Ajay @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
sharivdwiele

Berichten: 6
Geregistreerd: 16-10-16

Ajay @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-16 21:00

Hallo Bokkers,

Mag ik jullie even voorstellen aan Ajay
Afbeelding

Ajay is een 10 jarige hengst die sinds een maandje bij mij staat. Aangezien tips en commentaar, op mijn houding en op de houding van het paard altijd welkom zijn om me stukje bij stukje te verbeteren wou ik eens via bokt proberen om buiten de genhe die me les geeft toch wat tips binnen te halen.


min punten van me zelf
- soms wat te veel naar voren zitten
- benen niet altijd mooi stil

Ik heb zelf het idee dat Ajay te langzaam loopt. Maar volgens me instructeur loopt hij goed. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Zoals eerder aangegeven tips en commentaar zijn altijd welkom, ps.. ik heb normaal wel een cap op, maar deze was helaas kapot gegaan, en ik zat er al op dus heb de les ook af gereden.



:wave:


sharivdwiele

Berichten: 6
Geregistreerd: 16-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-16 21:35

Joolien schreef:
Mag ik vragen wat de reden is dat je met S&T rijdt?
Je paard is verder niet enkel traag, maar ook niet actief en lekker door zijn lijf. Ik vind ook dat hij te ver terug is met het neusje, dan kan hij ook niet lekker over de rug lopen.
Ik zou gaan werken aan activiteit en lengte in de hals. Dus niet alleen meer tempo, maar meer actief. Daarnaast, lucht aan die voorkant. Geef hem ruimte, zodat hij zijn lijf kan gaan gebruiken. Je lift hem nu ook wat met je hand, probeer je hand mee te geven, zodat hij ook het neusje eruit kan doen.
Ik denk dat er veel meer potentie in je paard zit, wat er met deze manier van rijden niet echt uit komt. Voor het beeld ziet het er leuk uit, maar het is niet wat je wil zien.



Uiteraard mag dat. Het paard is bij ons gekomen omdat de eigenaar er niets meer mee kan, hij doet bij haar er alles aan om haar van zijn rug te krijgen. De oorzaak hier van ken ik niet. Mij viel wel op dat ze bang leek te zijn op het paard. Het dier is met dit tuig gekomen, en de eigenaar wilt niet hebben dat ik wissel naar een bit/hoofdstel. dusja vandaar de rede dat ik met stang en trens rij.

Arjan1983 schreef:
Paard loopt fijn ontspannen, idd een rustig basis tempo. Voor t beeld zou ik je handen iets meer voor je dragen, je hebt ze nu bijna in je broekzakjes zitten. Erg leuk paard!


daar kan ik wel wat mee dankuwel :D


poown schreef:
Stoer paard!
Wat mij betreft zou Hij zou vele malen actiever mogen. Dus niet zo zeer harder maar actiever hij loopt nu te sloffen.Veel tempowisselingen gaan rijden in draf en galop en overgangen. In galop is de achterhand trager dan de voorhand.ik neem aan dat je Z of hoger rijdt met hem ivm stang en trens? Dan mag hij ook meer dragen achter zodat hij voor meer opwaarts gaat lopen. Dit staat of valt met de activiteit van je achterheen. Als hij achter actiever is zal hij voor meer bergop gaan lopen. De neus mag er ook wat meer uit. Ik vindt dat je er netjes op zit wel mag je je hand veel meer voor je houden, dus vooral teugels korter. Je zit nu met je handen op het zadel, en je ellebogen meer gesloten langs je lijf.


Ja dat vind ik zelf ook, de genhe die me les geeft zegt dat zo oke ik vond het ook al raar. Nee ik rij zelf geen hogere dressuur. Het paard is niet van mij zelf en de eigenaar wil persee dat ik met stang en trens rij. met de tips over de houding kan ik zeker aan de slag thnx.


Janine1990 schreef:
Volgens mij knik jij gigantisch in in je rechter heup. Je rijdt licht voor de beweging aan, waardoor je paard de beweging niet af kan maken en dus gaat krabbelen.
Je zit naar mijn idee erg geforceerd, heb je ergens last van? Ga eens op zoek naar een fysiotherapeut of iets dergelijks die jou hiermee kan helpen, zowel op als naast het paard. Denk dat je dan al heel wat kan verbeteren.

Verder neem ik aan dat je niet in Nederland woont? Gezien de vacht van het paard en de foto's op het eind van het filmpje? Want als dit in Nederland is, dan zou ik ook eens serieus naar je paard gaan kijken als deze nu al zo'n dikke vacht heeft. Een dikke vacht zie je meer op dit moment, maar zó extreem niet.



Zover ik weet heb ik niets teminste, heb geen last van me heupen of andere spieren of ergens pijn. Zal er wel zeker eens naar laten kijken. Nee klopt woon idd niet in Nederland.
ryukapple schreef:
Ik vind ook dat die veel actiever mag achterhand lijkt amper wat te doen.

Ook vind ik dat zijn neus echt te ver achter de loodlijn ligt waardoor je paard zijn passen niet af kan maken wat je in je filmpje goed kan zien daardoor ziet het er ook erg geforceerd uit. Ik zou ook veel overgangen gaan rijden om hem lekker actief te krijgen en hem wat meer lucht gaan geven van voor want zoals hij nu loopt kan je hem nooit goed op het achterbeen krijgen en kan hij zich ook nooit goed loslaten en over de rug lopen


Ja klopt idd, maar dit doet paard uit zich zelf. hij hangt ook enorm op de teugels, dat is zeker iets waar ik mee aan de slag kan dankuwel :D

sharivdwiele

Berichten: 6
Geregistreerd: 16-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-16 21:36

senna21 schreef:
Gaaf paard!
Ik denk dat mensen/juries zich wel eens laten inpakken door zo'n prachtig front. Maar verder gebeurt er te weinig. Eens met voorgaande commentaren. Je manier van lichtrijden stoort nogal. Ik zou vooral variatie in de training gaan aanbrengen: balkjes lopen, variatie in tempo, etc. Lekker gaan spelen met dit paard zodat hij zijn lijf meer voelt.


dankuwel voor de tips ! ga er zeker mee aan de slag

sharivdwiele

Berichten: 6
Geregistreerd: 16-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-16 21:43

Hilary schreef:
Ik vind het er in z'n geheel wat krampachtig / verkrampt uitzien. Bij jezelf en daardoor waarschijnlijk ook bij je paard. Ik ben het qua lichtrijden voor de beweging eens met Janine. Verder teugels iets korter, maar hand (flink) naar voren zodat je het paard lucht kunt geven. Nu hou je je bovenlichaam zo strak dat je handen meegaan in het lichtrijden (kan ook niet anders, het lijkt van schouder naar elleboog naar hand op slot te zitten), waardoor je je paard in z'n mond zit. Ga dus lichtrijden 'tussen je armen'; de verbinding naar je paard moet stil zijn (dat is een stille hand).
Anderen geven al goede tips over tempowisselingen (zowel op een volte als op rechte lijnen); dat hoeven geen hele rondjes te zijn, een paar passen is vaak voldoende.

Verder vraag ik me af waarom je in een vrij kleine bak rijdt; is die niet groter? Lijkt me voor het paard fijn en goed om ook rechtuit te kunnen.

S&T: laat je stangteugel dan lekker losjes hangen, als je niet mag veranderen van de eigenaar. Je verandert dan niks aan de optoming, maar wel aan de manier waarmee er gereden wordt ;)


daar kan ik zeker mee aan de slag ! denk dat ook zeer belangrijk is een andere instructeur te gaan zoeken, de bak is idd maar klein, er is een grote maar daar zijn op het moment werken aan. dus dat is gelukkig maar tijdelijk


sharivdwiele

Berichten: 6
Geregistreerd: 16-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-16 22:02

Dee_Es schreef:
Gaaf dier om te zien! Je lijkt wel vaak je binnenhand over de hals naar buiten te zetten, wat is daarvan de reden?

Ik ben het met de rest eens dat er bar weinig gebeurt in het lijf. Probeer buiging te vragen in het hele lijf en niet alleen in de hals. Hij valt ook constant op dezelfde plek door je binnenbeen heen. Kan me voorstellen dat je voorzichtig rijdt gezien zijn voorgeschiedenis maar van zo rond tuffen worden jullie beide niet beter denk ik.


dat is dan niet bewust, is puntje om op te letten uiteraard. Het is niet zo zeer voorzichtig rijden, maar ik doe alleen wat de instructeur zegt. ik zal anders morgen even de video opnieuw plaatsen maar dan zonder muziek zodat commentaar van de instructeur te horen is.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers