder het zadel is?

Hij heeft moeite met de balans, hij heeft geen goede bovenlijn bespiering nog, hij zoekt naar 'leiding' en kruipt achter de teugel. Niets vreemds aan voor een paard dat net beleerd is!


Dat valt mij al vaker op en dat komt omdat de meeste bokkers zelf geen of weinig ervaring hebben met paarden inrijden. Kennen alleen de theorie in plaats van de praktijk.

s_stroobant schreef:
Geryon schreef:
Wat voor mengeling krijgt ie TS en hoeveel? Vacht ziet er goed uit maar hij ziet er wel uit alsof ie beter gevoerd kan worden. Schrale bovenlijn = meer eiwit nodig.


Dat kan ik begrijpen. Sinds dat hij van de weide is gegaan, vind ik dat hij der iets slechter is beginnen uitzien. Misschien komt dit hierdoor? Hij krijgt 1 kg gewone mengeling (weidemengeling), wil hem geen sportvoeder geven omdat ik er niet super veel mee rijd (wil hem de kans geven om te recupereren). Wil dan niet dat hij vol energie zit die hij niet kwijt krijgt.. Of zou jij toch een lichte sportmengeling geven?


Kijk eens op de zak hoeveel je hem zou moeten geven volgens de producent? Van de meeste voeders moet je zo'n 2.5 kilo geven wil je genoeg vitaminen en mineralen voeren. Als je niet zoveel wilt voeren vanwege de energie, zou je wag je wel voert, moeten aanvullen met een vitaminenbrok zoals vitalbix.

Als je per pb even door geeft welk merk enzo je precies voert wil ik wel even ernaar kijken!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers