Nieuw paardje aan het werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:28

Helemaal eens met Dees. Vooral niet zelf gaan lopen passen met bondjes. Bondjes zijn leuk voor als je paard terug is gevallen in rugspieren bv. als tijdelijke oplossing. Maar dan moet je weten dat je zadel daarvoor al wel goed past.

Verder erg mooi paardje! Enige toevoeging die ik heb is dat je op moet passen niet in stoelzit te belanden. Maar dit is waarschijnlijk ook aan de ligging van je zadel te wijten.

Veel succes en plezier samen!


Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 17:14

Als je paardje zo gevoelig is voor eczeem en bijna hoefbevangen was, zou ik in plaats van gewone brok een vitamine brokje voeren. Zijn vaak zonder of laag in suiker en zetmeel maar leveren wel de juiste vitamine en mineralen. Bijvoorbeeld Metazoa, balancer of vitalbix. Kan je aanvullen met olie en of bietenpulp voor extra energie.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Nieuw paardje aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:11

Nee ik ook niet *D . Glimt mooi! Hooguit schrale bovenlijn. Daar mogen nog wel wat rugspieren bij gekweekt worden.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:16

s_stroobant schreef:
Weidebloem schreef:
Nee ik ook niet *D . Glimt mooi! Hooguit schrale bovenlijn. Daar mogen nog wel wat rugspieren bij gekweekt worden.


Maar wat bedoelen jullie met schraal? Snap dat woord niet. :P En dat zal wel nog komen denk ik, hij is immers nog maar 2 maanden zadelmak en ik geef hem heeeel veel rust. :)


Met schraal wordt, zoals anderen mij voorgingen, inderdaad dat hij wat bespiering mist naast de ruggengraad. Dit is niet alleen een trainingskwestie. Genoeg paarden die stilstaan en wel een volle bovenlijn hebben. Maar een jong paard is gewoon vol in groei en helemaal als hij in een groeispurt heeft, is daar soms lastig tegenop te voeren. Geef hem tijd en goede kwaliteit ruwvoer dan komt het helemaal goed. Voldoende eiwitten en de juiste eiwitten zijn belangrijk voor een paard in groei.

Zat nog even te denken over het achter de teugel kruipen, erg lastig om hem uit deze houding te krijgen indd. Op de foto's kijkt hij er niet heel happy bij. Ik kan er helemaal naast zitten hoor, maar misschien heeft hij ongemak van het zadel wat niet helemaal lekker lijkt te liggen waardoor hij zich vast zet in de rug en op kropt van voor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers