Estudiantes' wedstrijddebuut!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Estudiantes' wedstrijddebuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 10:49

Hallo allemaal,

Dit is mijn verzorgpaard Dantes. Gister zijn we voor het eerst op wedstrijd gegaan op een manege bij mij in de buurt. We hebben nu vier keer les gehad van mijn nieuwe instructrice, daarvoor reden we nog instructieloos. Ik ben zelf nog heel groen en Dantes ook, maar we doen hard ons best :).

Dantes is een 9 jarige andalusiër ruin. Hij is op jonge leeftijd uit Spanje gehaald en in Nederland ingereden. Wat er precies gebeurd is weten we niet, maar ergens is er iets fout gegaan waardoor hij een tijdje niets meer van mensen wou hebben. De eigenaresse heeft hem als het ware gekregen. Ik verzorg hem nu meer dan drie jaar, en zijn vertrouwen is bijna weer op peil. Wat een fantastische paarden zijn spanjaarden! Zo gevoelig, zo sensibel, zo hardwerkend.

We hebben de F5 gereden en hebben 214 punten gehaald. Ik moet vooral werken aan het op twee teugels houden (ik wil te lief zijn in de mond), het tempo (dat ligt graag te laag en daardoor gaat dantes slingeren) en het voorbereiden van de oefeningen. Verder zit ik te weinig rechtop, ik druk mezelf achterin mijn zadel.

De foto's!

[1] Groeten
Afbeelding

[2] Voorwaarts in draf
Afbeelding

[3] Draf. Je ziet aan zijn beenwerk dat hij lekker op z'n andalusisch loopt, veel zwaaien, weinig rug. Ik reed te weinig voorwaarts.
Afbeelding

[4]Dit is beter, hij kruipt er ook minder achter.
Afbeelding

[5] En weer te weinig voorwaarts, dan kruipt hij er lekker achter.
Afbeelding

[6] Mijn handen gaan scheef mee in een poging de mond te volgen. Verder wel tevreden :+
Afbeelding

[7]Betere draf!
Afbeelding

[8]En galopje. In galop gebruikt hij zijn rug nog te weinig, thuis oefenen we veel op het hoofd wat meer laten zakken. Ik reed hier te weinig voorwaarts, waardoor ik het hem ook wel moeilijk maakte.
Afbeelding

[9] En stap! Blij dat hij hierin rustig bleef, stap is de moeilijkste gang, ook voor mijzelf, omdat ik mezelf vaak vast zet in het zadel.

Trots op mijn knappe vriendje <3. Hebben jullie nog tips?
Afbeelding

Elk bad heeft er eendje.


Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 14:57

Joolien schreef:
Wat leuk dat jullie je debuut hebben gehad :D Het ziet er goed uit hoor. Ik weet waar jullie vandaan komen :) Nu nog officieel starten? :P


Ja dat lijkt me echt super leuk! Nog even dooroefenen, maar hopelijk komt dat er een keer van :).

Elk bad heeft er eendje.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 17:37

Pandora2 schreef:
Ziet er leuk uit ! Mooi beestje ook ! <3
Dat op 2 teugels houden is idd zo'n dingetje bij veel exemplaren van dit ras :+ Ik knutsel er ook nog vaak mee :')


Het lijkt allemaal zo simpel inderdaad, maar iets te veel contact en alles valt in het water :+

Elk bad heeft er eendje.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-17 21:25

AlwaysH schreef:
Ziet er goed uit hoor! Snap de reactie van de jury wel over het achter in het zadel gaan zitten, maar ik denk dat je beter kan werken op recht op zitten. Dan ga je vanzelf in het midden van het zadel zitten.

Gefeliciteerd met de mooie score! :D

Ja precies! Meer in één lijn. Wel lastig hoor, op de een of andere manier voelt dit als rechtop. Als iemand daar dé tip voor heeft.... :)

Elk bad heeft er eendje.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-17 16:32

_Marinke_ schreef:
Wat gaaf dat jullie nu ook jullie debuut hebben gehad!! :D
Ziet er ook echt leuk uit hoor!

Wat betreft je houding, krijg ik het idee dat je je rug hol maakt en je kont er een beetje uit drukt. Hoop dat je snapt wat ik bedoel? Je zou je (onder)rug juist iets boller mogen maken door middel van het kantelen van je bekken. Denk dat je houding dan ook vanzelf wel beter word.

Dankjewel Marinke! Wat betreft de rug, dat klopt als een bus! Ik heb wel eens gehoord dat mensen sporttape plakten zodat ze hun rug niet meer hol konden maken, misschien moet ik dat eens proberen :P

Elk bad heeft er eendje.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Estudiantes' wedstrijddebuut!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-17 16:41

Wat een super lieve reacties, bedankt <3. Even weer opnieuw nagenieten!

Elk bad heeft er eendje.


Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-17 19:25

Joolien schreef:
Lowara schreef:
Zo!! Ik dacht; manege concours, paard met verleden.. Weinig les gehad.. Scoll ik naar beneden en zie gewoon een superleuke combinatie! Je weet je leerpunten, en bent zo te zien al super op de goede weg!


Loes en Dante zijn gewoon een heel goed koppel. Loes is lekker nuchter, dat heeft Dante nodig. Dante liet haar niet meer opstappen, en daar heb ik mee geholpen. Dat paard is zo slim, en het ging zo snel beter.
Het is een topduo :)


<3 wat een lief compliment Jolien!

@Wijsje Bedankt, dat ga ik doen!

@Sjofel Helemaal mee eens, ik hoop dat dat ter zijner tijd komt, het is echt rastypisch om op te kroppen, zo vreselijk moeilijk om hem daaruit te houden! Ik denk dat naar mate hij achter wat sterker wordt, dit een stuk makkelijker voor hem gaat worden. De tijd zal het hopelijk leren!

Elk bad heeft er eendje.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 14:54

bigone schreef:
Kritisch op je eigen prestatie zijn is niet verkeerd maar jij bent wel heel erg kritisch. Mag best en beetje minder want zo slecht ziet het er echt niet uit hoor, ga door en dan komen jullie er zeker wel.


:') Dit vat het goed samen, mijn instructrice zegt altijd precies hetzelfde! Leuk is dat.

Binnenkort gaan we een KNHS wedstrijd rijden, spannend! :)

Elk bad heeft er eendje.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 bezoekers