Caspers eerste HAW

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Caspers eerste HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 20:27

Afbeelding


Na een jaar word dit mijn eerste HAW met Cas, ik ben nu erg tevreden met het resultaat dus vond het wel eens tijd worden.
Ik heb Casper nu bijna een jaar, toen ik hem kocht was hij kwa rijden volledig groen dus wat het aan mij de taak om hem in te rijden. Dit ging in het begin niet met veel succes, vanwege het niet begrijpen van elkaar en natuurlijk het puberen van bijde kanten.. ( toch wel het meeste bij mij :+ )
Sinds een paar maanden heb ik les van iemand die een opleiding heeft gevolgt bij Anoine de Both, zei geeft ook zo les en het bevalt me meer dan een beetje :)helaas zijn deze lessen erg duur en moet ik het zelf betalen dus de komende tijd even geen les..

Casper
6 Jaar
1.67
Manno x Ulandro (?)

Verbeter punten die mij sterk opvallen:
- Hakken uitdrukken
- Voor me uit kijken
- Minder op de voorhand
- Actiever
Hij heeft nog niet zoveel spieren dus vind het nog moeilijk om zijn achterhand veel en goed te gebruiken, ook heeft hij nog wat moeite met de balans vinden.



1. Net opgestapt, valt weinig over te vertellen alleen wel dat mijn hand verdwaalt is..
Afbeelding

2. Teveel op de voorhand, en ik vind dat ik te ver achter in het zadel zit
Afbeelding

3. Voor me uit kijken
Afbeelding

4. volgens mij zie ik weer wat centjes liggen..
Afbeelding

5. Dit vind ik zelf wel een lekker beeld
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Te sterke binnen hand
Afbeelding

8. Ook deze vond ik er fijn uit zien
Afbeelding


En als vergelijking met een paar maanden terug, ik schaam me diep als ik hier naar kijk :')
Afbeelding


Kritiek is natuurlijk van harte welkom, maar wel graag opbouwend :)


canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Re: Caspers eerste HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 23:07

bedankt voor de tips, dat teugelbruggetje zou wel eens iets kunnen zijn!
Ik weet niet waarom hij altijd met zn staart zwiept, doet hij ook tijdens het longeren, misschien heeft hij ergens pijn, maar ik denk omdat hij dit ook bij de vorige eigenaar voor de koets deed een soort tik is..

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 16:50

@angela, ik wil al heel lang een osteopaat laten komen alleen vinden mn ouders het niet nodig en zou ik het dus zelf moeten betalen.. helaas kan ik dat dus niet betalen op het moment :(

@Ess_Ramona, ik heb de teugels nog wat langer omdat hij de ruimte wil om te kunnen ontspannen. Zodra k ze een stuk korter pak drukt die zn rug weer weg en is er totaal geen ontspanning te vinden, ik hoop ze steeds een stukje korter te kunnen pakken en zo bij het juiste voormaat te komen :)

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Re: Caspers eerste HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 22:28

@ka_tje ik heb daar eigenlijk nog nooit last mee gehad, vind een staart in met cap op zo vervelend zitten in mn nek dus heb liever af en toe en haar een in gezicht :p

@steM ik ben iedere maand ook al wat geld aan het achter houden, over een tijdje heb ik vast genoeg om iemand te laten komen :)

Iedereen ook bedankt voor de tips en positieven reacties! erg fijn om te horen

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 15:38

opisop_shop schreef:
een vlecht in je haar dan?
Op de oudere foto heb je je beugels volgens mij langer?
Vind je daar wel wat lang ogen voor je paard, maar je been is zo wel rechter, dus misschien toch nu een gaatje langer doen?
Lengte van de teugels is voor nu wel prima, probeer wel je handen op dezelfde plaats te houden.


Dat was een ander zadel, de beugels zitten nog op exact de zelfde lengte alleen dat zadel veerde volgensmij iets mee, een vlecht vind ik ook rot zitten lossen haren is gewoon meer mijn ding :p


canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 15:39

Tabaluga12 schreef:
Ziet er al stukken beter uit! Je paardje oogt nog wel erg slap. Wellcht een aantal keer per week bijgezet longeren.


ik longeer hem nu minimaal 2x per week met dubbele longe, de foto's zijn trouwens van een week of 3 terug, hij is nu al iets meer in de bespiering :)

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Re: Caspers eerste HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 15:52

Het is me gelukt dat er een osteopaat gaat komen :D vrijdag gaan we 2 weken op vakantie en als we terug zijn gaan we serieus opzoek naar iemand die casper komt nakijken :) dus als iemand weet wie mij hier goed mee kan helpen wil ik dat graag weten!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers