Voor het eerst bij HAW, Mellow de fjord!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calice

Berichten: 9822
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Voor het eerst bij HAW, Mellow de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 21:07

Nu Mellow een maand in mijn bezit is durf ik me wel een keer aan HAW te wagen.
In 2010 heb ik Mellow al een korte periode gereden en nu een paar jaar later kwam mijn grote droom uit om hem te kunnen kopen :D .

Mellow en ik rijden recreatief rond en het gaat mij vooral om het rijden met plezier en het vertrouwen weer volledig terug krijgen na een tijd niet (intensief) gereden te hebben.
We hebben zeker nog punten van verbetering en deze zit onder andere in mijn handen, beenhouding, het naar beneden kijken en het feit dat Mellow rechts erg sterk kan zijn.
We rijden nu ongeveer 1-2x per week om het ook voor mij rustig op te bouwen en weer rustig aan elkaar te kunnen wennen.
Vandaag hebben we ook voor het eerst gegaloppeerd en wat was het leuk om dat weer even te doen :D .

Mellow is een 21 jarige fjordenruin van ongeveer 1,50 hoog.

Half oktober met "proefrijden", we hadden ruim 3 jaar niet meer samen gereden.
Afbeelding

En vandaag :) .
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken! tips en commentaar zijn van harte welkom! :)
Afbeelding

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:16

Jullie gaan stukje bij beetje steeds meer vooruit Ilse, super! +:)+
Wel zie ik je nog vaak naar je knappe Mellow kijken, wat volkomen logisch is ^^, ipv naar voren, maar daar kan je aan werken natuurlijk!

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Voor het eerst bij HAW, Mellow de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:20

Ziet er goed uit Ilse!!

Als opmerking zou ik zeggen dat je iets meer op je tenen moet letten, staan vaak wat naar buiten gedraaid maar dat gaf je zelf ook al aan!

Heel leuk dat je vandaag weer eens een galopje gedaan hebt :D Was hij niet aan het glijden met de ijzers op het gras?

MendyGinger

Berichten: 633
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Dorpje in Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:27

Ziet er goed uit, Ilse :D
Ik weet niet hoe jij dat voelt, ik kan dat namelijk nooit zo goed zien van een foto, maar ik heb het idee dat als je je teugels net wat korter pakt, je iets meer aanleuning hebt. Maar dat is natuurlijk aan jou, wat voor jou het prettigst rijdt. :)

Anoniem

Re: Voor het eerst bij HAW, Mellow de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:16

Wat me meteen opvalt is dat je beenligging niet optimaal is, je onderbeen is wat meer terug wat kan zorgen voor onbalans in het bovenlichaam. Misschien je beugels een gaatje korter doen zodat je je hakken wat beter kunt uitdrukken? Verder let op dat je recht boven je paard blijft zitten, op het laatst lijk je wat drukker bezig met nageeflijkheid en knik je in in je linkerheup. Ga elke minuut je zit even na, zit ik recht op met paard, is mijn rug recht, zit ik in het midden? Zodat je wat bewuster wordt van je zit.
Succes!

StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:23

Wat een gaaf paard zeg! En een heel mooi setje!

Ik zie op wat foto's dat je een beetje scheef gaat zitten, probeer daarop te letten. Ik vind je eerlijk gezegd wel wat zwaar voor hem. Verder geniet je wel van je paard zo te zien!

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:26

Leuk beestje. Ik vind je niet zo zeer te zwaar voor hem, maar ik heb wel de indruk (ook uit eerdere topics) dat je zadel iets aan de krappe kant is, of zie ik dat verkeerd?

nicole_floor

Berichten: 3243
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Voor het eerst bij HAW, Mellow de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:34

ziet er netjes uit.
Als ik een opmerking moet geven, zou ik zeggen dat je af en toe je hakken een beetje optrekt.

Kaula

Berichten: 2491
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Aan het einde van de wereld

Re: Voor het eerst bij HAW, Mellow de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:39

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

_Nicky

Berichten: 5130
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:20

Ooh wat een knap setje op je paard, staat echt super!
Volgens mij zag ik Mellow en Lucky pas in de wei staan toen ik in de trein zat. :)
Probeer inderdaad je hakken meer uit te drukken, het lijkt vanaf de foto's net alsof je in de beugels 'staat'.
Verder ziet het er ontspannen uit, keep up the good work! :)

Els_175
Berichten: 187
Geregistreerd: 07-03-11

Re: Voor het eerst bij HAW, Mellow de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:24

Wauw mijn complimenten Ilse. Je bent echt vooruit gegaan.
Je zit rechter op je paard, hebt je handen al iets rechter en je benen liggen fijn in het zadel.

Ik vind echt dat je goed vooruit bent gegaan en bewust bent van je houding en rijden.
Ik vind het vooral knap omdat je recreatief rijdt en 1 a 2 keer per week en dan toch al zo'n verandering te zien.

Je rijdt hem lekker rond. Als tip wil ik nog geven om lekker door te blijven gaan, genieten van je paard en neus omhoog! En af en toe iets meer contact houden met de mond. Maar ik weet zeker dat dat goed gaat komen. ;)

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Voor het eerst bij HAW, Mellow de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:29

Soms heb je je handen iets ongelijk, op de ene laatste rijfoto vind ik je linkerhand erg streng ogen. Verder zou ik je beugels 1 gaatje korter doen, zodat je beter je hakken uit kan drukken, als laatste zou ik je teugels ietsje korter nemen, af en toe heb je je handen bijna bij je buik. Verder vind ik het er heel netjes uitzien! Ga lekker door samen

annesterre

Berichten: 834
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:30

jullie zijn goed vooruit gegaan :))
misschien inderdaad de beugels een gaatje korter en je hakken wat meer uit drukken

eline10

Berichten: 2317
Geregistreerd: 26-12-10
Woonplaats: Overijssel

Re: Voor het eerst bij HAW, Mellow de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:32

Ziet er goed uit Ilse! :D
Alleen je hakken mag je nog wel wat meer uitdrukken.

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:35

Het rijden ziet er fijn, vriendelijk en ontspannen uit!
Probeer soms nog iets meer te ontspannen in je armen en schouders/rug.
En probeer ook je hak iets meer uit te drukken, maak jezelf zwaar als het ware in het zadel :).
Misschien je beugels een gaatje korter doen?
Het setje staat hem heel erg goed trouwens :D

Surprise_
Berichten: 385
Geregistreerd: 31-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:49

Joolien schreef:
Wat me meteen opvalt is dat je beenligging niet optimaal is, je onderbeen is wat meer terug wat kan zorgen voor onbalans in het bovenlichaam. Misschien je beugels een gaatje korter doen zodat je je hakken wat beter kunt uitdrukken? Verder let op dat je recht boven je paard blijft zitten, op het laatst lijk je wat drukker bezig met nageeflijkheid en knik je in in je linkerheup. Ga elke minuut je zit even na, zit ik recht op met paard, is mijn rug recht, zit ik in het midden? Zodat je wat bewuster wordt van je zit.
Succes!


Beugels gaatje korter lijkt me inderdaad goed advies. In ieder geval voor eventjes, ik had ongeveer hetzelfde probleem als jij met mn beenligging. Net een gaatje korter kun je net even mooier je benen lang maken (lekker tegenstrijdig :')).
Leuke paardje! &leuke peesjes!

Oneofus
Berichten: 145
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Voor het eerst bij HAW, Mellow de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:29

Wat een knapperd heb je daar! :-)

Ik vind het rijden er best wel goed uitzien, alleen zit je met een knik in je polsen, waardoor je handhouding niet correct is. Probeer daar op te letten. En idd, een gaatje korter, zodat je leert om je hakken meer uit te drukken. Heb zelf ook lang dit probleem gehad, en dit heeft me enorm geholpen.

Veel succes verder! :-)

Luniek

Berichten: 423
Geregistreerd: 26-06-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:24

StableDoor schreef:
Wat een gaaf paard zeg! En een heel mooi setje!

Ik zie op wat foto's dat je een beetje scheef gaat zitten, probeer daarop te letten. Ik vind je eerlijk gezegd wel wat zwaar voor hem. Verder geniet je wel van je paard zo te zien!


Ben ik het mee eens. Ik vind je ook wel wat zwaar ogen voor Mellow.
Verder vind ik wel dat je hem erg netjes rijdt. Je zit netjes, alleen je polsen zijn inderdaad een aandachtspuntje. Mellow loopt verder lekker ontspannen en het is ook een heel mooi beestje om te zien!

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Voor het eerst bij HAW, Mellow de fjord!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:11

Wat is Mellow toch een ontzettend leuke fjord. :j Zou hem ook echt 10 jaar jonger schatten!
Mooi setje heb je weer op en wat passen jullie twee leuk bij elkaar.

En omdat het HAW is; probeer je teugels een slagje korter te pakken, je lijkt soms de neiging te hebben je handen wat dicht bij je lichaam te houden.