Zelfopgeleide eigen pony aan het werk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:38

Je zit echt gigantisch scheef, dan is het voor zo'n jong paard echt moeilijk om recht te blijven lopen wat uiteindelijk resulteert in een scheef paard. Doordat je zo scheef zit werk je ook continu veel te veel in met je linkerhand. Word je hier op gewezen in de lessen? Ik vermoed dat het paard hier een grote invloed op heeft aangezien je op de eerste foto's een stuk beter zit, maar zo krijg je natuurlijk wel een beetje een vicieuze cirkel (paard loopt minder goed -> jij zit daardoor minder goed -> paard gaat minder goed lopen -> etc. etc.)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-12-13 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:44

_KiMbErLeY_ schreef:
Bizzybijtje.... ik heb een verkeerd zadel gehad die er niet goed op lag, we zijn echt aan het klieren om een goed zadel te vinden ;( Verder heb ik 5 maanden met een knieblessure (links) gelopen waardoor mijn gestel echt weer moet wennen, ik denk dat ik nu harder inwerk met mijn linkerhand om mijn linkerbeen te compenseren! Hier ben ik me inderdaad bewust van en ben ik mee bezig! maar goed dat je het opmerkt, bedankt



Je knikt in in je heup dus daar heeft je knie vrij weinig mee te maken. Bovendien is er op de eerste foto's vrij weinig aan de hand, al neig je op de tweede foto wel alweer iets meer naar links. Je handen willen compenseren door scheef te gaan, waardoor je harder inwerkt met je hand dan nodig.

EDIT: Links en rechts, moeilijk om te onthouden :P
EDITEDIT: Nee was toch goed :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-12-13 14:48, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:51

_KiMbErLeY_ schreef:
Muhahaha, m'n zit is echt a story of my life..... Vroeger op de manege heb ik les gehad, daarna eigenlijk altijd alles alleen gedaan waardoor mijn houding er echt slechter van is geworden! Ik wil er nu echt aan gaan werken, dus bedankt voor de tips, kan ik zeker wat mee!!

De reden dat ik sporen draag is omdat mevrouw bijna niet reageert op een zweep (pas als ik hem echt hard klets (1 hand los doe)) Dit is ook op aanraden van instructrice, ik gebruik hem niet constant, maar het is om haar ff bij de les te houden/er doorheen te rijden.

Bizzybijtje, ja heup heb ik eerder gehoord, hoe doe je dit niet :')



Nou ja mijn vraag was dus of je daar bij je lessen wel op gewezen wordt? Anders kun je werken aan je paard wat je wilt, zolang je zelf nog niet min of meer goed zit gaat 't allemaal vrij weinig helpen :))


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers