Bijrijdpaard training

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Bijrijdpaard training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 00:51

hallo!

naar 'aanleiding' van een vorig topic een tijdje terug, waarbij ik een filmpje postte met een manegepaard waarbij ik een proefje reed, nu een filmpje van het bijrijdpaard die ik vernoemde in dat topic!

ik rij haar nu een paar weekjes, en ik begin haar nu wel een beetje te kennen. een paard met een super zacht karakter en werkwillig! ik kan me niks beters wensen in een paard...

nu is het zo, dat als ik les heb, ze gewoon super fijn en netjes loopt, licht in de hand én lekker over de rug. als ik alleen ben, krijg ik dit zo nog niet zo goed voor elkaar, dan krijg ik de ontspanning nog nét niet zo fijn. maar daar maak ik me niet zo druk om, kwestie van tijd en lessen.

de galop is wel nog een struikelblok. ze reageerd nog niet zo snel op de hulp bij mij (wat wil je, men m'n korte beentjes :+ ) en mis ik de activiteit vanuit de achterhand nog wel. zal ook wel een beetje te maken hebben met de onbalans van mezelf wat ze wat verwarrend vind, want ze gooit aardig hoog op.

nu ben ik benieuwd naar jullie meningen!

let aub niet op het commentaar van mijn mama, dat is overbodige informatie haha.... :+


MarlonNaldo

Berichten: 1608
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: Westeros

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 12:57

Vind het er netjes uitzien hoor!!

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Bijrijdpaard training

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 17:32

Het mag idd nog iets actiever ja ;) verder ziet het er netjes uit van wat je kan zien is helaas beetje ver weg ;) Probeer overgangen te gaan rijden zodat die beter aan het been komt ;)

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 17:44

Ik vind het er leuk uit zien voor die paar weekjes dat je 'm rijd. Inderdaad overgangen wat al gezegd is, misschien even wat consequenter zijn bij het aanspringen in galop [tikje erbij] Leuk dat je de kans hebt zo'n paardje te rijden.

Komen jullie uit de buurt van Buren? Volgensmij herken ik het accent :j

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 04:40

Jtragter schreef:
Ik vind het er leuk uit zien voor die paar weekjes dat je 'm rijd. Inderdaad overgangen wat al gezegd is, misschien even wat consequenter zijn bij het aanspringen in galop [tikje erbij] Leuk dat je de kans hebt zo'n paardje te rijden.

Komen jullie uit de buurt van Buren? Volgensmij herken ik het accent :j


ik heb vandaag nog extra aan de galop gewerkt en het aanspringen gaat nu vrij prima alleen de activiteit mis ik nog steeds. kwestie van oefenen ;)

nee dat plaatsje ken ik niet! wij komen van Bergeijk, en wonen al een heel wat jaren in België ;)

Netam89

Berichten: 1184
Geregistreerd: 06-11-11
Woonplaats: geheim

Re: Bijrijdpaard training

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:28

Probeer je paard iets actiever te rijden door middel van overgangen te rijden. Zowel overgangen voorwaarts maken maar ook terug. Met het doorzitten wil ik je als tip mee geven om te ontspannen in je bovenbenen, ik vind je wat strak overkomen. Dit zou je kunnen oefenen door middel van kleine stukjes mee te pakken en geen grote stukken. Let ook op je handen. Je hebt ze netjes bij elkaar maar ze gaan wel mee in jou beweging omhoog/ omlaag wanneer je gaat lichtrijden.

Verder vind ik dat je een vriendelijke ruiter bent en heb je gezellige supporter aan de bak rand ;)

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: Bijrijdpaard training

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:32

leuk hoor dat je zo'n paardje mag rijden! succes nog :). Vind het er ook netjes uitzien, ga geen commentaar geven aangezien ik ook pas 3 jaar rijd :o

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 16:55

Netam89 schreef:
Probeer je paard iets actiever te rijden door middel van overgangen te rijden. Zowel overgangen voorwaarts maken maar ook terug. Met het doorzitten wil ik je als tip mee geven om te ontspannen in je bovenbenen, ik vind je wat strak overkomen. Dit zou je kunnen oefenen door middel van kleine stukjes mee te pakken en geen grote stukken. Let ook op je handen. Je hebt ze netjes bij elkaar maar ze gaan wel mee in jou beweging omhoog/ omlaag wanneer je gaat lichtrijden.

Verder vind ik dat je een vriendelijke ruiter bent en heb je gezellige supporter aan de bak rand ;)


het is écht even wennen aan haar gangen+zadel :j ik betrap mezelf er heel vaak op dat ik idd mezelf aanspan, té zelfs. loop nu met spierpijn in m'n borst :') ik wil te hard mijn best doen om netjes en vriendelijk te rijden, m'n benen stil te houden en een rustige aanleuning te behouden vanuit mijn armen. ik span ze te hard aan, zoals jij het beschrijft :') ik ben zelf ook maar 1,53 groot dus ik zit nogal in de spagaat voor mijn gevoel :')

haha een echte praatjes maker is ze :+ altijd gezellig met ons mam erbij! *\o/*

DiscoDipp

Berichten: 2868
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:00

Eerst voorwaarts, dan neerwaarts. Je hebt nu een paard onder je die er gewoon de rem op gooit, niet goed ontspannen over de rug loopt en daarbij dus absoluut niet voor de hulpen.

Gooi je paardje eens van voor los, ga overgangen maken alleen op je zit en als je alleen al denkt dat je wil draven moet hij al gaan.

Wil niet hard overkomen maar je bent in mijn ogen fout bezig. Óók voor een manege paard, want elk paard kan actief lopen en zich daarbij ontspannen. Ga op je kont zitten, ontspan je benen en duw je hakken uit, omhoog kijken en de handen bij elkaar stil houden.

Doorzitten en zijgangen zou ik nog helemaal niet aan beginnen, zowel paard als ruiter nog niet aan toe in deze combi.

Sorry voor de vele opmerkingen, vat het niet verkeerd op! Is vriendelikk bedoeld :)

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 21:51

DiscoDipp schreef:
Eerst voorwaarts, dan neerwaarts. Je hebt nu een paard onder je die er gewoon de rem op gooit, niet goed ontspannen over de rug loopt en daarbij dus absoluut niet voor de hulpen.

Gooi je paardje eens van voor los, ga overgangen maken alleen op je zit en als je alleen al denkt dat je wil draven moet hij al gaan.

Wil niet hard overkomen maar je bent in mijn ogen fout bezig. Óók voor een manege paard, want elk paard kan actief lopen en zich daarbij ontspannen. Ga op je kont zitten, ontspan je benen en duw je hakken uit, omhoog kijken en de handen bij elkaar stil houden.

Doorzitten en zijgangen zou ik nog helemaal niet aan beginnen, zowel paard als ruiter nog niet aan toe in deze combi.

Sorry voor de vele opmerkingen, vat het niet verkeerd op! Is vriendelikk bedoeld :)


ik pak het ook helemaal niet verkeerd op! :j

ik kan opzich wel plaatsen wat je zegt hoor... ik heb zelf als ruiter zijnde nog wel moeite met haar hoge opgooi. ik probeer regelmatig wat stukken door te zitten om haar (proberen) aan te voelen en gewoon om te oefenen met doorzitten. tijdens de les zegt de instructrice dit ook van ga maar doorzitten en probeer haar te voelen. voor een paar passen gaat dat goed, maar op dn duur val ik zelf uit elkaar, en ga ik terug lichtrijden.
ik betrap me nu nog om steun te zoeken aan te teugels af en toe als het mis gaat met m'n balans.

de zijgangen nam ik mee omdat we dit geoefend hebben in de laatste les, omdat dit haar ook wat soepeler maakt en voor de afwisseling tijdens het rijden zodat ze wel blijft opletten.

ik rij heel veel overgangen, vooral stap/draf en binnen die takt ook.

zelf denk ik dat ik als ruiter het grootste 'probleem' ben op vlak van rijtechnisch, en het is moeilijker iets af te leren dan aan te leren. :')

DaniqueM
Berichten: 113
Geregistreerd: 31-05-15

Re: Bijrijdpaard training

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:09

Vind het er netjes uitzien voor die korte tijd dat je 'm rijd . Maar ik zou proberen hem wat activer te rijden door middel van overgangen.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 22:12

DaniqueM schreef:
Vind het er netjes uitzien voor die korte tijd dat je 'm rijd . Maar ik zou proberen hem wat activer te rijden door middel van overgangen.


daar zijn we nu ook mee bezig! :D het zal even tijd nodig hebben.

xChanelx
Berichten: 1920
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Bijrijdpaard training

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:24

Ik heb ook de proef uit je vorige topic bekeken en natuurlijk bovenstaand filmpje.

Ik heb het idee dat je heel hard je best doet en graag beter wil worden en dat vind ik al een compliment waard!
Je houding is voor het plaatje netjes, maar ik denk dat je instructrice rake punten te pakken heeft met ontspanning en voelen.

Een leuke oefening zou kunnen zijn om je beugels uit te doen en je benen lang te laten worden. Voelen dat je heen en weer beweegt door de passen. Dan ook je teugels langer laten worden, desnoods een knoop in de teugels en die met één hand vasthouden.

Wat betreft het doorzitten: lichtrijden voordat het ongemakkelijk/oncomfortabel voelt. Drie passen doorzitten, weer lichtrijden. Als dat goed voelt, dan vijf, zeven, enz. Als het oncomfortabel wordt, twee passen er af en weer daarmee oefenen.
Je lijkt je balans nu nog te compenseren in je lichaam (handhouding verandert, strak in je bovenbenen). Dat is niet erg, als je mooi aan die ontspanning blijft werken.

Ontspanning, zowel van jou als je (bijrijd)paard is een heel belangrijk onderdeel van je basis.
Afwisseling gaat jou en je paard helpen om fijner rond te rijden. Dus veel overgangen, veel figuren, wisselen van hoofdhouding... Misschien in de galop eens verlichte zit, als je dan de gang makkelijker kunt uitzitten.

Vind je dat je in bovenstaand filmpje veel overgangen rijdt?

O, en misschien een stomme tip, maar o zo belangrijk: vergeet niet ten alle tijden te blijven ademen!

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-17 22:49

xChanelx schreef:
Ik heb ook de proef uit je vorige topic bekeken en natuurlijk bovenstaand filmpje.

Ik heb het idee dat je heel hard je best doet en graag beter wil worden en dat vind ik al een compliment waard!
Je houding is voor het plaatje netjes, maar ik denk dat je instructrice rake punten te pakken heeft met ontspanning en voelen.

Een leuke oefening zou kunnen zijn om je beugels uit te doen en je benen lang te laten worden. Voelen dat je heen en weer beweegt door de passen. Dan ook je teugels langer laten worden, desnoods een knoop in de teugels en die met één hand vasthouden.

Wat betreft het doorzitten: lichtrijden voordat het ongemakkelijk/oncomfortabel voelt. Drie passen doorzitten, weer lichtrijden. Als dat goed voelt, dan vijf, zeven, enz. Als het oncomfortabel wordt, twee passen er af en weer daarmee oefenen.
Je lijkt je balans nu nog te compenseren in je lichaam (handhouding verandert, strak in je bovenbenen). Dat is niet erg, als je mooi aan die ontspanning blijft werken.

Ontspanning, zowel van jou als je (bijrijd)paard is een heel belangrijk onderdeel van je basis.
Afwisseling gaat jou en je paard helpen om fijner rond te rijden. Dus veel overgangen, veel figuren, wisselen van hoofdhouding... Misschien in de galop eens verlichte zit, als je dan de gang makkelijker kunt uitzitten.

Vind je dat je in bovenstaand filmpje veel overgangen rijdt?

O, en misschien een stomme tip, maar o zo belangrijk: vergeet niet ten alle tijden te blijven ademen!


ja klopt, mijn doorzettingsvermogen ligt op dit gebied echt heel erg hoog. omwille van vroegere zware privé omstandigheden wil ik nu alles leren wat er te leren valt, en gooi ik alles in de strijd om stapje voor stapje verder te gaan en échte ervaring op te doen. details mogen altijd gevraagd worden, maar wel in pb zodat we hier niet off topic gaan ;)

ik ben de laatste tijd echt puur bezig geweest met houding en zit op de manege, want dat is een hele belangrijke basis vind ik.
heb me tussendoor thuis ingelezen over de theorie qua rij technieken/kunsten etc en heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel verschillende filmpjes gekeken. nu is het in de praktijk zien uit te voeren.

op het filmpje van de proef had ik m'n stijgbeugels te kort voelde ik maar ik moest al de bak ik voordat ik het in de gaten had haha...

in dit filmpje zijn er niet zo heel veel overgangen, aangezien ik op dat moment meer met die galop bezig was.

ja dat ademen is wel handig tijdens het rijden... :+ ook handig als je verkouden bent :')

ChuntGrander

Berichten: 96
Geregistreerd: 09-10-13
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Bijrijdpaard training

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:26

Leuk paard! Ziet er zeker al goed uit!

Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Re: Bijrijdpaard training

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:06

Ziet er al best goed hoor!

mmvs

Berichten: 191
Geregistreerd: 18-05-15
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: Bijrijdpaard training

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:16

Veeeel overgangen rijden. Ben je in draf ga je terug naar stap (maar ook in de overgang voorwaarts blijven denken) echt maar een paar passen stap en dan moet ze weer in een vlotte draf aandraven. Hierdoor train je aan t been en maal je de achterhand sterker.als je de combinatie van die twee straks wat beter hebt wordt galop makkelijker voor het paard. Korte benen van de ruiter moet geen reden zijn dat ze niet aan het been is. Aan het been rijden kun je ook oefenen door een soort zigzagjes te gaan rijden;andere vorm slangevolte maar dan niet door tot aan de hoefslag. Stelling vragen en voor het binnen been naar buiten drukken. Wel zou ik daar mee beginnen als je met overgangen al beter kan schakelen (zoals draf-stap stap-draf, draf-middendraf-draf etc).
Het doorzitten is deels een kwestie van blijven doen in de training. Probeer je hakken mooi uit te drukken zodat je in ieder geval niet af en toe perongelijk been geeft.vraag eens of iemand het paard aan de longeerlijn wil doen zodat jij je alleen op dat hoeft te focussen. Of je pakt moment in de training dat ze niet te netjes hoeft te lopen en jezelf even met je houding bezig kunt (natuurlijk wel mooi het paard de rug laten gebruiken).
Het gaat niet allemaal in een keer. Mijn friesje had de galop nog niet bevestigd en wilde ook voor geen meter aanspringen. Na veel overgangen en af en toe een zweephulp met aanspringen gaat t al stukken beter. Ik hoop dat ik je hier wat mee kan helpen. En het is opbouwende kritiek. Je doet het zeker niet slecht ! Het paard loopt mooi maar het mag actiever, wanneer je dat voor elkaar hebt zal t meeste wat makkelijker worden. Altijd voorwaarts blijven denken ! :)

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 11:23

mmvs schreef:
Veeeel overgangen rijden. Ben je in draf ga je terug naar stap (maar ook in de overgang voorwaarts blijven denken) echt maar een paar passen stap en dan moet ze weer in een vlotte draf aandraven. Hierdoor train je aan t been en maal je de achterhand sterker.als je de combinatie van die twee straks wat beter hebt wordt galop makkelijker voor het paard. Korte benen van de ruiter moet geen reden zijn dat ze niet aan het been is. Aan het been rijden kun je ook oefenen door een soort zigzagjes te gaan rijden;andere vorm slangevolte maar dan niet door tot aan de hoefslag. Stelling vragen en voor het binnen been naar buiten drukken. Wel zou ik daar mee beginnen als je met overgangen al beter kan schakelen (zoals draf-stap stap-draf, draf-middendraf-draf etc).
Het doorzitten is deels een kwestie van blijven doen in de training. Probeer je hakken mooi uit te drukken zodat je in ieder geval niet af en toe perongelijk been geeft.vraag eens of iemand het paard aan de longeerlijn wil doen zodat jij je alleen op dat hoeft te focussen. Of je pakt moment in de training dat ze niet te netjes hoeft te lopen en jezelf even met je houding bezig kunt (natuurlijk wel mooi het paard de rug laten gebruiken).
Het gaat niet allemaal in een keer. Mijn friesje had de galop nog niet bevestigd en wilde ook voor geen meter aanspringen. Na veel overgangen en af en toe een zweephulp met aanspringen gaat t al stukken beter. Ik hoop dat ik je hier wat mee kan helpen. En het is opbouwende kritiek. Je doet het zeker niet slecht ! Het paard loopt mooi maar het mag actiever, wanneer je dat voor elkaar hebt zal t meeste wat makkelijker worden. Altijd voorwaarts blijven denken ! :)


dankjewel voor je bericht!

dinsdag hebben we in de les echt gewerkt aan de hulpen, en dat pakte ze goed op. enkel de overgang terug, dan gaat standje bulldozer aan :+ voor de middendraf is ze zelf even met de zweep erachteraan gegaan (ze hoefde maar in de buurt te komen en ze wist al hoelaat het was hahaha) voor haar te laten snappen dat been ook écht voorwaarts is, vond ik wel even eng maar dat hielp wel goed.

ik ga veel overgang stap galop oefenen, op aanraden van mijn instructrice, voor de achterhand te trainen en reactie op hulp. ik ben af en toe gewoon te lief terwijl ik consequent moet zijn. gisteren even gelongeerd met stemhulpen om te helpen met de overgangen.
nu gewoon veel oefenen!

met m'n korte benen was meer met het idee dat als ik mijn buitenbeen naar achter leg, ik meteen op het dekje zit... maar ik hoef hem blijkbaar niet zo hoog te leggen haha... :')

mmvs

Berichten: 191
Geregistreerd: 18-05-15
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:31

Melewel94 schreef:
mmvs schreef:
Veeeel overgangen rijden. Ben je in draf ga je terug naar stap (maar ook in de overgang voorwaarts blijven denken) echt maar een paar passen stap en dan moet ze weer in een vlotte draf aandraven. Hierdoor train je aan t been en maal je de achterhand sterker.als je de combinatie van die twee straks wat beter hebt wordt galop makkelijker voor het paard. Korte benen van de ruiter moet geen reden zijn dat ze niet aan het been is. Aan het been rijden kun je ook oefenen door een soort zigzagjes te gaan rijden;andere vorm slangevolte maar dan niet door tot aan de hoefslag. Stelling vragen en voor het binnen been naar buiten drukken. Wel zou ik daar mee beginnen als je met overgangen al beter kan schakelen (zoals draf-stap stap-draf, draf-middendraf-draf etc).
Het doorzitten is deels een kwestie van blijven doen in de training. Probeer je hakken mooi uit te drukken zodat je in ieder geval niet af en toe perongelijk been geeft.vraag eens of iemand het paard aan de longeerlijn wil doen zodat jij je alleen op dat hoeft te focussen. Of je pakt moment in de training dat ze niet te netjes hoeft te lopen en jezelf even met je houding bezig kunt (natuurlijk wel mooi het paard de rug laten gebruiken).
Het gaat niet allemaal in een keer. Mijn friesje had de galop nog niet bevestigd en wilde ook voor geen meter aanspringen. Na veel overgangen en af en toe een zweephulp met aanspringen gaat t al stukken beter. Ik hoop dat ik je hier wat mee kan helpen. En het is opbouwende kritiek. Je doet het zeker niet slecht ! Het paard loopt mooi maar het mag actiever, wanneer je dat voor elkaar hebt zal t meeste wat makkelijker worden. Altijd voorwaarts blijven denken ! :)


dankjewel voor je bericht!

dinsdag hebben we in de les echt gewerkt aan de hulpen, en dat pakte ze goed op. enkel de overgang terug, dan gaat standje bulldozer aan :+ voor de middendraf is ze zelf even met de zweep erachteraan gegaan (ze hoefde maar in de buurt te komen en ze wist al hoelaat het was hahaha) voor haar te laten snappen dat been ook écht voorwaarts is, vond ik wel even eng maar dat hielp wel goed.

ik ga veel overgang stap galop oefenen, op aanraden van mijn instructrice, voor de achterhand te trainen en reactie op hulp. ik ben af en toe gewoon te lief terwijl ik consequent moet zijn. gisteren even gelongeerd met stemhulpen om te helpen met de overgangen.
nu gewoon veel oefenen!

met m'n korte benen was meer met het idee dat als ik mijn buitenbeen naar achter leg, ik meteen op het dekje zit... maar ik hoef hem blijkbaar niet zo hoog te leggen haha... :')



Fijn dat het al beter gaat! Bij mijn friesje is de overgang naar stap vaak ook nog moeilijk en dramt ze nog ff lekker Door als ik het puur op mijn zit probeer (bij mijn kwper hoef ik alleen maar bovenbeen wat aan te drukken en handen sluiten en hij staat stil) maar zij liep vooral voor de kar hiervoor waardoor het nog niet heel soepel gaat, maar daar gebruik ik idd ook stem bij. Super handig als ze op je stem reageren!! Hahaha ik ken het. Ik moest ook veeel consequenter gaan rijden met mijn been. Soms zelf niet eens door dat ie dan niet reageert. Daarom is het fijn om er iemand bij te hebben die het wel ziet en evt dus kan ingrijpen met een lange zweep er bij. Maar idd been hoef je helemaal niet ver naar achter of omhoog te doen, pas als je een pasje wilt wijken leg je em wat naar achter maar dan ook nog blijven proberen hakken uit te drukken. Heb daar gelukkig niet zoveel moeite mee, ben 1.71 dus kan op veel paarden wel haha.
Succes nog verder en natuurlijk veel plezier met je leuke bijrijdpaardje !!

Stacey82
Berichten: 10
Geregistreerd: 22-01-17

Re: Bijrijdpaard training

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:24

Zelf heel weinig ervaring maar het is gaaf zo een paard rijden. Wweet wel dat het tijd neemt voor dat paard en rijden dezelfde ritme hebben

Underscore1
Berichten: 37
Geregistreerd: 24-01-17

Re: Bijrijdpaard training

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:37

Ziet er goed uit hoor!

LittleCastle
Berichten: 66
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:40

Ziet er leuk uit. Goede combi!

Desireetje89
Berichten: 169
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Bijrijdpaard training

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:49

Gave Fries! Wat mij opvalt is idd de activiteit en zoals je zelf al aangeeft consequent zijn.
Wat de ene keer niet mag mag de volgende keer ook niet!
Weet dat het moeilijk is.
Rijd zelf ook een Fries en als ik niet consequent ben(vooral aan het begin!) dan neemt ie mij de hele
les in de zeik. Ben ik consequent, heb ik een voorwaarts en heerlijk lopend paard.
Succes!

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 00:38

Desireetje89 schreef:
Gave Fries! Wat mij opvalt is idd de activiteit en zoals je zelf al aangeeft consequent zijn.
Wat de ene keer niet mag mag de volgende keer ook niet!
Weet dat het moeilijk is.
Rijd zelf ook een Fries en als ik niet consequent ben(vooral aan het begin!) dan neemt ie mij de hele
les in de zeik. Ben ik consequent, heb ik een voorwaarts en heerlijk lopend paard.
Succes!


dit probeer ik ook iedere rit tegen mezelf te zeggen!

stilaan heeft ze wel in de gaten wat de bedoeling is... en dat ze er niet onderuit komt. nu is het verder meer een kwestie van training, want ze vindt het wel moeilijk... af en toe een (klein) bokje bij het aangalloperen omdat ze dr achterhand meer moet ondertreden, en tijdens de zijgangen (losmaak-oefeningen) durft ze snel balans te zoeken in mijn hand. maar we doen het lekker rustig aan, en beetje bij beetje. ga me verder nergens anders op focussen, enkel een juiste balans en communicatie. de rest komt wel weer! want ook ik moet balans zien te krijgen met haar :')

elinefoto
Berichten: 17
Geregistreerd: 29-01-17

Re: Bijrijdpaard training

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 12:31

Misschien een spoortje proberen? Dat heeft mij ook heel erg geholpen. Mijn pony had bij mij een hele onregelmatige galop. Sinds dat ik met een spoortje rij, galoppeert hij mooi door en heb ik tijd en ruimte om handelingen te doen in plaats van de hele tijd been te geven haha.