Beertje Winston aan het werk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marjo

Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Beertje Winston aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 22:52

Hallo!

Naast het boscrossen ( [ITP] Spetterend het bos door! ) moet er natuurlijk ook serieus gewerkt worden :) Zaterdag 14 december heb ik een wedstrijdje met Winston op de manege, en we zijn druk aan het oefenen. Afgelopen woensdag liep hij als een trein. Lekker voorwaarts, actief op mijn been en ook nog lekker rond +:)+
Vandaag merkte ik al dat hij weinig zin had :') Hij reageerde een stuk slechter op mijn been en het was óf van voren, óf van achteren. Nu ik de foto's terugkijk liep hij toch beter dan ik dacht :P
Maargoed, ook mindere trainingen zitten er tussen en die mogen ook getoond worden.

Ik wil graag voor 2014 een startkaart aan gaan vragen, en ook gaan rijden bij een vereniging in de buurt. Ik wil dan om de week dressuurles en om de week springles gaan volgen. Eens per maand een wedstrijdje en gewoon zien hoe ver we kunnen komen.

Ik rijd Winston nu ruim een jaar. Augustus 2012 ben ik begonnen hem te verzorgen en sinds die tijd zijn we al met sprongen vooruit gegaan. Een paar lesjes hebben al zoveel verschil gemaakt! Helaas heb ik door financiele redenen geen geld meer gehad voor een lesje. 1 december heb ik voor het eerst sinds een half jaar weer eens les :P

Het topic van de vorige keer: Marjoow @ [RT-HAW] Fjord Winston aan de dressuur!
Ik ben heel benieuwd!

Losrijden, Winston is echt een dieseltje die even op gang moet komen in het begin. Door veel overgangen te rijden en van voren los te laten lukt dit vaak wel.
Afbeelding

Van een galopje word hij altijd lekker los.
Afbeelding

Natuurlijk heb ik langer los gereden dan bovenstaande foto's doet blijken. Ik denk alleen dat ik aan het echte werk meer heb :)
Afbeelding

Afbeelding

Bekend probleem, teugels te lang :Y) Het lijkt ook of ik ze gelijk vast zet, maar dat is niet zo.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galop is nog een groot aandachtspunt. Rechtsom gaat het nu aardig! Al blijft het lastig om hem aan de gang te houden, zeker als ik hem van voren ook nog eens rond vraag.
Afbeelding

Afbeelding

Hier vind ik hem heel fijn lopen:
Afbeelding

Hier heb ik hem echt even naar voren laten rijden. Hij liep echt níet door. Voorkant, nouja dat moet dan maar even. Hij zette nu iig zijn achterhand er wel onder :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tsja. Dit denkt Winston er dan van :')
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! Aan onderbouwd commentaar heb ik het meest :D

Met dank aan Arianne (Detroit) voor de mooie fotos!

Groetjes,
Marjolijn


Marjo

Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 17:08

EngeltjeS schreef:
Wat een leuke fjord heb je daar zeg! :D
Een eigenwijsje of niet?

Jammer dat je op de meeste foto's voorover zit.
Maar hé: Ik vind jullie wel een hele leuke combinatie!


Eigenwijs is hij zeker ja :') Haha!
Bedankt! :)

Dorine92 schreef:
Probeer je handen te dragen ipv vast te zetten op het zadel
En rechtop zitten :) (je hangt nu voorover)
Succes!


Ik zet mijn handen ook écht niet vast... Ik begrijp dat het er zo uitziet maar dat is echt niet zo.

xLoki schreef:
Leuk Marjo!
Hij gaat steeds beter he? :)

Heb paar puntjes waar je op kan letten: bij het loswerken zet je je handen echt heel breed waardoor je hem ook wat tegenzit in je houding (bekken niet gekanteld, zwaartepunt naar voren) en hij minder de ruimte krijgt om los te laten. Probeer je handen voor je te dragen, dit hoeft niet heel hoog te zijn maar wel dat hij de ruimte krijgt om zich te ontspannen. En probeer wat meer rechtop te zitten.

Succes!


Ja waarom ik mijn handen bij het losrijden zo breed zet :') Haha xD
Soms zakt hij daardoor makkelijk in een lange en lage houding, maar tis niet goed nee.

Froos schreef:
Mooie fjord!
Let op je handen! Je kan beter je bovenarmen hoog opstellen en je onderarmen ontspannen. Probeer je handen ook iets dichter bij elkaar te houden ;)
verder vind ik dat je meer naar achteren mag zitten en misschien je beugels iets langer? Het is maar een tip, bij de standfoto kan je zien dat de lijn van je hakken-heupen-schouders verbroken wordt doordat je benen iets te ver naar voren liggen.
Succes!

Edit; let ook op zijn activiteit achter, je bent volgens mij een beetje veel bezig voor waardoor vergeet dat er achter ook nog benen zitten :+
Probeer m eerst eventjes achter te laten werken, nogmaals Succes!


Ik heb mijn beugels in het begin wat korter dan op het eind. Dit omdat winston echt warm moet worden en hij eerder gewoon niet lekker zit. Met langere beugels heb ik dan minder balans en zit ik nog beroerder :P
Ook moet ik weer even wennen. In dit zadel zaten eerder blokjes in mijn knieholte. Die zijn nu weg waardoor ik mijn benen langer kan maken. Daar moet ik echt nog even aan wennen :P

En zoals ik in de OP al zei, de activiteit was er inderdaad niet echt vrijdag. Toch vind ik dat hij er niet verkeerd bij loopt, op sommige fotos zie je zeker wel een actief achterbeen. Het was een beetje óf van voren, óf van achteren. Ik vind het wel belangrijk dat hij zijn rug ook goed oprekt en ook rond loopt dus vandaar dat ik hem dan wat minder in tempo heb laten lopen.

liekec schreef:
Het lijkt bij deze serie alsof je heel erg met de voorkant bezig bent door je houding en handhouding, het hele totaal plaatje. Normaal zie ik dat helemaaal niet bij jou/jullie. Ik weet niet wat het is maar dat viel me op.
Iets achterover zitten en je handem wat hoger&meer dragen.
Jullie gaam goed vooruit!


Ik ben ook zeker niet alleen met de voorkant bezig. Ook de achterkant was ik zeker mee bezig, maar hij had gewoon écht geen zin. Omdat ik toch een beetje voor de foto wat leuks wilde laten zien heb ik toch even doorgezet. Normaal gesproken gooi ik het zadel er direct af en ga ik andere dingen doen :Y)

darkadia schreef:
Probeer inderdaad (zeker te zien op de eerste foto's) om je bovenlijf/schouders wat meer naar achteren te houden, maar pas op dat je een holle rug erdoor gaat maken ;) want dat is ook weer niet goed.
Verder zij. Je handen vrij laag en breed, maar sommige paardjes zakken er dan nu eenmaal fijner/makkelijker in, is zolang je je hand niet vast zet niet zo erg, dat komt later wel :) verder heel goed dat je hem idd van achter naar voren wilt rijden. Longeer je hem ook weleens met bijv pessoa teugel? Hij kan dan rustig zijn spieren opbouwen en balans trainen zonder jouw gewicht er nog bij.
Wat betreft je benen, die zijn idd bij t halthouden iets naar voren, tijdens er rijden niet, je kunt als trucje gebruiken dat als je langs je knie naar beneden kijkt je het puntje van je tenen niet mag zien :)


Longeren doen we eigenlijk alleen met een longeerlijn. Ik zou graag een longeerhulp willen uitproberen, maar de eigenaresse wilt eerst nog kijken met dubbele longe :)

Marjo

Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Beertje Winston aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 17:24

Als je iets vastzet dan moeten ze toch mijn bovenbenen aanraken?? Dat doen ze niet. Daar let ik namelijk heel erg op ;)


Marjo

Berichten: 37206
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Beertje Winston aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-13 00:33

Oh maar daar werk ik ook zeker wel aan hoor, het naar voren vallen :P haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers