Tinkerhengst Boris!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinde
Berichten: 17
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: zoetermeer

Tinkerhengst Boris!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 15:34

Hallo allemaal,

IK ben nieuw op dit forum, mijn naam is Tinde. Ik heb een beetje lopen spitten in de berichten hier en het valt me op dat de naam Boris veel wordt gebruikt om te melden dat hij zo steigert en bokt.

Ik heb bekkeninstabiliteit opgelopen na de bevalling van mijn zoontje. Mijn eigen paarden moest ik hierdoor verkopen, omdat ik niet meer mocht rijden. Nu ik na 4 jaar zover ben dat ik weer mag beginnen met paardrijden mag ik van de eigenaresse van Boris op hem rijden. Hoewel ik dus nog weinig spierkracht in mijn bekken en benen heb en weer wat onwennig in het zadel zit kan ik op Boris vertrouwen. Hij is zo lief, rustig en mak dat ik hem niet herken in de berichten van jullie? Ik rijd zowel in de bak als buiten met Boris en hij doet geen stap verkeerd, laat staan dat hij ooit gebokt of gesteigerd heeft bij mij............

Misschien dat jullie toch de eigenaren moeten geloven dat Boris wat fris is op vreemd terrein, zij kennen hem tenslotte het beste!

Verder denk ik niet dat je het "tinkerkarakter"kunt vastpinnen op een bepaald paard. Hengsten zijn misschien wel eens wat drukker dan bijv. ruinen of merries zijn vaak humeuriger als ze hengstig zijn. Wat ik heb begrepen van een tinkerkarakter is dat dit een open en eerlijk, spontaan en goedgehumeurd paard is dat van werken houdt. Daaraan voldoet Boris volkomen. Daarnaast is het een clown die van een lolletje houdt, maar toch byzonder goed opgevoed is anders was het immers lichamelijk voor mij niet mogelijk geweest om met boris te gaan rijden.

Een heel bericht van mij, als nieuwkomer maar ik wilde toch even mijn ervaring met Boris delen.

Groetjes

Tinde

[/b][img][/img][img][/img]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:00

Lijkt mij handig als je de url tussen [img]url[/img] hihi Clown Wel leuk dat hij zo rustig is en dat je daardoor weer kunt rijden! Lachen Maar goed ik wil wel de foto's zien hoor! Haha! Ennog veel plezier met Boris hoop dat ie altijd zo lief blijft!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 16:05

--
Laatst bijgewerkt door snowdon op 12-11-02 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinde
Berichten: 17
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 16:07

Hoi [***],

Hierbij de foto vam Boris, Mijn vriendin rijdt hem hier

Groetjes

Tinde

Afbeelding

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 17:33

leuk hoor! en ik ben het met leon eens.. elk paard heb ander karakter

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 18:28

Mooie foto van Boris maar ik heb nog nooit gelezen of gehoord dat hij zo zou bokken of steigeren Verward
Veel plezier met het rijden in elk geval!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 19:03

Heb er ook nog nooit van gehoord dat ie zou bokken e.d. Heb hem wel gezien op de hengstenshow, maar hij was af en toe wat springerig, wat normaal is als je een zooi hengsten bij elkaar hebt Haha! Maar vind het een super hengst hoor Kwijl

Tinde
Berichten: 17
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: zoetermeer

Toch echt gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 20:03

Ik heb nog even gespit en gezocht op dit forum en ben toch meerdere berichten tegen gekomen van een forumlid dat AKERNA heet. Die zegt hierin dat Boris gemeen steigert en geen leuk tinkerkarakter heeft, hetgeen gebasseerd is op wat hij/zij gezien heeft tijdens een hengstenshow. Daar slaat dan ook mijn eerste berichtje op!

Maar jullie hebben gelijk, het zijn berichtjes van 1 persoon en dat had ik zo snel niet gezien. En zoals een van jullie al zei, als er meerdere hengsten bij elkaar zijn moeten ze natuurlijk wel even laten merken dat ze er zijn.....

Groetjes,

Tinde
(hoe krijg ik die smileys hierbij?)

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 20:05

Weet wel een andere hengst die niet zo'n fijn karakter heeft...

Romany

Berichten: 37
Geregistreerd: 29-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 21:08

Hoi, ik ben een keertje op bezoek geweest bij Boris en
zij bazinentje, toen hadden wij nog geen tinker en waren
we op zoek, mede door Boris zijn brave karakter zijn wij
toen overstag gegaan om een tinker aan te schaffen, en
Boris hebben wij zeker niet zien bokken of steigeren.
Het is een mooie en brave hengst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 22:16

Je kunt de smilies erbij krijgen door te kiezen voor 'nieuw antwoord' hierdoor wordt deze venster vernieuwd.. en krijg je rechts allemaal smilies te zien. Door op deze te drukken krijg je ze tussen, achter/voor je text te zien. Maar als je dus een text aan hettypen bent en je grbuikt smilies dan komt er ipv de 'echte' smile een soort van codering te staan b.v. Als ik op deze smile zou klikken voor in mijn text Clown dan krijg je in jou text te zien : + * dit echter wel zonder spatie ertussen* pfff... hoop dat je het allemaal nog beetje snapt Haha! Groetjes
En wees gewaarschuwd deze forum werkt ZEEEEEEEEER verslavend Clown

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 09:47

ik heb het ook wel eens gehoord. maar ik vind hem erg gaaf! en ik vroeg me af hij is zelf erg wit (vind ik persoonlijk) maar dekt ie ook wit? ik wil mijn tinker merrietje graag een keer laten dekken maar ik hou niet zo van bont Haha!

Tinde
Berichten: 17
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: zoetermeer

Weet ik niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 12:00

Hoi!
Ik weet niet hoeveel wit Boris vererft, dat zou je aan mijn vriendin tevens eigenaresse Boris moeten vragen! Ik zal vragen of ze je berichtje even leest!!! Ik fok zelf namelijk Engelse Bulldoggen en dat is toch wat anders dan Tinkers!

Groetjes,

Tinde Knipoog

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 15:16

hey! ja dat klopt dat dat werd gezegd. ik was en ben het er niet mee eens. heb zelf een jaar op dezelfde stal gestaan met mn eigen hengstje (weliswaar een welsh maar tog Haha!) en ik heb zo vaak lopen vitten op mn eigen pony dat ie een voorbeeld aan boris moest nemen en ook zo braaf moest worden. het is een superhengst!! enne voor foto's kan je ook gaan www.iersetinker.nl

Tinde
Berichten: 17
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: zoetermeer

Precies!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 15:24

Hoi Madelien!

Dank je, ik vind Boris ook een heerlijk karakter hebben..... Enne Boris ken ik al vanaf dat 'ie ongeveer 1 jaar oud is, toen stonden hij en Hemke namelijk op de stal waar mijn paarden stonden! Ik zie hem en de andere 2 hengsten van Nadine een paar keer per week, dus haar site ken ik ook al van uit mijn hoofd hahahaha!

Groetjes,

Tinde

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 15:27

Hoi Tinde, ik ben blij dat jij op Boris mag rijden en dat die zo'n zonnig karakter heeft! Ik heb zelf een Tinkermerrie gehad die SUPERBRAAF op stal was, maar met rijden absoluut geen lieverdje Boos! . Ze liep andere paarden gewoon ondersteboven en werd dan onbestuurbaar, waardoor ik toch enige reserve ten opzichte van Tinkers heb opgebouwd Frusty . Ook als ik de "Battie" lees, zie ik vaak in de tekst van mensen die Tinkers langere tijd hebben staan: "de eerste .. jaar dacht ik waar ben ik aan begonnen, maar nu begint ze me te vertrouwen.." enz. Ik heb helaas dat geduld niet, het moet meteen "klikken" of niet... en ik heb ontdekt dat ik dus meer Fjordenfan ben

En nu ga je lachen... Denk nu niet dat ik Tinkerhater ben... in tegendeel... ik heb net een kruising Fjord/Tinker merrieveulen gekocht... en houd m'n hart vast voor als ze 3 is Verward Knipoog

Tinde
Berichten: 17
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 15:32

Oooooooh ik ben zeer benieuwd naar je veulen!!! Ik had namelijk een Fjord!!!!!!!!!!

Boris was altijd wel duidelijk aanwezig op stal maar hij had en heeft nog steeds geen vervelende trekjes.

Groetjes,

Tinde

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 15:34

Hoi Tinde, het is het rechterkoppie als je bij mijn naam kijkt, maar ik zal even kijken of ik een foto kan uploaden van haar. Als je uiterlijk naar Belle (zo heet ze) kijkt is ze 90% Tinkertypisch en alleen het staartje en een heel klein (10 cm) aalstreepje op haar kont voor haar staartje Fjordachtig.. dus hopelijk veranderd mijn vooroordeel over Tinkers met haar... hihi

Tinde
Berichten: 17
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 15:41

Wat een droppie zeg! Maar even over je tinker vooroordeel: mijn fjord Noran hield alleen maar van scheuren, echt harder dan hard en zo ken ik nog meer fjorden....... Dus als jouw veulen zo'n scheurijzer wordt, niet de tinkers de schuld geven hahaha!

Tinde

Aan de naam van jouw ruin te zien is mijn fjord even oud als de jouwe!

nadinec

Berichten: 542
Geregistreerd: 13-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 15:45

He Tinde,

Wat zie ik nou, schrijf jij nou over onze schat Boris. Hou er rekening mee dat het verslavend is om op dit forum te zijn. Dank je wel voor je lieve woorden, wanneer kom je weer rijden??

Groetjes
Nadine

Tinde
Berichten: 17
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 15:49

He Nadine!

Ja, ik zit (weer) over Boris te schrijven! Ik ben morgen gewoon van de partij! Ik bel vanavond wel ff om af te spreken, IK WIL WEL UITSLAPEN HAHAHAHA!

Tinde

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 15:54

Hoi Tinde, dat klopt denk ik, Nais is 13-04-1993 geboren en een SUPERBRAVE en mooie rodblakke Fjord (geen zwarte streep), maar ik ken dat soort scheurijzers inderdaad ook onder de Fjorden... Maar mijn Tinker was niet alleen een scheurijzer, maar ook onbestuurbaar en ze beschadigde andere paarden.. maar Belle doet zoiets vast niet, want die wordt opgevoed en niet alleen grootgebracht Schijnheilig .

Ik zal es effe proberen om foto's neer te zetten van beiden...

Mijn supermaatje Naisven, mooi koppie he?

Afbeelding

Naisven tijdens evenement Paard & Landleven...

Afbeelding

en onze Belle.... eerst nog bij de moeder

Afbeelding

en daarna bij de opfokstal

Afbeelding

Afbeelding

Tinde
Berichten: 17
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 16:01

Mooi hoor! Noran is een "blauwe" fjord, ook wel gra-isabel genoemd.

Wat een gaaf gezicht Belle en haar moeder, inderdaad een tinker look-a-like maar er zal vast ook wel wat fjord inzitten. En je hebt gelijk, opvoeden is belangrijk!!!! Mijn fjord moest destijds verkocht worden omdat ik niet meer mocht rijden en nu heb ik dus alleen te maken met de paarden van Nadine en haar vriend. Boris & Co is erg goed opgevoed en dat scheelt een stuk in de omgang.

Tinde

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 16:03

Het Fjordachtige aan Belle is echt haar staartje, hihi. Belle is sinds de geboorte al superbraaf en dat wil ik graag zo houden want inderdaad, een goed opgevoed veulen wordt bijna altijd een heel leuk paard! Wel leuk voor je dat je nu weer kunt rijden. Die Boris heb ik ook een keer op een hengstenshow gezien en ik vind hem geweldig! Mooie foto trouwens...

nadinec

Berichten: 542
Geregistreerd: 13-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 16:05

Gaaf, je veulen, wel apart zo'n kruising Tinker/Fjord. Ik geef je helemaal gelijk over het opvoeden. Maar Tinde niet zo opscheppen he. Bel me vanavond, dan kunnen we even afspreken. We gaan vroeg naar de vrouw en daarna naar de 3 heren. Moeten nog eens foto's maken als je Bor rijdt. Anders als je Hemke rijdt. Kunnen we ze gelijk op de site plaatsen.

Doei
Nadine