Lynn weer eens @ work

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:18

Lynn en ik zijn alweer even samen bezig, mooi moment voor weer een topic van ons.
Lynn is 4,5 en ons niveau is zadelmak :D

Onze werkpunten:
- Lynn loopt nog best veel op de voorhand, die moet meer van achter uit gaan lopen :) dat is zeker verbeterd, maar aangezien Lynn's baasje graag op haar doos zit (en op haar billen moet gaan zitten) is dat nog wel voor verbetering vatbaar :j
- Ik wil haar echt meer bij elkaar gaan rijden, ze wordt makkelijk te lang, en dat is echt wel een werkpuntje.

- Ik moet op m'n kont gaan zitten en niet voorover op m'n doos...... echt frustrerend is dat, alsof m'n gevoel me voor de gek houdt, denk je dat je netjes op je billen zit, en wat zie je op de foto's terug? Juist :x
- handen dragen. Is voor m'n gevoel al wel verbeterd, maar nog niet zo ik het hebben wil.

Ter vergelijking: onze eerdere topics:
Lynn net ohz: [RIJ-ITP] Lynn@ puppiewerkjes..... voor het eerst op bokt
Eerste keer HAW: [RT-HAW] Anglo-Arabier Lynn @ work (v. Dosator)

Afbeelding
Instappen

Afbeelding
Drafje, op de voorhand, en ik zit op m'n doos :=

Afbeelding
Lang teugeltje tussendoor :)

Kunnen we ook zo (een ander moment uiteraard):
Afbeelding

Afbeelding
Weer oppakken, ik ben te streng met mijn binnenhand, en Lynn kruipt achter de teugel.

Afbeelding
Zo heb ik haar liever, wel voor de loodlijn, maar nageeflijk.

Afbeelding
Soms zijn er opeens heel interessante zaken te zien :D (vind haar hoofdje op deze foto érg mooi, ikzelf kijk natuurlijk weer veel te serieus)

Afbeelding
En weer geconcentreerd :j dit plaatje ben ik best blij mee :)

Afbeelding

Afbeelding
Uitdraven. Mijn houding is rúk.

Commentaar is welkom mensen! En tips ook :)
Wat betreft de neusriem: dat is een bewuste keuze, Lynn wordt erg geïrriteerd van een sperriempje, dus hebben we een aantal keer zonder geprobeerd, en uiteraard krijg je dan meer terug wat je doet, merrie kan haar mond open doen als 't vrouwtje vervelend is, en haar tong over het bit gooien enzo, maar dat viel enorm mee eigenlijk, Lynn vond het prima zonder, en ik dus ook. Buiten dat hoef ik niet zo nodig aan symptoombestrijding te doen wat dat betreft, ik zie liever waar het fout gaat, en zonder sperriem rijden vind ik wat dat betreft een prima spiegel.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:24

Ik weet :o :o :o

Maar dank je wel :D Ben er best blij mee idd :D

@ Joolien: zadel ligt prima, nieuw zadel, is een week geleden aangemeten, en hij ligt gewoon recht :) het ligt aan mij, ik zit voorover, en daarmee gooi ik haar op de voorhand :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:35

Joolien schreef:
Yamcha schreef:
Ik weet :o :o :o

Maar dank je wel :D Ben er best blij mee idd :D

@ Joolien: zadel ligt prima, nieuw zadel, is een week geleden aangemeten, en hij ligt gewoon recht :) het ligt aan mij, ik zit voorover, en daarmee gooi ik haar op de voorhand :)


Ok, waarom ligt er dan een bontje onder? Die maakt het zadel enkel maar smaller en soms niet passend :)

Zadel is aangemeten met bontje, zodat de kussens aan de voorkant wat zachter kunnen blijven en er voldoende ruimte blijft voor de spieren in het schoft/schoudergebied om te kunnen groeien :) je begrijpt dat een paard dat nog niet lang onder het zadel is, nog niet erg zwaar bespierd is :)

Lente: dankjewel voor je superfijne commentaar, daar kan ik echt heel veel mee :+:

Bella: thanks meid! :+:

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:13

:') klinkt idd als een uitstekende methode :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:15

Joolien schreef:
Yamcha schreef:
:') klinkt idd als een uitstekende methode :')


Heb je vaak ook meteen lang geen seks meer :')

_O-

Arme lief :')

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:30

Ja, weet je wat het meest afschuwelijke is? Bij mijn vorige merrie had ik daar dus helemaal geen last van, van die kapstokken.... Maar bij deze dame dus wel. Geen idee hoe het komt, weet wel dat ik hard aan het werk ben om niet als een wasknijper op m'n paard te zitten, maar dan moet ik nog steeds wel opde binnenkant van mijn bovenbenen zitten, volgens mij. Dus waar het nou fout gaat is me een raadsel.....
Dat idee van papiertjes is wel leuk Lente, maar ik ben bang dat ik dan weer ga klemmen :=.


Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:47

Thanks! Ga ik dinsdag eens proberen :)

vandaag trouwens fijn gereden, mis wel serieus spiegels in de baan :) maar zal op stal eens vragen wat er mogelijk is :)

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:06

Schraler weet ik zo niet. Maar voor de rest heb je wel gelijk denk ik :o

Iets om wat aan te doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:45

Ze is idd overbouwd, klopt, hoop serieus dat dat nog recht trekt :j thanks femo! :+:

@ Ayasha: kan goed zijn, heb haar echt ook onder dek staan, ze kan zeer slecht tegen nattigheid idd :) heb haar gister losgereden met een uitrijdeken, toen vond ik haar stukken fijner ook :)

ik ben idd niet anders gaan rijden, zou dat ook niet willen :)

wat spanning betreft, klopt dat zeker, ik vind het nog altijd best eng als er foto's worden gemaakt, en toch wil ik daar ook mee leren omgaan :j maar dat is best nog wel een issue voor mij :o

:wave: Sabine! achterover zitten..... 'k zal er mee oefenen, en mijn teugels ook op die lengte nemen :) dan als ik contactverlies heb, weet ik dat ik weer voorover zit :)
foto's komen goed, heb Marlies gevraagd of ze over een maand weer foto's wil nemen, we zullen zien of het dan verbeterd is ('k zal dan in Kerstset moeten zeker? :') )

Gooya, dank voor je fijne tips :) ben best heel gelukkig met de instructeur die ik nu heb, ook best veel bezig met voelen, en hoewel ik nu prima kan voelen of Lynn met voldoende activiteit loopt en over de rug is (foto 8 was ze idd heel fijn, en die foto's erna ook, was ik ook fijner denk ik zo) houdt mijn gevoel me nog aardig voor de gek als het rechtopzitten betreft, soms denk ik echt dat ik netjes zit, en dan zie ik foto's terug, en dan denk ik :x zo frustrerend is dat af en toe, en juist ook als ik bezig ben, moet ik die frustratie terug loslaten, en gewoon gaan voelen en rijden..... maar da's makkelijker gezegd dan gedaan :=

ik ben nog steeds teveel met m'n hoofd bezig, krijg ik op les ook regelmatig terug, en hoewel het wel beter is dan ooit, is 't gewoon niet goed..... wat ademhaling betreft, dat klopt, heeft alles met die spanning te maken, zodra ik die cam zie, móet het goed gaan voor de foto, en dat werkt dus niet......

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:35

Thanks, dan zal ik daar maar een gewoonte van maken :)

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 23:47

tuurlijk niet :)

elke tip is fijn, als het werkt kan ik je wel zoenen (al beloof ik niet dat ik naar België ga komen)

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 11:39

Klopt, moet erg wennen aan de wrong, mijn vorige zadel had helemaal geen wrongen.

Mijn instructeur stelde voor om eens zonder beugels te gaan rijden......

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:27

Kan zijn, maar er zijn bepaalde onderdelen aan de onderkant van mijn lijf waar ik vrij zuinig op ben :') dus ehh...... Nein danke.....

Barebackpad overweeg ik dan nog eerder :')

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:43

Heb net ff met mijn instructeur erover gesproken en we gaan aan de slag met jullie tips :)

Dank! Vooral die van de nierdeken vinden we erg fijn, Ayasha :)

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:33

Dank jullie wel mensen :)

Evelien: daar heb je wel een punt te pakken, ik ben erg perfectionistisch in mijn rijden :j

Denk dat eens gekdoen best gaat helpen :D

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:58

Dank, ja ze heeft inmiddels best een heel mooie hals :) de rest van de spierontwikkeling gaat wat minder snel, maar zal ook wel komen :)

IJzers zijn niet zo aan mij besteed, heb liever helemaal niets om haar benen :)

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:01

Nou, zonder zadel is aan mij niet besteed, die schoft is nogal vrij hard, en merrie vindt het ook niet grappig als ik met m'n zitbeenknobbels in haar rug zit te prikken, dus laat ik dat niet doen :)

Gewoon lekker relaxen doen we wel idd :)

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:13

Dank je wel! :)

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:53

@ Gerritt: dank :) longeren vinden we ook fijn, merk dat Lynn het ook prettig vindt. Zullen we idd wat gerichter gaan oppakken, fijne tip, dank je.

@ iedereen: Mijn dank is groot!
Uitrijdeken was een supertip, afgelopen dinsdagavond terug les gehad, en ze was zo fijn, zoveel meer ontspannen (je kon het gewoon op haar gezichtje terugzien, ze is nu zó leesbaar voor mij) en we zijn zelfs aan wat meer toegekomen, voltes openen en sluiten, buitenstelling, wat wijken, en een pasje achteruit...... ben heel blij! we hebben ook erg gewerkt aan meer rechtop zitten, instructeur had een fijne tip, als ik voelde dat ik voorover kwam, onderbenen wat naar voren duwen, en dan zat ik ineens weer goed, icm met de tip van Lente oer de teugels werkte dat heel fijn.

Over een maand zal ik ineens weer wat foto's plaatsen, ik verwacht geen acute, grote veranderingen, maar we doen ons best.

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:35

:D :D :D

Big smile op mijn gezicht na het lezen van je post. Die van de kleine K en.de grote K is er echt één om te onthouden :D

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 08:28

Dankjewel Lara, wat een superfijn commentaar, kanik heel, heel veel mee. Heel erg fijn!

Anoniem

Re: Lynn weer eens @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:17

Dank je wel! :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 bezoekers