Golivi net in training

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
herhalen
Berichten: 236
Geregistreerd: 22-02-11

Golivi net in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-15 16:07

nu mijn eigen paarde met een blessure op rust moet, en hij dat op mijn huidige stal niet kon.
Heb ik hem tijdelijk verplaats naar een rustigere plek.
In ruil daarvoor heb ik een 4 jarige merrie die enkel zadelmak was in training.

golivi heeft van haar eigen een goede achterhand.
wel duikt ze het liefst op de voorhand en mag de voorhand wat vrijer blijven.

ik ben afgelopen jaar 50 kilo kwijt geraakt (bewust)
en soms ben ik nog een beetje zoekende naar mijn eigen houding.
vroeger was ik altijd bezig met het paard uit de weg te zitten en mijn eigen vet onder controle te houden, en dat noemde ik dan paard rijden.
nu ik gewicht kwijt ben merk ik dat ik veel meer over heb lichamelijk waardoor en genoeg ruimte is om echt paard te rijden.

als ik negatief advies krijg van de dierenarts over mijn eigen paard. en ik eventueel blijvend een rustig plekje voor hem kan vinden. heb ik eerste keus of ik dit paardje wilt kopen.

deze foto's zijn van een paar weken terug
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


en nu de foto's van vorige week
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Golivi net in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:00

Leuk paard! Ik vind dat je hem erg netjes en vriendelijk rijdt, mooi ruggebruik en mooi op lengte.
Respect voor je 50kg gewichtsverlies, dat zal vast een verademing voor je zijn :) Je zit heel netjes hoor! Aangezien het HAW is, enige aandachtspuntje is benen lang maken in galop en op je kontzakken zitten.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 17:07

leuke merrie!
Let op je hakken, blijf ze goed uitdrukken!
Pas ook op dat het paard zich niet te veel op gaat krullen, hou de hals lang!
Veel succes!

deborah_D

Berichten: 170
Geregistreerd: 26-02-14
Woonplaats: België

Re: Golivi net in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:20

ziet er erg ontspannen uit! Weet niet zeker of je een volte wilde vragen op de laatste foto maar let daar wel om de stelling en buiging van het paard. Let er ook op dat je je hakken naar beneden drukt. Voor de rest ziet het er goed uit! :D Doe zo verder

Anoniem

Re: Golivi net in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:22

Ziet er heel netjes uit! Vind de halshouding van dit paard erg prettig om naar te kijken, het ziet er heel ongedwongen en plezant voor beide partijen uit. En wat een gewichtsverlies zeg! Daar mag je trots op zijn.

edwardway
Berichten: 314
Geregistreerd: 18-05-12

Re: Golivi net in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:40

Dat opkrullen vind ik nog erg meevallen, voor een 4-jarige loopt ze echt heerlijk.
Probeer je handen niet té hoog te houden, onderarmen moeten op één lijn met de mond zitten. Ik zie liever dit dan dat je je handen vast zet naar beneden, daar niet van. :D
Ook heel netjes hoe veel je bent afgevallen, echt super goed!

herhalen
Berichten: 236
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Golivi net in training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 00:12

momenteel alleen bezig met recht recht en nog eens recht. en de stellingen en buigingen komen wel. ik wil namelijk niet hebben dat ze door gemist aan kracht gaat overcompenseren in haar lijf met de stellingen en buigingen.
ze is pas 4 en ze heeft nog niet heel veel rij uren. ze oogt vrij fors en stevig maar dit is vooral nog spek in plaats van spier.
je merkt met rijden ook nog echt het gemis aan kracht.
waardoor mij handen soms te veel gaan dragen om te voorkomen dat ze te veel bergaf wilt gaan lopen.
maar dat zal vast goed gaan komen met de tijd.
zodra ik haar recht heb en van achter na voor neemt ze vanzelf deze halshouding aan.

in plaats van hakken uitdrukken zeg ik zelf liever tenen omhoog.
omdat ik anders vlug neig na stoelzit.
wel merk ik dat mijn kuiten nog vrij stug zijn met korte spieren dus ben al erg blij als mijn hakken horizontaal zijn. (al druk bezig met ze wat te rekken)

bibabennie

Berichten: 58
Geregistreerd: 25-08-14
Woonplaats: Nijmegen

Re: Golivi net in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 15:17

Ik vind het een heel leuk paardje! Wel heb ik het idee dat hij best wel hangt in jou hand.

En let op want jij zegt: 'je merkt met rijden ook nog echt het gemis aan kracht.
waardoor mij handen soms te veel gaan dragen om te voorkomen dat ze te veel bergaf wilt gaan lopen.'

Dit kun je niet met je hand oplossen! Het klopt dat ze kracht mist en daardoor misschien wat zwaarder wordt in de hand (corrigeer me als ik het fout heb) maar dit kun je dus alleen oplossen door je paard sterker te maken in de achterhand. Als de achterhand sterker wordt kan zij dat wat meer laten zakken waardoor zij zichzelf makkelijker kan dragen (aan de voorkant, achterkant zakt dus voorhand kan omhoog komen) en dus meer bergop kan gaan bewegen. Veel kleine schakels (5 meter naar voor schakelen en dan weer terug) kunnen hierbij helpen!

Succes!

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Golivi net in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:51

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re: Golivi net in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:44

Vriendelijk beeld, doch let op dat je handen niet te hoog gaan. Zie ze liever wat lager richting de schoft. Niet vastzetten uiteraard. Das 1 dingetje dat mij opvalt.
Knap hoor dat je zoveel bent afgevallen. Ben wel benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen ;-)

DiscoDipp

Berichten: 2869
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Golivi net in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:09

'Mijn eigen vet onder controle houden' hahaha sorry daar moest ik even om lachen!

Ten eerste vind ik het heeeel knap dat je zoveel bent afgevallen!!


En ten tweede vind ik het er goed uitzien, houding mag aan gewerkt worden maar t gaat sws de goede kant op!!!

kiertje22
Berichten: 116
Geregistreerd: 06-07-13
Woonplaats: Tholen

Re: Golivi net in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:23

Ziet er goed uit, ik zie alleen nog dat je een beetje voorover zit. En in galop je voeten helemaal in de beugels zitten. Maar voor de rest ziet het er goed uit! Mooi ontspannen

eldie
Berichten: 351
Geregistreerd: 19-02-09

Re: Golivi net in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:28

Het ziet er in de basis netjes uit, let wel goed op dat je je schouders blijft ontspannen. Wees bewust van je bovenlichaam, achterover zitten en loslaten in schouders en armen. Hou rustig contact, als zij sterker aan de achterkant wordt, dan kan ze voor meer omhoog komen.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Golivi net in training

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:12

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.